Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

    Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
    [ATTACH=CONFIG]340982[/ATTACH]
    Е какво и е на сигурноста на колата ? Вижте, че шофьора е излязъл заедно със седалката. Тва е смарт катапулт. Ако беше скокнал нагоре, щеше да се разпори в клоните на дървото
    О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

    Коментар


    • #17
      От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

      Като гледам резултата, скоростта е била много над тази от теста.
      Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
      Grand 3.1TD
      0898 620 306 Стоян

      Коментар


      • #18
        От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

        Изучавам и работя целенасочено по въпроса с безопасност на SUV, както и Jeep ZJ, WJ.
        Моделите на Jeep от поредицата Grand Cherokee, са конструирани така, че да запазят максимално здравето на човека при настъпване на катастрофа, в която всички участници се движат със скорост не по-голяма от позволената. / Това е глупава презумпция сама по себе си. /
        В общия случай това е 50 - 60 km/h за градско и 120 - 130 km/h извънградско.
        Как се търси този резултат ?
        Ако по подобие на F1, разделим самоносещото купе на буферни зони и кокпит, то буферните зони са силно конструктивно омекотени, докато кокпита е подсилен.
        Затова при удар се наблюдава лесно мачкане на калници или багажно отделение, като конструктивно е предвидено енергията на удара, не само да се демпферира в умишлено отслабените зони, но и да се трансформира в сила повдигаща кокпита нагоре, тоест над нивото на удрящия автомобил.
        Предполагало се е, че това ще изкара телата на пътниците над равнището на освобождаване на енергия и ще ги съхрани повече.
        Наблюдават се типични грешки в концепцията по сигурността след 2000 година.
        Първо - далеч не всички карат по правилата, а катастрофите са не само в резултат от лошо стечение на обстоятелства.
        Обикновенно е обратното. Някой гамен размазва поред. Затова отслабването на демпферните зони е прекомерно !
        Второ - предпазните колани и AirBags, не са разглеждани в комплектност на своето взаимодействие с демпферните зони на купето.
        Всяко за себе си е добро, но заедно застрашават повече живота на водача и пътниците при над 50% от ситуациите.
        Трето - повишената височна при SUV, води до лесно преобръщане, защото обикновенният автомобил се вклинява под SUV. Тогава вместо да издигне пътниците над нивото на удара SUV се преобръща и вкарва главите им плътно до земята. А повечето катастрофи са поредица от удари.

        Така, че повишената сигурност за пътниците при SUV е илюзорна ако не се вземата допълнителни мерки. За съжаление тези мерки на са подходящи за серийно производство - оскъпяват много продукта.
        Към този момент най-сигурни са старите концепции джипове на шаси.
        Последно редактирано от Nik Nikolov; 16-06-11, 22:38.
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • #19
          От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
          ... Към този момент най-сигурни са старите концепции джипове на шаси.
          Никак не съм убеден. Ако говорим за по-слаби удари, в които определено предимство ще има по-тежката и по-висока кола - може би, до някаква степен. При по-силни удари обаче, не мисля, че седящите в джипа ще са в безопасност. Имаше едно видео за тест между Диско и май някакво Рено миниван. Изводът беше, че деформациите на джипа не вещаят нищо добро за пътуващите в него. (П.П. Ето го въпросния краш тест)

          Между другото, австралийският тест на Патрол GR I

          Occupant Protection Score - Poor
          Make: Nissan
          Model: Patrol 1993-1997
          Category: Large SUV
          Body Type: SUV
          Tested Vehicles Built: October 1993
          Резултатът на GR II е само малко по-добър. А иначе това са внушително изглеждащи машини, които вероятно създават усещане за безопасност ...


          При здраво минаване през таван повечето от джиповете на шаси няма да се представят никак добре.



          Последно редактирано от Чавдар (V93); 17-06-11, 01:06.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #20
            От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

            A след 2010 май не са толкоз трошливи
            http://www.youtube.com/watch?v=NsIR9EugkPg&NR=1
            http://www.youtube.com/watch?v=twKCrDft7hY&NR=1
            И все пак има клипчета и клипчета Според мен са обективни горе-долу колкото т.нар. "социологически проучвания".

            Коментар


            • #21
              От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

              http://dsc.discovery.com/videos/myth...e-engineering/ - XJ е доста стар и определено не се мачка ама въпроса за сигурността в купето е отделен въпрос, прочетох в един USA сайт, че е доста добре обезапасен в зоните на главата,шията и гърдите, но е зле за левия крака на шофьора и по-малко за десният. А новите коли наистина са много по-меки от старите, целите им предници са меки за да предпазят и пешеходците . Тестът на Wj е ужасяващ наистина, но не от личен опит мога да твърдя,че е спасил живота на мой познат при зверски удар с претъркаляния през таван.


              Ето и резултатите - http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=101 !
              JEEP PATRIOT, 2.0CRD , 2008
              JEEP CHEROKEE XJ ,SPORT 4.0L 2000
              JEEP COMMANDER, 4.7L , 2009
              JEEP GRAND CHEROKEE WJ 4.7L H.O , 2005 OVERLAND 0878102108 -Иван

              Коментар


              • #22
                От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

                Първоначално публикуван от jiometala Преглед на мнение
                A след 2010 май не са толкоз трошливи
                http://www.youtube.com/watch?v=NsIR9EugkPg&NR=1
                .....
                И все пак има клипчета и клипчета Според мен са обективни горе-долу колкото т.нар. "социологически проучвания".
                Безспорно.
                Единият тест касае фронтален удар в централно препятствие, а другият
                http://www.youtube.com/watch?v=mEoOb...eature=related
                - фронтален удар в странично препятствие.
                Енергията на удара се поема от лявата половина на предницата затова е и по-голямото смачкване.

                Стратегията на обезопасяване на автомобилите след 2010 година, изключително се изгражда върху хипотезата "Блъскаш и Хвърляш".
                Никакви ремонти след удара. Застрахователят поема щетите и купува ново с леко доплащане.

                Тази хипотеза, обаче не работи в България и затова се новите автомобили се оказват доста непригодни за нашите условия.
                Има и други причини.
                Последно редактирано от Nik Nikolov; 17-06-11, 09:34.
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • #23
                  От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

                  Преди коледа претърпях един удар като в кличпетата 3 и 4
                  На заледената естакада към летището имаше верижна катастрофа и аз спрях (понеже си я знам и внимавам) След няколко минути в задницата ми се натресе едно BMW 3-ка.
                  Мога да опиша удара от моята субективна гледна точка като... приятен. Звучи малко нелепо, но за този миг, в който чух трясъка и нямах време дори да се шашна усетих как седалката поддава под мен - таблото се отдалечи, аз полегнах и то някак съвсем... меко. Малко неудобно беше после да натисна спирачката, защото колата беше на скорост, а на 7-8 метра пред мен имаше такси. както и да е - успях. Хубаво, че бях оставил повече дистанция.
                  Като слезнах (то беше пълна пързалка) в първия момент ми се стори, че шофьора на BMW-то (един пикльо, дето взел книжка есента) е размазан. За щастие се оказа, че нищо му няма. BMW-то, обаче не приличаше на нищо. Беше с около 1 метър по-късо, а ауспуха на WJ-то беше пробил номера, бронята, радиатора и се беше забил в блока на двигателя. Равносметката:
                  БМВ-то тотална щета. Пътника - уплашен и най-много някоя и друга синина
                  JEEP-a - около 10-20% от енергията беше поета от ауспуха. 50-60 от десния рог. 10-20-30 от багажното отделение (долната част, където са резервната гума и щита на резервоара). Същевременно тавана се "изгърби", това също може да са 20-тина % енергия и в областта на задния, десен калник. Удара не беше успял да измести задния мост (като този на клипчето). Това е. На мен - нищо. Само нерви, 1 месец в сервиза и някое и друго поскърцване след ремонта.
                  Честно казано според мен е по-добре някой разбирач да оцени колата като "пиклива" и "мека", обаче при удар тя да поеме разрушителната енергия, отколкото колата да е "чук" и като те удари някой да ти се разбие главата в колонката на челното стъкло, например (щото е много яко)...
                  Ако някой се интересува как се търси баланса между здравина, еластичност и чупливост има много интересни теми за това как се изработват и тестват и оценяват спасителните качества на шлемовете за моторджиите.
                  Последно редактирано от Veselinv; 22-06-11, 16:05.
                  Suzuki GSXR
                  VW Touareg
                  Mitsubishi Pajero II

                  Коментар


                  • #24
                    Re: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

                    Колега, ако си маниак на тема сигурност, се ориентирай към Мерцедес възможно най-нова година модел.

                    А за удара - зависи в какво се блъснеш... ако с 80-ката се блъсна в лека кола, колата ще се сгъне и ще поеме енергията, а на 80-ката няма да и има нищо. Ама ако се блъсна в някой твърд предмет, няма какво да омекоти удара и положението става много зле. Пробвал съм с малка скорост да подпра предната броня в стената на гаража - усещането е изключително неприятно. Докато при новите модели бронята просто ще се огъне, ще поеме удара и пътниците нищо няма да усетят. При по-силен удар в твърд предмет, смятам, че пътниците в 80-ката ще станат на кайма.

                    Обръщането също е проблем при по-старите джипове.

                    Като комбинация от активна и пасивна безопасност, мисля че новите сув-ове са най-добре. Хем имат поведение и спирачки на лека кола, хем имат по-яка конструкция на купето и са по-високички.
                    "Човекът е човек тогава, когато е на път!"

                    Коментар


                    • #25
                      От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

                      За щастие ПТП като на краш тестовете са малко.Иначе с такива скорости,челни удари и т.н. дали има значение с какво ауто си?

                      Коментар


                      • #26
                        От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

                        Абе пази боже от по сериозни удари - с какъвто автомобил да си. Просто човек трябва да кара внимателно и да се опитва максимално да предвижда ситуациите - мисля че по този начин може да сведе предпоставките за ПТП до минимум!
                        Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002'
                        Jeep Wrangler 2.5i 1996'

                        Коментар


                        • #27
                          От: Здравина и сигурност на гранд чероки WJ

                          Всичко е важно, но все пак темата е за "Здравина и сигурност на гранд чероки WJ"
                          Иначе, ако говорим по принцип може да се изговорят мнооого други неща.
                          Макар, че... да си призная за мен темата е предварително обречена на неуспех в крайната си цел - търсенето на някаква "абсолютна истина".
                          Реално първите няколко поса са достатъчни за да разбере човек, че въпроса, зададен по този начин може да получи не много полезен отговор. Аз например отговорих като "потърпевш" - да - МНОГО по-здрав е от БМВ 3-ка, но въпреки това 3-ката се оказа достатъчно сигурна. Дори и размазана спаси пътника си.
                          Ако ограничим въпроса само до Сигурност на гранд чероки WJ аз бих казал - да. Сигурен е. Сигурен дотолкова, колкото може да е сигурна една много добре направена кола за съответна критична ситуация. Една от най-сигурните.
                          А за здравината бих казал така - какво ти пука? Направи си Каско.
                          Suzuki GSXR
                          VW Touareg
                          Mitsubishi Pajero II

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X