Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

    На циментирания наклон не може да завиеш на парт тайм, или поне не е препоръчително. Ако завоя е на чакъла, може, там приплъзването ще е достатъчно. Повечето Гранд-черокита са фул-тайм, макар да има доста варианти.

    Понеже сме зачекнали темата, да изтропам и своя въпрос към по-запознатите? Каква е практическата разлика между 249 и 249 ОД? Теоретическата я знам, конструктивната също, ама на практика какво се получава например при тръгване на лед, при изкачване на заледен наклон? При ОД на бавни нали се въртят и 4те колела заедно, с една скорост?
    Jeep Grand Cherokee '96 5,2 V8

    LZ1POP

    Коментар


    • #92
      От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

      Първоначално публикуван от ivorus Преглед на мнение
      При ОД на бавни нали се въртят и 4те колела заедно, с една скорост?
      На бавни да. А на бързи при ОД-то 4х4-то идва с малко закъснение......
      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

      Коментар


      • #93
        От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

        http://jeep.avtograd.ru/xfer/encyclo...249/inside.htm
        Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
        Grand 3.1TD
        0898 620 306 Стоян

        Коментар


        • #94
          Re: От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Ръчната си я дръпнал преди да ти бута квото и да било и не до край. Еми кво става - завива по-лесно.
          През ръчната на парттайм, спирачният ефект се предава през карданите и на предните колела. Какво решение ще вземе предния диференциал и към кое колело ще предаде повече въртящ(спирачен) момент си е негова работа в зависимост от много неща.
          Ако пък ръчната е на кардана, работата става съвсем къдрава, защото е намесен и задният диф - едното колело ще се завърти в едната посока, другото наопаки (при изключен блокаж)
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #95
            От: Re: От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

            Всъщност, много интересна тема. Изчетох я от край до край. мерси и на колегата ssspeed за линка.
            Там открих тази страничка : http://jeep.avtograd.ru/systems/index.htm
            където почти всичко тук дискутирано е дадено в систематизиран вид.
            И даже . . ".если Ваша жена в ее новеньком Isuzu Rodeo с системой "part-time" включит передний мост, думая, что это ей поможет во время дождя, она может попасть в серьезную аварию "".......

            .

            [COLOR=#fafafa !important]

            [/COLOR]

            Коментар


            • #96
              От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

              Какво стана?Какъв резултата от срещата за взимане на завои.Зимата е перфектна за двубоя м/у Красавицата/фул-тайм/ и Звяра/парт-тайм/.Това в кръга на шегата.А ако си преведете названията ща ви стане ясно за какво иде реч. И все пак имаше ли среща? Не може да се оправдаете с времето нали точно това търсехте.

              Коментар


              • #97
                От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                Здравейте,
                отскоро се возя на Jeep Cherokee 3.7l (2006г.) бензинче с метан естествено, но не мога да разбера как става превкючването между Full Time и Part Time в режим на работа 4Hi , също се питам нормално ли е да се чува остро притракване когато е на 4Hi part time (може би има повреда).
                ps. Когато включа 4hi светва Part time
                Благаря предварително

                Коментар


                • #98
                  От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                  Първоначално публикуван от lubopopa Преглед на мнение
                  Здравейте,
                  отскоро се возя на Jeep Cherokee 3.7l (2006г.) бензинче с метан естествено, но не мога да разбера как става превкючването между Full Time и Part Time в режим на работа 4Hi , също се питам нормално ли е да се чува остро притракване когато е на 4Hi part time (може би има повреда).
                  ps. Когато включа 4hi светва Part time
                  Благаря предварително
                  За да превключиш, трябва да имаш фул-тайм. Както задаваш въпроса, май нямаш. Фул-тайм раздатката има позиции 4Н фул-тайм и 4Н парт-тайм. Парт-тайм раздатката няма позиция 4Н фул-тайм.
                  JEEP CHEROKEE '98 XJ. 4.0 190 hp

                  Коментар


                  • #99
                    От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                    Трябва да имаш 5 положения на лоста, за да имаш фул-тайм.
                    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                    Коментар


                    • От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                      Предполагам става въпрос за Liberty бензин (като на Боголюб) а те са само Part time.
                      Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                      Коментар


                      • От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                        Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                        Предполагам става въпрос за Liberty бензин (като на Боголюб) а те са само Part time.
                        Не само. На Дима беше Фул-тайм.
                        edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                        Коментар


                        • От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                          Първоначално публикуван от lubopopa Преглед на мнение
                          Здравейте,
                          отскоро се возя на Jeep Cherokee 3.7l (2006г.) бензинче с метан естествено, но не мога да разбера как става превкючването между Full Time и Part Time в режим на работа 4Hi , също се питам нормално ли е да се чува остро притракване когато е на 4Hi part time (може би има повреда).
                          ps. Когато включа 4hi светва Part time

                          Благаря предварително
                          Първо си изясни с каква раздатъчна кутия си - с NP231 или с NP242. От това зависи при какви режими на какво положение на лоста за раздатката може да караш. Защото, ако си с с 231 -Part Time и нямашFull Time режим, а караш непрекъснато с включен преден мост на всякакъв терен, може да повредиш трансмисията. Какви позиции имаш на лоста за превключване?

                          Ако надписите на лоста са, като тези на снимката, то ти си с 231 -Part Time и нямаш Full Time режим.
                          Ако са подобни на тази:

                          то тогава си с 242 и имаш Full Time режим.
                          Ето и малко информация за тези режими:
                          full time раздатка 242. Тя е с диференциал в нея, който може да е действащ /отворен/ или блокиран. Съответно в единия случай раздатката става full time, а в другия part time. При нея може да се избира из между всички режими
                          -2WD - включен е само заден мост;
                          -4PartTime -включени са и двата моста, като междуосевия диференциал е блокиран - за движение само на сняг, лед, кал или друг хлъзгав терен /не трябва да се използва на сух твърд терен с добро сцепление - риск от повреда в трансмисията/;
                          -4FullTime- включени са и двата моста, като междуосевия диференциал е отворен - за движение на всякакъв терен, през цялото време /full time/;
                          -N - neutral - изключена е трансмисията към двата моста - ползва се за да те теглят /особено при автоматична скоростна кутия/;
                          -4LO -включени са и двата моста, междуосевия диференциал е блокиран, включена е понижаваща предавка с предавателно отношение 2,72:1. Това са т.н. "бавни" - използва се за движение по силно пресечен хлъзгав терен, преодоляване на по-големи наклони или спускане от тях и т.н.
                          А самото превключване - от 2H на 4H се превключва в движение, но до макс. скорост от 88 км/ч. Не трябва да се превключва в положение, когато при боксуване се въртят само колелата на единия мост, а тези на другия са неподвижни /в раздатката няма синхронизатори/. Изчаква се всички колела да се въртят с еднаква скорост или всички да са спрели. На режим 4L се превключва в спряло положение или при скорост от 3 до 5 км/ч, като не трябва да се прави пауза в положение N.



                          В този режим макс. скорост на движение е 40 км/ч.
                          Успех!
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                            Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                            Първо си изясни с каква раздатъчна кутия си - с NP231 или с NP242. .................................
                            Много благадаря изчерпателната информация колега, за съжаление нямам Фулл Тайм, разд.кутия е от първият вид
                            Последно редактирано от CarTest™; 20-02-12, 15:53.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X