Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с въздух в ГНП Хюндай Галопер
Свий
X
-
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
-
Това вероятно е датчик за оборотомера. Стоп-клапана е отпред на тялото от което излизат щуцерите за към дюзите (на снимката над черната букса).
Въпросния клапан трябва да е под желязната тръбичка за входящата нафта, там където прави последния си завой.
ПП: В смисъл, червената твоя линия с която си оградил, минава точно върху него на 03:00 часа
На предната страница се вижда, има там нещо като черно калпаче.
-
Още малко да напиша...
При теб е доста претрупано при ГНП, та може и да не е съвсем лесно да се смени клапана на място. Т.е. може би е оправдано да потърсиш майстор (предвид, че си имаш и много друга важна работа).
Но за идеята с електрическа помпа, трябва да знаеш някои неща, заради които не е добре да се прави така за постоянно.
По принцип налягането в помпата се променя по определен начин според обороти и според колко газ се дава. А от тия изменения се управлява и аванса на впръскване. При външна ел.помпа налягането ще се изменя по друг начин, и съответно аванса няма да е както е предвиден. За временно сигурно става, но за постоянно не е добре.
-
-
Мисля си обаче,ако тоя клапан регулатор е заседнал в някакво отворено положение,би трябвало да няма напор на входа .
Какво имам в предвид.
Мотора независимо дали е загасен или работи.
Помпя четири пъти,и помпичката става корава.
Втори сценарий.Мотора работи,помпя пак 4 пъти и помпичката става твърда,минават 20 секунди и помпичката е омекнала,помпя 4 пъти и пак става корава,през това време,маркуча на обратната нафта е прозрачен и е във същата туба.Тоест ако тоя клапан е останал отворен,би трябвало да видя нафта през обратката към тубата ,и изобщо помпичката няма да стане корава.
А аз дори наблюдавам нещо обратно.
Мотора работи,напомпил съм ,постепенно във прозрачния маркуч на обратката виждам как леко засмуква нафта от тубата към помпата ....това се случва 10-15 секунди след като съм спрял да помпя.....не успява да качи нафта до помпата през обратката ,но пълни маркуча до половината височина,понеже тубата е на земята.
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Клапанът свързва пространството на прииждащото от резервоара гориво с хранителното пространство към нагнетателната секция,както е казал cecoa1.В последното трябва да има добро налягане и херметизация за оптимално нагнетяване от плунжера/елементите и "поток" на ("излишно") гориво за охладжане на самата помпа и оптимална Т на цялата система (+нормална работа на авансатора,пак споменат от cecoa1 по-горе). Разгледай пак графиките. При мизерстващ регулиращ клапан туй няма как да се случи, към нагнетателното пространсво ще ходи там,каквото успява да се засмуче от захранващата пластинчата помпа и подаде по-нататък и толкоз.
-
Точно така, клапана е на входа, и ако е отворен не връща в обратната, а прави малък кръг вътре в помпата между нагнетателната част на подкачващата помпа и всмукателната. Като помпаш, горивото постъпва и през блокиралия клапан, омеква крушата, защото гориво се харчи през високото налягане за да работи мотора. А пък подкачващата помпа не може да подаде достатъчно, и само го върти през отворения клапан.
На изхода на ГНП за обратната нафта, има само калиброван отвор, нещо като жигльор, с цел да оказва известно съпротивление на изтичащото от там гориво, за да се поддържа определено налягане в ГНП. През цялото време като работи мотора, подкачващата помпа подава много повече гориво, отколкото мотора изгаря, и заради това и дроселирането на обратната нафта, се поддържа надналягане в ГНП. При увеличаване на оборотите то нараства, а при повече газ, леко намалява... Клапана ограничава максималната му стойност. Иначе това вътрешно налягане има понякога и други механизми за управление, защото чрез него се влияе директно на авансатора (това отдолу) на ГНП. Отделно и някои авансатори имат допълнителни ел.клапани и пр, но това са подробности. Основното е, че това налягане е важно да бъде каквото трябва, и да се променя както е предвидено.
-
-
Коментар
-
Преди час минах през галопера, ключовете ми бяха в джоба,я да видя какво е положението...чукнах и запали от четвърт ...той така си и пали....Но пак не се форсира над 2000 об.минGalloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Нормално, не му стига горивото.
Като свалиш клапана, ще можеш веднага да видиш дали е от него - той е нормално затворен, ако е блокирал отворен ще е очевидно.
Ето клипа от първия ми пост, чичката, който си поправя сам клапана, като го почиства(зора е да се разглоби) - https://youtu.be/wiHpeZhgnXM
Ще можеш много добре да видиш какво представлява.
-
-
Още не съм стигнал до помпата.Ако реша да закарам колата някъде,се чудя каква външна помпа да сложа за времянка.Гледам едни китайски на 12 волта,но до колкото разбирам ,те само правят поток и искат байпас.А това което ми трябва е ,помпата при достигане на налягане да спира.Гледам едни подкачващи помпи за BMW изглеждат масивни ,дали имат такава опция.Или каквато и да е от друга кола...Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Не ти трябва да спира помпата, нафтата си циркулира през ГНП и по обратната се връща в резервоара(или на някои във филтъра първо). На изхода към обратната има калиброван отвор, за да оказва определено съпротивление при изтичане на нафтата, та да се поддържа налягане в ГНП. Но оригинално, при покачване на оборотите на ДВГ, и подкачващата помпа се върти по-бързо, та налягането в ГНП се увеличава(постепенно до максималната си стойност, при която се отваря тоя клапан, който при теб е блокирал отворен най-вероятно). Тия изменения на налягането, бутат долу едно бутало, което изменя аванса на впръскване. При електрическа помпа с постоянен дебит, налягането няма да се изменя правилно, както и аванса, но за временно придвижване става.
Иначе за другото, в Германия съм от години и се занимавам с други неща. Но съм сигурен, че сам ще се справиш без проблем, или всеки добронамерен дизелджия би ти помогнал. За клапана няма никаква философия, просто трябва да се стигне до него, и да имаш подходящ инструмент да го развиеш.
-
-
cecoa1 ,на теб занимава ли ти се с тоя въпрос срещу заплащане разбира се,ако не си много далеч от Пловдив.Аз ще го погледна тоя клапан някоя вечер тея дни.Но ако е нещо друго няма да имам време.Галопера мисля че в момента върви със някаква скорост от 60-70 км.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Имам спомен, че Цецо не е много далеч от теб.Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнениеcecoa1 ,на теб занимава ли ти се с тоя въпрос срещу заплащане разбира се,ако не си много далеч от Пловдив...
Падаше се някъде в германската част на Пловдви, но не помня точно коя...
- 1 like
Коментар
-
Аз естествено още не съм стигнал до галопера.Утре вечер мисля да го погледна.От два часа преглеждам точно тая помпа.Само не ми става ясно.
По горе споменавата за подкачваща помпа....
Според това което съм разбрал за този модел
104780 4520 ZEXEL
ВЪтре има роторна пластинчата помпа,която е много малко вероятно да се прецака...тя го играе смукателна(подкачваща )и т.н .На изхода на тая помпа стои тоя клапан ,той осигурява вътрешното налягане между 2 и 4 кг.бара или там както е мерната единица ...от там плунжера нагнетява високото към дюзите.....
Тоест налягането зависи от роторната помпа и тоя клапан.
Това е снимка на въпросната помпа едно към едно със моята.Разликата е че тая има някакъв електронен блок ,който при мен го няма,знам че някои галопери го имат,и масово го лекуват като слагат чисто механични помпи.
Това трябва да е тоя клапан със червеното.Ако не е заседнал и блокирал в отворено положение,заподозряна е долната гумичка на тоя клапан .При отворено положение,клапана събира входа със изхода на роторната помпа.
От разните клипчета и Цецо където спомена за подходящ инструмент,видях че тоя винт отгоре не е шестостен,има ли инструмент който да купя готов с размер,или да си направя сам.
Със гаечен мисля че там не мога да бръкна.А и гаечния мисля ще прецакам нещата ако е стегнат добре.
Какво е общото между ZEXEL И BOSCH Защото има два номера по двете марки,питането е свързано със точната схема на помпата.Последно редактирано от Roninn; 13-11-21, 22:36.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Тук човека обяснява за гумичките ,то е ясно,като е квадратна,е заминала
Но другото което ме смути,е че на тоя клапан,директно от вън,се набива стеблото и съответно се регулира (натяга) пружината и това съответно се отразява на вътрешното налягане.Ще закача манометър на обратната нафта и ще си играя с тоя клапан.
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Правилно се ориентираш.
Но не съм сигурен, че можеш съществено да му промениш налягането на отваряне на тоя клапан.
Иначе налягането в ГНП не зависи само от него, защото вътрешността на помпата е свързана постоянно с обратната нафта. Т.е. при изгасен мотор налягането бързо пада до около атмосферното. Но при работа налягането зависи от дебита на подкачващата пластинчата помпа, който пък е свързан с оборотите. И пак постоянно се връща нафта през обратната. Според стойностите на това вътрешно налягане се изменя и аванса на помпата(но има и по-сложна връзка и с това колко газ се дава, а не само според оборотите). При някакви обороти се достига максимума на налягането, и тогава се отваря тоя клапан.
Ключ със сигурност има специален, но вероятно може нещо да се пригоди. По принцип тия неща не се стягат до скъсване...
ПП: Ето един линк, който някога един много полезен колега(отдавна не пише вече за съжаление) от форума някога ми прати, като обсъждахме тия помпи.
http://contrails.free.fr/engine_bosch_ve_en.php
http://contrails.free.fr/images/Diesel/dsc05408.jpg
За Бош са нещата, но при теб е много сходно под друга марка
Последно редактирано от cecoa1; 14-11-21, 01:04.
-
Двустенните вложки са 10мм или 12.4(12.6мм). Виж твоят клапан с каква глава е.
Зексел/ДизелКики са японските вариации на ГНП на Бош,затуй имат и други номенклатурни номера(въпреки може би става въпрос за редица напълно аналогични части за съотв.модели). Твоята Доoвон е пък корейският вариант на роторен модел на Зексел
http://www.dpico.co.kr/english/company/company_3.htm
Аз бих сменил направо клапана + о-пръстените (издири хюндайския номер,ако можеш..или зекселов..и оттам по бошовата номенклатура). След толкоз работа и пружината е позагубила характеристики сигурно.
А ако не е заседнал и се разминеш само с нови о-пръстени(витон)-още по-добре.
Вложки :
https://profi.bg/art/vlozhki-za-dize...ch-k-t-3-broiq
https://dieselland.bg/%D0%B2%D0%BB%D...E%D1%88-ve-vp/
https://zimber-tools.com/bg/komplekt...ber-tools.html
https://texnobox.bg/product/673/vloz...-bgs-8827.html
-
-
Ключето може и готово или да се приспособи от вложка 10 с изрязване , така че да останат 2 стени , после една набита втулка да ги държи да не се разкрачат при развиване / навиване . Особеното на клапанчето е една сцепена пружинна втулка затваряща клапанчето от долна страна - ако се "изхлузи" по неведоми пътища , плунжера изпада и клапана не работи. Натягането на пружинката респ. моментът на сработването на клапанчето в една или друга посока се определя от една "тапа" затваряща" клапанчето от външната ( горната ) страна ( т.е определя натяга на пружинката ) . Ето едно самоделно ключе :
Коментар
-
Коресилин в тая помпа място няма. Само да ви знаеш. Нямаш никаква гаранция какво ще се случи с всичко различно от метал. Това включва и гарнитури, и о-пръстени, и семеринги, и същите истории в дюзите, ако и в тях има нещо, различно от метал.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Снощи поразкарах галопера нагоре надолу по полето ....върви до 70 км.Даже след 10-15 км му дойде леко мощност ...по едно време даже почна да се форсира до 2400 оборота ,преди до 2000 оборота.
Погледнах тоя клапан,но при мен е много шибано ,пада се до едни алуминиеви оребрения ....
На първо четене,ми идва наум да хвана флекса,но съм твърд привърженик да не променям и заколхозвам разни неща по колите си.
Давам снимка.
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Друго което ми идва на ум,е да маркирам помпата как е стояла,и да я извъртя така че да мога да го извадя.Незнам само до колко е важно да я върна точно на колко е била по белезите.Галопера макар и болен,пали от четвърт.Примерно един милиметър колко градуса дава отклонение в предварение или закъснение.
Дори да го развия така без да въртя помпата,нагоре клапана пак няма да излезе.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.
Коментар