Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел на газ: алтернатива на некачествена нафта?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизел на газ: алтернатива на некачествена нафта?

    Здравейте колеги,

    От известно време се интересувам от закупуване на по-проходима и евтина семейна джипка. Засега ме привлича най-много Теракан, но от всичко прочетено досега оставям със съмнения дали ще е перспективно да се насочвам изобщо към дизелите (заради налагащи се ЕКО тенденции в Европа) или ако ще е дизел, дали да бъде такъв с к-рейл на Делфи.

    Както става известно от по-запознатите, к-рейл на Делфи в Теракан прави проблеми (виж cecoa1) основно заради повишената си чувствителност към (лошото) качество на нафтата ни. Лош късмет при зареждане и може лесно да се стигне до стружки и заминали ГНП, инжектори, клапани и др., с последващ скъп ремонт.

    В този ред на мисли попаднах на системи за дизел на газ, като Bluetronic. Интересното в случая е дали получената смес би била ефективен начин за защита срещу пагубните ефекти на лошата нафта и в частност - недостатъците на к-рейла на Делфи при по-старите коли. Какво мислите?
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 10-12-21, 15:39.

  • #2
    ооо находчив рекламист-досадник Ако съм сбъркал да ме извиняваш.

    Коментар


    • #3
      Сбъркал си.

      Коментар


      • Никола
        Никола коментира
        Редактиране на коментар
        Е щом има и втори пост по темата, значи наистина съм сбъркал.
        Опитвано е доста пъти това дето искаш да стане и скоро или много скоро довежда до затегнал двигател или стопени бутала.
        Не си давай парите за експерименти на някой дето ще открива топлата вода, а вземи работещо решение.

    • #4
      @Никола: разбирам, но не знам кое да е това работещо решение? Харесва ми Тераканчето, но това "рециклиране на дюзи", стружки, промиване и т.н. защото може да си попаднал на кофти бензиностанция ме притеснява. Каква да е алтернативата?


      Коментар


      • Juiced
        Juiced коментира
        Редактиране на коментар
        И как добавената газ ще предпази дюзите от стружки?

      • bguser
        bguser коментира
        Редактиране на коментар
        @Juiced: Ами на #15.2 написах каквото си представях да стане; cecoa1 като цяло коригира и уточни тези представи в следващите коментари.

    • #5
      Стружките обикновено са си от неговата помпа не от бензиностанцията.
      Просто не купуваш известни със чупливостта си двигатели, няма друг начин.

      Коментар


      • #6
        Двигателят съм чел е здрав, а предимствата на Теракана са големи за отн. малката си цена, че да се отхвърля с лека ръка. Има и доволни утвърдени колеги тук (пр. Дарт) които си я карат с години.

        Разбирам някои се преборбат с некачествената нафта като слагат разни добавки (2Т масло, Diesel injection restorer, др.) но тук мненията не са еднозначни. Разбирам също газов инжекцион на дизел
        променя температурния режим на двигателя по начин който може да води до стопени бутала и прочие
        . Но все още вярвам всичко е въпрос до кадърна настройка.

        Основната мисъл на тази тема е:
        - Ако си взема джипка с такова Делфи като при Теракана, рано или късно ще уцеля кофти гориво, което с помощта на Марко Тотев ще скапе ГНП-то и ще вкара стружки навсякъде, като ще олекна с едно 2000+ лв. за ремонт ...и то до следващият път.
        - Възможно алтернативно решение? Да дам сега едно 1500лв за една дизелова ГУ, която да направи такъв вид смес, че да предпази по-ефективно ГНП, инжектори, др.
        - Друго предимство: когато забранят в Европата всякакви МПС-та дето не покриват Евро-нещо-си, да не се окажа с дизелка за вторични.

        Ще съм благодарен и на други мнения на по-опитни и знаещи колеги.

        (ПП: обикновен потребител съм дето се опитва да попрочете и запознае с материята, че поне да вземе най-разумното решение).

        Коментар


        • #7
          Никога не съм слагал нищо на дизелите си и те си живеят. Лендкрузерът, даже яде отработено, центрофугирано масло и му се услажда. Колегата правилно е написал, че стружките са си от Теракана а не от горивото.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • bullet_pk
            bullet_pk коментира
            Редактиране на коментар
            На твоя Ленд Круйзер и джибри да му сложиш, ще върви. Защото е от ония истинските. Колегата пита за комънрейл

        • #8
          Съседът ми кара един бус комънрейл с масло и засега живее. Просто някои горивни системи понасят недотам добра нафта по различен начин.
          На ЦРВто на жена ми не слагам нищо в нафтата и си живее добре.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • bguser
            bguser коментира
            Редактиране на коментар
            Не зная ЦРВто с какъв комънрейл е, но цялата тази тема е много интересна да обяснява защо става така с някои от системите: https://offroad-bulgaria.com/forum/о...системи

        • #9
          Понеже съм цитиран тук , искам да отбележа , че горивната система на Теракана не е по- лоша от другите. Лично аз не слагам нищо допълнително в нафтата - просто зареждам от нормални бензиностанции.

          Коментар


          • #10
            Първоначално публикуван от Darth Преглед на мнение
            Понеже съм цитиран тук , искам да отбележа , че горивната система на Теракана не е по- лоша от другите. Лично аз не слагам нищо допълнително в нафтата - просто зареждам от нормални бензиностанции.
            Недостатъците на Делфи к-рейла при нашенските горива ги обяснявал колегата kiki.t в тази интересна тема тук. Пък cecoa1 от друг форум споменава как първото поколение Делфи (при Теракан 150кс) е по-проблемното. Твоят Теракан какъв е? Освен монтаж на оригинален Делфи филтър 3-микрона, какво по-различно правиш, че да се предпазваш от случаи като този?
            Благодаря.

            Коментар


            • #11
              Сменям горивен филтър заедно с маслен и слагам БДЦ-то на Бардал в двойна доза. Гледам да не зареждам в случайни бензиностанции. И аз мисля, че стружките в нафтата са си от твоята помпа ...

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от Ilia801 Преглед на мнение
                Сменям горивен филтър заедно с маслен и слагам БДЦ-то на Бардал в двойна доза. Гледам да не зареждам в случайни бензиностанции. И аз мисля, че стружките в нафтата са си от твоята помпа ...
                Едно нещо което не ме убеждава засега в добавките е, как ще се разтвори ефективно и хомогенно в целия обем на горивото, без наличие на някакво интензивно разбъркване.

                Относно стружките, да, от помпата идат, но защо. Цитирам:

                Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                -сравнително често разпространен и много неприятен проблем на тази сис-
                тема (Делфи) е износването на ротора и ролките на ГНП тип DFP-1. Редно е да отбележим,
                че това почти винаги се дължи на външен фактор, много рядко на износване на
                самото ГНП. Гориво с лошо качество е способно да съсипе ГНП-то за броени
                километри, като по правило с това се съсипват и инжекторите. Тъй като
                стружките отделяни от ГНП при повреда отиват директо в рейла, а от там и
                в инжекторите. Това обикновено води като минимум до износване и блокиране
                на клапана на инжектора, но в повечето случаи се налага и смяна на разпръс-
                квача, тоест - пълно рециклиране на инжектора.
                От нашият опит през годините - най зле влияе върху ГНП-то на тази система
                прекомерното наличие на биодизел в горивото. При износени и изпускащи стружки
                ГНП, почти винаги се наблюдава количество биодизел в резервоара на автомобила,
                превишаващо доста нормата от 5-7% допустимост. Тъй като разполагаме с анали-
                затор за дизелово гориво, сме наблюдавали 20, 30, че и над 50% биодизел в резервоара.
                Това си е директна предпоставка за повреда на горивната система. И не фирмата
                Делфи е виновна в случая. Биодизела причинява залепване на ходовите ролки в ГНП,
                следва блокирането ин и моментално повличане и износване на ротора и ролките.
                При това се отделят стружки и системата е съсипана

                Коментар


                • krassitch
                  krassitch коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако това,написано от Кики е вярно,то не би трябвало дори и 50% биодизел да оказва влияние на работата на мотора,помпа и др.Обикновено се скапват гумени горивопроводи.Аз бих задраскал въпросният моделот списъка си.А и това,че вървят евтино,обикновено не е случайно,а означава-много проблеми...

              • #13
                krassitch, разбирам, но за съжаление намирам твърде малко джипки в диапазона до 10х лв. дето да ме удовлетворяват. А именно: просторно купе за едно семейство и багаж дето да вози удобно из града и на дълъг път; пък да е по-проходимо и здраво в планината от обикновен паркетник, надежно и с отн. евтина поддържка. Теракана изглежда идеално да покрива моите нужди (освен с неясното му бъдеще като дизел при ЕКО). Все вярвам, че ако проблема му е всъщност в твърде нежната за нашите условия помпа, тя може да се смени с друг модел или преработи така, че да не стига до стружки и скапе всичко останало? Но не съм попадал на такива теми.

                Коментар


                • IvanIvanovi
                  IvanIvanovi коментира
                  Редактиране на коментар
                  погледни SsangYong Rexton, не съм имал, но доста хора тук го препоръчват. Непопулярен кореец, но с нищо по-лош от Теркана

              • #14
                Отговарям на колегата бгюзър - не правя нищо тайно,космическо,пара нормално.Сменям филтър Делфи на 30х. ,сипвам дизел от нормални бензиностанции. Теракана ми е 2003г. 150к.с.
                Да допълня - руснаците имат доста изписано по въпроса със стружките и поддръжката и ремонта на ГНП.

                Коментар


                • #15
                  Първоначално публикуван от Darth Преглед на мнение
                  Отговарям на колегата бгюзър - не правя нищо тайно,космическо,пара нормално.Сменям филтър Делфи на 30х. ,сипвам дизел от нормални бензиностанции. Теракана ми е 2003г. 150к.с.
                  Да допълня - руснаците имат доста изписано по въпроса със стружките и поддръжката и ремонта на ГНП.
                  Благодаря ти Дарт. Значи имаш читав Теракан от 1-во поколение, дето бях се насочвал и аз! Но явно си попаднал на по-здрава помпа въпреки, че мисля и ти си правил дюзите вече. Или може би караш по-малко и/или си по-дисциплиниран като сипеш все от една и съща верига бензиностанции? Все нещо трябва да е по-различно при теб от другите колеги с по-малко късмет. Обявите са пълни с Теракани на части, за съжаление.

                  @IvanIvanovi: Благодаря ти за съвета. Да, той ми е по-принцип в списъка. Гледах наскоро един Рекстон бензин и беше ок. Малко тясно отзад зад шофьора (едър съм) но пък се регулираше гърба на задната седалка.
                  За него засега ме притеснява:
                  - Фалирал производител закупен от индийци. Може и да не му се намират вече или във близкото бъдеще по-специфичните за модела части.
                  - Доста по-малко написано на български от Теракана, че да потърся помощ ако се наложи (вкл. читави майстори и сервизи).
                  - При първоначални данни и при него горивната система е Делфи.
                  - RX230 автоматик дето гледах после прочетох бе с кутия M88 на BTR - друга фалирала фирма от Австралия, дето не зная как ще е с частите у нас. Иначе тези с мотор и кутия лиценз от Мерцедес изглеждат голям плюс, но пък намирам твърде малко обяви дето да изглеждат читави засега.
                  - Не съм го карал, но при доста мнения дето попадах се оплаквали, че не е стабилен и не вози хич добре на асфалт. Какво е твоето мнение?

                  Иначе като цяло Рекстона си ми стои в полезрението като един по-далечен втори. Някак си "любов от пръв поглед" все още си оставя Теракана обаче и не ми се искаше да се откажа напълно от него все още.

                  Коментар


                  • bguser
                    bguser коментира
                    Редактиране на коментар
                    Разбрах, cecoa1, отново благодаря за разяснението.

                  • bguser
                    bguser коментира
                    Редактиране на коментар
                    Добавям по темата тук само за по-голяма изчерпателност.
                    Рекстън:
                    - Това доста подробно и критично мнение намерих от собственик: https://audibg.com/forum/index.php?/...comment-525966
                    - Днес също се видях с нашия местен механик. Не ме обнадежди много за Рекстън в смисъл, че в неговия опит някои части били много трудни за намиране и съответно скъпи (пр. жило за педала на газта и забравих какво още). Напоследък, собственик негов приятел платил скъпо-прескъпо за тях.
                    Соренто:
                    - Окачването било разработено съвместно с Порше и според този симпатяга возел доста добре: https://vsi4kibri4ki.com/car/review/231/Kia-Sorento-Mk1.

                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Това от форума на Ауди е пълна глупост, и от "собственик", който не е хич в час. Има малко мнения в същата тема, от по-запознати хора.
                    Ето ти един сайт за корейски части, ще ти върши работа и за Хюндай. https://www.kolos-ms.net/bg/3554/%D0...0%AA%D0%9D.htm

                    Има някои скъпи части, но повечето имат заместители, а и се намират втора употреба. Има и доста евтини нови части.

                    ПП: Дай пиши вече като ново мнение накрая на темата, че с тия коментари е по-трудно да се намери кой къде е писал нещо ново.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X