Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

    Ситуацията е следната - прибирах се от провинцията и около 30км. преди София ми засвири клиновидният ремък на Ферозата. Реших да го опъна, но като го видях на какво мяза се отказах - беше пред скъсване, а нямах резерва. Ремъка приплъзваше на шайбата на алтернатора, беше се разхлабил сериозно, но въртеше водната помпа и температурата си беше в нормални граници. Качих се и продължих, следейки уредите внимателно. В Нови Искър спрях фаровете - много падна волтметъра, а в Люлин спрях и мигачи да пускам - гаснеше двигателя.
    Набавих ремък и го смених немедлено, но......почна да грее колата. Антифриза е в норма, като количество и качество, капачката не изпуска и докато се движа с нормална скорост ( над 20-30км/ч) температурата си е в норма - малко по-топла е от преди, но е в норма. Става кофти в задръстване - стрелката започва да покрива средната черта на термометъра, което не е фатално, но е показателно - при моята кола не е нормално да е там.
    Реших при това положение на термометъра, да видя какво става по охладителната система - маркучите са меки, няма надуване, в антифриза няма масло или въздушни мехури, в маслото няма антифриз, но и колата не е прегрявана.
    Навих на руло една сметка от мобилен оператор и я ръгнах в перката - спря! Та въпроса е в заглавието на темата - дали се е прецакало виското и дали това има връзка с ремъка?

  • #2
    До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

    По-вероятна е обратната картинка - нещо от задвижваните неща да дава голямо съпротивление (перката включително), от това да е пострадал ремъкът.

    Иначе, колкото и да е прокъсан, натягането подобрява ситуацията и намалява вероятността да се доскъса.

    Коментар


    • #3
      До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

      Възможно е виското да е прецакано , но е възможно и да включва на по-висока температура. Не виждам каква връзка може да има със смяната на ремъка.
      При тази температура преди включваше ли ти?
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #4
        До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
        Възможно е виското да е прецакано , но е възможно и да включва на по-висока температура. Не виждам каква връзка може да има със смяната на ремъка.
        При тази температура преди включваше ли ти?
        С този термостат до тази температура не съм стигал никога.

        Коментар


        • #5
          До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          По-вероятна е обратната картинка - нещо от задвижваните неща да дава голямо съпротивление (перката включително), от това да е пострадал ремъкът.

          Иначе, колкото и да е прокъсан, натягането подобрява ситуацията и намалява вероятността да се доскъса.
          Знам ли, помпата си въртеше, като го смених си заработи и алтернатора, но се качи температурата. Със скъсания ремък си беше ОК.

          Коментар


          • #6
            До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

            Може и да не е била съвсем ок, но заради пониженото напрежение да не си разбрал. Наблюдавай я няколко дни - може да потръгнат нещата.

            Коментар


            • #7
              До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

              Абе не ми се рискува, но факт е, че не чувам перката въобще, оттам се насочих към виското, както и теста с хартията. Но и 150лв. излишни нямам. Нямам и неизлишни.

              Коментар


              • #8
                До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

                С риск да изръся някоя глупост и тъй като не успях да открия детайлни снимки на разглобено виско (а имаше някъде): Спомням си , че виското зацепваше при промяна на положението на
                оста спрямо коппуса в следствие на термично разширение на биметалната пружина.
                В тоя ред на мисли , опитай дали е нагрят корпуса на виското.
                Най-близо до акъла ми е откачена или счупена биметална пружина. В такъв случай не би могло да се получи секторното изместване , което предизвиква зацепването на виското.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #9
                  До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

                  Гледам си от София, мисля че виското на Витарата е същото и имам едно. Ако искаш мини да го пробваш и ако е от него ще се разберем нещо за цена.
                  Honda XL600LM, 1987
                  Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                  Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                  Коментар


                  • #10
                    До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

                    Ето ти бюджетен вариант. В някои случаи даже и без алтернатива, но това е друга тема.
                    Усеща се леко падане на мощноста.



                    Стягане на Фероза

                    линк ...


                    Скорее всего виско-муфта накрылась.
                    Вот что можно сделать (сам не пробовал):
                    Снять биметаллическую пружину (см. рисунок)и повернуть ось муфты на 90 градусов против часовой стрелки. Муфта должна заблокироваться и вентилятор будет включен постоянно. Если будешь делать - напиши получилось ли.
                    Дополнение:
                    Главное это разница усилий вращения вентилятора рукой на холодном двигателе и на горячем. Разница должна быть ощутимая.
                    И еще. Процедура с биметаллической пружиной, которую я описал, а Друг проделал, рекомендуется компанией Крайслер именно, как процедура проверки работоспособности муфты. В том смысле, что если при отключении муфты таким способом двигатель перестал перегреваться, то муфту необходимо менять.
                    senior
                    Результат


                    Как Senior обьяснял, повернул хвостовик биметаллической спирали на 180 град против часовой стрелки. При этом втулка муфты повернулась на 90 град, так как у неё свободный ход только на этот угол.
                    По ощущениям когда вращаешь муфту о руки - ничего не изменилось, такое же слабое сопротивление. Это меня сильно удивило.
                    Ожидал, что заблокируется "намертво". Уж подумал, что всё без толку и муфта вышла из строя окончательно.
                    Поставил на место и поехал сегодня на работу.
                    Как ни странно - всё изменилось:
                    те же пробки на дороге, та же температура воздуха "за бортом", а температура стоит как влитая на 95 град.
                    За всё время поездки ~35 мин, ни разу не перевалила за 100 град.
                    Специально ехал в активном режиме для повышенного тепловыделения - всё стабильно.
                    Всё отлично и спасибо Seniorу за совет.
                    Если будут рецидивы с перегревом, то сообщу. Всем ещё раз большое спасибо.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

                      Лама,според мен или си за виско или термостата ти е здал багажа,но ако не чуваш перката,по-вероятно да е виско.Ако искаш обади ми се имам едно виско за Фероза(здраво)ще ти го дам да пробваш с него как е!0895777540

                      Коментар


                      • #12
                        До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

                        Колега виш перката как е.Имам случеи на скьсани танпони на двигателя.При подаване на по ряско газ, двигателя мьрда видимо.Дифузьора на радиятора,отдоло има едно ребро което чупи перката.Послетсвията са ясни после.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

                          Щом успяваш да спреш перката с навито хартиено руло при загрял двигател виското е заминало-гаранция.Не може да има връзка с ремъка.
                          Направи още един тест на виското за твое успокоение-на загрял работещ двигател вдигни капака,и загаси мотора,като наблюдаваш перката-ако направи повече от 4-5 оборота работата е ясна....перфектно работещо виско почти заковава след загасване,но то обикновенно сдава багажа сравнително постепенно до едно време,и после вече се усеща.Имаш ли предвид,че времето напоследък се позатопли-затова да си усетил ефекта от виското?
                          много автомати-слаби резултати!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

                            Забравих да добавя-ако ще зацепваш твърдо виското е препоръчително да монтираш някаква по-малка перка-с около 1/3,защото перка мислена за виско ще дойде много мощна за твърдо зацепване.Преди години от зор на дизелов мерцедес сложих перка от...Лада(),която беше поне два пъти по-малка,но нямаше никакъв проблем,зацепена твърдо към виското!И е много важно,ако монтираш нова перка да е центрирана перфектно,за да не разбиеш оста!
                            много автомати-слаби резултати!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Може ли да се сдуха виското от хлабав ремък?

                              Ако подадеш яко газ - да докараш до към 4к-5к оборота трябва да се чува ясно и отчетливо виене от виското , иначе или ново или зацепваш с гумена шайба старото. Със зацепено карах два месеца предното лято и проблем нямаше.
                              Оператор на италиански реактивен жребец

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X