Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на гарнитура на капака на клапаните

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на гарнитура на капака на клапаните

    Здравейте, имах леко омасляване в задната страна капака на клапаните и реших да сменя гарнитурата. В течение на работата направих "малко" снимки та евентуално да съм полезен на някой "домашен майстор". Поради факта че вече бях поразглобил колата преди де почна снимките за нагледното ми "ръководство" , съм снимал отзад на пред и после подредих фотосите - затова нещата са толкова чисти, но мисля че стана добре. Та да започвам


    -това е пациента


    - сестра, скалпел моля


    - разбира се трябва да се свалят клемите на акомулатора, свалих и самият него, за по удобна работа, свалянето на предпазната кора някъде съм го пропуснал, на има 5бр.болтове и пада лесно.


    -ред е и на кулера


    - просто 4 болта и 2 скоби


    - е стигнахме и до втората прахо и термо изолираща кора


    -извадете буксата преди да развиете 15 - те бр. болтове, които държат кората


    - трябва да се свали и дясната стойка за кулера, понеже пречи да се свали капака на клапаните






    - така се откачат първите букси






    - ред е на подаващите нафта тръбопроводи, не забравяйте че е хубаво да ги обозначите по ред на сваляне, за да Ви е по лесно при поставяне












    - свалят се маркучите за обратно гориво и аз възстанових изгорелият изолирбанд




    - сваляме застопуряващите скоби да дюзите, без да сваляме самите дюзи, за днешното упражнение това не е необходимо






    - имаше теч от датчика за оборотите на разпределителният вал та и той видя бял свят




    - това са болтовете на капака на ангренажа отгоре, общо 4 бр.










    - сваляме 15 бр. болтове, и стигаме до светая светих


    - светая светих
























    - стигаме до момента в който са свалени, почистени, силиконизирани и поставени отново на място двата полукръга отзад на главата. По-големият изпълнява функция на държач на датчика на оборотите. И двата бяха съмнителни откъм уплътняващи функций, та затова бяха приведени в приличен вид.







    Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
    0882 52 00 52 - Жоро

  • #2
    От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

    Видях сумати правописни грешки, за което моля за извинение. Останалите снимки ще кача утре понеже предполагам стигнах някакъв лимит , за качени на веднъж снимки.
    Нека да кажа, че упътването е направено така както аз мисля за правилно и не задължавам никого , разбира се съм отворен за критика
    Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
    0882 52 00 52 - Жоро

    Коментар


    • #3
      От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

      Баси, не разбрах само кога се сваля волана и задният ляв стоп за да се стигне до гарнитурата
      Според мен автомобилостроенето е тръгнало в погрешна посока.
      Какво ли ще трябва да се разглоби ако се наложи по-сериозен ремонт, като смяна на сегменти например...

      Иначе гледам, че колегата работи чисто и подредено, нещо напълно непосилно за мен
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #4
        От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

        Само така колега,само леко да те поправя че маркучетата не са за подаване на нафта а за обратната нафта,пиши и снимай че тез хюндаи не се развалят и рядко има материал за форума !
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #5
          От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

          Значи, незнам как съм го написал, може нещо да не съм огледал. При снимката с острите клещи се вижда маркуча за обратна нафта. Пояснявам металните тръби са за подаващата към дюзите нафта, а черният гумен маркуч, който се намира отстрани на дюзите е за обратната или т.н. излишна нафта. Дано сега да съм по ясен. И още веднъж се извинявам за правописните грешки, сега като преглеждам текста и ми става лошо, просто бързах да кача нещата и тн. и тн. А по въпроса за неразвалянето не е точно така, но в общата картинка наистина е добра машина, просто изисква своевременна поддръжка. При всеки ремонт за напред, ще снимам и пускам, че наистина при нас е доста постно откъм нагледен материал за ремонти, утре ще кача останалото.
          Последно редактирано от zoro-1; 01-01-11, 23:53.
          Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
          0882 52 00 52 - Жоро

          Коментар


          • #6
            От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Баси, не разбрах само кога се сваля волана и задният ляв стоп за да се стигне до гарнитурата
            Според мен автомобилостроенето е тръгнало в погрешна посока.
            Какво ли ще трябва да се разглоби ако се наложи по-сериозен ремонт, като смяна на сегменти например...

            Иначе гледам, че колегата работи чисто и подредено, нещо напълно непосилно за мен
            E, двувалка с интеркулер и дюзи в средата на цилиндъра. Кво толкова чак? То няма как иначе, при тая конструкция. На мен лично са ми малко странни тия "полукръгове", но пък съм виждал и далеч по-странни решения. Питай ме мен - за да сменя прегорял маркуч за обратна нафта -свалям интеркулер, тръбички на дюзите откъм дюзите, сноп кабели, всмукателен колектор. Изглежда по-страшно и от това, а е двигател правен 70-те - 80-те години на миналия век, с долен вал.

            Поздравления на колегата за снимковия материал. Вече е все по-голяма рядкост някой да отделя време за това.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

              А, относно полукръговете си остава загадка, но пък иначе откъде да тече масло.
              Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
              0882 52 00 52 - Жоро

              Коментар


              • #8
                От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

                Питай ме мен - за да сменя прегорял маркуч за обратна нафта -свалям интеркулер, тръбички на дюзите откъм дюзите, сноп кабели, всмукателен колектор. Изглежда по-страшно и от това, а е двигател правен 70-те - 80-те години на миналия век, с долен вал.
                М да , има си недомислици тераното и те дразнят.
                Все пак е проектиран като двигател без интерколер, а в началото и без турбо.Киченето на допълнителни екстри, не предвидени в основният проект винаги съдава недоразумения, а и място под капака - няма.
                Поздрави на всички и за много години!

                Коментар


                • #9
                  От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

                  Та да довърша започнатото.
                  От последните снимки се вижда и разглобеният капак на клапаните, до последното болтче. Имаше презавит болт от тези които държат кората над клапаните, та се наложи да ги обработя и възстановя с Поксипол / правил съм го и на други коли и става без грешка /, затова са малките сиви петна, ако някои ги е видял и се чуди




                  - така изглежда капака от двете му страни






                  - обезмасляване, почистване, силиконизиране и накрая поставяне на новата гарнитура. Разбира се, поставянето на силикон не е задължително, но при мен беше избор на допълнително подсигуряване.
                  Та това беше. Сглобяването е ясно на всички, всичко по обратният път.
                  Цялата продцедура ми отне ден, като разбира се може и по-бързо, но това лепене изисква чакане. Гарнитурата струва 37 лв и 10 дни доставка. Странно ми беше, защо я нямат в наличност / особенно при тази цена/ а държат в наличност датчика за оборотите, който струва 85 лв, направо да се чудиш и маеш.
                  Това за сега беше всичко от мен, ако имате въпроси - питайте.
                  Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                  0882 52 00 52 - Жоро

                  Коментар


                  • #10
                    От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

                    Браво, колега !
                    Да те питам при цялата тая операция не видя ли подгревни свещи и с кой мотор си 150 или 163 к.с.
                    GW Steed5

                    Коментар


                    • #11
                      От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

                      Не, грам свещи няма знам че ги издирвате и утре ще питам един майстор от Хюндай, къде са. Мотора е 150 к.с.
                      Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                      0882 52 00 52 - Жоро

                      Коментар


                      • #12
                        От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

                        Първоначално публикуван от zoro-1 Преглед на мнение
                        Не, грам свещи няма знам че ги издирвате и утре ще питам един майстор от Хюндай, къде са. Мотора е 150 к.с.
                        Е, то нали стигнахме до извода, че на CRDi няма подгревателни свещи, а се подгрява горивото в горивопровода
                        Galloper II Exceed, 2001, 2.5 TDI, къса база

                        Коментар


                        • #13
                          От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

                          Така е, няма. Поне аз разбрах, че моя мотор няма. Но в магазина има. Браво на колегата за търпението, което е проявил. Дано не си е изцапал цифровия апарат
                          А някой да има монтирана печка на Хюндая?
                          Попитали радио Ереван може ли да се "оправи" жена на площада. Отговорът бил: Да,може, но не е препоръчително, защото всеки ще дава акъл.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

                            Потвърждавам и аз, днес говорих с Вальо от ИНД. Отнася се и за двата мотора.
                            GW Steed5

                            Коментар


                            • #15
                              От: Смяна на гарнитура на капака на клапаните

                              Ха а на мен в магазина ми викат ооо имаш и то от дългите.Добре де а какво подгряваме тогава тази лампа какво индикира конкретно?
                              Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X