Колеги нека компетентните допълнят темта и да знаят непросветените дали при тази маниполация-технически преглед на CR-V има опасност за дифа,по скоро да превърти и се износи многодисковия маслен съединител или да се повредят помпите или какво точно може да стане при такова претоварване-Какво се случи-при преминаване на технически преглед съпругата ми стъпва с предните гуми на валяците,дърпа здраво ръчната и оня пуска валяците-задните гуми започват леко да попревъртат въпреки ръчната и пода на халето,предните започват да забавят въртенето и на скалата на валяците показва тормоз от 2500 не зная какви единици са/динамометра/ли,ще Ви излъжа.Казват че за спирачките трябвало за да са на ред да има тормоз от 3000 на скалата им.В темата никой не е коментирал при това какво става с помпите и дифа.Аз си го представям,че може д стане същата ситуация при натварена кола по по голям наклон,дали ще превърти задния диф/съединителите/ или има някакво предпазно устройство да не го претовари.Нека компетентните да кажат.Нека да знаем до къде може да се товари този автомобил,по голям и хлъзгав наклон с каравана примерно,на мене лично сърцето ми се сви като гледах на камерата какво става с автомобила-трябва да кажа ,че сервиза е на мой хора и за това се доверих на съпругата,ама,че и те будали да видили дали всичко и е на ред,да се натегнат.Възможно ли е с тази маниполация да се прецака нещо и да мислим за техническите прегледи тогава!!Нямам против модератора да обедини темата с "тъпия въпрос" просто не знаех как да провокирам коментара по нататък-въпраса за претоварването на дифа не е изяснен за мен-дали ще превърти моногодисковия съединител и т.н.Дайте инфо!!Благодаря.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Свий
X
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Аз не знам как точно е направено CR-V-то, колегите с повече опит ще кажат, но си мисля, че ако е с централен диференциал (макар, че се съмнявам) нямаш никакъв проблем, поне докато диференциалът е отключен. Ако е с Haldex, значи системата за двойно предаване се включва когато датчиците на ABS-а засекът буксуващо колело - значи на теория при работещ двигател и описаната от теб ситуация би могъл да възникне проблем с трансмисията, аз обаче не вярвам да е възможно. Все пак (мое мнение) Haldex-ът, по същество най-тъпата система за двойно предаване, има нужда от доста електронни помощници, под формата на компютри и датчици, за да може да бъде наречена от производителите "интелигентна система за двойно задвижване" (с различни имена при различните марки), така че със сигурност горната ситуация е заложена в изкуствения й интелект. Остава вариантът Виско муфа - при това положение отново на пръв поглед е възможен проблем и отново се съмнявам - скоростта на валовете за преглед е изненадващо ниска, мисля, че са твърде бавни за да зацепи виското, но пък кой знае... Притеснително е това, че задните гуми са превъртали, докато предните са били на валяците... Ако си с Haldex е възможно да имаш някакъв неправилно работещ датчик, или нещо такова...
Толкова мога да кажа аз, а това както виждаш са по-скоро общи приказки. Нека по-опитните с този модел да се намесят по-компетентно, ще е и полезно по принцип, все пак CR-V на пазара втора ръка става все по-често избирана кола.088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
И аз не казвам,че са много 2500,но това натоварване е само от дифа,без да е натискана спирачката,така,че явно не е малко!Съпративление само от валове и съединители,за мене не е малко,а е проблем.Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеЕдиниците са Нютони и вярно е, че 2500 са малко. За другото не знам.
имах и Toyota Rav 4 2006g.
Mitsubishi Lancer 2008g.
Honda CR-V 1998г.
Honda CR-V 3 2008 2.4 automat
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Колега,без да се обиждаш,ама изказваш доста обширно мнение за система,за която не знаеш нищо.Дори принципа,но...поне разсъждаваш логично.Първоначално публикуван от The Namesake Преглед на мнениеАз не знам как точно е направено CR-V-то, колегите с повече опит ще кажат, но си мисля, че ако е с централен диференциал (макар, че се съмнявам) нямаш никакъв проблем, поне докато диференциалът е отключен. Ако е с Haldex, значи системата за двойно предаване се включва когато датчиците на ABS-а засекът буксуващо колело - значи на теория при работещ двигател и описаната от теб ситуация би могъл да възникне проблем с трансмисията, аз обаче не вярвам да е възможно. Все пак (мое мнение) Haldex-ът, по същество най-тъпата система за двойно предаване, има нужда от доста електронни помощници, под формата на компютри и датчици, за да може да бъде наречена от производителите "интелигентна система за двойно задвижване" (с различни имена при различните марки), така че със сигурност горната ситуация е заложена в изкуствения й интелект. Остава вариантът Виско муфа - при това положение отново на пръв поглед е възможен проблем и отново се съмнявам - скоростта на валовете за преглед е изненадващо ниска, мисля, че са твърде бавни за да зацепи виското, но пък кой знае... Притеснително е това, че задните гуми са превъртали, докато предните са били на валяците... Ако си с Haldex е възможно да имаш някакъв неправилно работещ датчик, или нещо такова...
Толкова мога да кажа аз, а това както виждаш са по-скоро общи приказки. Нека по-опитните с този модел да се намесят по-компетентно, ще е и полезно по принцип, все пак CR-V на пазара втора ръка става все по-често избирана кола.
В случая обаче не става дума нито за Халдекс,нито за Виско.Нито за Борг Уорнър.Системата си е на Хонда и е многодисков съединител в маслена баня с механично управление.Вероятно нищо не се е случило с колата от "еднократния тест"(времето ще покаже),но по принцип избягвай подобни опити.Хондата си е кола.Достатъчно здрава и преоразмерена,за това за което е създадена,но кола.Не очаквайте "чудеса от храброст" от нея...0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Е как да се обиждам, колега, като аз точно това съм написал, веднъж още в началото: "Аз не знам как точно е направено CR-V-то..." и още един път към края: "Толкова мога да кажа аз, а това както виждаш са по-скоро общи приказки."?!? А доколкото знам системите на Borg Warner и на Haldex са почти идентични, ама както и де е, почваме да спамиме темата на човека...Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнениеКолега,без да се обиждаш,ама изказваш доста обширно мнение за система,за която не знаеш нищо.Дори принципа,но...поне разсъждаваш логично.
В случая обаче не става дума нито за Халдекс,нито за Виско.Нито за Борг Уорнър.Системата си е на Хонда и е многодисков съединител в маслена баня с механично управление.Вероятно нищо не се е случило с колата от "еднократния тест"(времето ще покаже),но по принцип избягвай подобни опити.Хондата си е кола.Достатъчно здрава и преоразмерена,за това за което е създадена,но кола.Не очаквайте "чудеса от храброст" от нея...
Всъщност въпроса, доколкото разбрах, е нормално ли е описаното поведение на CRV-то по време на тех. преглед?! Защото колегата pavle всъщност нищо нередно не е направил, минал е на валяците по съвсем рутинен начин, така както се минава с обикновена кола. И ако няма някакво специално оказание от производителя, да се изключи или включи нещо (част от трансмисията, датчик, друго) засягащо конкретната система, единственото което остава е да се мине така както се минава с обикновена кола... Както и е направил... А пък аз не съм минавал на технически преглед в чужбина, ама май процедурата у нас си е почти същата като навсякъде в цивилизованата част от света (друг е въпросът доколко се следи за спазването й)?! Така, че може би трябва да поставим въпроса така: "Какъв е правилният начин за минаване със CRV през валяците за тех. преглед?" Имал съм Audi Quattro, там поради спецификата на Torsen-а не се налагаше да се прави каквото и да било по-специално. Имал съм и Land Rover Discovery, там и на раздатката имаше позиция "изключена от скорост", която беше предвидена за тази ситуация (и за някои други - печални
), на настоящата ми Vitara е ясно - просто не се включва двойното... За CRV-то, обаче, както вече писах, е добре да се включи някой с конкретен опит.
088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Не се обиждайте и тук няма място за засягане,не сме ощипани госпожици,а маже бре,та аз ,по скоро жена ми нищо нередно не е направила,проблема е в това,че като са завъртяли валяците,се е включило задното,което се задейства посредством многодисков съединител в маслена баня,до колкото съм чел чрез някаква помпа свързана с оборотите на кардана.Притеснението ми е в това,че е била дръпната яко и ръчната спирачка,а тя ми държи добре и при това положение следва да е превъртял този многодисков съединител и се питам колко е вредно това и има ли някаква защита при такова претоварване,Не става въпрос въобще дали прегледа е минат коректно,а за това по този начин колко се е претоварил и критично ли е това за задния диф.Колегата нинджа провилно е разбрал въпроса и е писал,че времето ще покаже,ама на мене ми е шуто искам да знам какво става при такова претоварване,може да се получи примерно казвам ако някоя кака,а може и мъж зимата по наклон дръпнал ръчната и забрави да я пусне и тръгне,ще се прецака ли тогава дифа или има защити.Ровя се и из хонда форумите но инфо никс!Поздрави и на двама Ви.И-и-и срадня не разрешавам.имах и Toyota Rav 4 2006g.
Mitsubishi Lancer 2008g.
Honda CR-V 1998г.
Honda CR-V 3 2008 2.4 automat
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Веднъж хвърчах от "валяците" (признавам си, премълчах си съвсем умишлено, за да видя какво ще стане), беше още като взех Шатъла. Да, системата е различна, Шатълчето е с виско муфа, макар и доста "натегната". Имаше псувни и чесане по главите и "Ай', карай нататък, че потроши валяците с тая кошница..."
Напоследък обаче, гледам са се понаучили, поне в тукашния КАТ. Като видят по-"подозрителна" кола и направо питат, дали не е с някоя такава хитрост.
По принцип, на подобни коли трябва да се подложи скара със свободно въртящи ролки под колелата, които не са на валяците. Някъде има готови монтирани, с все собствените им спирачки, но засега са рядкост. Иначе си е тегава работа (мъкнене на крик,на скари, търсене на място за крика и т.н.).
Добре е да се предупреждава предварително ... въпреки, че личния ми опит сочи, че и това не помага винаги - колата е тръгвала с крика при гумаджия, въпреки изричното предупреждение да не върти задните гуми, докато ги монтира. Не знам дали на ЦРВ-то системата зацепва и наобратно (от задните към предните), но ако е така - имай едно при смяна на гуми.О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Павле, можеш да спреш да се притесняваш!
Откакто си пуснал темата, се ровя в нета и , с помощта на Чичо Гугл, открих ето това
http://www.hondasuv.com/members/showthread.php?t=661
За съжаление е на английски, а нямам никакво време да го превеждам.
А би било много полезно да се преведе, и темата ти да се закачи, като "важна".
Та от прочетеното разбрах, че не трябва да има някакви последствие от такова, краткотрайно натоварване на системата. Сещо така, системата изключва сама в момента , в който се натисне спирачката.Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Благодаря,приятел,да не мислиш ,че аз съм спрял да се ровя из нета,изядох го,но за съжаление съм с френски и арабски и там такива животни нема,схемата е друга,но специално си направих регистрация в сайта на хонда,и там установих,че първо този маслен съединител на дифа не е феродов,а е някакъв вид метални пресовки,чугун и още някакъв метал.Също така подлежали на смяна,могат да се извадят и пренаредят,за спирачката не разбрах не зная че изключва,но в моя случай никой не я е натискал,оказва се че за малкото време притеснение особенно няма,но съединителя все пак превърта и при по продължителен товар може да си ходи,друг е въпраса коя по напред ще сдаде багажа дали съединителя на скоросната кутия и двигателя или на дифа,но все пак е превъртял и не е добре да се прави.Продължавам да ровя,сайта дето си открил найстина има супер инфо доколкото ми позволява общата култура и преводача на гугъла.Благодаря за подкрепата!Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнениеПавле, можеш да спреш да се притесняваш!
Откакто си пуснал темата, се ровя в нета и , с помощта на Чичо Гугл, открих ето това
http://www.hondasuv.com/members/showthread.php?t=661
За съжаление е на английски, а нямам никакво време да го превеждам.
А би било много полезно да се преведе, и темата ти да се закачи, като "важна".
Та от прочетеното разбрах, че не трябва да има някакви последствие от такова, краткотрайно натоварване на системата. Сещо така, системата изключва сама в момента , в който се натисне спирачката.имах и Toyota Rav 4 2006g.
Mitsubishi Lancer 2008g.
Honda CR-V 1998г.
Honda CR-V 3 2008 2.4 automat
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Pavle, сърдити няма! Аз поне не съм, надявам се, че и колегата ninja_1 не е?! Не съм искал да се заяждам с никого, ако така е изглеждало... А по темата - линкът, даден от колегата krasi-mir е изключително полезен, вече знаеме всичко важно за системата! Съвсем скоро ще пусна превод на пост №3, в който е съществената информация. Пуснат е като отговор на пост №1, който от своя страна направо ме разби:
"Ive brought a second hand CRV and thought it was a two wheel drive until i looked underneath to see it has a rear diff, How does the CRV engage the Rear wheel drive, does it do this auto, as i dont have any option to select it "
Превод: "Купих си CRV втора употреба и си мислех, че е с предно предаване, докато не погледнах отдолу, кадето видях заден диференциал. Как CRV включва двойно предаване, автоматично ли става, след като не е оставен никакъв вариант за избор?"
Човекът си е купил кола втора употреба, без изобщо да подозира, че същата има всъдеходни амбиции... И без изобщо да я погледне отдолу... 
Да знаеш също, че от това, което се е получило на прегледа не е възникнал абсолютно никакъв проблем! Като го преведа ще разбереш, само да остане малко време...088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Ето още две страници изключително полезна информация от същият автор - varmint.
http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef229e9/0
Един-два поста се повтарят с предишния линк, но има и нова информация за CR-V ( и не само ).Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Почти съм сигурен, че в другите теми в този раздел е вече писано, че при претоварване има вентил, който предотвратява износването на дисковете.
Мда - ето тук. Колко необичайно...Последно редактирано от silverfox; 06-04-11, 00:48.Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...
Коментар
-
От: Да доразвием тъпия въпрос за диференциала!
Значи, казваш, да спим спокойно?!?!?
Имаме си термо-клапан на вискомуфата?!?!?
Една мааааалка подробност - не караме Freelander!!!
Караме Хонда с RT4WD, Dual Pump и Multi-plate Clutch!!!
"Колко необичайно..."
п.п. Всъщност, както казва колегата varmint, в един от постовете си, нашата система също има предпазен клапан.
Мир!
Успех!Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар