Колкото повече навлизам в науката "4х4", толкова повече ми се ще да задам едни въпросчета, повечето от които риторични.
Да започнем със заглавието. Ми не е джип. Но те и останалите 4х4 не са! Няма такава категория при МПС-тата. Всички са SUV - високо комби за обща употреба със задвижване на 4-те колела. Това, по какъв начин се задвижват 4-те колела, не трябва да е критерий за разделяне на сувовете на "джип", и всички останали. В крайна сметка самите производители на "Джийп", още в зародиша му са казали, че това е SUV.
В тоя ред на мисли, трябва ли във всяка тема "Какъв джип ...", някой, който за своите си нужди си е купил "джип" със супер селект и блокажи на 2-та моста, да ми обяснява, колко съм тъп, ако искам да си купя CRV, за да ходя с него за риба? Ми аз искам просто нещо по-високо, с някакво 4х4, а не да съм N1 в офроуд състезание. Искам кола, да си ходя с нея на село, където последните 2 километра са черен път.
Далеч съм от мисълта да казвам, че черното е бяло, но защо винаги ще се намери някой да ме убеждава, че е наситено черно, по-черно, отколкото ми се струва на мен? Видите ли това CRV-то даже и за хлъзгав асфалт ме става, заради **баното автоматично 4х4! Виж "джип" със супер селект и блокажи е супер! Ми тя, хондата си има VSA/TCS за такива случаи! Мисля, че отдавна (около 20 г.) отмина времето, когато хората си мислеха, че ABS-a, и 4х4 те прави бог на заледения асфалт!
Тук идва още една питанка. Каква е разликата между CRV и "джип" с включено 4HLc, но без блокирани осеви диференциали? Не е ли единствената разлика това, че на "джипа" аз съм преместил лоста на 4HLc, а хондата е направила това сама?! Технически погледнато, май да, нали?! Е да, автоматичното включване в някой случай вече е закъсняло, но пък в други си идва точно навреме. Според мен точно това биха искали да знаят задаващите въпроса "Какъв джип ...", а не да им обясняваме колко са глупави!
Пак повтарям, далеч съм от мисълта, да убеждавам някого, че черното е бяло, но да не го изкарваме по-черно, отколкото е!
Да започнем със заглавието. Ми не е джип. Но те и останалите 4х4 не са! Няма такава категория при МПС-тата. Всички са SUV - високо комби за обща употреба със задвижване на 4-те колела. Това, по какъв начин се задвижват 4-те колела, не трябва да е критерий за разделяне на сувовете на "джип", и всички останали. В крайна сметка самите производители на "Джийп", още в зародиша му са казали, че това е SUV.
В тоя ред на мисли, трябва ли във всяка тема "Какъв джип ...", някой, който за своите си нужди си е купил "джип" със супер селект и блокажи на 2-та моста, да ми обяснява, колко съм тъп, ако искам да си купя CRV, за да ходя с него за риба? Ми аз искам просто нещо по-високо, с някакво 4х4, а не да съм N1 в офроуд състезание. Искам кола, да си ходя с нея на село, където последните 2 километра са черен път.
Далеч съм от мисълта да казвам, че черното е бяло, но защо винаги ще се намери някой да ме убеждава, че е наситено черно, по-черно, отколкото ми се струва на мен? Видите ли това CRV-то даже и за хлъзгав асфалт ме става, заради **баното автоматично 4х4! Виж "джип" със супер селект и блокажи е супер! Ми тя, хондата си има VSA/TCS за такива случаи! Мисля, че отдавна (около 20 г.) отмина времето, когато хората си мислеха, че ABS-a, и 4х4 те прави бог на заледения асфалт!
Тук идва още една питанка. Каква е разликата между CRV и "джип" с включено 4HLc, но без блокирани осеви диференциали? Не е ли единствената разлика това, че на "джипа" аз съм преместил лоста на 4HLc, а хондата е направила това сама?! Технически погледнато, май да, нали?! Е да, автоматичното включване в някой случай вече е закъсняло, но пък в други си идва точно навреме. Според мен точно това биха искали да знаят задаващите въпроса "Какъв джип ...", а не да им обясняваме колко са глупави!
Пак повтарям, далеч съм от мисълта, да убеждавам някого, че черното е бяло, но да не го изкарваме по-черно, отколкото е!
Коментар