Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел на газ: алтернатива на некачествена нафта?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Да , не карам много /пенсионер съм/ ,дюзите ги рециклирах малко след като го купих /по около 250лв.на дюза/. Те обаче нямат нищо общо със стружките , просто Делфи им дава около 90 000км гаранция. За стружките може лесно да провериш като източиш филтъра и доближиш магнит.Сипвал съм гориво от всички големи вериги бензиностанции , но никога от локомотиви , трактори , строителна техника или разни евтини бъркочи.

    Коментар


    • bguser
      bguser коментира
      Редактиране на коментар
      Хватката ти с магнита съм си я записал по бележките от предишни теми. Чудно ми е при рециклиране на помпата за нашите условия, не е ли удачно да се сложи доп. филтър-консуматив на изхода й, че да ги лови такива евентуални стружки, за да се избягват после по нататъчни повреди по системата и необходимостта от цялостни промивания и др.?

      EDIT: Nevermind, cecoa1 токущо коментира изчерпателно на #15.8.
      Последно редактирано от bguser; 11-12-21, 19:14.

  • #17
    Малко ми прескача диска , сигурно , но до скоро карах Бенц 220CDI , дюзите му бяха Делфи с пиезо електроди ,обучаеми...ако са такива в Хюндая , няма какво да им се рециклира , по-скоро калиблира/обучава . И след като си мине ресурса им , заминават в кофата ииии честито . Моите изкараха 400к км със секва нафта .
    Практика по занзибарските държави , дето хората карат съвременни комън рейли , е да се монтират афтърмаркет сериозни , допълнителни филтри на горивото . Не ща да правя реклама тук , намират се като питаш .
    Аз приключих с комън рейлите . Ако ми подарят , ще замине на следващия ден . Виж обикновен дизел бих си карал , еле пък с повечко обем и цилиндри .
    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

    Коментар


    • Darth
      Darth коментира
      Редактиране на коментар
      Не си прав колега - рециклират се , и да , пиезо са.

    • Джоу (x3mrjoe)
      Джоу (x3mrjoe) коментира
      Редактиране на коментар
      Преди няколко дни си смених подгревните свещи и антифриза, и премерих дали все пак има място за още един цилиндър ∅89 без да се прилага излишно насилие.
      Много ми харесват големи и глупави дизели с разход някой литър отгоре на умните, на които им е все едно какво им сипваш, и което е единственото условие за да работят.

  • #18
    Първоначално публикуван от bguser Преглед на мнение
    попаднах на системи за дизел на газ, като Bluetronic. Интересното в случая е дали получената смес би била ефективен начин за защита срещу пагубните ефекти на лошата нафта и в частност - недостатъците на к-рейла на Делфи при по-старите коли. Какво мислите?
    Всичкият този лов на трици с маймуни не отменя факта, че нафтата пак ще минава през помпата и дюзите на двигателя. Ще преминава по-малко... колко да е по-малко? Примерно тройно, ама броят сработвания на инжекторите и броят завъртания на ротора на помпата ще бъде същият. И броят стружки ще е същият.

    За сметка на това ще бориш проблеми от новото гориво - в силно непозната за обикновения газаджия среда.

    Адекватно при степента на сгъстяване на дизеловия двигател може да работи природният газ (метанът). Думичката "метан" би трябвало веднага да извади в съзнанието картина с големи, тежки и скъпи бутилки, както и скромен пробег между зарежданията.

    Пропан-бутанът няма достатъчно високо октаново число и ще гори детонационно. Дизеловите двигатели донякъде търпят това, но само донякъде.

    Как ще се уреди приблизително двойно по-голям топлинен поток към охладителната уредба спрямо дизела остава за домашно.


    Всичките тези проблеми са по някакъв начин решими, но това е оправдано за големи машини с голям разход и голям пробег близо до метанстанции. Примерно автобусите на градския транспорт. И то само до следващото обновяване на машинния парк, когато се закупуват машини с фабрични двигатели на метан.


    Теракан + карам малко + газодизел е технически и финансов нонсенс.

    Ако някой иска да ползва газови горива, си взема кола с бензинов двигател като задължително проверява дали този бензинови двигател не е някой от капризните за газифициране.

    Коментар


    • Ясен
      Ясен коментира
      Редактиране на коментар
      Не че нещо ама в София сега реално се борим именно срещу пушенето на дизелите. За другото не сме дорасли.

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      То и тая борба е доста условна.

    • Ясен
      Ясен коментира
      Редактиране на коментар
      Резултатите са условни със сигурност.

  • #19
    Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
    хората карат съвременни комън рейли , е да се монтират афтърмаркет сериозни , допълнителни филтри на горивото . Не ща да правя реклама тук , намират се като питаш .
    Интересно, можеш ли да ме насочиш към някакви марки или сервизи дето да имат такъв опит у нас, че да се позапозная? Може и на ЛС. Благодаря!

    Коментар


    • #20
      Dieselcare.com.au ,
      виж там Dual Bracket-Catch Can Kit +Primary Fuel Filter Kit -DCDKP004 , например
      А у нас , Русев кара такова животно :8 цилиндров , че и пипнат комънрейл , и сигурно ще ти предложи подобен филтър .
      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

      Коментар


      • #21
        Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
        А у нас, Русев кара такова животно :8 цилиндров , че и пипнат комънрейл , и сигурно ще ти предложи подобен филтър .
        Супер си, но кой е Русев - колега от форума ли, сервиз?

        Коментар


        • #22
          Напъни се малко , де . Форумна търсачка +гугле....
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            Напънах се, но не се справих. Благодаря за жокерите по ЛС.

        • #23
          Каквито и филтри да добавиш, няма да те спасят от биодизела. Той именно е проблемът в общия случай.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • didooo
            didooo коментира
            Редактиране на коментар
            Какво прави ,по двигателя ,6 % биодизел в нафтата ? Някоя гума ли прецаква ? Или друго ?

          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            @didooo: Виж пост #12 на 1-ва страница. Там цитирам kiki.t който обяснява проблемите на прекомерното количество биодизел в горивото.

          • didooo
            didooo коментира
            Редактиране на коментар
            да , грамотно звучи , виждането му за инжекторите на Делфи съвпада с тва дето съм виждал

        • #24
          Защо просто не си избереш нормален автомобил, който не е толкова чувствителен към горивото.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            На същата онази тема в vwclub си споменавал, че 163кс е с второ поколение Делфи и било по-добре. Защо? Там помпата само с охлаждането ли е по-добра и наистина ли си струва да се търси и плати повече за фейслифта?

          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            А и друго: ако се наложи да се отремонтира цялата, може ли да се смени Делфи 1 на Теракан 1 с Делфи 2? (В смисъл, горе-долу да е plug & play, a не да се преработи половината двигател).

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Охлаждането на помпата, а и май работи при малко по-високо максимално налягане.
            ...
            Не знам доколко е лесно по последния въпрос. Иначе сигурно е възможно.
            Последно редактирано от cecoa1; 13-12-21, 19:27.

        • #25
          Тераканът пък като е проходим и здрав...
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            А какво друго препоръчваш до 10 бона тогава, че да е проходим, здрав, просторен, удобен и на асфалт, отн. евтин за ремонт и обслужване?

          • Juiced
            Juiced коментира
            Редактиране на коментар
            Кое те кара да мислиш ,че не е проходим или здрав? Предполагам притежаваш и знаеш от първа ръка?

        • #26
          Ако намериш някое запазено Паджеро или Галопер... Другото са американски дръгели.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Дължината не е показателна. Някои се седи по-високо, други багажника е по-голям или малък. Т.е. трябва да си се пробва всяко лично.

          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            @cecoa1: Разбирам, просто в този зимен сезон не съм намерил време и условия за да посетя джамбазите за да им ги пробвам. Наскоро поседях и на един Great Wall H5 и ми хареса като цяло за парите си. Какво ти е мнението за тези коли?

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Не го знам много китаеца, сигурно е копирано от японците, може и да става...
            А и ще е най-ново за тия пари.

        • #27
          Спорта е с нисък под и на мен ми е неудобен. Със сигурност са по-надеждни от Теракана.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            Ще потърся и него да му седна. Просто трябва да има и комфорт, защото не ми трябва за тежък офроуд, а за семейна-проходима.

        • #28
          Пробвай дълго Терано. 2.7 е здрав и славнително непретентециозен.


          Относно Hover H5 - в предвид, че се произвеждат от 2007до 2015 г (в Европа), друга подобна бензинова алтернатива на такава цена няма.

          С две думи - шаси, окачване и купе на Исузу Аксиом (братовчед на Фронтера). Двигател 4G64 на Мицубиши. Дотук идеално, остава въпросът как са го произвели китайците. Руснаците доста ги тунинговат и тормозят. Тук повечето са внос от Италия, което е добре от ръждива гледна точка. По-рядко са произведените в Баховица.

          Nissan Terrano 2,7 TDI

          Коментар


          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            Да, за H5 повечето отзиви дето съм попадал са положителни. Слабите му места били в някои некадърно изпълнени модули по електрониката: превключването на режимите на 4WD и вдигането на прозорците (затова препоръчвали H3 който имал ръчка за режимите). Другият официален сервиз (Митвас) също ми направи първо добро впечатление, с наличие на пакет преди закупуване на употребяван автомобил вкл. пълна диагностика с ходова част за 120лв. (имаше и по-евтин).
            За Тераното го държа също в полезрение, но почти всички обяви за дългата база са с мотор 3.0, който бил проблемен. Едната обява за 2.7 човека съвсем млъкна като го питах за VIN-a по Viber.
            Последно редактирано от bguser; 12-12-21, 08:43.

          • bullet_pk
            bullet_pk коментира
            Редактиране на коментар
            При мен нищо не трака. Нито от вибрациите на двигателя, нито при движение по едри павета ( живея на такава улица).

          • cnc82
            cnc82 коментира
            Редактиране на коментар
            Имал съм 2 автомобила Nissan Terrano и нищо не е тракало...Напротив , много удобен за управление , практична и здрава машина .
            Не случайно в последно време цените им минават 10 к .

        • #29
          Виден форумен колега, който от скоро е с Рекстън, каза че негов колега от работата се е сдобил с Теракан със ОМ602.

          Хубавото на джипките с рама е, че можеш да си ги подреждаш по начин който ти харесва относително лесно, така че взимаш един Теракан с проблем и му слагаш ОМ602/3/5/6 според нуждите или мераците, и после само се возиш.
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            Това е много идейно, но ако имаш ресурсите. Не съм механик нито имам приятели дето да се занимават с тунинг. Ако трябва да си плащам за всичките експерименти, то много бързо ще се загуби финансовия смисъл.

          • Ясен
            Ясен коментира
            Редактиране на коментар
            Със сигурност има повече финансов смисъл от газификация на дизел на лека кола.

        • #30
          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

          ....Пропан-бутанът няма достатъчно високо октаново число и ще гори детонационно. Дизеловите двигатели донякъде търпят това, но само донякъде.

          Как ще се уреди приблизително двойно по-голям топлинен поток към охладителната уредба спрямо дизела остава за домашно.


          .
          На Васко F150 дизел-пропан бутан върви безумно. Газта тръгва когато развърти турбото и ускорението ежестоко. Сега дали икономически е изгодно не знам но който кара такъв камион не търси икономии.

          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • Ясен
            Ясен коментира
            Редактиране на коментар
            аз това писах - проблемите са решими ама не и при поставените цели и бюджет

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X