Обява

Свий
Няма добавени обяви.

кога и на каква настилка се кара на бавни скорости:)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

    4 ALL TIME и 4 LO са два съвсем различни режима на работа, като при "бавните" винаги има блокиране на раздатката независимо дали имаме междуосев диференциал или съединител и независимо дали това става механично, посредством виско муфа или автоматично...

    Поздрави

    Коментар


    • #17
      От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

      Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
      при "бавните" винаги има блокиране на раздатката независимо дали имаме междуосев диференциал или съединител и независимо дали това става механично, посредством виско муфа или автоматично...
      Това за всички Jeep ли важи?

      Коментар


      • #18
        От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Това за всички Jeep ли важи?
        Ясене, технически грамотен човек си и поне на теб няма нужда да обеснявам, че първо е двигателя, после съединителя, после следва скоростната кутия, след нея е раздатката и т.н. Двигателя, съединителя и скоростната кутия си работят по един и същи начин и на "бързи" и на "бавни"! Промените във въртящия момент идват от промените на предавателните числа на раздатката по посока на диференциалите и гумите! Ако нямаме блокиране на раздатка с FULL TIME в режим "бавни" и имаме липса на сцеплението на преден или заден мост какво ще се получи..?!! Моста без сцепление ще спре да върти, защото целия въртящ момент ще се предаде на другия мост... Ти това на колко джипа си го виждал да се случва..?!!

        Поздрави

        Коментар


        • #19
          От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

          Има поне няколко легитимни причини да искаш бавни без блокировка. Като се почне от движение по сух и твърд, но пресечен терен (тротоари, камънак), мине се през движение по пясък и се стигне до теглене на тежък прикачен товар - друга кола, например. Не знам колко е разпространено, в Нива го има и си е удобно.

          Коментар


          • #20
            От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

            Марката и модела нямат никакво значение! Техническите решения са различни, но принципа е един и същ...! Без значение на това колко "напудрена" е раздатката, включиш ли на "бавни" си става PART TIME, като разликата с истинския PART TIME е, че ако караш на сухо и твърдо при джиповете с FULL TIME предния диференциал компенсира разликата във въртенето на двете предни гуми и поне той няма да се счупи (освен ако няма блокаж и ей така - за спорта не решиш да го включиш и него, за да видиш какво ще стане)...

            Поздрави

            Коментар


            • #21
              От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

              Ами не. Нива си е фул-тайм и на бавни. Блокажът се включва от друга ръчка.

              Коментар


              • #22
                От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Има поне няколко легитимни причини да искаш бавни без блокировка. Като се почне от движение по сух и твърд, но пресечен терен (тротоари, камънак), мине се през движение по пясък и се стигне до теглене на тежък прикачен товар - друга кола, например. Не знам колко е разпространено, в Нива го има и си е удобно.
                Не съм запознат с Нива-та..!! Как се разпределя въртящия момент между двата моста (процентно) в режим "бавни" без да си включил блокажа..?!! Плаващо ли е разпределението..?!! До колкото аз знам, единствено Ровър при някои модели имат "бавни" само и на задния мост, но в момента говорим за това какво се случва когато работят и двата моста..!!!

                Поздрави

                Коментар


                • #23
                  От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

                  Нищо различно не се случва на бавни без блокаж - въртящият момент си е равен на преден и заден мост, както и на бързи без блокаж. Просто предавките са двойно по-бавни. Можеш да си правиш осморки по асфалта с 10-метрова каравана - нещо, което няма как да стане нито на високи (поне с хилавия двг на Нива), нито с включен блокаж.

                  Блокажа на междуосевия диф се включва от предната ръчка на РК и той изобщо не е свързан с бързи и бавни - просто получаваш равна скорост на преден и заден мост, а въртящият момент самичък си ходи натам, накъдето има сцепление.

                  Коментар


                  • #24
                    От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

                    Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                    До колкото аз знам, единствено Ровър при някои модели имат "бавни" само и на задния мост
                    Поздрави
                    И всички с ръчни хъбове, но да не съм им задна полуоска...
                    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                    Коментар


                    • #25
                      От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Нищо различно не се случва на бавни без блокаж - въртящият момент си е равен на преден и заден мост, както и на бързи без блокаж. Просто предавките са двойно по-бавни. Можеш да си правиш осморки по асфалта с 10-метрова каравана - нещо, което няма как да стане нито на високи (поне с хилавия двг на Нива), нито с включен блокаж.

                      Блокажа на междуосевия диф се включва от предната ръчка на РК и той изобщо не е свързан с бързи и бавни - просто получаваш равна скорост на преден и заден мост, а въртящият момент самичък си ходи натам, накъдето има сцепление.
                      Чакай, че малко се обърках...?!! Ок! На "бавни" без блокаж е 50 на 50, като междуосевия диф приплъзва! С блокаж пак си 50 на 50 но дифа спира да приплъзва (до тук добре)..!! Как става така, че с включен блокаж въртящия момент се разпределя между двата моста според сцеплението, или по-просто казано какво точно блокира този блокаж щом като разпределението на въртящия момент е променливо..?!! Или без блокаж е променливо или няма смисъл от блокажа..!!

                      Поздрави

                      Коментар


                      • #26
                        От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

                        Ще се объркаш, зер. Това 50:50 го забравете при блокажа на какъвто и да е диференциал. Диференциалът разпределя 50:50 или 30:70 или както е намислен, когато НЕ Е БЛОКИРАН. Като го блокираш, равни стават не въртящите моменти, а скоростите. Тогава въртящият момент се разпределя според сцеплението и най-често е 100:0 или 0:100 - единият мост буксува, а другият върши работа.

                        Коментар


                        • #27
                          От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Нищо различно не се случва на бавни без блокаж - въртящият момент си е равен на преден и заден мост, както и на бързи без блокаж. Просто предавките са двойно по-бавни. Можеш да си правиш осморки по асфалта с 10-метрова каравана - нещо, което няма как да стане нито на високи (поне с хилавия двг на Нива), нито с включен блокаж.

                          Блокажа на междуосевия диф се включва от предната ръчка на РК и той изобщо не е свързан с бързи и бавни - просто получаваш равна скорост на преден и заден мост, а въртящият момент самичък си ходи натам, накъдето има сцепление.
                          Нивата има маломощен мотор ,което се компенсира от бавните.
                          Също така е предимство , защото НЕ върти гуми , а просто си върви. По -лека е и при нужда , може да се подхвърли задницата на ръка от 2-3 пасажери.
                          При Джийп мощността е предостатъчна и затова бавните вървят ВИНАГИ с блокаж на раздатката.
                          Последно редактирано от Ba4e Mite; 15-02-11, 16:17. Причина: правопис
                          ________________________________________________________________________________________
                          Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
                          HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

                          Коментар


                          • #28
                            От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Ще се объркаш, зер. Това 50:50 го забравете при блокажа на какъвто и да е диференциал. Диференциалът разпределя 50:50 или 30:70 или както е намислен, когато НЕ Е БЛОКИРАН. Като го блокираш, равни стават не въртящите моменти, а скоростите. Тогава въртящият момент се разпределя според сцеплението и най-често е 100:0 или 0:100 - единият мост буксува, а другият върши работа.
                            Тука та фанах...!!! При Jeep обаче нещата не стоят както при Нивата...

                            Поздрави
                            Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 15-02-11, 16:15.

                            Коментар


                            • #29
                              От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

                              Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                              При Jeep обаче нещата не стоят както при Нивата...
                              И как са при jeep? Освен че бавните винаги са с блокаж?

                              Коментар


                              • #30
                                От: кога и на каква настилка се кара на бавни скорости

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                И как са при jeep? Освен че бавните винаги са с блокаж?
                                Е това е основната разлика...май, да не кажа единствената.
                                edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X