Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

    Здравейте всички.
    Вчера ми се случи странно нещо - наложи ми се да използвам 4-колесното задвижване на Гранд Чероки 2004' 2.5 CRD, още при тръгването се счупи карето на предния диферециал откъм раздатката. Както и да е смених карето, но сега забелязах друг проблем - карам ли на задно няма никакви проблеми, включвам 4х4 без значение бързи или бавни и при първият завой все едно съм дръпнал ръчна на 4те колела - върви доста трудно. Включвам си пак само назадно и проблемът изчезва - от какво може да е това ?

  • #2
    От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

    Това е от не-знание как се кара тая кола

    Коментар


    • #3
      От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

      Каква беше пътната настилка по време на тези експерименти ?
      Асфалт, паваж, горски път, кал ?

      Много вероятно е причината да е асфалт и зацепен блокаж.
      Направи проби на мека настилка, прегледай следите.
      Веднага ще видиш коя гума превърта и какво се случва
      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

      Коментар


      • #4
        От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

        При 2004 г. модел има 2 варианта за системата 4х4 - Quadra-Trac II и Quadra-Drive. Така както описваш обаче ти май си със Selec-Trac с раздатка NV242 и машината ти е 2003 г или по-стара. На 4х4 бавни тя е само Part-Time, т.е. междиния диференциал е блокиран, а на 4х4 бързи пак има Part-Time режим. В такъв случай не използвай 4х4 Low и 4х4 high part-time режими при твърда настилка, особено ако е хлъзгава. Това което описваш е нормално за тази системата при 4х4. Имай предвид, че описвания от теб ефект "все едно си дръпнал ръчната" не е най-лошия вариант. Много по-страшно е примерно на заснежен асфалт. Тогава директно изправяш завоя и продължаваш направо без значение накъде си навил волана. Добре е първо да се запознаеш с възможностите и спесификата на ситемата 4х4 на твоята машина.

        едит/

        Първоначално публикуван от MuTa4eTo Преглед на мнение
        още при тръгването се счупи карето на предния диферециал откъм раздатката.
        Забрави да уточниш, че това тръгване е било при 4х4 Low или 4х4 High Part-Time и с навит в едната посока волан
        Последно редактирано от elbgt; 21-10-11, 08:56.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • #5
          От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

          Благодаря ви колеги, започвам да чета инструкциите на автомобила. Оттук нататък 4х4 само напред и назад(малко е недосмислена тази система май). Благодаря много на всички отново !

          Коментар


          • #6
            От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

            Първоначално публикуван от MuTa4eTo Преглед на мнение
            Здравейте всички.
            Вчера ми се случи странно нещо - наложи ми се да използвам 4-колесното задвижване на Гранд Чероки 2004' 2.5 CRD, .....
            Звънни ми един телефон......
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

              Много по-страшно е примерно на заснежен асфалт. Тогава директно изправяш завоя и продължаваш направо без значение накъде си навил волана.
              Въх, нИдьей ?! На Wranglera така ли става
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • #8
                От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                Така става при Part-Time режим при всички за които се сетиш, включително и при всички Вранглери. Те въобще нямат full-time. Full-time си е система за паркетници за да си се возят по асфалта. Е слагат им и на тях Part-Time режим, но е там колкото да трошат трансмисията на асфалта и да се возят без блокажи извън пътя.
                Последно редактирано от elbgt; 21-10-11, 14:09.
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • #9
                  От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                  Мисълта ми беше че става дума за (леко) преувеличение. Аз съм с парт-тайм и две зими определено предпочитам на сняг да съм с включено, отколкото само на задно. Така са и всички УАЗ-ки, "Патроли", "Самурайчета", стари "Витари" и всичко, което е "парт-тайм" през зимата. Просто не трябва да караш бързо и да влизаш с газ в острите завои.
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                    Колко бързо да е? Примерно десен завой на обикновен софийски светофар с 30 км/час и заледен асфалт. Бързо ли е или бавно ?
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                      Колко бързо да е? Примерно десен завой на обикновен софийски светофар с 30 км/час и заледен асфалт. Бързо ли е или бавно ?
                      Сега, нали първоначално беше заснежен асфалт ? Не говорим за black ice.
                      България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                        Нека е заснежен тогава, но идеята е ясна. Понятието бързо и бавно е относително. Въпроса е че с part-time ефекта е налице.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                          колега, не знам кой ефект е на лице, аз три години карам чероки парт тайм и на хлъзгава повърхност карам на 4х4 и завивам и нямам ноикакви подобни проблеми. преди това 5 години съм карал лек автомобил с парт тайм и също не съм имал подобни проблеми. ако това което пишете беше вярно не бих могъл посмъртно да се кача до вилата ми на сняг, да не говориме за разходки през зимата извън пътя. винаги когато го карам на заснежен път и приплъзва карам на 4х4. стига с тези градски легенди! нали ако изправяше колата завойте да съм се пребил към стотина пъти по заснеженият път към златните мостове...
                          друг въпрос е че на СУХ терен парт тайм не трябва са се включва, и че ако на сух терен ако се потегли с рязка газ и навит волан до край ще чупи карета или каквото там му дойде най слабо звено.
                          не бързам за никъде...
                          XJ 2.5TD '98

                          Коментар


                          • #14
                            От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                            Благородно ти завиждам, колега, че хем караш по здравата раздатка, хем никога до сега не си усетил или изпитал единствения и сериозен недостатък. Именно заради този недостатък конструктурите завират разни диференциали във full-time раздатките. Ако го нямаше този проблем, който твърдиш, че при теб липсва от какъв зор въобще ще се произвежда full-time? Абе я за всеки случай погледни дали и двата кардана са ти на мястото
                            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Затруднява движението на 4х4 режим - Чероки Лимитед

                              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                              Колко бързо да е? Примерно десен завой на обикновен софийски светофар с 30 км/час и заледен асфалт. Бързо ли е или бавно ?
                              Колко бързо да е, ще зависи от един куп фактори, така че едва ли някой може да да ти посочи конкретна стойност. На заледено в завой можеш да си се пързаляш с всякаква кола. Дали не можеш да го направиш и с т.нар. фултайм, при който в същност си на задно, а предното се задейства при настъпване на определени обстоятелства?

                              И аз съм на мнение ,че по-горе си се поизсилил с прокобите за 4х4 part time. В продължение на 4 зими ежедневно през зимата карам джипка с парт-тайм. Като падне повечко сняг, в квартала почти задължително съм на 4х4 заради непочистваните улици. Досега не съм изправил завой.


                              П.П. А, да! Кардани, раздатка и т.н. със сигурност са си на местата.
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X