Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

    Колеги, аз си мисля че дилемата с газифицирането стои пред 90% от хората каращи бензинови коли, особено при тези които са имали вече газифицирани. Моите предишни коли карах първата година след купуването винаги на бензин поради ред причини:
    1. Страх от некъдърни газаджии, все пак е развиващ се бизнес и доста аматьори решиха че е техния.
    2. Винаги стои проблема с неудобството с бутилката и опасността от нея.
    3. Непрекъснатите проблеми с чек енджин лампите в резултат на което ЕКУ-тата на едни модели са по чувствителни други не толкова, това при стандартните уредби, а не газовите инжекциони.
    В един момент на човек обаче му пада пердето от непрекъснатото набутване по бензиностанциите за скъп и нискокачествен бензин и се мята на газта. Аз това го направих при всичките си предишни коли и то на втората година и никога не съм съжалявал, особено с газовия инжекцион при последната ми кола. Обаче пропускаме и един много важен психологически момент: Като сложиш газовото и почваш да караш доста повече вече освободен от финансовите спирачки и в края на годината какво се получава: Изминал си двойно повече километри от предната година на бензин или си дал същите пари, а пък уж пестиш, че и за нова глава. Във хонда форума споровете още продължават тъй че всеки сам си взима решението, като си претегли плюсовете и минусите и най-вече колко и как мисли да кара.
    "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

    Коментар


    • #17
      От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

      Първоначално публикуван от Deian_g
      Какво например значи умрели клапани на 80 000 след поставянето на газ, а на колко реално е била колата, как е карана как е поддържана. Да не говорим, че както и да гори бензин и газ в каквото и съотношение да е на 80к вече си избил и газовото и поне две нови глави.
      Точно затова не обичам вече газовите. Като ги сложиш, започват един след друг проблеми свързани с двигателя, гърнетата, електрониката и те никога не са заради газовата, поне според майсторът, който я слагал. И съвсем случайно, като няма газова изчезват тия проблеми ...

      За да не спамим темата на човека, нека спрем с общите приказки и почнем да вадим технически аргументи. А те са, че газта гори по-бавно, загрява повече клапаните и за разлика от бензина, който има добавки за смазване заменящи оловото, газта е суха. Октановото й число е 108. Сещате се какво ставаше със старите коли, на които сплавите, от които са направени клапаните са разчетени за бензин с олово. Като им налееш безоловен с високо октаново число и ги опънеш на извънградско, след време ремонтче. Ами до голяма степен същото се случва и в момента с вашите Хонди на газ. Производителят е разчел твърдост и устойчивост на клапана до октаново число 98 при бензин с добавки заменящи оловото. В един момент му шибвате суха газ с число 108 ... Я да видим какво пишат по въпроса не-българи.

      Most countries are phasing out leaded fuel; different additives have replaced the lead compounds. The most popular additives include aromatic hydrocarbons, ethers and alcohol (usually ethanol or methanol).
      A side effect of the lead additives was protection of the valve seats from erosion. Many classic cars' engines have needed modification to use lead-free fuels since leaded fuels became unavailable. However, "Lead substitute" products are also produced and can sometimes be found at auto parts stores. These were scientifically tested and some were approved by the Federation of British Historic Vehicle Clubs at the UK's Motor Industry Research Association (MIRA) in 1999.
      Най-ценния линк, който поствам е този:
      http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas...honda_CR-V.pdf

      В него се провежда тест върху ЦРВ първа генерация с мотор B20B. Слага се газова, кара се 32 000 км, след което се замерва износването на клапаните. Оказва се доста съществено. Монтира се Флаш Луб, и се кара още 20 000 км, като се измерва изменението на всеки 10 000. Логично вече е приемливо .

      Много биха казали, че в тоя сайт информацията е реклама. Мнението на технолози, проектиращи газови уредби, а не разни квартални майстори е, че ЦРВ първа генерация иде дойде да се газифицира. Особено ако се кара най-вече градско и се постави някаква мажеща система, подобна на Флаш Луб. Те затова и бакшишите изкарват по 100-150 хиляди на газ преди ремонт. Щото карат изключително градско, кратки пробези, без да натоварват двигателя продължително време. Освен това разчитат на Хюндай и Опел, при които клапаните са доста по-големи от тези на Хонда и респективно трябва повече време докато заминат. При ЦРВ 2-ра генерация примерно в Симгаз централния офис предупреждават, че е по-добре да не се слага газ.

      Всичко писано дотук има значение най-вече за хора, които смятат да минат 100000+ километра с техните ЦРВ. Примерно аз за 2.5 години съм навъртял 80 000 к, 3/4 извънградско. Всеки с очакван пробег 5 години х 10 000 км, най-вече градско, спокойно може да си сложи газ. Вероятните ремонти са гърнета, на всеки 10-15 хиляди реглаж клапани, редовна профилактика на газовата.
      Vitara 2.0 V6
      Honda CRV (Gen 1)
      Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
      ВАЗ 2131

      Коментар


      • #18
        От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

        Определено внасяш нова светлина за мен в проблемите на тоз двигател свързани с газта. До сега повечето хора трърдяха, че се износват леглата на клапаните и от там се прецаква главата гледал съм кви ли не снимки и документи по тоя въпрос. Сега вече научих, че всъшност проблема не е в главата, а в самите клапани. Това е добра новина.
        Тази таблица хубаво са я дали само дет покрай мен има трима човека с таз кола и нарочно им проверяваме клапаните щот и ние съм ги чел тия работи и истината е че не сам мръднали изобщо, а двете коли се карат предимно извънградско. Предполагам, че точно на 50к ще мръднат но това е се едно да чакам декември 2012г.

        Коментар


        • #19
          От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

          Хубуу де така и така темата вече е оспамена какво ще кажете за идеята за едни свещи DENSO IRIDIUM POWER гледам които е сложил такива много ги хвали, е може да е щото неще да си признае че е дал 100 лева пък работата е същата, но изчетох доста теми и предимно във ситруен и там са им големи фенове. Имало коренна разлика при смяната на свещите с такива, дори един пич го сравни че усеща повече разлика от колкото като е дал 200 лева за спортни филтри и али бали.
          Другото нещо което се пише в характеристиката на тея свещи че давали много по силна и голяма искра което спомагало за по бързото и добро възпламеняване на сместа, от тук аз веднага си вадя извода че ако тя се възпламени по бързо и по добре ще изгори и по рано, което пък автоматически успокоява нервната ми система по наболелия въпрос за прегряване на клапаните
          Тези свещи давали 10 % повече мощност и 10% икономия на гориво заради гореспоменатат им функция Това дори и да не е вярно само факта че им дават живот 100 000+км е достатъчен да си ги купиш веднъж и да забравиш за свещи до края на живота на колата де се вика. Те обикновените хич да не са 20 лева 4-те, и тряя ги сменяш на към 20 х.км ако се придържаш по предписания, друг е въпроса че има хора с обикновенни карат по 70 000км Та лично много се чудя дали д ане бучна едни тъкмо имам вариант за малко отстъпка от Косера и ще ми легнат по тънко.
          Ко ша кажете вие по темата, за разлика от флаш люб тука тестовете не са само на хартия от незнайна никому инстанция, а "жив" стенд със свещ - иридиум и обикновена може да се види във Варна в магазина на Косер как работят двете и разликата била очевадна и огромна!!!
          След като вече съм замислил да си купя динамометричен ключ (съвсем сериозно) и да съм в пълна боина готовност когато ще ми изфърчат клапаните през главата към 50те х.км дали да не я поглезя и с едни свещи в предсмъртната си агония от газта ? Поне кат ша мре да мре сладко
          п.п. Абре къде са тея емотиконки в тоя форум не може да се озъби човек
          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
          Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

          Коментар


          • #20
            От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

            Намери си една глава B18C4 (по-висока компресия и съответно мощност) или B16A (по-лесен монтаж) и ще ги докараш около 200 магарета за B18. Продаваше се една за 600лв и таман ще започнеш да броиш отначало 50 000км
            - само такива озъбвания има
            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

            Коментар


            • #21
              От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

              Аааа, аз неща да я правя бегачка, мина ми вече времето за такива щуротии ся уж съм олегнал женени с деца карам си кротко и псувам рацерите по пътищата, за тях има писти да ходят там да се доказват
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
              Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

              Коментар


              • #22
                От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

                Следя темата от чисто любопитство , щото мой близък вече е навъртял над 30 К на газ на неговото ЦРВ и четейки огромния обем щуротии , изписани по форумите - тръпне в очакване на заветната дата 31.12.12 , за да си прегледа прегорелите клапани и гръмналата глава . Нямаше обаче да пиша тук , ако не бях прочел следното обобщение :

                QUOTE=ixeos;1394554] ...

                За да не спамим темата на човека, нека спрем с общите приказки и почнем да вадим технически аргументи. А те са, че газта гори по-бавно, загрява повече клапаните и за разлика от бензина, който има добавки за смазване заменящи оловото, газта е суха. Октановото й число е 108. Сещате се какво ставаше със старите коли, на които сплавите, от които са направени клапаните са разчетени за бензин с олово. Като им налееш безоловен с високо октаново число и ги опънеш на извънградско, след време ремонтче. Ами до голяма степен същото се случва и в момента с вашите Хонди на газ...[/QUOTE]

                Значи , първо колегата говори за работа на двигател , пригоден за оловен бензин . После говори за евентуален проблем при работа на същия с бензин с по-високо октаново число (и то безоловен) и накрая им лепва някакъв етикет за работа с алтернативно гориво . Пълна каша по отношение на критерии !

                Първо . Един пример от дългогодишната ми практика :
                Москвич 2140Д , предназначен за работа с "оловен" бензин А86 - при мен изкара 240 000 км. на пропан-бутан , без отваряне на двигателя. Така го и продадох .
                Лада 1500S , предназначена за "сегашния" 95А - 170 000 на газ . Продаде се също без отваряне на двигател . И това са примери за двигатели , според моето мнение по-скоро пародия на двигатели .
                Мерцедес 190 2i - вече на 300 000 на газ , още го карам . По глава , клапани и разпределителен вал нищо не е пипано . Предполагам , че като го купих е бил на "реалните 135 000" според всеки автоджамбазин .

                Второ . Да , наистина пропан-бутана по калоричност отговаря на 108 октана , дори на 115 по някои данни . Но това не е достатъчно основание да прегорят клапаните на двигателя . Има изписано доста по въпроса в този форум , защото проблема не е толкова в по-бавното горене (което се кfригира с центровката на запалване) , колкото с това че детонацията при изгаряне на газта е по-ниска от тази при бензина , което "пази" клапаните .

                Трето. "Добавки в бензина за смазване , заместващи оловото". В бензина се добавят таратанци ! Нали говорим за технически аргумени. Замяната на антидетонационните добавки с участието на олово се реши преди повече от 30 години на запад с промяна на конструкцията на клапаните и леглата . Принудени от еконормите .

                Що се отнася конкретно до Хондата : Ми не знам точно какъв е проблема , ама когато чета в руски форум , че руснак е минал за 2.5 години над 40 000 мили на пропан-бутан в бившия ССР , нещо ми понамирисва ... познавайки действителността на руската шир ...

                ПС. И понеже стана въпрос за "градско" и "извънградско" . Да не би да съм изпуснал нещо последните модни тенденции в автомобилотроенето , та да не съм прочел , че в Хонда са сложили датчик , разпознаващ дали автомобила се движи в градска среда , или по междуселски пътища ?! Ако наистина са турили такъв дудук в колата - тогава евала на японците !
                И друго : ако колегата смята , че "градския режим" на двигателите , управлявани от бакшишите е по-лек от този на междуградски пробег , значи или няма понятие от ДВГ , или се опитва да докаже нещо , в което е убеден лично , а не съобразено с техническата логика .
                Последно редактирано от Vlado_Ts; 08-01-11, 18:46.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #23
                  От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

                  http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV...213D17&index=1
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                  Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                  Коментар


                  • #24
                    От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

                    А кой модел на DENSO IRIDIUM POWER е за B20B? Аз вече поръчах 4 оригинални свещи, иначе можеше да се замисля да си взема Denso.
                    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                    Коментар


                    • #25
                      От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

                      IK16 е модела за нас, ама що не съобщаваш бре хем щях ти ги взема с отстъпка
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                      Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                      Коментар


                      • #26
                        От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

                        То не е късно. Само да видя дали ще останат пари след смяната на газовата.
                        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                        Коментар


                        • #27
                          От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

                          Ако решиш обади се, аз не им знам цената ама маи са около 26 лева броиката е бати, как се преглъща такъв залък не знам
                          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                          Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                          Коментар


                          • #28
                            От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

                            В интес на истината в Русия по-вече от 30г.е забранен етилирания (оловен) бензин.Тетраетилолово се използва само за повишаване на октановото число и антидетонационните своиства на бензина, а не за смазване!!!Мазането на двигателите е от маслото!!!Няма двигател които се поврежда от безоловен-това навремето беше параноя на некомпетентни журналисти.Другата всеобщо разпространена заблуда е че авто газта е суха.Според БДС тя съдържа катран и това я различава от газта за битови нужди.Всеки които е разглабял изпарител е виждал събралата се вътре черна течност.Следващата всеобщо разпространена заблуда е че високооктановите горива повреждат двигателя.Точно обратното те го пазят от детонации които водят до локално прегряване и дори разтапяне(прегаряне) на бутала клапани гарнитури итн. Газта пък от своя страна поради това че се изпарява при по ниска темп.,и не се абсорбира от двиг. масло ,не отмива масления филм на цилиндрите, и се удължава пробега между смяната на масло. Така до някъде се обяснява защо много таксита надхвърлят милион километра . Това че даден двигател се е повредил е единствено заради некачествени настроики(бедна горивна смес или голям аванс)което може да се случи и на бензин ,хората занимаващи се с настроики на ЕЦУ добре знаят това.Написах всичко това защото ми писна да чета компетентни мнения от некомпетентни хора написали нещо което са чули на някоя махленска седянка.Ако някои може да обори горенаписаното да заповяда!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

                              Темата очевидно стана за газови уредби, та реших да се включа с един въпрос. На софийския автосалон, май беше миналата година, едни юнаци предлагаха газови уредби, при които газта постъпвала в двигателя в течна фаза. Вече съм позабравил подробностите, но помня, че имаше два варианта уредби според ходовия обем или според мощността. Казаха ми, че хондичката (CR-V) е почти на границата, ама ще мине с по-малката, която струваше някъде от порядъка на 3000 лв.Чувал ли е някой нещо по въпроса и има ли някакви отзиви?

                              Коментар


                              • #30
                                От: Има ли някой с CR-V 97-00г.навъртял повече от 50хил.на пропан-бутан ?

                                Първоначално публикуван от stefan stoev
                                В интес на истината в Русия по-вече от 30г.е забранен етилирания (оловен) бензин.Тетраетилолово се използва само за повишаване на октановото число и антидетонационните своиства на бензина, а не за смазване!!!Мазането на двигателите е от маслото!!!Няма двигател които се поврежда от безоловен-това навремето беше параноя на некомпетентни журналисти.Другата всеобщо разпространена заблуда е че авто газта е суха.Според БДС тя съдържа катран и това я различава от газта за битови нужди.Всеки които е разглабял изпарител е виждал събралата се вътре черна течност.Следващата всеобщо разпространена заблуда е че високооктановите горива повреждат двигателя.Точно обратното те го пазят от детонации които водят до локално прегряване и дори разтапяне(прегаряне) на бутала клапани гарнитури итн. Газта пък от своя страна поради това че се изпарява при по ниска темп.,и не се абсорбира от двиг. масло ,не отмива масления филм на цилиндрите, и се удължава пробега между смяната на масло. Така до някъде се обяснява защо много таксита надхвърлят милион километра . Това че даден двигател се е повредил е единствено заради некачествени настроики(бедна горивна смес или голям аванс)което може да се случи и на бензин ,хората занимаващи се с настроики на ЕЦУ добре знаят това.Написах всичко това защото ми писна да чета компетентни мнения от некомпетентни хора написали нещо което са чули на някоя махленска седянка.Ако някои може да обори горенаписаното да заповяда!
                                Изредил си най-клишираните фрази, с които газаджиите зарибяват хората скептични към газта. Като те чета, оставам с впечатлението как газта направо лекува мотора . Като е така, я обясни защо:

                                1. Модели като Focus LPG и S60 Bi-Fuel идват с клапани и глави специално пригодени за работата на газ. Не се използват стандартните за бензин.

                                2. При бензина има добавки, които не изгарят напълно във фаза горене, а голяма част от тях се изпаряват и отнемат респективно температура. Ще ми се видя как това се случва с катрана в газта

                                3. Всички официални сервизи на Хонда дето съм ходил, като чуят газ и ЦРВ, всичките до един говорят за ремонти на двигатели след едни 50 000 - 80 000 км. Отново повтарям, че лично съм виждам кола на известен производител на газови оборудвана с най-модерната за този производител система, слагана от негови хора. Тази кола и тя беше за ремонт 80000 км след поставяне на газова.

                                Значи, автопроизводители са тъпи - те не могат да преценят как стандартните глави и клапани са абсолютно пригодни за работата на газ. Катранът е майката - той маже, изпарява температура. Сервизите на Хонда - никой нищо не разбира. Британските автожурналисти и британското СБА са некадърници. И те нищо не разбират. Само българският гаражен майстор на газови е един малък газов БОГ.

                                И все пак, за да се върнем към темата, че и на мен ми е интерсна. Колко хора лично са минали с техните ЦРВ 50 хил. км на газ?

                                Дотук не е писал нито един!
                                Vitara 2.0 V6
                                Honda CRV (Gen 1)
                                Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                                ВАЗ 2131

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X