Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

    Понеже не съм сигурен, дали се отваря стр.2-ра от линка (на моя покет не иска), ето тук

    http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef229e9

    в постове 10, 11 и 12 са описани важните неща.
    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
    Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

    Коментар


    • #17
      От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

      Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
      Значи, казваш, да спим спокойно?!?!?
      Имаме си термо-клапан на вискомуфата?!?!?

      Една мааааалка подробност - не караме Freelander!!!
      Караме Хонда с RT4WD, Dual Pump и Multi-plate Clutch!!!

      "Колко необичайно..."

      п.п. Всъщност, както казва колегата varmint, в един от постовете си, нашата система също има предпазен клапан.

      Мир!

      Успех!
      Всъщност е казано и доста добре обяснено. Бях го кръстил клапан, но го преименувах на вентил заради обяснението на колегата. Никъде не пише за термо-клапан на виско муфа. Как си ги съчиняваш тези виско муфи... ???

      А "колко необичайно" беше за темата, в която се намира информацията, а не за наличието на клапан. Съвсем ясно е вързано с изречението.
      Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

      Коментар


      • #18
        От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

        Колега silverfox, в линка, който си пуснал, колегата JFKA е написал някой доста неточни неща. Като цяло вярно, ама по-добре да не се възприема сериозно, може да предизвика объркване.
        088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

        Коментар


        • #19
          Съжалявам, прав си.
          Ето това "...като малко преди да влезе в задния дифернциал е прекъснат от виско съединител..." ме подведе при първия прочит. Помислих, че колегата смесва системата на Фрилендъра с нашата, а и го е обяснил малко неточно.

          Я, The Namesake ме изпревари. И той май казва същото, като мен.

          п.п. Извинявам се за многото постове, ама още съм "малък".
          Последно редактирано от CarTest™; 07-04-11, 08:11.
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
          Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

          Коментар


          • #20
            От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

            Първоначално публикуван от The Namesake Преглед на мнение
            Колега silverfox, в линка, който си пуснал, колегата JFKA е написал някой доста неточни неща. Като цяло вярно, ама по-добре да не се възприема сериозно, може да предизвика объркване.
            Прочетох обяснението на varmint и вярно се разминава съществено от това на JFKA пък и изглежда по-логично.

            ПС - ето как работи (няма втвърдяване на маслото):
            http://www.awdwiki.com/en/honda/

            During normal levels of grip the front and rear wheels, and their respective pumps, turn at the same speed; hydraulic pressure circulates between the two pumps, but no pressure is generated. If the front wheels begin to lose traction and start to spin faster than those at the rear, the two pumps turn at different rates; hydraulic pressure proportional to the difference in their speeds is generated, which in turn opens a valve body and activates a mechanical, multi-plate clutch.
            Последно редактирано от silverfox; 07-04-11, 06:02.
            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

            Коментар


            • #21
              От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

              Еееееей, най-накрая някой да покаже схема на the f***ing диференциал!

              Благодаря Silverfox!

              п.п. Явно трябва да мина курса "Как да ползваме GOOGLE?"!!!
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
              Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

              Коментар


              • #22
                От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                Ето го преводът на пост №3 от следния линк: http://www.hondasuv.com/members/showthread.php?t=661 Макар, че авторът Varmint в началото апелира да бъдем търпеливи, докато се отклонява от темата на места, аз все пак реших да не се съобразявам с това и поради липса на време ще преведа само съществените неща, пък някой ако иска да знае нещо конкретно, което не съм сметнал за важно, нека пита!

                Пълноприводната система за задвижване при CR-V, известна като "Система за двойно предаване в реално време" (RT4WD) може да се опише най-добре като автоматично включваща се система за двойно предаване. Тя предава мощнонст от предните към задните колела, когато някое колело загуби сцепление. Липсва разпределител на мощността спрямо леви и десни колела. Веднага щом сцеплението се възстанови, системата се изключва и превозното средство отново се връща към предно предаване. Системата реагира доста бързо, необходимо е малко повече от четвърт оборот превъртане за да се включи задния мост. Колкото повече превъртане е налице, толкова повече мощност се предава към другите колела. Системата работи и на заден ход. Няма светлинен индикатор, който да показва кога е активирана. Няма начин да я активирате така, че да работи постоянно. Ако това все пак бъде направено, ще се стигне до сериозни щети по трансмисията. CR-V трябва да се тегли само с четирите гуми на пътя, погледнете ръководството от производителя за повече информация. RT4WD се изключва, когато бъде натисната спирачката. Това позволява на ABS да влияе на предните и задните колела с различна скорост, както е необходимо понякога.
                При RT4WD задният кардан се върти постоянно докато колата се движи. Въпреки това той не предава мощност никъде. Просто не е достатъчно дълъг, за да достигне задния диференциал без помощ. Системата от помпи и съединители, която се намира пред задния диференциал прави възможно удължаването на кардана и скачването му с диференциала. В кожуха на диференциала се намират две хидравлични помпи и две касети със съединители в маслена баня. Карданният вал задвижва едната от хидравличните помпи. Задните колела задвижват другата посредством полуоските и диференциала. И двете помпи "отговарят" за циркулацията на хидравлична течност помежду им. Докато едната помпа бута, другата тегли. Точно тази хидравлична течност има нужда от периодична смяна. Докато карданът и задните колела се въртят с еднаква честота, помпите изпомпват с еднаква честота. При тези условия налягането в хидравликата е стабилно. Но ако карданът или задните колела се завъртят с различна честота, налягането в хидравликата се увеличава. То отваря клапан, през който задейства двете касети с многодискови съединители, които се съединяват и се получава "ръкостискане" между кардана и диференциала. Сега карданът е "пораснал" достатъчно за да достигне до диференциала. Налице е двойно предаване!
                Всичко това се случва много бързо. Системата се включва при четвърт оборот превъртане на някое от колелата. Също толкова бързо се и изключва. Веднага след като съединителите направят връзка помежду си, карданният вал и диференциалът се завъртат в синхрон. Това възстановява равенството в двете помпи, което означава, че налягането спада и съединителите се разделят.
                Когато се кара по хлъзгав път е вероятно системата да включва и изключва често. Процесът е почти незабележим. Обикновено хората не усещат разликата. Тъй като разликата в скоростите на въртене на помпите контролира налягането в системата, тя също така контролира и колко точно мощност да се прехвърли на задните колела. Колкото по-голяма е разликата в скоростите на помпите, толкова по голямо е налягането в съединителите и толкова повече мощност се прехвърля към задния диференциал. По тази причина, при рязко подаване на газ и предизвикване на буксуване на предните колела, системата рязко ще прехвърли голям въртящ момент към задните. Това може да доведе до загуба на сцепление и да предизвика поднасяне. Това е една от причините опитните водачи на CR-V да съветват, колата де се управлява все едно е с предно предаване, а RT4WD сама ще си свърши работата.
                Друга характерна черта на системата е възможността за прегряване. Докато съединителите си взаимодействат отново и отново, се отделя топлина. В случай на прекалено загряване се отваря охлаждащ клапан и изключва системата, докато температурата спадне. Това обаче не засяга функционалността на предното предаване. RT4WD възстановява действието си веднага щом се охлади достатъчно. Този процес не поврежда системата, той предотвратява повреди. Въпреки всичко обаче, прегряване се постига доста трудно, машината наистина трябва да бъде експлоатирана до краен предел.
                От Honda твърдят, че RT4WD има няколко предимства срещу системите за постоянно двойно предаване, или традиционните 4х4 системи. Те претендират, че RT4WD позволява автомобила да постигне по-нисък разход на гориво, генерира по-малко вибрации и шум, намалява теглото и улеснява прилагането на ABS. Маркетингово преувеличаване ли е това?! И да, и не. Истината е, че няма реален начин за сравнение между различните системи в различните автомобили, тъй като много странични фактори влияят на крайните резултати. При измерване на шум и вибрации от значение са вида на гумите, звукоизолацията, коравостта на шасито и др. Относно икономията на гориво влияние оказват различните двигатели, теглото на колата, аеродинамиката и т.н. (В последния абзац от превода, в оригиналния текст е включено и приблизително сравнение с още няколко повече или по-малко сходни автомобила с пълноприводни трансмисии - бел. прев.).
                Изглежда, че реактивно действащите системи са като цяло по-икономични от системите за постоянно двойно предаване, но RT4WD не показва някакво значително предимство спрямо останалите реактивни варианти. Също така не може да бъде установено, дали икономичността на трансмисиите с реактивно действие е резултат от естеството на техния дизайн, или просто е следствие от по-малкото им тегло (очевидно се засяга не теглото като допълнителен товар, а като ускорена маса - бел. прев.), спрямо тези с постоянно действие.

                Край на превода!

                За мен лично концепцията на Honda RT4WD остава със средна привлекателност, както и Viscous съединителя. Определено няма да я избера пред система с (някакъв) централен блокиращ се диференциал. Дори Part-Time трансмисиите са по-привлекателни за мен. Но със сигурност на дъното остават Haldex/Borg Warner системите. Това което не ми харесва при тях е, че те са зависими от друга много важна система за всеки автомобил - ABS, чиито датчици използват и която иначе няма нищо общо с трансмисията. Получава се така, че при проблем с, както вече казах, много важната ABS, се губи и още по-важната пълноприводна трансмисия.

                П.П. Аз всъщност не разбрах защо трябва да има две касети съединители, с една май ще е и по-прост, и по-лек целият възел, ама така е написано... Съмнявам се, че може да е грешка на автора Varmint.
                `Айде наздраве на всички!
                088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                Коментар


                • #23
                  От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                  Колега, поздравявам те за труда и отделеното време за превода!
                  Толкова събрана, систематизирана информация на български език относно RealTime 4WD системата на Honda досега не бях срещал. Според мен мястото на този материал е в раздел "Систематизирана информация" на подфорум "Honda".

                  И все пак след всичко изписано и коментирано не стигаме до простичкия отговр на въпроса:
                  "Как e правилно и безопасно за автомобила да се минава Годишен технически преглед (ГТП) с Honda CR-V / HR-V?!"

                  От текста обаче става ясно едно много важно нещо:
                  Ако се наложи да се тегли CR-V / HR-V, то винаги да се прави, когато автомобила е стъпил с 4-те колела на пътя. То това си се подразбира, ама да е ясно и черно на бяло написано за всички.
                  Honda CR-V, B20Z1

                  Коментар


                  • #24
                    От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                    Какво неясно има още за минаването на технически преглед? Последния въпрос беше на pavle "има ли някаква защита при такова претоварване" - е отговора е "Има!"
                    А правилно и безопасно е на валяци пригодени за 4х4. То на други и не може.
                    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                    Коментар


                    • #25
                      От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                      БРАВИСИМО НА КОЛЕГАТА ОТ ЛОМ, The Namesake ,ЕДНО ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ,няма как да не наруша в случая правилата за големите букви,този труд трябва да се оцени,и за мене превода така представен е логичен и явно действителен,още повече станах манияк на CR-V след този превод,още повече,че е и безпристрастен,колегата не е фен на ЦР-В.Поздрави на всички който се включиха!Желая на всички много безпроблемни километри с автомобилите които си имат!
                      имах и Toyota Rav 4 2006g.
                      Mitsubishi Lancer 2008g.
                      Honda CR-V 1998г.
                      Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

                      Коментар


                      • #26
                        От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                        В ръководството на колата пише че не трябва да се ползва колесар при който само предния или задния мост е качен на него, поради опасност от повреда на двойното задвижване.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                          Иска да попитам при изкачване на много висок баир по асфалт има усещането ,че започва да прехвърля усилие на задните колела !? Възможно ли е ?

                          Коментар


                          • #28
                            От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                            Не, освен ако предните не превъртат. Просто кляка назад и имаш чувството, че задните колела задвижват.
                            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                              Не съвсем има чувството ,че все едно нещо колата почва да придръпва нещо !?? Не усещам такова клякане !

                              Задните гуми са ми кофти възможно ли е да е от това !?

                              Коментар


                              • #30
                                От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!

                                Първоначално публикуван от dogidog Преглед на мнение
                                Задните гуми са ми кофти възможно ли е да е от това !?
                                Не.
                                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X