Здравейте,колеги.Дядото взе един Теракан 2006 г.2.9 ,crdi.ръчка.Днес на Пампорово се опита да му включи 4h и 4L,оообачееее греда,светват някакви зелени лампи на таблото,че уж системите са задействани,обаче не може да откъсне,въртят само задните колела,носи като шейна.В момента има доста сняг тук на Пампорово,а тоя котърник не ще и по асфалта на мъничко сняг да мръдне.Хал хабер си нямаме .Някакви идеи?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Въртят само задните колела.Хюндай теракан
Свий
X
-
Трябва да се погледне отдолу дали всички части са там.
Ако са там, се вдига предно колело на крик, и се върти на ръка колелото в различните режими на раздатката(джипа подпрян или на ръчна спирачка да не мърда).
Полуоските също се виждат, кардана и той, и може да се проследи до къде е движението.Последно редактирано от cecoa1; 04-04-20, 20:27.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
-
Благодаря за отговора,колега.Може ли да ми кажеш,има ли значение на каква предавка е колата,когато се превключва в различните режими.Трябва ли да е в покой?Да не е на скорост?Или без значение?
Коментар
-
Вече са отговорили но и от мен. 4х4 се включва и в движение, но разбира се не в момент, когато задните колела боксуват вече...т.е. ако трябва отпускаш газта.
Бавните трябва да си спрял, натискаш съединителя и чакаш малко...Лампата мига преди да включи, и като включат светва постоянно. На педала на съединителя има датчик дали е натиснат. Ако не го натиснеш, лампата ще си мига, но няма да включи. Ако джипа се движи, пак не включва, има си датчик за скоростта.
-
-
Здравей колега.
Най-вероятно е заминала мембраната на този модул Ще го видиш като погледнеш под предната броня. Това,чрез вакум включва предният мост. Може чрез клещи да издърпаш принудително железният край ,който се подава , за да зацепи моста.Малко идиотски го обясних ,дано си ме разбрал.4Н може да включваш и в движение до 80км.ч.4L само спрял,натиснат съединител и неутрална.
- 1 like
Коментар
-
Колега Darth, някъде от многобройните ти полезни постове бях прочел, че този вакуум се ремонтирал (побългарявал) срещу някаква смешна сума. Но не мога да намеря темата за подробности. И аз се оказах с незацепващ привод, предполагам поради същата причина, та ме теглиха от място където и болид от Ф1 не би закъсал. А миналата седмица всичко си работеше нормално. А иначе гледам са около 120 лв. Предварително Благодаря!
Коментар
-
Здравей колега.
Модулът от първата снимка се разглобява -отделят се пластмасовата и металната части.Вътре ще видиш една гумена мембрана /най-вероятно е спукана/ и това е причината да не се включва предния мост. Аз я замених със силиконова подложка за печене и до сега нямам проблеми.Просто я изрязваш с големината на мембраната и сглобяваш обратно.
- 2 likes
Коментар
-
Колеги, много ви благодаря за отзивчивостта и бързите отговори.
Днес цял ден се борих с проблема следвайки съветите ви. Изпълнението на задачата бих си я оценил на 4+, защото все пак си закупих нов модул. В магазина го водеха клапан 4Х4 за преден мост, а не актуатор, както мислех, че е правилното. А иначе стария модул го свалих и разглобих на съставните му части сравнително бързо, като най се затрудних с измъкването на старите маркучлета от тръбичките. От там си мислех, че ми предстои лесната част, но уви....изгубих два часа в обикаляне и търсене на въпросната силиконова подложка, която колегата Darth е използвал за рационализацията си. Не успях да намеря такава в близкия параметър до работата ми, въпреки насоките на женската аудитория. А пък и в нета ми излязоха някакви цени от 25-45 та дори и 60 лева за подложка. А същевременно ми се стори, че металната част от модула е доста корозирала от вътрешната страна, и затова ме достраша, че може целия труд да отиде на вятъра, а и времето безмилостно напредваше. Та взех решение да не се циганя, като си закупих модула за 132 лева + 6 лева за маркучи и хайде по обратния ред. Отново най-много се озорих с нанизването на маркучите към тръбичките, които отиват нагоре към двигателя. Трудно им намирах опорна точка за да ги натисна. Та човек, ако е подготвен предварително с частите (нови или пък има налична въпросната силиконова подложка) + канал за удобство, би могъл да се справи за около час-два.
Коментар
-
Аз също съм го правил и най-бавното нещо беше свалянето и качването на кората. 20 минути за висчко ми бяха необохими.защото директно режех старите маркучета, защото си имах подготвени нови силиконови. Иначе клапана си е баш актуатор , просто номенклатурата не се прави от механици а от счетоводители по магазините.
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар