Колеги, от известно време съм с натегнати торсиони и предницата ми дърпа на ляво. Два пъти ходя на реглаж и след него пак си дърпа. Това много ме изнервя, но стендаджията ми е приятел и твърди, че колата е перфектна, с идеална сходимост, странични и надлъжни наклони. Понеже са се разтропали долните шарнири, тази сутрин имах уговорка да влизам за разглобяване. Като вдигнахме предницата започнахме да проверяваме луфтовете. Гледайки от страни ми направи впечатление, че при даване на луфт на едното колело по хоризонтала то се завърта поне 5 градуса преди да започне друготода се върти. Това много ме узадачи защото не мисля, че от шарнири може да има такъв луфт и на пръв поглед реших, че има и нещо друго разбито. Обаче няма...
След обстоен оглед на окачването установих следното нещо, даже може да се нарече конструктивна недомислица:
Когато торсионите са в нормално положение средната кормилна щанга е в една равнина с лявата и дясната щанга и хебела на кормилната кутия и спомагателния хебел са в една линия с хебелите на главините. При натягане на торсионите хебела и спомагателния хебел се вдигат на горе заедно с шасито и двете странични кормилни щанги застават под ъгъл спрямо средната щанга. При това положение при напъване на предната страна на двете гуми на вътре средната щанга се извърта в ябалковидните болтове на горе и сходимостта се затваря. При напъване на гумите на вън щангата се извърта на долу и сходимостта се отваря. Разликата между отворено и затворено положение е МНОГО ГОЛЯМА! Става въпрос за няколко градуса, а не 30 минути или градус! Направо се схванах!
Има ли някой коментар за този проблем?
Аз мисля вариант за обръщане на външните накрайници да влизат от горе на долу в хебелите на главините за да дойдат щангите в линия, но обръщането на конусите е свързано с много главоболия. Ако някой се е сетил за този проблем и го е решавал по някакъв начин, моля да го сподели. Не мога да приема, че така ще си карам "едно към гьотери".
След обстоен оглед на окачването установих следното нещо, даже може да се нарече конструктивна недомислица:
Когато торсионите са в нормално положение средната кормилна щанга е в една равнина с лявата и дясната щанга и хебела на кормилната кутия и спомагателния хебел са в една линия с хебелите на главините. При натягане на торсионите хебела и спомагателния хебел се вдигат на горе заедно с шасито и двете странични кормилни щанги застават под ъгъл спрямо средната щанга. При това положение при напъване на предната страна на двете гуми на вътре средната щанга се извърта в ябалковидните болтове на горе и сходимостта се затваря. При напъване на гумите на вън щангата се извърта на долу и сходимостта се отваря. Разликата между отворено и затворено положение е МНОГО ГОЛЯМА! Става въпрос за няколко градуса, а не 30 минути или градус! Направо се схванах!
Има ли някой коментар за този проблем?
Аз мисля вариант за обръщане на външните накрайници да влизат от горе на долу в хебелите на главините за да дойдат щангите в линия, но обръщането на конусите е свързано с много главоболия. Ако някой се е сетил за този проблем и го е решавал по някакъв начин, моля да го сподели. Не мога да приема, че така ще си карам "едно към гьотери".
Коментар