Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въртят само задните колела.Хюндай теракан

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въртят само задните колела.Хюндай теракан

    Здравейте,колеги.Дядото взе един Теракан 2006 г.2.9 ,crdi.ръчка.Днес на Пампорово се опита да му включи 4h и 4L,оообачееее греда,светват някакви зелени лампи на таблото,че уж системите са задействани,обаче не може да откъсне,въртят само задните колела,носи като шейна.В момента има доста сняг тук на Пампорово,а тоя котърник не ще и по асфалта на мъничко сняг да мръдне.Хал хабер си нямаме .Някакви идеи?

  • #2
    Трябва да се погледне отдолу дали всички части са там.
    Ако са там, се вдига предно колело на крик, и се върти на ръка колелото в различните режими на раздатката(джипа подпрян или на ръчна спирачка да не мърда).
    Полуоските също се виждат, кардана и той, и може да се проследи до къде е движението.
    Последно редактирано от cecoa1; 04-04-20, 19:27.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      Благодаря за отговора,колега.Може ли да ми кажеш,има ли значение на каква предавка е колата,когато се превключва в различните режими.Трябва ли да е в покой?Да не е на скорост?Или без значение?

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Вече са отговорили но и от мен. 4х4 се включва и в движение, но разбира се не в момент, когато задните колела боксуват вече...т.е. ако трябва отпускаш газта.
        Бавните трябва да си спрял, натискаш съединителя и чакаш малко...Лампата мига преди да включи, и като включат светва постоянно. На педала на съединителя има датчик дали е натиснат. Ако не го натиснеш, лампата ще си мига, но няма да включи. Ако джипа се движи, пак не включва, има си датчик за скоростта.

    • #4
      Здравей колега.
      Най-вероятно е заминала мембраната на този модул Натиснете снимката за да я уголемите

Име:aktuator-51010h1000-nprhy501-hyundai-terracan-4x4.jpg
Прегледи:603
Размер:17.8 КБ
ID:6583215 Ще го видиш като погледнеш под предната броня. Това,чрез вакум включва предният мост. Може чрез клещи да издърпаш принудително железният край ,който се подава , за да зацепи моста.Малко идиотски го обясних ,дано си ме разбрал.4Н може да включваш и в движение до 80км.ч.4L само спрял,натиснат съединител и неутрална.

      Коментар


      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        Не те е разбрал, и по-добре да не барат, а да отидат при човек който разбира какво прави.

    • #5
      Малко по-нагледно Натиснете снимката за да я уголемите

Име:79a6558s-960.jpg
Прегледи:897
Размер:246.4 КБ
ID:6583221 Трябва да видиш това .под гумения маншон е металната част,която се движи и зацепва предният мост.

      Коментар


      • Здравко1982
        Здравко1982 коментира
        Редактиране на коментар
        Два месеца по-късно проблема е отстранен .Благодаря за незабавните отговори,които се оказаха точни.Точно този актуатор му била прецакана мембраната.Нов струваше 130 лв.вече дядото ще може да се движи зимата в снега )

    • #6
      Благодарности на всички за съветите.Още в събота ще ходя на гости при дядо ,ще видим какво е дереджето.Е утре вечер първо ще пием по едно пък в събота ще решаваме казуси .
      Ще пиша пак,когато имаме резултат,какъвто и да бил той.
      Наздраве на всички.

      Коментар


      • #7
        Колега Darth, някъде от многобройните ти полезни постове бях прочел, че този вакуум се ремонтирал (побългарявал) срещу някаква смешна сума. Но не мога да намеря темата за подробности. И аз се оказах с незацепващ привод, предполагам поради същата причина, та ме теглиха от място където и болид от Ф1 не би закъсал. А миналата седмица всичко си работеше нормално. А иначе гледам са около 120 лв. Предварително Благодаря!

        Коментар


        • #8
          Здравей колега.
          Модулът от първата снимка се разглобява -отделят се пластмасовата и металната части.Вътре ще видиш една гумена мембрана /най-вероятно е спукана/ и това е причината да не се включва предния мост. Аз я замених със силиконова подложка за печене и до сега нямам проблеми.Просто я изрязваш с големината на мембраната и сглобяваш обратно.

          Коментар


          • #9
            Не е зле да си смените и вакумните тръбички, повечето са яко спекли.
            Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
            Ford Fiesta 1.4 Tdci

            Коментар


            • #10
              Колеги, много ви благодаря за отзивчивостта и бързите отговори.
              Днес цял ден се борих с проблема следвайки съветите ви. Изпълнението на задачата бих си я оценил на 4+, защото все пак си закупих нов модул. В магазина го водеха клапан 4Х4 за преден мост, а не актуатор, както мислех, че е правилното. А иначе стария модул го свалих и разглобих на съставните му части сравнително бързо, като най се затрудних с измъкването на старите маркучлета от тръбичките. От там си мислех, че ми предстои лесната част, но уви....изгубих два часа в обикаляне и търсене на въпросната силиконова подложка, която колегата Darth е използвал за рационализацията си. Не успях да намеря такава в близкия параметър до работата ми, въпреки насоките на женската аудитория. А пък и в нета ми излязоха някакви цени от 25-45 та дори и 60 лева за подложка. А същевременно ми се стори, че металната част от модула е доста корозирала от вътрешната страна, и затова ме достраша, че може целия труд да отиде на вятъра, а и времето безмилостно напредваше. Та взех решение да не се циганя, като си закупих модула за 132 лева + 6 лева за маркучи и хайде по обратния ред. Отново най-много се озорих с нанизването на маркучите към тръбичките, които отиват нагоре към двигателя. Трудно им намирах опорна точка за да ги натисна. Та човек, ако е подготвен предварително с частите (нови или пък има налична въпросната силиконова подложка) + канал за удобство, би могъл да се справи за около час-два.

              Коментар


              • Juiced
                Juiced коментира
                Редактиране на коментар
                Аз също съм го правил и най-бавното нещо беше свалянето и качването на кората. 20 минути за висчко ми бяха необохими.защото директно режех старите маркучета, защото си имах подготвени нови силиконови. Иначе клапана си е баш актуатор , просто номенклатурата не се прави от механици а от счетоводители по магазините.

            • #11
              Забравих да питам дали трябваше да смажа стержена вътре в гофрето, че заспивайки си мисля дали пропуснах нещо от задължителните манипулации.

              Коментар


              • #12
                Смажи го ,за по-здрав сън!

                Коментар


                • Juiced
                  Juiced коментира
                  Редактиране на коментар
                  Дааа и още един час работа Victorious

              • #13
                А такааа.... а с грес или масло е по добре?

                Коментар


                • #14
                  Аз съм го мазал с грес на Ма Фра.

                  Коментар


                  • #15
                    Вече го пръснах с WD-40 Specialist, дано не сбърках. Литиева бяла грес било.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X