Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пукнат радиатор-хроничен проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

    Колега пак да споделя "опит". За лепила съм пробвал къде какво има. Най- голям резултат постигнах с епоксидна смола, температуро устоичива, използвана за изработка на ситопечатни матрици в текстилното производство(нямам си и идея от каде може да си намериш сега). Основния проблем е,че радиатора при нагряване се и разширява значително. Каквото и да ползваш то нема как да остиска на непрекъснато разщиряване и свиване. Даже си играх с нагряване да вложа тънка решетъчна мрежа (от метална цедка), за да намаля разширяването и пропукването на матеряла и до някъде успях. Ако все пак си решил и искаш и ти използвай този метод, така ще фиксираш пукнатината. Лошото е, че и матеряла на радиатора е един смотан трудно се топи-малко наподобява на бакелит. След това заливаш с избраното от теб лепило. И пак ти казвм това са временни репения. Парите които дадох за тези експерименти са 50% от стойноста на новия. Просто не си заслужава. Успех все пак .

    Коментар


    • #17
      От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

      Колеги доста изчетох за няколко часа и по чужди форуми и какво се оказва. Пластмасата е специална и почти нищо не я лепи, но по страшното е че тя за да се пукне вероятно отвътре е доста "изядена". Някои в Америка са звънели до техническия отдел на JB WELD лепилото и там са им казали "Забравете", това че при някои е подействало е чист късмет и то няма и примери за дългосрочно доказателство. Други са направили въпросните отвори в края на цепката но това не е възпрепятствало нейното уголемяване. Но най-страшното което четох беше за опасността въпросния "ремонтиран" радиатор да се пръсне на слабото място и човек да е около него, проверявайки например акумулатора. Аз май направих своя избор- нов китайски при първа възможност, а дотогава ще пробвам да го закрепя с поли уретановия пълнител, като докато стане смяната преден капак ще вдигам само на студен мотор. За един радиатор толкова писане! Явно не си струва риска!
      "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

      Коментар


      • #18
        От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

        Когато купиш новия радиатор сподели в тази тема За ремонтa на......на CR-V 1-ва генерация платих! от къде и за колко си го купил. Успех и скорошно разрешение на проблема !

        Коментар


        • #19
          От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

          Като човек който професионално се занимава с лепила от всякакъв вид бих казал:
          Първо почисти(обезмасли) повърхността с пяночистител (Sika Boom-G,Ceresit,Den Braven и т.н.) или Sika Aktivator
          След като изсъхне, не принудително да забърсваш (подсушаваш) повърхността я залепи със Sikaflex 11FC 300ml или Sikaflex Marine 295 UV.За да залепиш здраво,дебелината на лепилото трябва да е минимум 3мм.След 12 часа нанеси още един слой от 2-3мм.
          Прилагам ти и три листа с технически данни на продуктите на Сика.
          Прикачени файлове
          Радослав Йончев

          Коментар


          • #20
            От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

            Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
            Колеги доста изчетох за няколко часа и по чужди форуми и какво се оказва. Пластмасата е специална и почти нищо не я лепи, но по страшното е че тя за да се пукне вероятно отвътре е доста "изядена". Някои в Америка са звънели до техническия отдел на JB WELD лепилото и там са им казали "Забравете", това че при някои е подействало е чист късмет и то няма и примери за дългосрочно доказателство. Други са направили въпросните отвори в края на цепката но това не е възпрепятствало нейното уголемяване. Но най-страшното което четох беше за опасността въпросния "ремонтиран" радиатор да се пръсне на слабото място и човек да е около него, проверявайки например акумулатора. Аз май направих своя избор- нов китайски при първа възможност, а дотогава ще пробвам да го закрепя с поли уретановия пълнител, като докато стане смяната преден капак ще вдигам само на студен мотор. За един радиатор толкова писане! Явно не си струва риска!
            Не чети американски форуми! Повечето са наистина глупави.
            Това с пръсването се дължи на прекомерното гледане на телевизия, където при падане с велосипед, следва експлозия.
            С полиуретана ще стане. Пиша от личен опит. Просто го намажи по-богато на около поне 2 см от процепа, като внимаваш да няма шупли. Нищо няма да се пръсне Никой не казва, че е по-добре с лепен отколкото с нов. (некитайски) Но въпросът беше как бюджетно и надеждно да спреш теча. Преди да го сложиш на колата трябва наистина добре да е изсъхнал.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #21
              От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

              Разбира се ще пробвам твоя метод колега, така или иначе в момента няма как да отделя за нов. Нагласата и идеята ми беше, че ако/ дай Боже/ стане и човек позабрави проблема може да се изненада неприятно някой ден. По отношение на разпространението на цепката мисля да не пробивам, от едната страна цепката спряла до нещо като вертикален шев предполагам ръб от отливката и се надявам там да си остане, а от другата страна започва заоблянето на радиатора и се надявам и дотам да спре. Цялата дължина е около 10см. грешно съм измерил в началото, като сълзенето от средните 2см. На опаковката на пълнителя пише че съхне по 4мм на денонощие, това не мога да го разбера, но предполагам че става въпрос за дебелината на слоя. Тъй като не мисля да свалям радиатора ще извърша манипулацията през деня когато се вдигне около и над 5 градуса / работния интервал започва от 5 градуса/. Предполагам че пълно изсъхване ще стане след поне 2 денонощия при тези температури, а слоя мисля да е точно 4мм дебел.
              "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

              Коментар


              • #22
                От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

                Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
                Колеги доста изчетох за няколко часа и по чужди форуми и какво се оказва. Пластмасата е специална и почти нищо не я лепи, но по страшното е че тя за да се пукне вероятно отвътре е доста "изядена". Някои в Америка са звънели до техническия отдел на JB WELD лепилото и там са им казали "Забравете", това че при някои е подействало е чист късмет и то няма и примери за дългосрочно доказателство. Други са направили въпросните отвори в края на цепката но това не е възпрепятствало нейното уголемяване. Но най-страшното което четох беше за опасността въпросния "ремонтиран" радиатор да се пръсне на слабото място и човек да е около него, проверявайки например акумулатора. Аз май направих своя избор- нов китайски при първа възможност, а дотогава ще пробвам да го закрепя с поли уретановия пълнител, като докато стане смяната преден капак ще вдигам само на студен мотор. За един радиатор толкова писане! Явно не си струва риска!
                Стигнал си до правилния извод-че е хроничен проблем и е правено от японец,да не може да се побългарява.Не рискувай да мъчиш така колата,че ако веднъж вдигне тепмературата,тогава 230 лв. за китайски нов направо ще ти се видят без пари.Купи и постави нов,прегледая си и капачката,тя е отделен аксесоар към радиатора,ако ти е читава не я сменяй с китайската-убедем съм че твоята е оригиналната,важното е е като я обърнеш нагоре на доло малкото клапанче да се вади и се връща на мястото си без да заяжда.С каквото и да лепиш този вид автомобил и този радиатор няма да изкара по дълго от седмица две,ако я караш редовно на дълъг път,ще се пукне на друго вясто Вярвай ми!Не дочетох темата до края защото искам да те предпазя от неподходящи решения.Поздрави и много късмет.
                имах и Toyota Rav 4 2006g.
                Mitsubishi Lancer 2008g.
                Honda CR-V 1998г.
                Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

                Коментар


                • #23
                  От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

                  Здравейте колеги, ъпдейт по темата. Отказах се от опитите за временно решение още в зародиш и преди да съм дал пари за още лепила и подобни. Разминах се само с 10 кинта за този полиуретанов пълнител, който след 4-дневно съхнене протече веднага. Може и аз да не съм го налепил като хората обаче отлепи точно срещу цепката явно от налягането след което подкожно си направи пътечка до най слабото място и оттам протече. Иначе почистих перфектно с ацетон и нанесох поне 3мм слой. Както и да е, навръх празниците грабнах едно китайче ITN за 208лв. / 235 е било за автоматични скорости/ и го смених за около час. Учудващо всичко пасна, единствено една скоба отстрани на вентилатора за климатика не достигна по дължина но е хванат долу на тампона и горе с двата болта така че не би трябвало да създава проблем. Старата капачка почистих/ оригинална е и изглежда раздвижена и наред/ и тъй като не пасна от първия път намалих с пила гърлото на китайчето с части от милиметъра докато не влезе и затегна. Сега е в тестов период и затова няма да пиша още положителни отзиви, но поне съм в движение. Ааа забравих да пиша че върнах и стария радиатор за старо желязо/ алуминий/ та избих и пътните за новия радиатор.
                  "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                  Коментар


                  • #24
                    От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

                    Здравейте,
                    Аз също го гледах този филм. Лепих при най-добрите майстори. пробвах повечето неща от писаните до тук. Проблема е че пласмасата е много изтъналя по цялата дължина срещу мъркуча. Аз лепих 5 см, и до тях се появяваха нови 2. Аз си реших проблема с направата на нов в Добрич. Цена 200 лв. Там се правят всякакви радиатори, отскоро и за кораби :-), Богове са. Повечето оффроуд радиатори са от там. За два дни е готов. Направих го с 2 см пита, оригиналния е с 1см. Летото не може да загрее НИКОГА и при най-големия зор. Никога, никога не купувайте нов китайски около 250 са. Издържат до около година. Един познат на 4 мес. стана като градинска лейка. Оригиналния е над 700 лв. Този който сложих е вечен .
                    Поздрави
                    Идеята ражда мисъл, мисълта ражда мечта, а мечтата създава характер !

                    Коментар


                    • #25
                      От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

                      Еее колега ти ме разби с тия лейки, пък и след една година, чак такива неща не съм чул и чел за тях. Моят е 208 лева и ще спускам периодично инфо за състоянието му.
                      "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                      Коментар


                      • #26
                        От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

                        И моят радиатор протече. Колата е Хонда црв 2000г. 147к.с. с ръчни скорости. Код на двигателя B20Z1. Ще се купува нов. Чета в нета за доставчиците,че имат радиатори за мотор с код В20В. Въпросът ми е този радиатор ще пасне ли? Моят е с две перки. И още нещо - има ли значение за марката радиатор?

                        Коментар


                        • #27
                          От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

                          моя мотор е б20б3 и е с 2 перки радиатора доколкото знам еднакви са.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

                            Радиаторите са еднакви за B20B и B20Z. Разликата е, че ако е автомат отдолу има още два щуцера за охлаждане на кутията. От автомат става на ръчка с един прост баипас. Обратно от ръчка за автомат не.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

                              Преди година някъде го смених моя с Nissens(260лв. с отстъпка) и си имаше затапен щуцер,който евентуално би могъл да се използва ако колата е автоматик.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Пукнат радиатор-хроничен проблем

                                Първоначално публикуван от cr-v 1 Преглед на мнение
                                Преди година някъде го смених моя с Nissens(260лв. с отстъпка) и си имаше затапен щуцер,който евентуално би могъл да се използва ако колата е автоматик.
                                И при мен беше така.
                                CRV 1998г 128кс

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X