До: "Донорът" спря да пали
Шах с пешката...
Комутатора работи. Разпарчетосах делкото, навързах го в пробна схема с едно реленце вместо индукционна бобина и при въртене на оста релето щрака...
Някакъв таласъм има в цалата работа!
ПП:
Май го намерих!
Историята започва от времето на светлината, земята, въздуха и водата.
Открили хората потенциалната разлика между два проводника. Въвели тока и напрежението и започнали да правят глупости с тях.
Един щастлив ден инженерите от Denso решили да правят комутатори. Чудно! Но за икономия към делкото пуснали два проводника - черен/оранжев за захраване и черен за връзка към бобината. За да работи една схема обаче има нужда освен от захранване и от земя (историята с потенциалните разлики, тоците и напреженията).
Мислили, мислили от Denso и си казали:
- Защо да пускаме отделен проводник за земя? Дайте да го спестим! Целият двигател е свързан към "-" на акумултора. Няма тенденция тази земя да не е стабилна!
Рекли и отсекли. Направили го така.
До тук добре. Но кой да мисли, че 20 и кусур години по-късно някой все още ще се опитва да кара тия машини и да очаква да палят!
Колкото и готин да е алуминия рано или късно трупва някои и друг слой мизерия, окис и други приятни на пипане и силно електроНЕпроводими субстанции.
В резултат на това една Фероза пали когато си посика. При щастливи обстоятелства когато по случайност алуминиевият корпус на делкото успее да допре някъде алуминиевата глава и да се затоври контура се появява една живителна искрица и цялото чудо заработва.
Уви - мизерия по корпусите на главата и делкото - бол. На 2-3 места разчитат електрическата връзка между делкото, главата и комутатора да се осъществи през болтове. Да, но и те трупат гадости и влошават контакта. Да видим дали едно чистене ще помогне.
Шах с пешката...
Комутатора работи. Разпарчетосах делкото, навързах го в пробна схема с едно реленце вместо индукционна бобина и при въртене на оста релето щрака...
Някакъв таласъм има в цалата работа!
ПП:
Май го намерих!
Историята започва от времето на светлината, земята, въздуха и водата.
Открили хората потенциалната разлика между два проводника. Въвели тока и напрежението и започнали да правят глупости с тях.
Един щастлив ден инженерите от Denso решили да правят комутатори. Чудно! Но за икономия към делкото пуснали два проводника - черен/оранжев за захраване и черен за връзка към бобината. За да работи една схема обаче има нужда освен от захранване и от земя (историята с потенциалните разлики, тоците и напреженията).
Мислили, мислили от Denso и си казали:
- Защо да пускаме отделен проводник за земя? Дайте да го спестим! Целият двигател е свързан към "-" на акумултора. Няма тенденция тази земя да не е стабилна!
Рекли и отсекли. Направили го така.
До тук добре. Но кой да мисли, че 20 и кусур години по-късно някой все още ще се опитва да кара тия машини и да очаква да палят!
Колкото и готин да е алуминия рано или късно трупва някои и друг слой мизерия, окис и други приятни на пипане и силно електроНЕпроводими субстанции.
В резултат на това една Фероза пали когато си посика. При щастливи обстоятелства когато по случайност алуминиевият корпус на делкото успее да допре някъде алуминиевата глава и да се затоври контура се появява една живителна искрица и цялото чудо заработва.
Уви - мизерия по корпусите на главата и делкото - бол. На 2-3 места разчитат електрическата връзка между делкото, главата и комутатора да се осъществи през болтове. Да, но и те трупат гадости и влошават контакта. Да видим дали едно чистене ще помогне.
Коментар