Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От климатик-климатроник

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: От климатик-климатроник

    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
    Добре де, според теб при какви условия 'щрака'?
    При климатика няма такъв 'филм' да щрака, когато в купето е достигната определена температура просто защото няма такъв сензор...
    А особено при опелчето всяко щракване (от бутона) се усещаше яко, защото бе 100к.с. и при изпреварване натоварен се случваше да му щракна бутона за да изпреваря
    И най обикновения климатик има защити, като защита от високо налягане(отказва перката), защита от ниско налягане(няма фреон) и защита от обледяване на изпарителя ! Защитата се изразява в това че спира компресора...
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #32
      От: От климатик-климатроник

      auto_marin, точно спиране поради защита имах предвид...

      @zero, климатика има различна мощност при различни обороти.. И при празен ход е почти невъзможно ако имаш обдухване на изпарителя той да замръзне..
      Ако въпреки всичко щрака/изключва, моля те направи експеримент - увеличи силата на вентилатора... Дали ще се промени / или преустанови изключването на компресора...
      Иначе ме съмнява дали ще можеш да видиш дали спира самия компресор - обикновено муфата е зад шайбата и често се крие/няма видимост...
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #33
        От: От климатик-климатроник

        Една лампичка се свързва на съединителя и втора на байпаса (ако има) - и има пълна яснота кога е включен компресорът и кога - не.

        Коментар


        • #34
          От: От климатик-климатроник

          Викаш да го пусна и да пърка на празен ход, би трябвало да не се изключи? Принципно при мен е доста широко около мотора и муфата се вижда отделно че се чува и цъкането му като си пред мотора. Аз съм мерил със сонда-термометър забучена в духалката и карам с 2500об при външна темп 35 градуса, на духалката термометъра се движи между 5 и 9 градуса.
          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
          Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

          Коментар


          • #35
            От: От климатик-климатроник

            Първоначално публикуван от zero Преглед на мнение
            Да бе, развален ми ся климатика от как е моя колата 5 години все така си бачка, ако му е малко фреона то значи е изтекал от някъде, ама тогава щеше да изтече всичкия Та немога се съглася че компресора ми трябва да бачка нонстоп. А около 4 те градуса имах предив 4 градуса показания от датчика на питата в купето, дето се сеща климатика да изключи като ги достигне. Ще го видя тея дни като бачка на 2000 оборота и цъкне дали спира целия компресор да се върти или нещо друго се случва.
            Автомобилния климатик средно на 3 /три/ години се нуждае от презареждане/допълване. Хладилниците и фризерите са с медни тръбички, запоени и там за да изчезне фреона трябва да има механичен пробив.
            Автомобилните са с меки връзки, О-пръстени/уплътнения, /според един специалист фреона "ветрее" през самия каучук на маркучите/, вибрации, температури в двигателното отделение.
            С гледане нищо няма да видиш.
            Пресостата, датчик за ниско/високо налягане пази системата и компресора. При високо е ясно, при ниско налягане /загуба на фреон/ изключва защото маслото е в самия фреон и циркулира в системата. Компресора не е с маслен картер. При загуба на фреон се губи и маслото. Който е имал пробив знае, че се омаслява пробива.
            сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
            dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

            Коментар


            • #36
              От: От климатик-климатроник

              Какъв е проблема и на кого е/коя кола,че чета разни мнения тук и научих доста нови неща,включително и от господин модератора,пък 10 години това работя.Да не земе да се обиди някой ей...нали си знаете,че най-лесно е да строшиш нещо кати си повярваш,че си по-умен от японеца дето го е измислил.Не случайно 90% от автомобилите ползват японски компресори.....Барабар с господин Форд,който похарчил 15 милиона долара по инжинери да му измислят компресор...негов и накрая за 3 милона си го купил от Санден....Естествено всеки производител на автомобили ползва някакви компютри,електроники и т.н.но в основата на всичко са лицензи,закупени от Дензо/Санден.
              Та да се върнем на ТРС090/105,най-високодащния компресор Хонда/Санден.Патента е на ШАРП-А/Ц и се ползва вече 20 години.Произвеждат го Кики,Санден.Форд/Крайслер и Дензо.Принципа е един и същ,модифициран в някакви рамки....
              Honda HR-V основно мпс Мухарски клуб "Стримерите" - Русе
              Disco 1 бекъп
              Disco 1 (5см.lift) бекъп на бекъпа

              Коментар


              • #37
                От: От климатик-климатроник

                Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
                Автомобилния климатик средно на 3 /три/ години се нуждае от презареждане/допълване. ...
                Това прозвуча като реклама на сервиз за автоклиматици
                Изправна фреонова система, експлоатирана правилно (стартирана често за да развърти/омасли компресора, челно уплътнение и т.н.) не се нуждае от презареждане мнооого години. Личен опит - Астра на 9 години, Авенсис на 7 - безпроблемна експлоатация на климатика/климатроника без никаква 'профилактика/зареждане/допълване'. Разбира се се пускаха редовно както си пише в дебелите книги дори и зимата.
                На 8-та година смъквахме компресор на Астрата заради ел-съединителя (бе изгорял) - бяха се 'загубили' някъде около 50-70грама фреон.

                Маркони, вероятно имаш доста лични наблюдения, щом се занимаваш с това - напълно еднакви ли са съединителите през годините климатик/климатроник, или има поне минимална разлика във връзка с големия брой цикли при климатроника? (то е ясно, че за самия компресор разлика няма 'кой натиска копчето' - дали на ръка или електроника)?
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #38
                  От: От климатик-климатроник

                  Моя климатроник 3г. експлоатация от 720мл. беше останало около 200мл.бачкал на ръба,колеги хубаво е преди лятото да се проверява за фреон.Климатроника си е супер държа го целогодишно на ауто.
                  Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

                  Коментар


                  • #39
                    От: От климатик-климатроник

                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    Това прозвуча като реклама на сервиз за автоклиматици
                    Личен опит и откровение на майстора Така, че фифти-фифти.

                    П.П. Бронираните Черокита на банката които целогодишно работеха само с включен климатик /там прозорец не се отваря/ ги зареждахме всяка пролет.
                    сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                    dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                    Коментар


                    • #40
                      От: От климатик-климатроник

                      Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
                      Личен опит и откровение на майстора Така, че фифти-фифти.

                      П.П. Бронираните Черокита на банката които целогодишно работеха само с включен климатик /там прозорец не се отваря/ ги зареждахме всяка пролет.
                      Не споря - възможно е така да сте правили. Колко губеха за година?
                      От друга гледна точка това важи за конкретен автомобил, а не е аксиома.
                      А и това, че са зареждани всяка пролет повече означава, че са имали някакъв проблем, който не сте отстранили (или не е било икономически изгодно да се отстранява), отколкото, че 'така трябва да се прави'..

                      П.С. Ще видим гранда как ще се държи, но последния ми автомобил - Маздата също не е имал никакъв проблем с климатика до началото на 6-тата си година. Кашкая - 2008г - т.е. каращ вече 7 година също си работи безпроблемно, без ежегодно зареждане...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #41
                        От: От климатик-климатроник

                        @ Чичо: Не е вярно, не съм съгласен. Джипа ми беше 99-та г. и като го купих климатика ми се видя леко маломощен в сравнение с Волвото ми. Мислех да го проверя, но така и не ми остана време, по точно не се сетих за него. Карах джипа 7 год от дъжд на вятър, т.е. не съм го палил с месеци, за да превърти маслото, а климатроника си работеше без проблеми, така и го продадох. Правилно обезвъздушена /дехидратирана/ система без течове няма причини да изпуска фреон.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #42
                          От: От климатик-климатроник

                          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                          @ Чичо: Не е вярно, не съм съгласен. Джипа ми беше 99-та г. и като го купих климатика ми се видя леко маломощен в сравнение с Волвото ми. Мислех да го проверя, но така и не ми остана време, по точно не се сетих за него. Карах джипа 7 год от дъжд на вятър, т.е. не съм го палил с месеци, за да превърти маслото, а климатроника си работеше без проблеми, така и го продадох. Правилно обезвъздушена /дехидратирана/ система без течове няма причини да изпуска фреон.
                          Така, де
                          сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                          dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                          Коментар


                          • #43
                            От: От климатик-климатроник

                            Съвсем пък съм забравил тва условие да го пускам чат пат да се развърта, нищо поне си го припомних
                            Аи ся маркони кажи нормално ли е като си карам с 2500-3000 оборота да усещам през равни интервали от време как компресора заработва, ся дали чрез съединителя или по друг начин но на магистрала усещам включването му, изключването не усещам. Щото колегата Жоре иска да изкара че климатуика ми не е у ред щом компресора се изключва и включва
                            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                            Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                            Коментар


                            • #44
                              От: От климатик-климатроник

                              Зеро като взех колата преди 2 години точно като теб яко усещах кога се включва климатика (осезаемо губеше мощност) и кога се изключва (мощността се връщаше).
                              След като смених филтъра на климатика (беше станал като пластмаса) осезаемо се подобриха нещата НО и след това пак се усеща кога включва и изключва но вече е по малко загубата на мощност.
                              Интерестно е че колеги с други коли с по малко коне казват че при тях няма такава работа и се замислям дали да не ида да го погледнат.

                              Коментар


                              • #45
                                От: От климатик-климатроник

                                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                                Това прозвуча като реклама на сервиз за автоклиматици
                                Изправна фреонова система, експлоатирана правилно (стартирана често за да развърти/омасли компресора, челно уплътнение и т.н.) не се нуждае от презареждане мнооого години. Личен опит - Астра на 9 години, Авенсис на 7 - безпроблемна експлоатация на климатика/климатроника без никаква 'профилактика/зареждане/допълване'. Разбира се се пускаха редовно както си пише в дебелите книги дори и зимата.
                                На 8-та година смъквахме компресор на Астрата заради ел-съединителя (бе изгорял) - бяха се 'загубили' някъде около 50-70грама фреон.

                                Маркони, вероятно имаш доста лични наблюдения, щом се занимаваш с това - напълно еднакви ли са съединителите през годините климатик/климатроник, или има поне минимална разлика във връзка с големия брой цикли при климатроника? (то е ясно, че за самия компресор разлика няма 'кой натиска копчето' - дали на ръка или електроника)?
                                Съжалявам,много е объркана темата,нахвърлени мнения от тук чух, от там ми казаха.Ако някой го интересува да влезе в Уикипедия да прочете как работи системата.Нищо не се е променило в годините в компресорите с изключение на логиката на работата.Дали е климатик и ли климатроник,компресора е един същ.Разликата е само добавена топла струя от климатроника.Компресорите не са вързани с производителите на автомобили.Само 3-4 фирми са.Ако има друг конкретен въпрос ще отговоря ,иначе половината от твърденята в темата са грешни.Фреона наистина се сменя на 3 години,ама не заради фреона ,а заради маслото разтворено в него.Дефакто фреона може да се извади,да се отдели маслото,да се смени с ново и да се върне в системата.Теч има винаги зимата.Количеството фреон е преозмерено от производителя да издържи вкл.течовете за 3-5 години.Теча се дължи на принципа на работа на осовото уплътнение-когато има голямо налягане държи яко,но като е малко налягането-уплътнението изпуска изпуска.Това става зимата-в системата има само 1-2 бара.Климатика може да сваля темепература само до 3 градуса-теоретични,производителя ограничава работата обикновенно на 8-9 градуса температура на изходящия въздух.Тук пак уточнявам ,че за мен климатик и климатроник е едно и също,с тая разлика ,че при климатика са икономисали негъра вътре дето ти върти копчето топло/студено.Електроника,принцип на работа и характеристики са абсолютно еднакви.В никакъв случай не одобрявам намеса в управлението на климатика.Взрив при 30 бара налягане ,може да убие човек.Елементарно хората на които им става студено могат да си добават топла вода/малко и да получат 16-17 градуса струя,както го прави климатроника.По-новите компресори наистина нямат съединител.При достигане на критичен момент има клапан ,който дава на късо вход-изход на компресора и налягането пада.Електрическите компресори са последния писък на модата..така наречените инвертори,което няма нищо вярно,просто се ползва като наречие за модерно/скъпо .....е технологично недоразумение като ел .воланите и ел.антените...няма да ги коментирам.Нямат логично приложение в нормалния двигател.ползват се само при ел автомобилите.
                                Honda HR-V основно мпс Мухарски клуб "Стримерите" - Русе
                                Disco 1 бекъп
                                Disco 1 (5см.lift) бекъп на бекъпа

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X