Цочо аиде ти си бате
Един колега и приятел на неговото ЦРВ си е направил климатика да се регулира колко студено да прави в колата. Ето как става, като свалиш жабката и филтъра там дето е парното се вижда температурния датчик на климатика, които казва кога е достигната нужна температура за да спре компресора и кога пак да тръгне, така работи климатика. Моя човек е ползвал потенциометър от 0 до 20к.ом. и така лъже показанията от датчика и кара климатика да се включва по рядко. Питам Цочо сега като спец в климатичната техника, след като разбра каква е идеята а тя никък не е лоша това по някъв начин вреди ли на компресора? Признавам че тея неща не ми са ясни, там налягания и глупости, но ако го излъжеш че темп е достигната и тои спре по рано, съответно логично е и да се пусне по рано щото стоиноста бързо ще достигне стоиност за включване на компресора, кво може да му стане? Предполагам намаляики температурата ще караме компресора на по чести но по кратки включвания, защото сега работи да кажем 2-3 минути - стига 5 градуса на духалките и спира, след малко темп се вдига до към 9 градуса и тои пак се включва, от тея 5 до 9 градуса времето е около 30-40 секунди почивка за него. Ако излъжем датчика на температурата и компресора спре на 7 градуса то тои много бързо пак ще стигне 9 градиса и маи ще бачка така: 10-20 сек почивка, 1-2 мин работа, е тва питам вреди ли му
Ако някои има по интелигентна идея как да се направи, примерно освен долната стоиност да се промени и горната така че компресора да запази режима на работа но да се изключва и включва при по високи температури да каже
Щото по начина споменат по горе с потенциометъра пипаме само едната граница- на изключване.



Коментар