Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с антифриза на Теракан

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Проблем с антифриза на Теракан

    Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
    Ами, ако спукването е на точно такова място, примерно в блока, че полата, или сигмент/и на буталото при изгасен двигател, да е точно на пукнатината и да възпира влизането на въздух?? Иначе може и от турбината да е, в такъв случай, както казаха колегите, по-горе Не знам дали е с турбина с променлива геометрия, та самата турбина да прави вакуума..
    Има логика и в това, но цяла година съответното бутало да спира в едно и също положение ми се струва нереално.

    За турбината имаш предвид тази на водната помпа или нещо друго.

    Термостата ми е сменен ,но утре свалям и него за проверка дали отваря при загряване.

    Коментар


    • #32
      От: Проблем с антифриза на Теракан

      Не, от охлаждането на охлюва на турбината, както са писали в 1вата страница на темата Но така можем само да гадаем, трябва да прежалите джипа, да го отворите и да гледате, но пък накрая може да е само хамалогия, ако е нещо елементарно по системата, та знае ли се...
      P.P Забравих, да питам това с маркучите го прави всеки път или от дъжд на вятър?
      Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 09-01-14, 00:26.
      За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
      Honda Dominator 650
      088ЧЧ93979-->Борис
      0878956Ч38-->Борис

      Коментар


      • #33
        От: Проблем с антифриза на Теракан

        При работна температура налягането във водната система се увеличава а пукнатината се отваря(разширява) ! При тази ситуация охладителната течност навлиза в цилиндъра и изгаря с горивото.След като се охлади мотора ,пукнатината се затваря а налягането във водната система спада до атмосферното стига капачката да работи адекватно .В противен случай се получава това премачкване на маркуча което описахте! При вас обаче има и загуба на антифриз заради което казах , че най-вероятно има спукване някъде по блока и то само в случай , че майсторите ви са проверили главата преди монтажа!
        Номера с препарат за запушване ще ви излезе солен в даден момент защото може да запуши радиаторите а и се отлага навсякъде в охладителната система което влошава като цяло охлаждането на мотора!
        Uaz 469 2.4 D MB
        KTM 600 ROTAX
        Hyundai Terracan 2.9 CRDI- 2 бр.
        Иво 0 9 8 осем 9 4 4 2 седем 9

        Коментар


        • #34
          От: Проблем с антифриза на Теракан

          Kaкто колегата Иво 82 така и аз се повтаряме , но все пак да допълня , че освен , като и изстине антифриза се свива ти прави вакуум , имаш и загуба на антифриз , което още повече увеличава вакуума. На капачката дори и да и работи възвратния клапан нормално , вследствие на описаните по горе неща винаги ще имаш този прекален вакуум , защото възвр.кл. за изравняване на налягането си има определен момент при , който сработва. Т.е той си сработва правилно , но винаги ще си остава един достатъчно голям вакуум , който ще остава след , като възвр. кл. е отворило и освободило преди това. Не знам дали ме разбираш и дали съм се обяснил разбираемо. Не се замисляй изобщо за това , как налягането не се изравнява , ако има пукнатина в блок , глава и дали бутало със сегменти спира на едно и също място , а за пукнатината отново се повтарям , че при охлаждането тя се затваря и понеже все още не е порастнала вакуума ще го прави.Ако продължиш още известно време да караш така то тогава нещата ще станат по осезаеми и очевадни.Работата е ясна почти на 95%, че е пукнатина и , че антифриза ти го гори , още повече , че този филм ми се е случвал и искам , не искам съм го гледал. Съжалявам ,че те плашим , но трябва да се отваря,мисли,гледа,измерва и проверява. Това е моето мнение от началото на темата ти до сега. Желая ти успех и минимални нерви! Поздрави!
          Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

          Коментар


          • #35
            От: Проблем с антифриза на Теракан

            [QUOTE=traper2504;2390942]Kaкто колегата Иво 82 така и аз се повтаряме , но все пак да допълня , че освен , като и изстине антифриза се свива ти прави вакуум , имаш и загуба на антифриз , което още повече увеличава вакуума. На капачката дори и да и работи възвратния клапан нормално , вследствие на описаните по горе неща винаги ще имаш този прекален вакуум , защото възвр.кл. за изравняване на налягането си има определен момент при , който сработва. Т.е той си сработва правилно , но винаги ще си остава един достатъчно голям вакуум , който ще остава след , като възвр. кл. е отворило и освободило преди това. Не знам дали ме разбираш и дали съм се обяснил разбираемо. Не се замисляй изобщо за това , как налягането не се изравнява , ако има пукнатина в блок , глава и дали бутало със сегменти спира на едно и също място , а за пукнатината отново се повтарям , че при охлаждането тя се затваря и понеже все още не е порастнала вакуума ще го прави.Ако продължиш още известно време да караш така то тогава нещата ще станат по осезаеми и очевадни.Работата е ясна почти на 95%, че е пукнатина и , че антифриза ти го гори , още повече , че този филм ми се е случвал и искам , не искам съм го гледал. Съжалявам ,че те плашим , но трябва да се отваря,мисли,гледа,измерва и проверява. Това е моето мнение от началото на темата ти до сега. Желая ти успех и минимални нерви! Поздрави![/QUOTВ

            Нищо не ме плаши каквото и да му е на джипа.Накрая ще го запокитя на майната му и ще си купя друг. По долу ще публикувам последната си глупост.

            Коментар


            • #36
              От: Проблем с антифриза на Теракан

              Днес с упоритостта на алхимик от средновековието направих пореден опит да си обясня нещата. Извадих долния уплътнител на капачката на радиатора за да елиминирам и двата клапана компенсиращи разширяването и свиването на антифриза. Долях ниво до долния ръб на гърловината,маркирах нивото в разширителния съд и запалих. Изкарах автомобила на път и го загрях до нормалната температура. Проверих разширителния съд и в него имаше изхвърлени около 150 -200 милилитра антифриз. Колата работеше добре. Климатроника работеше нормално с добра температура. Стрелката на на температурата стоеше стабилно на нормалното си ниво. Върнах се в къщи и оставих да изстива. Резултата след пълното охлаждане - нито капка антифриз не се загуби. И не ми смейте на глупавия опит защото по този начин миналата година преди ремонта ходих до Гърция и минах около 1000 км. без никакви проблеми.Противно на всяка логика,че антифриза без клапаните трябва да заври- не завря нито в Гърция ,нито днес. Прегряването преди ремонта ми стана с нормална капачка. Последния опит ще направя като сменя капачката на радиатора. Възможно ли е капачката да не отваря при налягане 0.9 атм. Не вярвам да я направят с по здрава пружина,но издуването на системата води до този извод. При по голямо налягане системата може да пропуска от някой връзка и като капе на топло място да не мога да я забележа.

              Абе най накрая ще решавам генерално. Знаете ли колко струва нов двигател. А и в Мобиле е пълно с обяви и май по евтино е да си вземеш втори джип да му прехвърлиш двигателя и да го разпродадеш на части. Хич не ми се мисли да демонтирам да оголвам глава и блок, да ги нося в София на дефектоскопия, да ремонтирам или пак накрая да купувам или блок или глава ако не стават да монтирам колянови валове и всички други простотии. Последните ми мисли са много дискусионни ,но какво да правя след като от една торба с п.... към хванал единствения х..

              Коментар


              • #37
                От: Проблем с антифриза на Теракан

                Наш колега смени капачката на радиатора с нова. Проблеми. Сложи пак старата, понеже превантивно я бе сменил, всичко се оправи. Не се изключва проблема с пукнатината, но явно има дефектни нови капачки, които се продават на пазара.
                П.П. В кръга на майтапа, жена ми каза да взема 10 кг чук и да се позабавляваме с колата
                Попитали радио Ереван може ли да се "оправи" жена на площада. Отговорът бил: Да,може, но не е препоръчително, защото всеки ще дава акъл.

                Коментар


                • #38
                  От: Проблем с антифриза на Теракан

                  Първоначално публикуван от Кити Преглед на мнение
                  Днес с упоритостта на алхимик от средновековието направих пореден опит да си обясня нещата. Извадих долния уплътнител на капачката на радиатора за да елиминирам и двата клапана компенсиращи разширяването и свиването на антифриза. Долях ниво до долния ръб на гърловината,маркирах нивото в разширителния съд и запалих. Изкарах автомобила на път и го загрях до нормалната температура. Проверих разширителния съд и в него имаше изхвърлени около 150 -200 милилитра антифриз. Колата работеше добре. Климатроника работеше нормално с добра температура. Стрелката на на температурата стоеше стабилно на нормалното си ниво. Върнах се в къщи и оставих да изстива. Резултата след пълното охлаждане - нито капка антифриз не се загуби. И не ми смейте на глупавия опит защото по този начин миналата година преди ремонта ходих до Гърция и минах около 1000 км. без никакви проблеми.Противно на всяка логика,че антифриза без клапаните трябва да заври- не завря нито в Гърция ,нито днес. Прегряването преди ремонта ми стана с нормална капачка. Последния опит ще направя като сменя капачката на радиатора. Възможно ли е капачката да не отваря при налягане 0.9 атм. Не вярвам да я направят с по здрава пружина,но издуването на системата води до този извод. При по голямо налягане системата може да пропуска от някой връзка и като капе на топло място да не мога да я забележа.

                  Абе най накрая ще решавам генерално. Знаете ли колко струва нов двигател. А и в Мобиле е пълно с обяви и май по евтино е да си вземеш втори джип да му прехвърлиш двигателя и да го разпродадеш на части. Хич не ми се мисли да демонтирам да оголвам глава и блок, да ги нося в София на дефектоскопия, да ремонтирам или пак накрая да купувам или блок или глава ако не стават да монтирам колянови валове и всички други простотии. Последните ми мисли са много дискусионни ,но какво да правя след като от една торба с п.... към хванал единствения х..
                  Да колега , ако се докаже , че има пукнатина по изгодния варианте е този закупуване на същия , смяна на цял мотор и другото разпродаване само дето парите се връщат по бавно във времето.Дано сме сгрешили в изводите обаче....иска ми се поне.
                  Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Проблем с антифриза на Теракан

                    Сменяй капачката, докато уцелиш работеща!!!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Проблем с антифриза на Теракан

                      Ами, имам случай, на слагане на чисто нова капачка, аз я разопаковах и сложих, от там се почна с едно избиване по радиатора и губене на антифриз, но пък вакуум не се е получавал, причината беше, че бяха сложили много твърда пружина и не отваряше.... Та вижте налучкайте някаква работеща капачка, чисто може да си е и от капачката Защото това е функцията и на капачката, ако не работи, надува на някое друго място, заради разширението и следователно губи антифриз
                      За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                      Honda Dominator 650
                      088ЧЧ93979-->Борис
                      0878956Ч38-->Борис

                      Коментар


                      • #41
                        От: Проблем с антифриза на Теракан

                        Колега , толкова ли няма около теб човек да смениш капачката с доказано работеща и да провериш?
                        Бих ти услужил с удоволствие , но си чак във Велико Търново.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Проблем с антифриза на Теракан

                          Първоначално публикуван от Darth Преглед на мнение
                          Колега , толкова ли няма около теб човек да смениш капачката с доказано работеща и да провериш?
                          Бих ти услужил с удоволствие , но си чак във Велико Търново.
                          Бедата е в това,че проблемът си го влачих почти година без да му обръщам внимание. Доливах си антифриз и се ядосвах. От десетина дни се заех да реша този проблем и затова потърсих съвет във форума.От мненията на препатилите колеги разбрах,че се търгуват капачки ментета. Преди това ,както писах имах много коментари с техници и приятели, но като кажех,че съм с нова капачка даже и майстора ми изключи тази възможност. Втори ден карам с капачка на която липсва долната гумичка и колата нито загрява над нормата нито губи антифриз.Днес цял ден ходих по магазините и за съжаление никъде нямаха в наличност такава капачка. Посетих и няколко морги и си купих три капачки от същия вид добре запазени за по два лева и от утре започвам да сменям.Намерих и колега с Теракан,който ми обеща да ми даде неговата капачка за ден два. Ако се окаже,че капачката е виновна ще дам банкет на приятелите си защото в темата се дадоха доста мнения кое от кое по трудоемки и скъпи. След 1990 година съм имал 27 автомобила от които 5 джипа и НИКОГА не съм имал проблем с капачка на радиатор.А на Теракана преди ремонта купих новата капачка за 30 лева от фирмен магазин с уверение,че е оригинална.По принцип никога не купувам части втора употреба и не съм имал разочарования.Ако капачката ми е била причината за проблема трябва повече да вярвам на поговорката "не питай старило ами патило". Но да не бързам с изводите. След серията от опити ще дам информация решен ли е проблема.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Проблем с антифриза на Теракан

                            Лошото в България е , че дори да дадеш много пари /за истинска стока/ , това не означава , че ще получиш качество. Относно капачката не се очудвай - имам приятел с Хюндай Елантра , който всеки път "благославя" официалните търговци заради "истинските" части. Успех!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Проблем с антифриза на Теракан

                              За сега пукнатината е малка , надуването малко затова без гумичка на капачката течността не може да избяга , а и не си я натиснал в някой голям джендем колата.Абе скоро ще стане ясно , като сложиш работеща капачка от друг и да не забравиш да я натиснеш и изминеш по дълъг преход.
                              Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Проблем с антифриза на Теракан

                                Какво разбирате под официални магазини?
                                Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                                0882 52 00 52 - Жоро

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X