Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

    Здравейте.
    Преди време карах една фронтера 2.5 ТД. Същия мотор на VM
    Та имах премеждия с помпата (оказа се, че смуче въздух) Почти се бях навил да сложа механична от първите алфи 164. Напълно еднаква е. Само, дето е с жило а не с ел. управление.
    Даже по спомен помпите са с един номер, само буквите са различни. Ако някой го интересува мога да изровя спецификацията.

    Приятен ден
    WJ 4.7 Limited
    0889 70 70 42

    Коментар


    • #17
      От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

      Ето я и моята помпа! Снимал съм и умната дюза и отвора на капака за по-пълна представа на нещата.. Както се вижда от снимките, моята не е същата като тази която постна Андро...?!!
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #18
        От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

        Какво става Андро..?! Замислих ли те с тези снимки...?!

        Коментар


        • #19
          От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

          Мато не се занимаваи с глупокти ефект от по голям интеркулер няма да усетиш пробвал съм ефета е че ти олеква джоба и придобиваш самочувствие че караш тунингован джип нищо повече.
          Щом си с механична помпа тунинга се прави с 3 звездогаечни ключета за 10 минути.
          Е почва да харчи повече но и въви много.

          Коментар


          • #20
            От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

            Това последното според мен е най-точно.
            Но като говорим за заиграване и интересни проекти погледни това.Работи на 100%.http://www.mrsharkey.com/lpg.htm
            Ето и цитат от форума на кемперите.

            Ускоряване на горенето на дизелови двигатели чрез впръскване на газ (УГДДВГ)

            Какво е това и за какво служи:

            Най-просто казано УГДДВГ е вкарването на газообразен пропан в системата за входящ въздух на дизелов двигател за увеличаване на мощността, икономичността или и двете. Често технологията се сравнява с използването на азотен окис при бензиновите двигатели за увеличаване на мощността (т.нар. NOS). В общи линии това сравнение е коректно, въпреки че правилното използване на пропан-бутан при дизеловия двигател ще доведе до по-добра работа на двигателя без възможните разрушителни ефекти, които N2O предизвиква при бензиновите двигатели.
            Като резултат се намаляват емисиите на изгорелите газове – по-малко неизгорели хидрокарбонати и по-малко твърди емисии (пушек). УГДДВГ дори премахва миризмата на нафта в изгорелите газове като я прави доста по-поносима.

            Принцип на действие:

            Вкарването на газ в системата за входящ въздух на дизеловия двигател действа като ускорител, който допринася за равномерното и по-пълното изгаряне на горивото, което води до повече мощност. Самият пропан няма да се самовъзпламени в дизеловия двигател, където възпламеняването на нафтата става чрез създаване на високо налягане. По време на сгъстяването, газо-въздушната смес се сгъстява и температурата се покачва до 400о, което не е достатъчно за възпламеняването газта, чиято температура на възпламеняване е около 500о. Когато дизеловото гориво се впръсне в цилиндъра под високо налягане, то веднага се самовъзпламенява (температурата на възпламеняване на нафтата е около 385о и води до запалването и на газта. Тъй като газта е смесена с въздух, фронтът на пламъка от нафтата се разпространява по-бързо и по-добре заедно със запалването на горивовъздушната смес, която се намира в контакт със студените в сравнение с прегретия въздух в горивната камера стени. До голяма степен пълното изгаряне на горивото се дължи на запалването до „по-студените” части на двигателя и води до увеличаване на коефициента на изгаряне от нормалните 75% за добре настроен дизелов двигател използващ само чиста нафта до 85-90% при добавянето на газ. Очевидно, това осигурява сериозно увеличаване на мощността, съпровождано от по-голяма икономия и по-малко замърсители.

            Какво да очакваме:

            Тук е мястото да направим разграничението между видовете двигатели. Атмосферните двигатели изискват системи за вкарване на газ, различни от тези при турбодвигателите. Резултатите също са различни.
            При атмосферните двигатели ще се получи скромно увеличение на мощността при използване на газ. Заместването на 1% от входящия въздух ще доведе до мако увеличение на мощността, може би 5-8%. Почти никакво увеличение няма да има при пълно натоварване („газ до дупка”), приемайки, че вашата нагнетателна помпа вече е коректно настроена. Ако се опитаме да подадем повече газ в двигателя няма да получим подобрение на работата му, а всъщност ще се получи ефекта подобен на прекалено ранно запалване при бензиновите двигатели. Това се дължи на „блъскане на фронтовете на пламъка” в горивната камера и вероятно има много общо с факта, че повечето атмосферни двигатели са също с индиректно впръскване, което означава, че дизеловото гориво не се впръсква директно в цилиндъра, а вместо това влиза във „вихрова камера, където става запалването”. Тогава, фронтът на пламъка се изстрелва навън от вихровата камера в горивната камера, където се смесва с въздух (и газ), за да натисне буталото надолу. Очевидно, тези двигатели имат следния проблем – излизайки от вихровата камера фронтът на пламъка запалва газовъздушната смес, което предизвиква обратно налягане, препятстващо правилното разширение на запаленото гориво напускащо вихровата камера.
            Постигнах задоволителни резултати с атмосферния двигател на моя VW (1,6) при добавянето на газ с BTU от 8-10% от използваното от дизеловия двигател. Вероятнно може да се увеличи горивото, но съм сигурен, че твърде голямото количество гориво не увеличава мощността, а предизвиква доста неприятни шумове от двигателя.
            При турбодизеловите двигатели е възможно да се получи значително увеличаване на мощността чрез използването на УГДДВГ. Докато обикновеното предполагаемо увеличение на мощността се приема да е 20%, то чрез старателното управление на вкарването на газ може да се постигне до 40 % увеличение на мощността. Според мен линията между получаването на много допълнителна мощност и доза газ, която ще съкрати живота на двигателя е много тънка, така че преценете много внимателно доколко да увеличавате количеството газ.
            Турбодвигателите са проектирани да работят с бедна горивовъздушна смес и може да им се подаде газ в съотношение към обема на входящия въздух от 6-8%. TDI (турбодвигатели с директно впръскване) са показвали драстично увеличаване на мощността при правилно изпълнено УГДДВГ, в комбинация с чип или усъвършенствано компютърно управление. (разбира се, тези модификации ще нарушат гаранцията на който и да е производител)

            Видове системи:

            Познавам две основни системи за ускоряване на горенето чрез впръскване на газ.
            Първата, наричана от мен „изсипване”, което означава, че вие взимате някакво количество газ за двигателя, определено или чрез изчисления или чрез метода „проба-грешка” и просто го „изсипвате/изтърсвате” във системата за входящ въздух. По този начин има малко възможности за коригиране на подаваното количество газ според натоварването на двигателя, така че системата вероятно е оптимизирана за точно определено ниво на натоварване. Предимството е, че този вид система може да се събере като се използват резултатите от експериментите в „задния двор” на ниска цена. Недостатъците, че вероятно ще трябва да се презастраховате и да подадете по-малко газ от необходимото, за да сте сигурни, че не претоварвате двигателя с прекалено голямо количество газ, а системата няма да компенсира варирането на обороти, натоварване и т.н.
            Втората система е много по усъвършенствана и използва различни датчици и регулатори, които да следят работата и натоварването на двигателя и да коригират подаването на газ, за да се посрещне моментното изискване. Повечето системи, които се предлагат с търговска цел ще бъдат от този тип.
            За да се определи натоварването при атмосферния двигател трябва в системата за входящ въздун да се постави дифузер, тъй като при дизеловите двигатели няма естествен вакуум във входящия колектор. Проба от създадения от дифузера вакуум се подава към системата за измерване, била тя електронна или механична, като по този начин се коригира подаването на газ според моментните условия.
            Турбодвигателите имат вграден страхотен индикатор за нивото на натоварване. Абсолютни просто е да се вземе проба от увеличеното от турбокомпресора налягане и да се използва от системата за измерване. Повечето системи, правени с търговска цел, са проектирани за тудбодвигатели както поради описаната причина, така и заради по-голямата мощност, която може да се получи при впръскването на газ. Тъй като налягането в смукателния колектор е много добър индикатор за товара могат да се реализират по-големи нива на газово впръскване с възможност за по-добър контрол на резултатите.
            Jeep cherokee XJ 4L,6.5 inch long arm lift,33/12.5/15

            Коментар


            • #21
              От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

              Павле! Благодаря, че си загрижен! Знам, че си искрен..!!! Днес като отварях капака да снимам помпата стигнах до извода, че нямам място за допълнителна пита (с вентилатор, за да има реална полза от нея при ниски скорости) без да правя някакви допълнителни изгъзици с предния капак, които ще стоят нелепо на фона на крайния резултат! Ще подменя маркуча с алуминиева тръба за да подобря топлообмена, ще си промия радиаторите (всички) и от там нататък с трите ключа, както ти си се изразил! За да бъда откровен, консултирам се и с хора по телефона, които са минали по-този път и техния съвет е същия така, че споко! Не се движа само от голия ентусиазъм, нито ме тресе някаква болна форма на гъзария (особено с този джип), а сондирам много мнения които подлагам на подробен анализ! Просто все повече се запалвам по тая болест off road-а и непрестанно ми се експериментира в рамките на възможностите ми в момента! Със сигурност това няма да е последния ми джип и следващия няма да е с този мотор, но поне за мен този в момента е идеалната платформа на която да се уча! Не съм и от хората, които само четат тук и трупат голи теоритически познания с които да парадират, а в същото време си мият джипа един път годишно, защото не им се налага по-често... При първа възможност си бия камшика в гората, трупам опит и нови впечатления и гледам на джипа си като на основа върху която да работя, като си плащам за дяволъка! В момента в който вече няма какво да правя по него, надявам се да съм научил достатъчно и да започна следващия но на едно друго ниво...!!! Благодаря ти за съвета още веднъж! Бъди жив и здрав и ако все още ти се търкалят тези дисконектори в гаража (не разбрах стандартен размер ли са или за лифтнато окачване) и наистина не ти трябват, да вземеш да ми ги изпратиш срещу разумно заплащане от моя страна...!

              Поздрави

              Коментар


              • #22
                От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

                Първоначално публикуван от bigy Преглед на мнение
                Това последното според мен е най-точно.
                Но като говорим за заиграване и интересни проекти погледни това.Работи на 100%.http://www.mrsharkey.com/lpg.htm
                Информацията която си подал е много интересна, но намирам един съществен пропуск в нея! Разликата в температурата на горене на двете смеси, оказва влияние върху температурния режим на целия двигател! Повишената температура ще загрее не само охлаждащата течност в двигателя, а и маслото! Въпреки че моя модел има маслен радиатор, неговите топлообменни възможности надали могат да поемат разлика от над 100 С (ако правилно съм прочел статията)! Прегрятото масло губи смазочните си свойства и от там се сещаш какво следва, а не видях никъде да се споменава преработване на наличната система за охлаждане на маслото или монтирането на такава, ако липсва! Отделно "надуване" в рамките на 20% не е никак малко, а тук се говори и за 40%, което за мен звучи абсурдно! За други дизели не мога да коментирам, но VM-ския 2,5 TD с отделни цилиндрови глави със сигурност няма подобен конструктивен резерв! Това се отнася и за съединителя и скоростната кутия! Да предположим, че раздатката 231 е достатъчно здрава (и да не е като стане с 6 а не с 3 сателита, ще издържи със сигурност), но не съм убеден, за всичко останало - чак до гумите! Тоест на базата на информацията която ми подаваш, за да си карам джипа ще трябва да му оставя само купето и двигателя (евентуално) и да сменя всичко останало! Въпреки това ще се радвам, ако някой с личен опит с подобна система сподели мнението си..!!

                Поздрави
                Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 15-02-11, 23:15.

                Коментар


                • #23
                  От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

                  Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
                  Замислих ли те с тези снимки...?!
                  Не особенно. Помпата прилича на Пежо 406, 1,9ТД. Гледам че има хидро-коректор, регулировъчни винтове за минимални и максимални обороти. Само не се вижда регулировъчния болт за цикловата порция, но трябва да го има. Тоест, може да се направят ръчни настройки за повече мощност.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

                    А защо не опиташ и с вдигане налягането на турбото? При теб би трябвало да може да се регулира от дължината на лостчето между мембраната и байпаса на самата турбина.
                    След това повече гориво с помпата и .. повече мощност.
                    WJ 4.7 Limited
                    0889 70 70 42

                    Коментар


                    • #25
                      От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

                      Първоначално публикуван от Dany_iv Преглед на мнение
                      А защо не опиташ и с вдигане налягането на турбото? При теб би трябвало да може да се регулира от дължината на лостчето между мембраната и байпаса на самата турбина.
                      След това повече гориво с помпата и .. повече мощност.

                      Това ще се прави със сигурност! Просто искам да подобря и топлообмена на кулера за по-оптимален ефект...

                      Поздрави

                      Коментар


                      • #26
                        От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

                        Някой знае ли стандартно колко трябва да надува турбината на 2,5 ТD на VM..?!! Моята надува на 1 Bar и питам за да разбера дали е пипана преди това..?!!

                        Поздрави

                        Коментар


                        • #27
                          От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

                          Ако искаш да върви смени двигателя с 4 литров бензин иначе смисъл няма най-много да скъсаш колянов вал

                          Коментар


                          • #28
                            От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

                            В интерес на истината в това купе влиза и V8 от Шевролет, ама не е работата в това..!!! Трябва да сме реалисти! Жената ще ме изгони от къщи ако и се изтърся с още един джип пред нас, а на този за да му сменя двигателя, първо трябва да си замине настоящия..!! Надявам се, че някой знае спецификацията на турбината...

                            П.П. А иначе джипа и сега си върви... На Андро чак му хареса...

                            Поздрави
                            Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 24-02-11, 20:49.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

                              1 бар е малко управлението на турбината е свързано с дебитомера и умната дюза и електрическата ГНП при теб след като ГНП е сменена с механична може да отчита грешка и затова да не дава колкото трябва .

                              Коментар


                              • #30
                                От: Допълнителен интеркулер на Cherokee 2,5 TD

                                Мерихме я днес с манометър! Колко трябва да дава..?!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на Днес.

                                Зареждам...
                                X