Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ford Ranger MK3 нова придобивка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ford Ranger MK3 нова придобивка

    Здравейте,
    След като Тераното ме слуша през последните 13 години, дойде време да го сменя с нещо по-съвременно.
    След близо година четене (особено темата на Спарки), ровене по различни сайтове, гледане, тестване се спрях на този работен кон:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:635
Размер:185.4 КБ
ID:6914459
    Италианец, без ръжи и видими следи от инциденти, достатъчно мощен за мен (150кс), с приятна возия, достатъчен товарен обем и товароподемност.
    В тази тема ще се опитвам да описвам всичко което съм правил по "камиона", за да е полезна за всички, който имат интерес към марката и модела.

    Към момента съм направил едно бързо обслъжване - масло, ремък и всички филтри.
    Двигателя е с верига и не съм я сменял.

    От както съм го взел съм изминал около 2000 км - впечатленията са ми много добри, като пътно поведение, динамика и стабилност.

    Оборудвах го с хардтоп (все пак е зима) и му монтирах теглич (пернишки парктроник), за разни дето бързат и им преча

    Ето едно клипче където му тестват способностите - https://www.youtube.com/watch?v=BJkiKcjGKD0

    Поздрави.
    Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
    Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
    Opel Campo 3,1 TD '99
    Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

  • #2
    Честито и много безаварийни километри!
    150кс би трябвало да означава двигател 2,2. Би ли споделил малко повече как е като динамика, комфорт и разход, коя година?
    За този двигател съм чел, че не блести с нищо особено, но е доказан, върши си работата и явно е дуракоустойчив.
    Последно редактирано от m_markovski; 11-03-23, 22:48.

    Коментар


    • ogimaster
      ogimaster коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря.
      Да, двигателя е 2.2 (има и 3.2 200кс), според мен е доста масов двигател и с правилна и навременна поддръжка ще изкара доста (или така ми се иска).
      По отношение на динамиката - държи се доста адекватно както на магистралата, така и в града. С 6 скорости е (нещо което винаги ми е липсвало при Тераното), купето е много добре обезшумено и почти няма разлика в шума при 100 км/ч и 140 км/ч.
      Вътре е сравнително просторна и удобна, моята е модификация XLT и има всичко което ми е необходимо, включително и подгряване на предното стъкло ;-)
      Разхода на гориво е нешо относително и строго зависи от задкормилното устройство.
      За изминати до тук около 3 000 км комбинирания разход е около 9.5 (при Тераното беше подобно) - все пак е проектирана да влачи и носи ;-)
      Колата е произведена месец Май 2015г. Аз я взех на 158 000 км - изглежда ми да са реални.
      Ето тук един разказва за това какви проблеми е имал за изминатите 300 000 км - https://www.youtube.com/watch?v=MOpv...onedAutomotive
      Ако нещо друго те интересува - питай, ще помагам с каквото мога.
      Поздрави.

  • #3
    Честито! Много дълги и безаварийни километри ти пожелавам!

    Аз искам да направиш сравнение с Тераното. Макар и да са различен клас машини.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • ogimaster
      ogimaster коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря.
      Тераното е един страхотен автомобил и всеки който е карал такъв джип после винаги му трепва сърцето като види такова на пътя.
      Но вече остаряха (моето беше на 22 години) и самата поддръжка става трудна - то не че нещо се чупи де, но разни детайли стават трудни или невъзможни за намиране.
      По отношение сравнението между двата джипа - има много плюсове и минуси и за двете, но това зависи какво точно искаш да имаш/караш.
      За мен Terrano-то е един много сполучлив семеен джип за разходки и екскурзии сред природата, докато Ranger-а е работно магаре, в което са се опитали (и почти успяли) да пресъздадат комфорта на лек автомобил.
      При RANGER-а окачването е съвсем друго - отпред пружини, отзад листови ресори - съответно малко - по твърда возия (като е празен).
      При Terrano-то отпред торсиони, отзад пружини - много приятна возия, да не говорим за комфорта на задните седалки ;-)
      Общо взето са два автомобила от различни епохи, като всеки един от тях си има своя чар.
      В интернет има много клипове и ревюта - от тях можеш да придобиеш някаква представа за самия автомобил като възможности и комфорт.


      Поздрави

  • #4
    Да си раздвижа малко темата
    Направихме малко промени във външния вид - това директно повлия на мощността - поне 25 к.с. отгоре:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ranger 2023.jpg
Прегледи:360
Размер:535.8 КБ
ID:6933554
    Имам обаче едни леки притеснения по отношение работата на двигателя.
    Пали лесно - няма пушеци или неравномерна работа.
    На празен ход се форсира нормално - няма прекъсване или странни шумове.
    Обаче когато тръгна (двигателя е под товар) между 1500 и 2000 оборота/минута има едно странно почукване като на аванс на старт автомобил (май му казват квакане)
    Когато двигателя достигне работна температура чукането изчезва.
    Посъветваха ме да сложа добавка за почистване на дюзи (една опаковка на 20 литра дизел).
    Ефект нямаше.
    На следващото зареждане добавих около 25 милилитра двутактово масло на 80 литра гориво.
    След този експеримент чукането намаля драстично, даже почти изчезна.
    Въпроса ми е - какво да правя оттук натам, за да излекувам този проблем и да избегна по голям.

    Благодаря.
    Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
    Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
    Opel Campo 3,1 TD '99
    Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

    Коментар


    • td120
      td120 коментира
      Редактиране на коментар
      Подберете си баир и подохящата предавка , тъй щото @ 2000 об/мин. педалът на газта да е "до ламарината". Повторете упражнението няколко пъти (няма да погине моторът).

      Ако не позволяват "географските особености" (и няма какво да теглите)- настъпете на равен,магистрален път 100-120км/ч с една две предавка по-долу от "нормалното" (надам се, е с ръчка).

      Отношението на горните "упражнения" 3:1 като брой процедури (1:3 като времеви интервал).

      Ако е автоматик-наблягате на първото упражнение с макс. "полезен товар" в талигата.

      Не знам какво целите с добавянето на двутактово масло в дизела (което си има своите целесъобразности),ама с обикновено за подобряване мазилната способност на дизела отношението е 1:200(туй във времената преди законово задължителния % биодизел).

      Бензинджии правят същото,но оптималното отношение е 1:750 .

      А Вашето излиза 1:3200 (т.е. много,много под "каквотоидае"....25мл. къмто 80 литра дизел е 1:3200...подозирам,сте изтървали една нула...да речем е било 1:320...и пак не е достатъчно за подобряване мазилната способност на дизела преди законовите изисквания от незнамсиколко % биодизел).

      Оставете двутактовото настрана засега...налейте там каквото Ви душа сака за почистване на разпръсквачи...и сторете горните " упражнения".

      Стремете се да зареждате от една и съща (като марка/доствачик) бензиностанция.

      Двутактовото масло е добре да е безпепелно,извънбордово. Има тема тука :

      https://offroad-bulgaria.com/forum/%...0-%D0%B4%D0%B3



      Ако го ползвате двутактовото да "маскира" шумове-по добре недейте...и си карайте с чиста нафта,пък ако ще и да "чука/шуми" и пр.А Вие си гледайте живота. Зер Вий няма да тургате масло 10w-60 в двигател,де иска 5w-30,само да го накарате да звучи "по-меко" за слуха,нали? Или SAE 250 в диференциала...да не бъде!

      Ако го ползвате за подобряване смазочната способност на гориво,де е под съвеременните изисквания за концентрация на биодизел*(щото ,нали,Балканский полуостров...) - отношение 1:200 е ок.

      Свестен БД >2% в ULSD вече дава адекватна смазочна защита на горивовпръскващата система. Дали го има на помпата на бензиностанцията в Аврупата към 2023 е друг въпрос(виж ти,според разни проверки-ми няма го навсякъде...голяма изненада !....Затуй ръгайте и двутактово...).

      Ако няма ефект особен след тие прости и евтини упражнения(да ся "продуха", с извинение,системата)-час за доктор в дизел сервиз,да "преслушат" и дадат професионален съвет...и интервенция,ако се налага...

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      От обикновено масло в дизела ефекта е нула. Имаше нарочен документ с измервания - качван е няколко пъти. На двутактовото му се опъна само 1 от добавките, с които го сравняваха.

      Оги, направи си стандартното обслужване и си карай колата. И аз като си купя кола все се ослушвам, до сега все без основание. И вече съм на принципа че ако има нещо, ще има развитие във времето. Ако няма такова го приемам за нормален за возилото шум и толкоз.

  • #5
    Здравейте,
    Консултирах се с един "Специалист" по дюзите, който ми обясни, че дюзата правела няколко впръсквания на всеки цикъл.
    Според него мойте дюзи са "тръгнали" и първоначалните малки впръсквания ги няма, а направо се вкарват големите порции гориво.
    Поради тази причина има тези по-мощни детонации при натоварване и незагрял двигател (чукане като на аванс/квакане) - нямало оптимално горене.
    Когато двигателя загрее (достигне работна температура) вече изгарянето е по-добро и липсата на тези начални кратки впръсквания не се усеща.
    Въпроса е дали ако продължа да карам колата така мога да повредя двигателя (хич не ми харесва като вариант).
    И тук вече идва моето колебание - дали има начин да подобря работата на дюзите с някакви магии/алхимии или отивам директно на варианта сваляне на дюзи, проверка, евнтуално рециклиране или закупуване на нови.

    Според някой чуждоезични форуми било препоръчително да се сменят дюзите на 200 хил.км на тези двигатели.

    Иначе колата се обслужва на всеки 10хил.км., като не се правят компромиси с материалите.
    Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
    Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
    Opel Campo 3,1 TD '99
    Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

    Коментар


    • Самодържец
      Самодържец коментира
      Редактиране на коментар
      Комън рейла е така. А твоя матор какъв е - 2.2 пума? Ако е така, о да, можеш да си докараш бонус стопено бутало, нищо необичайно.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      То ма всичкия Common rail това се случва лесно. Пишкаща дюза, и си готов. И проблема е дефинитивен - в рейла постоянно има налягане и дюзата постоянно пишка. При всичко до преди това, което създава моментно налягане, такива проблеми са на поряък по-редки.

    • Самодържец
      Самодържец коментира
      Редактиране на коментар
      Дефинитивно първите пуми си правеха проблеми по-често от обичайното.

  • #6
    Едно клипче от братска Австралия - https://www.youtube.com/watch?v=bE0InTVAkrY
    Човека ясно и сбито обяснява какви подобрения е правил на неговата машина и какъв ефект е постигнал.
    Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
    Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
    Opel Campo 3,1 TD '99
    Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X