Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теч в краката на пасажера?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Теч в краката на пасажера?

    Наистина трябва да се разграничи понятието влага,конденз и изпотяване.В общия случай климатика/климатроника пуска компресора зимата ,когато селектора на посоката е на предно стъкло и нямаме температура над 35 градуса на водата.Целта е да се изравнят температурите от двете страни на стъклото,за да може да се подкара колата по- бързо.Климатики не асорбира никаква влага и няма такава цел.По принцип купето винаги е отворена система и влажността се променя при отваряне на врата/багажник и т.н.Отзад в подкалника има едни прозорци,които са да кажем половин квадрат,дето си разтоварват налягането от купето и винаги е вързан вътрешен и външен въздух.
    С две думи:стъклото е леко запотено без капки от вътрешната страна-климатика ще оправи изпотяването за 10 сек.Стъклото е запотено,с капки,които се стичат от вътрешната страна-климатика ще оправи положението частично-по-добре да се забърши с гюдерия и да се чака парното.3ти вариант изпотеното стъкло е замръзнало и от вътре-и господ не помага-чака се парното.Цялата тая влага независимо дали е на капки или пара не се изхвърля от колата ,само се мести към задните седалки.Климатика зимата работи само 10 сек,затова и дума не може да става за изсушаване.,кондензиране и изхвърляне на влагата.Влагата си се върти вътре и,само си сменя мястото и формата.

    Лятото е съвсем различно положението,...ще го обсъждаме на лято .
    Honda HR-V основно мпс Мухарски клуб "Стримерите" - Русе
    Disco 1 бекъп
    Disco 1 (5см.lift) бекъп на бекъпа

    Коментар


    • #77
      От: Теч в краката на пасажера?

      Markony Боговете са чули напъните ни и те изпратиха !
      С удоволствие прочетох лекцията и чакам още, щото за климатиците си доказал ,че ги разбираш тези работи ,на едно друго място /поне на теория-не се познаваме лично/!
      Колеги то е ясно, че от конденз не може да му се наводнява колата от двете страни!Просто в разговора Мохера спомена ,че се съмнява в това и нещата се завъртяха в такава посока!
      Иначе , ако няма някакъв теч в купето отвън ,е възможно преди да е купил колата от търговеца ,да са я изпрали основно отвътре и да не са я изсушили добре! Наблюдавам го ежедневно това на една автомивка срещу мен! Като докарат кола нов внос , свалят седалки, стелки ,мокети и започва едно яко пране с препарати и пароструйка, след което измиват и отвътре колата с пароструйка,колкото и да не ви се вярва! В тези изкуствени манерий ,винаги се задържа голямо количество влага ,и им трябва много време да изсъхне напълно!
      Markony , той климатика даже не охлажда ,а научно ОТНЕМА топлината през лятото ,а зимата отнема част от влагата, която се лепи и запотява стъклата, посредством изравняване на температурата,както казваш ти ! Една час се абсорбира от изпарителя , друга час от влагата, излиза от купето от естестветата вентилация!
      Не съм абсолютно сигурен ,но според мен точно в това изравняване на температурата към предното стъкло,се изразява "физическия процес" за премахване на изпотяването ,за което пита HONDAEXPLORER?
      Забелязвам и друго нещо:
      Парното работи на вътрешна циркулация, стъклата почват да се запотяват, завъртам врътката за посоката на струята към стъклото и автоматично климатроника се включва,като веднага индикацията за вътрешната циркулация на въздуха се изключва,отваря се клапата и започва да вкарва свеж въздух от вън, но климатроника си работи не 10 секунди , или докато изчисти стъклата ,а докато не го изключа от копчето-сигурен съм усеща се!
      Markony ,казвай нещо ми се е скапало ли ,че не изключва ?
      / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

      Коментар


      • #78
        От: Теч в краката на пасажера?

        Първоначално публикуван от emicha1 Преглед на мнение
        ...казвай нещо ми се е скапало ли ,че не изключва ?
        Съвсем нормална програма за изчистване на стъклото на по-модерните автомобили. В България може да предизвика повдигане на вежди, но в някои държави с по-влажен климат просто няма друг начин да се изчисти стъклото и да седи чисто.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #79
          От: Теч в краката на пасажера?

          Мда ... и на алфата като завъртя на позиция да духа само на стъклата и се включваше климатика. Мисля, че е нормално
          Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
          И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
          вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

          Коментар


          • #80
            От: Теч в краката на пасажера?

            Ново двайсе, в мистерията се намеси и климатроника!
            Което ми припомни, отдавна глождещия ме въпрос - какво, аджеба, си имам аз?! Климатик или климатроник?!

            Врътките ми са електрически, и като ги въртя чувам моторчетата. Топло-студено ми е разграфено в градуси, а не просто синьо/червено.

            Като прочетох поста на Емича, реших да пробвам.
            Двигателят е в нормална работна температура, външна темп. 3°С. Вентилаторът на мах, температура на мах (32°С), посока -предно стъкло + крака, включено въртене на въздуха вътре. В момента, в който преместя посоката само предно стъкло, въртенето на въздуха се самоизключва, а А/С се самовключва. И А/С спира, когато аз му кажа, а не след 10 секунди(например). Не може и на двамата с Емича нещо да ни е повредено.

            Както и да е, важното е, че (както казах по-горе) ефекта от случващото се ме устройва, макар и да не знам, какво точно, и как се случва
            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
            Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

            Коментар


            • #81
              От: Теч в краката на пасажера?

              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
              Съвсем нормална програма за изчистване на стъклото на по-модерните автомобили. В България може да предизвика повдигане на вежди, но в някои държави с по-влажен климат просто няма друг начин да се изчисти стъклото и да седи чисто.
              Напълно съм съгласен ,че това е програма за изчистване на стъклото.
              Но понеже колегата твърди ,че климатика зимата работи само 10 секунди, та викам да не се е скапало нещо по електрониката?
              Значи не работи само 10 сек. ,щото според времето и съдържанието на влага във въздуха, не го изключа 5-10 минути няма проблем и стъклата не се изпотяват , но ако след като е премахнал изпотяването от стъклото ,го изключа от копчето ,след 2-3 мин. стъклата пак започват да се изпотяват! Което доказва според мен ,че си работи постоянно след като се включи.

              п.п. Краси да почерпи ,че установи че има "електронен климатик" -климатроник.
              Последно редактирано от emicha1; 24-01-13, 19:24.
              / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

              Коментар


              • #82
                От: Теч в краката на пасажера?

                Да ти кажа още се чудя, щото не знам що е то климатроник, а онова моторче за топло-студено ми върти кранче на едно маркуче при двигателя
                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                Коментар


                • #83
                  От: Теч в краката на пасажера?

                  "Климатроник" (което е просто името на опцията при Фолксваген, станало нарицателно в България) е когато имаш бутон AUTO за автоматично поддържане на температурата. Останалото е климатик.

                  Позиция "предно стъкло" - климатика си работи за обезвлажняване докато не му кажеш да спре. Лампата на климатика свети. Вече дали самия компресор е зацепен нон-стоп е друг въпрос. В общи линии той си знае какво как.

                  На сонатата ни като го боднеш на позиция "само предно стъкло" - въздуха превключва на външен, климатика се включва. В упътването си има инструкции как да байпаснеш това програмиране (за да може при позиция "предно стъкло" да затвориш външния въздух ако се наложи. На мен ми трябва за случаите когато минавам през прахоляк или зад смърдящ камион).

                  Тогава климатика пак включва, но можеш да си играеш с външен/вътрешен въздух.

                  Тези неща са обяснени в книжките на колите в общи линии доста читаво.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #84
                    От: Теч в краката на пасажера?

                    Най-накрая се престраших, и отворих оня руски ПиДиеФ

                    И тетака


                    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                    Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                    Коментар


                    • #85
                      От: Теч в краката на пасажера?

                      Мале как ме замислихте за една работа и утре ще я пробвам. До сега все положението на духането стои или само на преден прозорец или на преден и крака, а врътката на парното на макс топло. Едно нещо ми прави впечатление, почвам да въртя врътката на вентилатора и се усилва до едно време (точно преди края) тогава изведнъж се чува едно ЦЪК зад жабката и се усилва. Или вентилатора има 2-ра скорост или ми се включва климата без да светва лампичката? Утре ще пробвам при други положения на врътката за посока на въздуха пак така ли цъка.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Теч в краката на пасажера?

                        Не само тогава "цъка" и усилва. Същото прави и като вкараш копчето за температурата у червеното след 30, и като врътнеш някое копче на AUTO и ... абе цъка яко
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                        Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                        Коментар


                        • #87
                          От: Теч в краката на пасажера?

                          Коко_2002, радвам се че откри нещо, прав е HONDAEXPLORER като казва -"никой да не се сърди ,нали се учим всички"!
                          Нищо чудно, да ти е изгоряла лампата/диода/ за индикация на вкл. климатик!
                          / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

                          Коментар


                          • #88
                            От: Теч в краката на пасажера?

                            Климата няма да се включва като вдигнеш вентилатора до дупка. По-скоро е нещо друго.

                            За рускоезичния цитат по-горе - освен ако руския ми не е съвсем ръждясал - "Отключит" и "Кондиционер" ми се връзват на "изключи климатика", което не ми се връзва с изчистване на запотено стъкло.

                            За това дали климатика е включен или изключен - при всички хонди с които съм си имал работа светещ индикатор AC означава че климатика е включен - толкоз. Не означава че точно в момента компресора работи. Той си включва и изключва според нуждите, като на хладилник. Така или иначе при горещо време и нужда от здраво охлаждане на купето работи почти постоянно.

                            На мицубишито за сметка на това имах режим AC и AC Eco. При АС компресорът блъскаше постоянно, при АС Есо минаваше в режим "при нужда" като при хондите ми.
                            Издъних се на Тюринг теста

                            Коментар


                            • #89
                              От: Теч в краката на пасажера?

                              Емич лампата си ми работи защото когато аз включа климатика и лампата си свети. Интересното ми е на какво се дължи това цъкане и утре ще видя при друго положение на въздуха пак дали цъка? Ако пак цъка значи отпада казанато че при положение духане към предния прозорец на макс се включва автоматично климатика.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Теч в краката на пасажера?

                                Аз казах ,че компресора работи 10 сек.Лампата ,че компресора е включен си остава да свети.Дефакто компресора го изключва термостата и терморегулиращия вентил.Светенето на лампата не значи че компресора работи.Принципа е следния.Включва компресора,термостата следи температурата в изпарителя,като стане около 3 градуса,изключва компресора заради замръзването на питата.Тя не е замръзнала,щото компресора е работил едва 5 сек,но температурата си е толкова вътр в купето и електрониката изключва компресора ,докато стане 5 градуса.И пак включва.Тоя цикъл се върти ,докато се стопли водата и електрониката прехвърля на топло цялата история.Тука няма сушене или абсорбиране на влага...просто няма топла страна ..и от двете страни на термопомпата си е студено.Ефекта от изравняване на температурите премахва изпотяването,ама влагата си остава там течна....Компресора работи импулсно...да кажем 2-3-5-10 секунди,но това е достатъчно да охлади стъклото вътре.Даже бих казъл ,че климатика в случая набива още влага ,която взема от изпарителя посредством въздушната струя от вън.
                                Honda HR-V основно мпс Мухарски клуб "Стримерите" - Русе
                                Disco 1 бекъп
                                Disco 1 (5см.lift) бекъп на бекъпа

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X