Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рейнджър - свети чек енджин с 3 грешки и вдига разхода

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Рейнджър - свети чек енджин с 3 грешки и вдига разхода

    Здравейте! Покарах два месеца "новата" придобивка и почнаха едно по едно да излизат разни скрити дефекти и проблеми. Реално, може би са последица или част от някакъв по-глобален проблем, но сам не мога да го разнища, затова отварям темата.
    Първото, което ми направи впечатление е че целия двигателен отсек е посипан с някакъв оранжавеещ прах. Предположих, че просто е мръсно, но после открих удивителна прилика със засъхнал антифриз, така че най-вероятно колата е изхвърлила антифриза в някакъв момент. После, със затопляне на времето се оказа, че вътре е много топло. Самия индикатор за температурата, който е на компаса показва доста високи (и според мен неверни) показатели щом колата загрее. Търсих къде се намира датчика за външна и вътрешна температура, но не можах да намеря. Зад предната броня има един датчик, но той е закрепен към една тръба, която май е част от климатичната система...както и да е - отплеснах се. На десетия ден от купуването, светна лампата с двигателя. Гешките, които показа бяха Р0097, Р0106, Р2227. Почистих MAF-сензор и MAP-сензор и лампата угасна, но след 60км извънградско каране, пак светна. Същевременно щом лампата светна, почнаха проблеми с ускорението рано сутрин и разходът стана огромен - над 14л/100км. Намерих втора употреба MAF-сензор и го смених, лампата пак угасна и разхода падна на 9-9.5, но след 100 изминати километра светна пак, като се появиха и трите описани грешки. После купих и смених MAP-сензор-а, защото ми се стори, че въпреки че е почистен, пак беше много замърсен. В резултат, лампата угасна. Изтрих грешките и около две седмици нямах никакви проблеми (изключвам това, че се сварявах в колата), но при едно излизане извън града, лампичката пак светна, но вече само с една грешка-Р0097. Почетох малко и намерих, че това е проблем с IAT2 - температурен датчик на входящия въздух, който при моя модел е вграден в MAF-сензора. Обаче странното е, че грешката се появява само при дълъг път извън града - на около 100 изминати километра. Възможно ли е някое кабелче да се нагрява или да губи контакт, и въобще някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Автомобилът е 2007-ма, с автоматична скоростна кутия - 3литров двигател. Ще се радвам да разчоплим темата и евентуално да успея с ваша помощ да реша проблемите!

  • #2

    Коментар


    • #3
      Онзи ден смених MAF сензора.... дебитомера на форд....Оказа P010 беше при мен ....ако е същия като моя за проба ,имам два работещи в момента.
      2009 г.е моя чук.
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
        Онзи ден смених MAF сензора.... дебитомера на форд....Оказа P010 беше при мен ....ако е същия като моя за проба ,имам два работещи в момента.
        2009 г.е моя чук.
        Колега, ето това е моят.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Прилича да е същия,по късно ще видя номера

          След смяна на дебитомера,не се оправиха нещата ,същия ден вечерта на фенерче от телефона,въоръжен с лаптоп и нерви,опипах всички датчици и кабели и намерих спукана тръбичка с ф3 мм от която смучеше въздух .

      • #5
        Нещата, които не разбирам просто ме побъркват, но човек се учи докато е жив. Моля, ако някой е правил процедурата, да ме осветли!

        Maintenance and Repair

        MAF Sensor Learning Function

        • The MAF learning procedure by means of M-MDS must be carried out at every service interval. During this procedure the MAF learning is performed at engine speeds of 750 min-1, 1850 min-1, and 2500 min-1.

        To perform the procedure select Toolbox>Powertrain>Engine Checks>Learning and follow the instructions.


        • The MAF learning procedure can also be initiated manually via DLC-1. Therefore,connect terminal TEN (Test ENgine) five times to ground within five seconds. The glow indicator light is illuminated while MAF learning is performed and flashes five times after the procedure is completed.

        Replacing the MAF Sensor
        • After replacing the MAF sensor certain procedures have to be performed in the following
        order:
        1. Perform MAF sensor data reset procedure to reset the adaptation values in the PCM
        for the MAF sensor. Therefore, select the option Toolbox>Powertrain>Data Reset>MAF sensor and follow the instructions.
        2. Perform KOEO self-test procedure.
        3. Turn the engine switch to the OFF position.
        4. Wait for 5 s.
        5. Start the engine.
        6. Perform KOER self-test procedure.
        7. Turn the engine switch to the off position.

        NOTE: It is recommended to perform the MAF sensor learning function when a MAF data reset has been carried out.

        Коментар


        • #6
          За форд ползвам FORSCAN със лиценз два месеца,онзи ден адаптирах ЕГР ...За дебитомера не гледах...

          п.п Софтуера е само за форд и мазда,
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #7
            https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=5342

            Тук пише и за твоя рейнджър
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • Вожда
              Вожда коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря много!

          • #8
            Колеги, моля ако някой може да ми каже сервиз, в който биха се наели да оправят ходова част на такъв Рейнджър, като моя, да ми драсне един ред! На три места вече ми отказаха. Имам отзад лагери и кардан да се ремонтират и отпред носач.
            Останалите неща ги оправих със смяна на мап-сензор и дебитомер....засега.

            Коментар


            • #9
              Уважаемият Вожд кеде, обичайно, си опъва шатрата?
              FORD Maverik-2,3L, AWD, XLT-2 броя

              Коментар


              • #10
                Най-често в София.
                За времето, в което не съм писал ми ремонтираха карето на кардана. Проблема с дебитомера обаче се оказа, че още го има, въпреки че смених 3-ти вече. При градско каране не се появява, но извън града, мина ли 100 км с малко по-висока скорост (под по-висока разбирайте - 120км/ч), светва чека с грешка Р0097. Може и маркуч да имам спукан някъде, не знам. Другото интересно при мен е, че на около 1500 оборота почва да се чува едно свирене при подаване на газ и докато се увеличи скоростта се чува, после, когато мине на по-висока предавка, изчезва.
                Съжалявам, че така нахвърлям разпиляно впечатленията си, но кой знае - за някого може да се окаже полезно.

                Коментар


                • #11
                  Също така направих и процедурата по обучение на дебитомера от връзката на колегата Roninn, обаче не можа да я завърши. Почва да я прави, вдига 750 оборота, след това 1850, но ми се струва, че до 2500 не стига, а прекъсва процедурата.

                  Коментар


                  • #12
                    Сложи 3ти дебиЛомер, ама нов и читава марка ли е? Щото с дебиЛомерите е като с накладките - не си купуваш втора употреба, щото си имат живот и особено при дизеляци са консуматив.

                    Какво се случва може да се установи ако гледаш живи данни. После има процедура и за жицата, ако е тя. Като погледнеш графиката на скорост, обороти, педал на газта, шредавка и показание на датчика, много лесно ще се види какво задейства грешката, от което могат да се правят изводи какво може да е.

                    ...но, смени дебитомера с НОВ и читав, като за начало. Винаги е за добро. Аз го приемам като част от първоначалното обслужване на новопридобит автомобил.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • KingofROAD
                      KingofROAD коментира
                      Редактиране на коментар
                      Спарки, ами ако няма дебиЛомеР? кораба-майка е с МАР сензор, затова и си го обичам повече от жинЪтЪ...

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Предвид това:
                      Първоначално публикуван от Вожда Преглед на мнение
                      ...Почистих MAF-сензор и MAP-сензор...
                      ...Намерих втора употреба MAF-сензор и го смених...
                      ...Р0097. Почетох малко и намерих, че това е проблем с IAT2 - температурен датчик на входящия въздух, който при моя модел е вграден в MAF...
                      'се ми се струва че трябва да има.

                      А MAF-а си е много харно нещо, и надеждно. Сменяш и забравяш за едни 100000км, а ако го почистваш при всяка смяна на масло, ще изкара и 200 вероятно. И е много точно нещо.

                      MAP-а при турбодизел с турбо с променлива геометрия върши нещо, при такъв с обикновено - нищо, освен когато няма MAF. Тогава си смята потока спрямо оборотите и налягането в колектора от таблица, но е на порядък по-неточно от MAF, особено на стар поизносен автомобил, с позапушен EGR, засран входящ колектор и т.н.

                      Стедностатистически Bosch-овски MAF струва резервоар бензин по старите цени. Pierburg и той там-някъде. И аз си спестявам чуденките и направо сменям. После съм сигурен че колата ми върви с пълната си мощност.

                      Сега, в случая чета за някакво обучение на MAF-а, което вече си е дива педерастия, доколото, както споменах по-горе, той си е доволно точен дивайс изначално, когато е в ред. Вероятно са искали да му удължат ресурса като се омаже и започне да показва по-малко (95% от случаите), но... това е само още един повод да се смени с нов, най-малкото за да си сигурен че не е от него.

                    • Вожда
                      Вожда коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ще намеря нов, от споменатите марки. Благодаря!

                  • #13
                    Аз винаги сменям с нова, качествена част. Просто един "Х" по-малко в уравнението. Бих проверил дали "смуче" въздух. Проверка на маркучите за вакум и мембраните с вакумпомпа. ЕГР-а също може да прави мизерии. Това на снимката е Сензор за налягане и температура на нагнетеният въздух. Може някога, някой "мапер" нещо да си е оставил ръцете.... Много е важно "диагностиката" да е читава. При нагряване компютъра да дава дефект. Добре е да се ползват услугите на "тесен специалист".
                    FORD Maverik-2,3L, AWD, XLT-2 броя

                    Коментар


                    • #14
                      Благодаря много за коментарите! Ще ви опиша, с риск да ви досадя, одисеята, защото към днешна дата чепът започва да става все по-голям и четвъртит
                      Първоначално от мотопфое ми дадоха цена за MAF-870лв и 3 седмици доставка. Купих 3-ти от първата фирма онлайн, която намерих - но явно и той не е читав. Днес за проба изключих буксата на MAF-a при запален двигател и колата вместо да угасне си работеше без никакъв проблем, дори не се промениха оборотите. Сега ще поръчам Bosh по каталожен номер, че да видим.
                      Но! Защо казвам, че чепът почва да става голям....днес сложих в буксата за диагностика в купето един блутут четец, за да видя грешките. Когато го извадих от буксата, колата полудя - стрелката на оборотите и тази за температура на антифриза играят ламбада нагоре надолу. Слагам отново четеца и всичко се нормализира. Не знам дали съвсем не прецаках колата в опитите си да разбера какво ѝ е...

                      Коментар


                      • #15
                        Четец се слага при спрян двигател, пожелателно о не на контакт.

                        Не е чак невъзможно нещо да се е скапало, но е малко вероятно. CAN шината, която китаеца чете, е кораво нещо и не сдава лесно. Вероятно си ошашкал някой модул заради генерираните грешки при слагането и махането. В краен случай, откачи му акумулатора и най-вероятно ще се съвземе.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • Вожда
                          Вожда коментира
                          Редактиране на коментар
                          Благодаря много!

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X