Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сходимост при натегнати торсиони

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сходимост при натегнати торсиони

    Колеги, от известно време съм с натегнати торсиони и предницата ми дърпа на ляво. Два пъти ходя на реглаж и след него пак си дърпа. Това много ме изнервя, но стендаджията ми е приятел и твърди, че колата е перфектна, с идеална сходимост, странични и надлъжни наклони. Понеже са се разтропали долните шарнири, тази сутрин имах уговорка да влизам за разглобяване. Като вдигнахме предницата започнахме да проверяваме луфтовете. Гледайки от страни ми направи впечатление, че при даване на луфт на едното колело по хоризонтала то се завърта поне 5 градуса преди да започне друготода се върти. Това много ме узадачи защото не мисля, че от шарнири може да има такъв луфт и на пръв поглед реших, че има и нещо друго разбито. Обаче няма...
    След обстоен оглед на окачването установих следното нещо, даже може да се нарече конструктивна недомислица:
    Когато торсионите са в нормално положение средната кормилна щанга е в една равнина с лявата и дясната щанга и хебела на кормилната кутия и спомагателния хебел са в една линия с хебелите на главините. При натягане на торсионите хебела и спомагателния хебел се вдигат на горе заедно с шасито и двете странични кормилни щанги застават под ъгъл спрямо средната щанга. При това положение при напъване на предната страна на двете гуми на вътре средната щанга се извърта в ябалковидните болтове на горе и сходимостта се затваря. При напъване на гумите на вън щангата се извърта на долу и сходимостта се отваря. Разликата между отворено и затворено положение е МНОГО ГОЛЯМА! Става въпрос за няколко градуса, а не 30 минути или градус! Направо се схванах!
    Има ли някой коментар за този проблем?
    Аз мисля вариант за обръщане на външните накрайници да влизат от горе на долу в хебелите на главините за да дойдат щангите в линия, но обръщането на конусите е свързано с много главоболия. Ако някой се е сетил за този проблем и го е решавал по някакъв начин, моля да го сподели. Не мога да приема, че така ще си карам "едно към гьотери".
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

  • #2
    До: Сходимост при натегнати торсиони

    Оправи си луфтовете, включително на шарнири, накрайници, тампони на носачи, лагери на главини и после я регулирайте. След реглаж се проверява отново - дава се назад, напред, и проверка. когато ги накарате да застанат добре след проверката, ще спре да дърпа.

    От сходимост няма да дърпа, освен ако не е отворена. Дърпа от разлика в наклоните - camber и kastor. Виж и за луфтове в кормилната кутия и паразитния хебел - в паразитния хебел съм почти сигурен че имаш луфт.

    Доста джипки с независимо окачване отпред са по същия начин, включая тераното ми, а то не дърпа на никъде, макар да е вдиганто отпред.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Сходимост при натегнати торсиони

      Спарки, ще ти снимам клипче за да видиш за какво говоря. Ако имаш канал си вкарай колата и направи експеримента за който говоря. Напъни гумите на вътре и на вън.
      Всичко по предницата ми е на ред без шарнирите. Накрайниците ми са без луфт, но се движат с лекота и се вижда много добре къде е проблема и какво точно се случва.
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #4
        До: Сходимост при натегнати торсиони

        Експеримента съм го правил. И на двете си джипки. Да, сходимостта се променя. Въпроса е да я докарате в работно положение такава, каквато трябва.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Сходимост при натегнати торсиони

          Има ли шанс двата торсиона да са натегнати различно!
          Life is too short to drive dull cars!

          Fight global warming !
          ... turn on your A/С !

          Коментар


          • #6
            До: Сходимост при натегнати торсиони

            Винаги съществува такава вероятност, но съм се постарал да са еднакви. Ако има разлика, то тя не се хваща с ролетка.
            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

            Коментар


            • #7
              До: Сходимост при натегнати торсиони

              Явно сте ги понатегнали сериозно торсионите.При това положение единственият вариант е сваляне надолу на двата хебела,или повдигане на накрайниците откъм шенкелите.Идеята е да се сведе до минимум ъгъла между накрайниците и средната кормилна щанга.Иначе винаги ще го има това "усукване" на щангата.А това се получава защото болтовете към хебелите и ушите за накрайниците не са в една ос.В случая колелото бута щангата първо нагоре,докато не обере хода на болта който е в хебела,и тогава вече предава движението на самата щанга.При това положение много бързо си заминават най-вече втулките на паразитният хебел.За добра сходимост в случая няма да говориме,защото при движение тя варира.Но при всички случаи,колата не трябва да "бяга" в определена посока. На първо време отстранете луфтовете по болтовете,иначе какъв реглаж ще правиш-незнам! И след това,ако реглажа е направен добре,а тя продължава да "бяга" в ляво,разменете местата на гумите. Успех!
              088пет722пет99
              http://www.hydropompi.com/

              Коментар


              • #8
                До: Сходимост при натегнати торсиони

                Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                Явно сте ги понатегнали сериозно торсионите.При това положение единственият вариант е сваляне надолу на двата хебела,или повдигане на накрайниците откъм шенкелите.Идеята е да се сведе до минимум ъгъла между накрайниците и средната кормилна щанга.Иначе винаги ще го има това "усукване" на щангата.А това се получава защото болтовете към хебелите и ушите за накрайниците не са в една ос.В случая колелото бута щангата първо нагоре,докато не обере хода на болта който е в хебела,и тогава вече предава движението на самата щанга.При това положение много бързо си заминават най-вече втулките на паразитният хебел.За добра сходимост в случая няма да говориме,защото при движение тя варира.Но при всички случаи,колата не трябва да "бяга" в определена посока. На първо време отстранете луфтовете по болтовете,иначе какъв реглаж ще правиш-незнам! И след това,ако реглажа е направен добре,а тя продължава да "бяга" в ляво,разменете местата на гумите. Успех!
                Вдигнете предницата според заводските настройки, и ще забележите че дори при заводски настройки тия щанги си стоят под ъгъл. Не е пробема в това, а и от сходимост колата не дърпа в определена посока, а на където дойде. Има някакъв друг проблем. Свали я тач щанга, изобщо свали всички щанги, барабар с паразитния хебел. Проблема е някъде там, и просто си седи и чака. Може да имаш крив шенкел, например.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  До: Сходимост при натегнати торсиони

                  Аз не казвам че не стоят под ъгъл и при заводско ниво,а че е хубаво да е колкото може по-малък.А че от сходимост не бяга,също го споменах.Затова му препоръчвам и да размени гумите,ако и след реглаж не се оправи това бягане.
                  088пет722пет99
                  http://www.hydropompi.com/

                  Коментар


                  • #10
                    До: Сходимост при натегнати торсиони

                    Сега умувам да направя доработка на шенкелите и да направя накрайни9ка да влиза от горе на долу. При такава растановка при натегнати торсиони всичко става в една линия. Утре ако имам време ще направя чертеж на идеята и ще ви го постна.
                    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Сходимост при натегнати торсиони

                      Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                      Сега умувам да направя доработка на шенкелите и да направя накрайни9ка да влиза от горе на долу. При такава растановка при натегнати торсиони всичко става в една линия. Утре ако имам време ще направя чертеж на идеята и ще ви го постна.
                      Преди да пипаш нещо по окачването, просто отстрани всички проблеми по него, иначе просто ще се набуташ с едни пари, а ефекта може да е и отрицателен, вместо положителен.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Сходимост при натегнати торсиони

                        И не е лошо да видите тази средна щанга.Или рециклирайте болтовете,или нова.По принцип,такова усукване при нова няма,защото болтовете не работят в друга посока,освен да се въртят в оста си.Но при работила щанга,особено под по-голям ъгъл с накрайниците,болтовете си правят "място" в чашката,и тогава като напънеш,щангата мърда нагоре-надолу.Но щом умуваш за обръщане на накрайниците,давай.Ако ги оставиш така,и нова щанга да сложиш,рано или късно пак ще започне да го прави същият номер.
                        088пет722пет99
                        http://www.hydropompi.com/

                        Коментар


                        • #13
                          До: Сходимост при натегнати торсиони

                          Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                          И не е лошо да видите тази средна щанга.Или рециклирайте болтовете,или нова.По принцип,такова усукване при нова няма,защото болтовете не работят в друга посока,освен да се въртят в оста си.
                          Тогава защо са ябълковидни???

                          Има ентусиасти, дето са ги извадили и заменили с втулки. Резултата е че втулките на паразитния хебел и кормилните накрайници стават консуматив.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Сходимост при натегнати торсиони

                            Ами за да го няма това "усукване" на щангата.Тоест-не работят като външните накрайници.Той пак си е ябълковиден,но като го хванеш,неможеш да го усучеш като външният накрайник.А и точно там не му и трябва да работи така,защото хебелите(паразитният и на кутията)мърдат само в една равнина.А че втулките на паразитният си стават консуматив,е така.Но пак опираме до големият ъгъл между накрайниците и щангата.Те затова и се кривят хебели.Ако удара му дойде само странично,не може да се изкриви,но като го плясне нагоре-става като кука.
                            088пет722пет99
                            http://www.hydropompi.com/

                            Коментар


                            • #15
                              До: Сходимост при натегнати торсиони

                              Само да попитам: Колко са натегнати? Какво разстояние има между ограничителния тампон за хода надолу, и тампона??? Не трябва да е много малко, за да има окачването достатъчен ход и нагоре и надолу. Иначе ще се държи неадекватно в завой.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X