Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Зов за Power steering

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Слагай какво да е "масло" за автоматични скоростни кутии(АТФ)
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #17
      Недей слага АТФ ако виското не ти е на ремък,Гаг за това пита.

      Синтетично жълто масло е, Мерцедес 236.3 по спомени
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #18
        бенцбош - стига с тоя Мерцедес бе градски, човека пита за спецификации по хамерикански, ти го забавляваш с швабски глубости!
        Най ме е страх от хора без мечти...

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Човека пита какво масло става,Мерцедеса става,по него ако иска да си засече кое от БМВ става,на предната страница съм и допълнил кое като марка и кои спецификации покрива.



          Да го трия ли,кажи,че ще му е от помощ да не знае кое по Мерцедес става и ще го изтрия веднага?

          Recommendations: VW G009300A2, Mercedes A0009898803, MB 236.3, Chrysler 05098158A, MS-5931, MS-9933, MS-10838, 04883077, GM 9985010, 89020661, 1050017, Mopar 05142893AA, Texaco TL 4634, HONDA 08206-9002, 08285-P99-01Z-T1

          Мерцедеса,Фаувето и Хондата ако пречат ги махам веднага,но в линка ще продължи да ги има.
          Колата му на трупчета,не върви за едни 300 грама масло,не знам дали има сестра 😜 и дали тя не кара фаувенце с такова масло / е аз в багажника имам останали 2 литра от стария 500,че там тандем помпата текна преди 5 години / и дали няма някой покрай него с такова масло.

          Опции,да си ги отсява сам,но ако е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е по Американски......НИКАКВИ МЕРЦЕДЕСИ,САМО МОПАР,да не пометне перката.
          Последно редактирано от BENZBOSS; 18-03-21, 02:40.

      • #19
        Да си дойдем на думата,защо ли го помня това масло.........

        2003 2.7 CRD какъв мотор има?

        Още ненужна информация за тия а които не им трябва масло,за другите стават и тия в списъка - ВНИМАНИЕ НЕ СА АМЕРИКАНСКИ,НЕМСКИ СА,ПОВЕЧЕТО НА ФУКС ПО МЕРЦЕДЕС СПЕЦИФИКАЦИЯ

        https://www.drive2.com/l/543973758189176179/
        Последно редактирано от BENZBOSS; 18-03-21, 02:48.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #20
          Не бе, нищо не трии.
          Виж сега - то е ясно, че много масла стават, ако заменяш с еднотипно нищо няма да му стане на агрегата.
          Друг е въпрса - човека пише, че се е объркал, много инфо из нета, трудно е да пресее кое вярно, кое полу вярно...
          Пък ти допълнително го объркваш - БМВ, Хонда...

          Важно е в случая производителя каква спецификация дава за маслото за конкретния агрегат, пък после кой както иска да го тълкува, прехвърля и преобразува.
          Най ме е страх от хора без мечти...

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Така де,той си го е написал какво дава производителя ма не може да намери такова и му предлагат онакова,а според дебелите книги трябвало да се промива системата,а тоя номер и на мене ми го вкараха преди петилетка и горниц та съм го гризал и аз тоя.

            Ако се обърква от масла и спецификации по интернет.........не знам как може да му се помогне.

            Лично мнение де,не ми издържа певеца

        • #21
          Здравейте,
          проверих охладителната перка и се вижда, че е на хидравличен мотор. Спряно е това, което дава производителя, а видях, че се коментира това Ravenol RSF - Y.
          Исках да видя дали вече е изпробвано. Сега, като се оказва, че и перката е с хидравличен мотор, от по-горните думи разбирам, че не е добре да слагам АТФ, което покрива MS9602.
          Ravenol RSF - Y покрива MS5931 (спряното от производство), мисля да се спра на него.
          Иначе всички други масла са каквито трябва, без компромиси, сменям ги редовно, та само това ми остана въпросно. Дали някой го е използвал? Правилно ли се спирам на него?

          Коментар


          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            И каква е великата разлика между маслата? Вискозитет, вискозитетен индекс, мазилни качества?

        • #22
          MS-10838 е маслото за такава хидравлика (управление + вентилатор) ама цената хич няма да ти хареса Варира между 75 и 100 лв. литъра, зависи откъде го купиш. Има го вече на доста места из България. Когато е ново е бистро и прозрачно като вода. Като поработи в системата, пожълтява и затова много собственици търсят "жълто масло", а то си е "бяло"-прозрачно.
          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

          Коментар


          • #23
            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
            MS-10838 е маслото за такава хидравлика (управление + вентилатор) ама цената хич няма да ти хареса Варира между 75 и 100 лв. литъра, зависи откъде го купиш. Има го вече на доста места из България. Когато е ново е бистро и прозрачно като вода. Като поработи в системата, пожълтява и затова много собственици търсят "жълто масло", а то си е "бяло"-прозрачно.
            Прочее, на Ravenol PSF-Y (не RSF !) са му писали, че съответства и на въпросния MS-10838 и струва 25-27 лв. литъра. Аз бих взел от него, имам добри ФчЕпЕтления от марката.
            В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

            Коментар


            • #24
              Дъното на предната страниц си виж,не им давай повече от 20 кинта на бутилка,не върви с Джак Дениелс
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Нещо с охлаждането ше да е,едното малко работи в едни други температури и върши една друга работа.


                Хидравликата на 420 женския Мерцедес може да я тъпча с АТФ,върти само помпата на волана.Хидравликата на 500 който е с хидро пневматика за задни амове ползва тандем помпа подобна на 420 помпата ма помпи и задните амове - тук се ползва е това масло за което си говорим,че като се фрьцка задницата и маслото почва да грее повечко......... Сега за качества,киселинки,отлагания........кой да влиза в подробности,взимаш ПСФ на Фукс,пълниш колко иска и караш,20 кинта няма за бутилка,е не е 5 кинта АТФ ма козата си искала прьч,с дебели големи букви си пише да не се ползва АТФ на тандем помпа или на хидравлично виско,какво става.......не съм пробвал,скъпо ще ми излезе май.

                Ти ги работиш тия,аз само ръгам какво пише по книгите,още имам 3-4 литра от това,2 от тях са нови,става за хидравликата и на 420 ма там помпи други работи та за това си го пазя,’е стане и за хидравликата на Тойотата - тя върви с АТФ спокойно
                Последно редактирано от BENZBOSS; 20-03-21, 20:53.

              • дядо владо
                дядо владо коментира
                Редактиране на коментар
                Хидро-пневматика & Ко си е друга работа, Имах ситроен DS и два СХ-а "престиж"(дълги демек и със сичкото за времето си благиня) заради тях преди 25 години си купих къщата и си построих гараж, че по сервизите разни "майсторчЕта" виждайки лъскавия ми костюм и мобифона пребираха парите ми без да знаят че съм авио инженер и дрънканиците им ъъъъъ да кажем ме избиваха на садизъм .Та опитите ми да замена зеленото масло за хидро пневматикаLHM с червеноATF водеха до скоропостижни ремонти, но тук си расъждавам за обикновенна кочинЯ 🙄......някой ден ако имам пари ще си купя да си я счупя ( с познавателна цел)😥

              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Аз за това казвам,че моя опит с такива е 000000,казват да не се сипва АТФ,по форуми разни кой оплел манджата,кой строшил нещо,защо е строшено........и спирам да го мисля като масло има на всяка крачка,какво ше му стане след 2 лета,другата зима или в трафика......ми не искам да знам,маслото е 2 кутии цигари тук пряко сили,там при вас да е 25 кинта.Специално на хидравлики които клатят и температура АЗ поне не бих рискувал,причините ги знаеш по-добре от мен,бас хващам

            • #25

              Имах случай, който ме кара да ровя и да се запъвам, така както Дядо Владо не е спал и се чуди. Разгледах спецификациите и на двете масла. И двете имат почти еднакъв вискозитет при 40 и при 100 градуса. Много са им близки и другите параметри. На пръв поглед еднакви масла. Обаче имах случай с едно масло за двигатели Хонда GX160. Разработваме трамбовки и влагаме такива хонди в машините. Хондите идват без масло. Ние им наливаме. Според стандарти за шум, трябваше да свалим 2 децибела от една машина, за да покрие стандарта. Какви ли не конструктивни промени правихме, правихме ауспух, който хонда трябваше да одобри, обаче шума не падаше. Обезшумяване, шок абсорбери с различна твърдост и стифнес, абе мъка.
              Сложихме на мотора абсолютно точното масло, което хонда ни каза - шумът от мотора падна с един децибел. Един децибел е огромно нещо, когато стоиш в лабораторията месеци наред и машината не сваля шума. Така че от опит виждам, че маслото трябва да е точното. Да, ще работи и с друго, но износването е различно и температурите се повишават.
              Тия дни говорих с колега, сложил от Равенола и има шум като са високи оборотите. Други хора намерих, те са доволни, та последно се спирам на Равенола от предната страничка. Мисля да взема два литра, да се прекара единият литър, като промиване и да се налее вторият. Да не смеся старо и ново. Вярно, че от Витоша ауто според рамата ми дават Tutela Transmission Force 4, обаче не им вярвам, напатих се, ако е някой младок, до вчера работил нещо друго...как да вярвам.

              Коментар


              • #26
                Както дедо Владо каза,карай с атф и те боли фара...От 3 години съм с атф и изминал 80 000км с 2.7црд и всичко е 6.Имам 2лтр флуид отговарящ на спецификацията по крайслер и не ми трябват.Ако някой си търси мога да ги дам нацената за която съм ги взел.поздрави!

                Коментар


                • #27
                  Благодаря, ще опитам с предложеният вариант от предната страница Ravenol PSF - Y , който покрива CHRYSLER MS-5931 и CHRYSLER MS-10838. Дано не съжалявам, голямо ровене падна, някои ми се смеят, но аз като конструктор съм се напатил от дребни промени и ревизии по чертежи и детайли. Дано и темата е полезна за други хора, благодаря за съдействието!

                  Коментар


                  • #28
                    С ровенето намери ли какво е специалното качество на оригиналното масло?

                    Коментар


                    • #29
                      По сравнение на характеристиките, маслата са почти еднакви, но тези дребни разлики може да водят дефекти в някоя посока. От колеги в България и от американски форуми разбрах, че се появяват проблеми в помпата, ако системата е с хидромотор на перката, а не с ел мотор. Например, говорих с колега, който каза, че след като го е сменил, на високите обороти вие силно и не се оправя. По-горе написах какво масло ми препоръчаха от Jeep Витоша, в противоречие с бюлетина, в който казват да не се използва това, което сега ми предлагат, намерих и друг бюлетин, който отрича предният бюлетин и оправдава това, което ми дават от Jeep Витоша - пълна обърквация!
                      При разработка на нова машина, аз лично, съм вадил проби от различни масла, близки по спецификация и съм ги изпращал на Shell България, изследват ги и ми дават протоколи. Слагам маслата в една машина, условията са еднакви, близки масла, но след еднакво време, вискозитета е променен и замърсяването (contamination на различни по състав твърди частици изваждат в репорта от изследването) е различно. С близки масла, работната температура в системата беше различна, при промяна на температурата, вискозитета се променяше, лагерите започваха по малко да отделят частици...при износването, поради промененият вискозитет. След време се разбиваха и уплътнителите се изяждаха. Това продължи, докато не нацелихме правилното масло. Отне време, много разходи и дефекти, които ако не се замислиш от къде тръгват, може да си сменяш уплътнители и лагери, а маслото да изглежда бистро. Аз търся вярната спецификация, защото с тая старата кола, не мога да си позволя проби за забавление, а някой някога е правил сметки, за да напише тая сп-ия. Да, знам, че много неща са еднакви, а заради марките цените различни, в моята фабрика е същото, аз го правя същото, не е филм, не съм го чувал - еднакви машини, брандирани различно, но работя в конструктивен отдел и виждам, че малки промени във времето оказват влияние и такива неща са трудно проследими. Всеки сам си преценява, аз питам патило, не старило.
                      Благодаря отново за помощта, затова ще опитам с горното масло, пък... ще видим.

                      Коментар


                      • td120
                        td120 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Правилно сте сторил,да вземете такова масло,дето "уж" покрива заводските стандарти (защото все пак формално фирмено одобрение на Крайслер няма).
                        Да сравняваме технически листи на оригинала и на сходни хдравлични масла-полза няма. Има особености,които не са отразени в техническите листи,но които могат да бъдат много важни за дадено конкретно приложение (примерно склонност към пенообразуване и коефициенти на триене) ,пък макар и останалите характеристики като работен и нискотемпературен вискозитет/вискозитетен индекс...пламна температура и пр. да са сходни или пък напълно да съвпадат.
                        А това,че някои производители имат там фирмени стандарти,дето не са нищо особено (за пари)- и това го има.

                      • Stbd
                        Stbd коментира
                        Редактиране на коментар
                        Пенообразуването няма значение при такава хидравлика, коефициентите на триене също. Все пак за намалено износване може да се има предвид съответното хидравлично масло - МХП.
                        Но колкото и да се взираме в маслата, ако проблемът не е в тях, няма да има отговор на "мистерията" и в частност на противоречащите си инструкции. В следващото мнение е възможното обяснение.

                    • #30
                      От любопитство само, ето какво изкочи - някои уплътнения са от неустойчив материал и страдат от иначе безобидни съставки на качествените масла. Само при някои бройки коли се случва. Някой някога е спестил стотинки с материала на някое уплътнение и си трае.
                      Оригиналното масло е обикновено хидравлично без някои добавки, или с особена алтернативна такава.
                      ​​​​​​Вискозитетът е като на хидравлично масло 46 с вискозитетен индекс някъде по-скоро добър, имаше "правилно" неоригинално с 170. Лагерите не би трябвало да са чувствителни към нищо от това до степен на бързо разрушаване. Така или иначе заради температурните условия вискозитетът се мени в пъти повече от възможните разлики при различни масла.

                      Според Шел как се е променил вискозитета?
                      Последно редактирано от Stbd; 31-03-21, 20:02.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X