Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

    В подкрепа на думите си искам да ви дам един много прост пример. Без значение на каталога на фирмата производител за тунинг части (окачване) за Jeep, където и да погледнете ще видите, че са посочени само модела и годината на производство! Примерно Cherokee XJ 92-01...! Не са посочени тип на мотора и т.н., а само височината на лифта на съответния комплект. Сега някой ще ми каже, че в щатите няма чероци с двигатели на Рено и ВМ и ще са прави, но пък когато някой в Европа си поръча лифт кит с височина 3,5 инча и си го сложи на дизеловия джип, лифта му не хвръква на 4,5 или 5 инча примерно, а си е точно 3,5 инча - колкото си пише в каталога! Тоест твърдостта на пружините и амовете няма никакво касателство към височината на лифта, а единствено към товароносимоста на окачването и твърдостта на возията, ако окачването не е натоварено достатъчно! Подсилени (по-твърди) пружини се слагат, за да поемат по-голям товар на предния мост (лебедка или/и броня) без да се смачкат и да работят оптимално с амовете, а не за да се смачкат по-малко от по-малкия товар и да увеличат лифта!

    Поздрави

    Коментар


    • #47
      От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

      Абе хора само с четене на каталози не става иска си проби .
      Аз казвам и твърдя неща за които съм пробвал и съм абсолютно сигурен.
      Марто щом иска да почерпи нека доиде до Ботевград и да види пред брока са 2 черокита 2.1 моито което няма да коментирам. има едно с повдигнато с пружини от 4 литров джип а пред съседния има и едно с оригиналното окачване .
      2.1 дизела на Рено е изцяло алуминиев глава и блок .
      При 4литровия е чугун всичко има и 2 цилиндъра повече .
      2.5 дизела е с 4 алуминиеви глави и чугунен блок.
      ЛИФТ НА КУПЕТО НА ЧЕРОК ОЩЕ НИКОИ НЕ Е НАПРАВИЛ НЕВЪЗМОЖНО Е.

      Коментар


      • #48
        От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

        Първоначално публикуван от павле Преглед на мнение
        Абе хора само с четене на каталози не става иска си проби .
        Аз казвам и твърдя неща за които съм пробвал и съм абсолютно сигурен.
        Марто щом иска да почерпи нека доиде до Ботевград и да види пред брока са 2 черокита 2.1 моито което няма да коментирам. има едно с повдигнато с пружини от 4 литров джип а пред съседния има и едно с оригиналното окачване .
        2.1 дизела на Рено е изцяло алуминиев глава и блок .
        При 4литровия е чугун всичко има и 2 цилиндъра повече .
        2.5 дизела е с 4 алуминиеви глави и чугунен блок.
        ЛИФТ НА КУПЕТО НА ЧЕРОК ОЩЕ НИКОИ НЕ Е НАПРАВИЛ НЕВЪЗМОЖНО Е.
        Що да не дойда бе Павле..?!! Да не си на луната - ей го къде е Ботевград! А за лифта на купето не си прав! На мен ми го лифтнаха -питай Андро! Едни пружини от Шкода Октавия - отзад между моста и купето, 8 санта тръби - подложки на пружините отпред (между купето и леглата) и ето ти го боди лифта на черока нищо, че е без рама! Реално се повдига купето а окачването не мърда (буквално, щото амовете разтеглени), ама не ми се разправя за това, че ме хваща срам! За това и казвам на колегите да не се занимават с глупости - щото се прогвах по тънката лайсна и се наиграх (щото не четох и питах преди това)! За двигателите признавам грешката си! Най вероятно аз тогава не съм разбрал нещо, защото за разлика от мен Кинекса 100% знае кое как е при Jeep! Пак казвам, че лифт 3 инча, което си е почти 8 сантиметра само с пружини от 4 литров черок няма как да стане! За справка аз съм с пружини от Гранд - лифт 4 инча и като му турихме лебедката и подсилихме булбара (около 70 кила желязо) падна на 3 инча предницата, а по думите на Пламен - Кинекса, предницата на Гранда е с около 100 кила по-тежка от моята - ненатоварена, а това го цитирам дословно! Имайки предвид, че пружините ми бяха нови (почти не бяха карани), а донора на колегата не се знае на колко концерта е - не си струва упражнението освен ако няма излишни пари, нерви и време! Да не говорим, че всяка пружина си иска амортисьора и обратното в смисъл, че баланса помежду им е много тънка работа, а е изключително важен...!

        Поздрави

        Коментар


        • #49
          От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

          Че не може да стне лифт 3 само с пружини от 4 литров е ясно надявам се на всички.
          Но 2 при полжениече няма ребедка и по тежка от оригинална броая става.
          И със сигулнст е по добре от масово ползваните 5 см. подржки това става само при 2.1 заради по лекия мотор .
          От по дърги амаве отпред също няма нужда защото оригиналите носачи са с гумени втулки които също ограничават хода .

          Коментар


          • #50
            От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

            Стана егати спора, но е конструктивен и надявам се интересен за четене от тези които имат нужда от информация от първа ръка. Сега отзад-напред! Ако повдигнеш джипа, примерно с 5 см. без да смениш амовете с по-дълги, губиш съответно 5 см. от хода надолу. Ако сложиш пружини по-твърди от необходимото и не ги натовариш достатъчно - не се мачкат както трябва и губиш ходове нагоре! Същото се получава и ако твърдоста на амовете и пружините е неподходяща! Двата чарка работят в противоположни посоки и ако единия прилага по-голяма или по-малка сила от необходимото - пак губим ход и имаме некоректно работещо окачване! Това което ограничава хода, ако говорим за долните носачи не са гумените втулки а дължината и геометрията им! При увеличаване на хода надолу в един момент вече идват къси и местят целия мост назад, като моста и ляга на тях защото са прави! Затова и носачите от лифт китовете са по-дълги и с променена геометрия, за да може моста да си остане на мястото и да не ограничава движението си надолу, контактувайки с носачите освен в точките на захващане. От там се запазва и геометрията на щангите и имаме коректно работеща кормилна система и т.н. Другото, което много ограничава ходовете са биалетите! Със и без работеща стабилизираща щанга, разликата в ходовете е около 20% (на око)! За това са измислени и дисконекторите, за които говорихме по-горе! Когато имаш нужда от по-големи ходове ги разкачаш, а когато си на асфалта и имаш нужда от стабилност заради по-голямата скорост ги закачаш! Черока се вдига изключително лесно в сравнение с други марки и модели и за това има много начини, ако се гони само визуален ефект от цялата работа! Ако искаме обаче да имаме и работещо окачване начина е само един: - ако искаме лифт от 5 см. примерно, монтираме с 5 см. по-дълги пружини и амове и така запазваме минимум заводските ходове! Не е толкова проста работата, колкото изглежда на пръв поглед и най-важното е, че не се върши на око! Така, че Павле, пред блока ти може и 20 черока да има и да са лифтнати по 20 различни начина, дори и с пружини от Камаз, но единствено важното е до къде ще се качат на рампата - т.е. какви ходове имат окачванията им, защото аз бях "лифтнат" 10 см. и имах ходове съответно 3 см. отпред и 0 см. отзад..!!! Мисля, че по тази тема нямам повече какво да напиша, а кой ще почерпи на края, нека реши колегата след като избере метода за лифт на джипа си и видим резултата...

            Поздрави

            Коментар


            • #51
              От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

              Марто,като пишеш лифт на купето,т.нар боди лифт ли имаш предвид,щото ще ми е много интересно,как ще направиш лифт на купето на возило с интегрирана рама.
              Това дето го описваш горе,е същото като с гумени подложки,ама с метални такива и пак е опит за промяна на окачването.
              Последно редактирано от taran; 09-02-11, 09:03.
              Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

              Коментар


              • #52
                От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

                Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                Марто,като пишеш лифт на купето,т.нар боди лифт ли имаш предвид,щото ще ми е много интересно,как ще направиш лифт на купето на возило с интегрирана рама.
                Когато не пипаш окачването а подлагаш между него и купето, този лифт какъв е..?!! Мисля, че подробно съм го описал по-горе как става номера! Дали ще го наречем боди лифт или кафеджийски лифт, няма никакво значение! Важното е, че това не е лифт на окачването както много хора си мислят (както и аз на времето)! Крайния резултат е повдигане на купето, като във височина точките на контактуване на окачването реално не са променени (леглата на пружините са си пак там където са били, само дето между тях и калника има еди колко си см. тръба, примерно) Малко по-горе съм постнал един линк към темата за лифта на моя джип. Там подробно е описано вкл. и със снимки що за простотия е подобно упражнение! Костваше ми 2 седмици преправяне и 1 джоб с пари!

                П.П. Не е опит за промяна на окачването, а пре**аване на окачването! Има съществена разлика...
                Поздрави
                Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 09-02-11, 09:18.

                Коментар


                • #53
                  От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

                  Колега ясно е какво имаш в предвид но термина "боди лифт" е когато повдигаш купето от рамата . При Черокито това няма как да стане , защото рамата е заварена за купето !

                  Коментар


                  • #54
                    От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

                    Първоначално публикуван от Rado__ Преглед на мнение
                    Колега ясно е какво имаш в предвид но термина "боди лифт" е когато повдигаш купето от рамата . При Черокито това няма как да стане , защото рамата е заварена за купето !
                    Така да е! Само мир да има...

                    Поздрави

                    Коментар


                    • #55
                      От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

                      Ама то е така , защото ти си си направил не работещо и претрупано окачване и си имал само визия на джипа , но това не е боди лифт , защото при боди лифта окачването си работи без проблем , идеята му по-скоро е да се съберат по-голям размер гуми в калниците . Което при черокито се получава с изрязване на калниците .

                      Коментар


                      • #56
                        От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

                        Колега! Не е важно аз какво съм направил или не направил, а какви съвети се дават на тези които тепърва смятат да правят нещо! Не мислиш ли, че смисъла на този форум е да се поучаваме от грешките си и да си помагаме..?!! Защото само със смяна на пружините и шпренгване на ресьорите (независимо със или без допълнителен лист, дали се подлага или не) няма да стане нищо, ако амовете си останат със същата дължина, без значение да ли са от 4 литров черок, а тук някои хора смятат да направят точно това, а други им твърдят, че е правилно..!!! Подобна интервенция ще остави окачването без ходове, независимо как е правилно да му се вика на подобен "лифт"..!!! Вместо да се хващате за думичката, вземете обяснете на хората това (ако сте на ясно как въобще работи окачването) за да не си хвърлят парите и труда на вятъра! Какъв е смисъла от "лифт", ако дори препятствие със 30-40 сантиметрова височина отлепи една или две гуми от земята..?!! Тогава какво...?!! Ще му кажете да си слага блокажи на мостовете ли..?!! Какъв е и смисъла от лифт на джип с мощност 80 коня при положение, че половината са умрели с годините и той едва търкаля оригиналния размер гуми...?!! Пишете за съществените неща, а именно кое-как е правилно да се направи, а не на кое-как му се вика защото като му влезе на колегата дето ви се е доверил - ще му е все тази дали му се вика *ур или*уй...!!!

                        Поздрави
                        Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 09-02-11, 14:28.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

                          на мен лично мненията на Марто и на Павле ми бяха от голяма полза, не спорете за глупости, Марто е прав- без значение как точно е нарекъл лифта - доста ясно го е обяснил и най важното обяснил е как НЕ действа (то и от снимките в неговата тема си личи) Аз и за това задавам въпрос към хора които вече са минали по този път. Бих сменил предните пружини и амове с такива от 4 литров черок само защото зная, че моите са доста уморени, а онези са в по добро здраве и са подарък. Съответно бих подложил още един лист от зад за да изравня задницата с предницата. Всъщност моят въпрос беше дали със стандартно окачване (без значение от какъв черок) само с откачане на биалетките ще ли се подобри хода на окачването, за да знам има ли смисъл да правя биалетки с дисконектор или да не си хабя времето.
                          Мерси за всички отговори, за мен темата определено е полезна.
                          I'm not Lost, I'm Discovering !

                          088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                          Коментар


                          • #58
                            От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

                            Дисконекторите определено ще ти подобрят ходовете на окачването отпред, но ако ползваш пружини и амове от 4L ще го "одървиш" (окачването) защото са предназначени да носят по-голям товар и ползата от дисконекторите ще е малка, да не кажа нулева! Ако решиш да правиш дисконектори и се получи, от сега поръчвам един комплект и за мен! Имам едни не лоши оригинални пружини (от моя джип - 97 ма г. който е с по-тежък мотор от твоя) и едни почти чисто нови американски предни амортисьори (на около 1000 км.). Ако те интересуват пиши на лична да се разберем за някакви разумни пари (само за амовете, пружините ще са подарък) и си готов за приключения...!

                            Поздрави

                            Коментар


                            • #59
                              От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

                              Аз бях сложил такита биалетки с дисконектори полза от тях има обаче има минуси като се кара през храсталаци каманаци и всякаква безпътица се случва да се саморазкачат и загубят.
                              Марто като си сложил допълнителен лист на ресиорите отзад и по твърди пружини отпред не си ли си удървил окачването ?
                              Не виждам защо спориш като след като сам си написал че сте сложили по твърди пружини отпред именно с по голямо сечение и по малък диаметър на витките поради този факт сте променяли и кулите които държат тампона .
                              Смятам че на всеки е ясно че за да може моста да има по голама артикулация трябват и по дърги амортисиори .
                              Всичко трябва да се прави с мярка и си има граници прекалено твърди е много зле и прекалено меки също е много зле.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Лифт на JEEP CHEROKEE XJ

                                Моето чероки е с подложки по 3 см отпред и е със сменен централен лист на ресорите отзад (въпросният лист е 3 пъти по-дебел от останалите ) така си го купих . От този който го взех ми обясни , че е ползвал готов лифт кит за чероки , но са сменени и амортесьорите . Отпред имам торсионна щанга без дисконектори отзад нямам (не знам дали някой я е свалял или няма по принцип ) . Ходовете на окачването са много добри , до момента на 3 гуми не съм оставал . С тези ресори и в този вид окачването вози много хубаво , стои високо и има ходове . Предполагам че ако сложиш пружини от 4 литров или дори от дизел ВМ (щот италианците не са жалили чугуна и може би тежи колкото 4л ) ще получиш желаният ефект , ако прекалиш с лифта отпред се слагат биелетки от вранглер , аз така знам .

                                Дано съм бил полезен .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X