Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

    За диагностника на Airbag и ABS си трябва професионален диагностичен уред. Тези за по 20 EUR от ebay няма да свършат работа.
    Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

    Коментар


    • #47
      От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

      Първоначално публикуван от Жеко Жеков Преглед на мнение
      Най-вероятно трябва да се калибрират сензорите за тежест на седалките. Има си такава процедура. Друг е въпроса че в БС не знаят колко е еталонната тежест за да направят калибрацията.
      Моя Аербаг си свети постоянно....
      Не знаех за тази процедура. Мислех, че е някакъв ел.проблем в буксите.
      Може да е съвпадение, но откак свалих максимално ниско седалката (че ми беше неудобна), лампата повече не се е включвала.
      .


      Коментар


      • #48
        От: Grand WK - мигат и се губят късите светлини

        Както бях споменал в началото на темата, при движение на къси светлини, често ми се случва да започнат да "мигат" хаотично, на най-различни интервали. "Оправя" се временно, като се превключи дълги-къси.
        Други пък, се оплакват от "мигане" на приборите по таблото. Както разбрах, това е обща болка за този модел. Причината, в първия случай е превключвателя на светлините, а във втория - контактната група на ключалката на контактния ключ.
        Днес намерих малко време и реших да го видя, що за модел е този превключвател. Необходими инструменти - две отвертки Торкс - Т10 и Т15. "Камъни" не влизат.
        Първо, отдолу, отвиваме двата винта, които държат горната кора към долната и вадим горната кора, а после и болта в средата, който крепи долната кора към кормилната колонка. След което, махаме и долната кора :


        После отвиваме двата винта (горен и долен), които държат превключвателя :


        и вече можем да извадим превключвателя (вади се напред към таблото) :


        Ето го и самият превключвател :



        За сега реших, да не го разглобявам (че да не се разхвърчат пружинки и съчми), а само му впръснах контакт спрей. Както и в буксата. Ако това не помогне - ще разглобявам до последно . . .
        Следва почистване на събралите се боклуци и сглобяване в обратен ред. тук е важно да се усети "влючкването" на превключвателя, при поставянето на мястото му :


        .




        [COLOR=#fafafa !important]

        [/COLOR]

        Коментар


        • #49
          От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

          Първоначално публикуван от Жеко Жеков Преглед на мнение
          ... трябва да се калибрират сензорите за тежест на седалките...
          Само американските коли ги имат тези неща.
          На колегата е европейска колицата!
          Най ме е страх от хора без мечти...

          Коментар


          • #50
            От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

            Пръскането със спрея и раздвижването на превключвателя, описано по горе, се оказа удачно (не щеш ли). Вече две седмици и 1500км, късите светлини не са "мръднали". А преди беше ад...
            Явно е имало образуван окисен слой, в/у пластините, който сега е премахнат .

            Сега остана да ме мъчи яко проблема с лампата на Airbag. Последните дни тая лампа направо полудя. А това :
            Може да е съвпадение, но откак свалих максимално ниско седалката (че ми беше неудобна), лампата повече не се е включвала.
            - вече мога да кажа, че е съвпадение. По принцип, първият път, когато я видях да светва тая лампа беше в завой. После, винаги при неравен път и често в завой. А снощи вече престана и да угасва. Паркирах колата със светеща лампа.

            Въпрос: Има ли компютъра обратна връзка с въздушната възглавница на волана (или с тази за пасажера). Тоест, ако се откачи едната клема на възглавницата (или просто
            възглавницата е извадена) , лампата на Airbag ще свети ли ?
            .
            P.S.
            сега се сетих , че мога да извадя грешките на EVIC дисплея, с трикратното въртене на ключа.
            Но, кои са кодовете за грешки на Airbag, за този модел (волан отделно, пасажер отделно) ?
            Последно редактирано от Джип3црд; 19-03-12, 10:18. Причина: P.S.

            Коментар


            • #51
              От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

              Спиралата ти е скъсана!
              Клаксон имаш ли?
              Най ме е страх от хора без мечти...

              Коментар


              • #52
                От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                Джип3црд
                Въпрос: Има ли компютъра обратна връзка с въздушната възглавница на волана (или с тази за пасажера). Тоест, ако се откачи едната клема на възглавницата (или просто възглавницата е извадена) , лампата на Airbag ще свети ли ?
                Да, която и възглавница или датчик да откачиш, лампата за Airbag ще светне веднага. Системата се тества непрекъснато и си следи периферията. И най-вероятно onufriz е прав:
                Спиралата ти е скъсана!
                Явно в окабеляването във волана при тебе има някакъв проблем и нещо там е правено /имайки предвид и проблема с ключа за светлините/. Намери начин да направиш диагностика и да видиш какви грешки ще изпише. След това ще се ориентираш, като напишеш грешките, примерно ето тук. Но първо ги прочети.
                Успех!
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • #53
                  От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                  Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                  Спиралата ти е скъсана!
                  Клаксон имаш ли?
                  Клаксона работи. Не съм го пробвал обаче при светеща лампа. Както писах, в неделя Airbag светеше даже докато паркирах, но от тогава, два дни не е светвала ...

                  Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                  Да, която и възглавница или датчик да откачиш, лампата за Airbag ще светне веднага. Системата се тества непрекъснато и си следи периферията. И най-вероятно onufriz е прав:
                  Явно в окабеляването във волана при тебе има някакъв проблем и нещо там е правено /имайки предвид и проблема с ключа за светлините/. Намери начин да направиш диагностика и да видиш какви грешки ще изпише. След това ще се ориентираш, като напишеш грешките, примерно ето тук. Но първо ги прочети.
                  Успех!
                  Алекс , мерси за линка. Ще се възползвам.
                  Мисля, че превключвателя на светлините просто е слабо място на тази кола. По точно - буксата му. Направена е, да влиза прекалено лесно в гнездото, в предвид конструкцията на захват на превключвателя. Руснаците често се оплакват също. Пишат , че се лекувал с замяна. Аз пък, реших проблема (поне за сега) с помоща на спрея. Мисля, че двата проблема нямат пряка връзка един с друг. Утре ще седна да извадя грешките.

                  Как се нарича тази спирала на английски език ? За да я потърся в каталога, какво точно представлява.
                  .


                  Коментар


                  • #54
                    От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                    Джип3црд
                    Как се нарича тази спирала на английски език ? За да я потърся в каталога, какво точно представлява.
                    Clockspring се нарича спиралата. Става въпрос за ето този модул, разположен във волана, под Airbag-а. През него минават всички връзки от въртящият се волан към фиксираната кормилна колона /клаксон, Airbag, аудио контролите, круйз контрола/.


                    The clockspring is a mechanical electrical circuit component that is used to provide continuous electrical continuity between the fixed instrument panel wire harness and the electrical components mounted on or in the rotating steering wheel. On this model the rotating electrical components include the driver airbag, the horn switch, the speed control switches, and the remote radio switches, if the vehicle is so equipped. The clockspring case is positioned and secured to the upper steering column housing near the top of the steering column.

                    Но преди да търсиш и подменяш каквото и да било, трябва да си наясно защо светва контролната лампа за Airbag и каква грешка е записана. Може да се окаже всичко - някой от датчиците - electronic impact sensors, самия AIRBAG CONTROL MODULE и т.н.
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                      Благодаря. Сега го видях тоя Clockspring и на мойта джипка как трябва да изглежда :
                      Лошото е, че му видях и цената...

                      Иначе, от 12 дена лампата на Airbag не е светнала нито веднъж ! .. А последно светеше като полудяла на 19.03.2012 , след едно дълго пътуване.
                      Единственото, що годе разумно обяснение видях в http://www.jeepforum.com/forum/f310/...placed-993129/ "checked the fuses by the kickpanel...yellow fuse puller with two fuses in it were loose" . Обаче, това е за WJ модела. Може и да нямат нищо общо. Скоро ми предстои път и ще се разбере.

                      На волана,отзад, имам бутони за радиото - те работят. Клаксона също работи. Отпред, круиз бутоните: Горният в ляво- вкл. / изкл. - се индицира на дислея, значи работи. Долният бутон - SET, както и в ляво бутоните - ACCEL, CANCEL, DECEL, на практика не съм ги пробвал . (без да прочета инструкцията си мислех, че круиз контрола при мен не е активен, понеже натискането на тези бутони, в произволен ред, не ми показа реакция).

                      P.S.
                      Късите светлини, слава богу, все още не са "мръднали" . Буксата на превключвателя на късите светлини, влиза в единя (десния на картинката) от тези двата куплунга :

                      .



                      Коментар


                      • #56
                        От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми



                        P.S.
                        Що се отнася до грешките - не успях по никакъв начин, да ги извадя на дисплея на таблото, с трикратното въртене на контактния ключ.
                        Странно, защото съм абсолютно сигурен, че трикратното въртене на контактния ключ чисти грешки.
                        Преди време ми се случи на два пъти следното :
                        Бензинаджията препълва резервоара с нафта. След 2-3 км, стрелката отчитаща нивото в резервоара изведнъж , с камбанен звън, пада от Макс на "0". Без лампата на резервата да светне. Първият път, си помислих, че поплавъка в резервоара се е откачил и карах така две седмици, като си носих туба с нафта в багажника (не знаех дали и датчика на резервата не е откачен също).Тъкмо смятах да го вадя, когато се наложи да нарежа новият си резервен контактен ключ при ключар. Както го пробвах на место няколко пъти, гледам, стрелката на резервоара отново започнала да отчита вярно.

                        Вторият път, се случи на магистралата, след 50км спрях, завъртях ключа три пъти и стрелката си дойде на мястото.
                        Това си го обяснявам с някакъв бъг в програмата (или нещо в датчика) - при препълнен резервоар, след 2-3км, температурата на нафтата нормално се вдига малко, съответно и нивото, компютъра отчита по високо ниво отколкото е възможно, решава че показанието е грешно и го изключва. Оттогава пълня резервоара само на автомат - докато изщрака пистолета, а стрелката не отива повече от предпоследното голямо деление

                        .

                        Коментар


                        • #57
                          От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                          Първоначално публикуван от Джип3црд Преглед на мнение
                          ...Скоро ми предстои път и ще се разбере...
                          Иди някъде да ти прочетат грешките - явно пътуваш доста, ако стане някоя беля на пътя и не ти се отвори възглавницата...
                          Най ме е страх от хора без мечти...

                          Коментар


                          • #58
                            От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                            Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                            Иди някъде да ти прочетат грешките ...
                            Да това предстои да се направи. Само че, сега имам друг зор. Реших да сменя колесните болтове, че са почнали да гният. Обаче не мога да ги избия от главината (на место). Не мърдат. Някакъв съвет ?

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:преден Диск и Гл&#.jpg
Прегледи:1
Размер:97.6 КБ
ID:5362806
                            Извадих с триста зора спирачният апарат (заради ръбовете на диска), но не мога да извадя самият Диск. Диска мърда свободно на местото си, но когато тръгна да го вадя от главината - запира някъде. А не виждам нищо да го държи. Къде греша ?

                            Опитах все пак, да избия един от колесните болтове - стои като заварен. Иначе, отзад има пролука през която да излезе.
                            Помагайте ...

                            .

                            undefined

                            Коментар


                            • #59
                              От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                              Диска го извадих. Оказа се банално - гумен оринг, който го фиксира към главината и не се вижда от боклуците.
                              Търся отговор на два въпроса :

                              1. Как да разбера минимално допустимият размер на Диска ? Понеже трудно се чете написаното на самият Диск. (Ако разчетеното от мен 28,5мм е вярно, то аз съм под допуска)

                              2. Може ли да се избият колесните болтове без да се сваля главината ?

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:резба колесен б&#1.JPG
Прегледи:1
Размер:71.6 КБ
ID:5363388
                              Последно редактирано от Джип3црд; 08-04-12, 22:39. Причина: снимка

                              Коментар


                              • #60
                                От: Grand Cherokee 3.0 CRD - проблеми

                                Здрасти джип3сдр.
                                Благодаря за написаното помогна ми много смених свещите и сега е добре или утре пак ще видя как е хавата.
                                Аз смених моите дискове предните и двата бяха криви болтовете ми се струва че са заварени но не съм пробвал да ги вадя.
                                Сега съм на тема предни амортисьори много са скапани и в чуждите сайтове ги плюят.
                                Сега чакам масло за хидравликата от сащ пощенска пратка. Много се радвам че има хора с които може да се сподели, по чуждите сайтове не обръщат много внимание.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X