Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Галлопер шайба колянов вал

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Галлопер шайба колянов вал

    Видно от заглавието,как по принцип се стяга болта на шайбата на коляновия вал

    За последните 5 години ,три пъти(вкл и днес) собственоръчно съм я свалял тая шайба,първия път с пневматичен гайковерт даже и снимки тук някъде има...днес обаче съм с 2000 нютона девалт на батерия ,който не влиза между радиатора и шайбата ...да свалям радиатора ...той и климатик има.... ТЦ.

    Развиването е лесно,като не влиза гайковерта,по дълго рамо,един парцал на гредата,парче шина да не нарани гредата...цъкам стартер и болта е вън....
    Сменях водна помпа,разглобих половината мотор ....
    ПОловин ден че и повече ми отне.... обаче не се сещам как съм стягал тоя болт преди

    Включих бавни,на скорост...всичко събрано по мотора,ремъците натегнати ...ръчна....колата подпряна ....и пак не мога да натисна така че да съм сигурен че шайбата е стегната.


    Сложих едни рамо,тръба и чуках с голям чук ,белким успея да стегна

    Както знаем,4D56 мотора,от не затегната шайба,разбива шпонката и превърта шайбата....

    Та как по принцип се стяга тая шайба....
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

  • #2
    Блокираме венеца на маховика с нещо.....затягаме със 177Нм ...или "там някъде" (167-186 Nm в други документи)...махаме блокировката.

    https://www.delicausa.com/wp-content...D56_engine.pdf

    https://silkroadautos.com/service/94-4d56.pdf (тука на стр.11 има печатна грешка,"crankshaft bolt" 117Nm ...вместо реалните 177Nm).

    Не пише нищо за осигурител за резби,де да знам...едва ли ще навреди малко Loctite 243 (средна якост,син. По болтовете на демпф.шайби на автомобили на PSA си е "стандарт". Няма проблем с развиването с ръчни инструменти).

    Коментар


    • #3
      Мдааа 177-186 нм ....пише че на болта се слага моторно масло...и има инструмент за блокиране на шайбата...гледах (само погледнах) но не забелязах отвори в тая шайба,да влезе въпросния инструмент вилка.....
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #4
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240304_123255.jpg
Прегледи:145
Размер:641.6 КБ
ID:6958480 Не съм я снимал тая шайба....

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20240304_123242.jpg Прегледи:0 Размер:602.2 КБ ID:6958478
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #5
          Понеже се зачудих какъв е тоя сервизен инструмент и къде влиза,сега погледнах шайбата няма отвори ...погледнах ръководството от линка,то е за друг мотор някакъв....дали и въпросното усилие отговаря?
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • nbajani
            nbajani коментира
            Редактиране на коментар
            Свали си радиаторите - и с динамометричния ключ , та да ти е мирна главата.

            На моя и преден и заден семеринг са сменяни , обаче всичко долу.

        • #6
          Ако е 4д56,отговаря. стр. 19 , Хюндай MODEL D4B SHOP MANUAL (FOR INDUSTRIAL USE) :
          Crankshaft pulley bolt - 17 ~ 19 kg.m ,демек същото.

          По някои 4д56 ,види се, има и още една ремъчна шайба връз демпфера,що се държи на 4 винта. Други я нямат.
          Но блокирането на маховика е обикновено начинът,може и без специален инструмент. Ни ми се е чупела "контрата",ни нещо се е откъртило...може и късмет да съм имал.
          Няма ли някакво "прозорче" за зъбния венец?

          Прикачени файлове

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Ще гледам тая седмица,преди 5000 км сменях съединител,но даже и не помня къде му е стартера,те колите ми станаха много, включително и днес още една заприходих.

          • td120
            td120 коментира
            Редактиране на коментар
            Пишете..или там снимка,зер някви капаци пластмасови има по някои ръководства.Не ще да е (май) само отвотът за креплението на стартера. Туй за някой ,който се чуди в идущите години...ако...

        • #7
          Старо но може да помогне https://dox.abv.bg/download?id=e0b99cd927# - Линк за сваляне

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря,това е много полезно.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X