Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вода в предните фарове.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вода в предните фарове.

    Две последователни недели прегазвах реки щото не можехме да вържем едни пусии.Резултата е 3 убити прасета.Не в това е обаче въпроса...в предния ми ляв фар влезе вода.Ако някой колега може да сподели опит ,какво да направя ще му бъда благодарен.
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

  • #2
    До: Вода в предните фарове.

    Източваш фара и караш , когато раждяса взимаш нов...
    при уазката редовно се пълнят, но при нея има и спецялни херметични

    Коментар


    • #3
      До: Вода в предните фарове.

      Първоначално публикуван от ANARCHY Преглед на мнение
      Източваш фара и караш , когато раждяса взимаш нов...
      при уазката редовно се пълнят, но при нея има и спецялни херметични
      Може би не се изразих правилно.Водата не е в промишлени количества ,а под формата на конденз по вътр. повърхност.Идеята ми е някой да сподели как да профилактирам дефинитивно проблема да не се случва повече.И двата фара бяха под вода но само единия росяса отвътре.
      МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

      Коментар


      • #4
        До: Вода в предните фарове.

        Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
        Може би не се изразих правилно.Водата не е в промишлени количества ,а под формата на конденз по вътр. повърхност.Идеята ми е някой да сподели как да профилактирам дефинитивно проблема да не се случва повече.И двата фара бяха под вода но само единия росяса отвътре.
        Стъклото към рефлектора как е закрепено? Ако е със щипки - сваляш, конфискуваш временно някой сешоар, духаш и после затваряш пак, като може и малко силикон да се мазне.
        Ако не се разглабя - махаш крушката и пак със топлодуха.

        Коментар


        • #5
          До: Вода в предните фарове.

          Стъклото е залепено към рефлектора. Отзад обаче има 2 места, през които минава влага - уплътнението на крушката на фара, и евентуално отдушника му. Оправията е трудоемка. Мен ме мързи, и мойта си стои така. Просто фабрично тия уплътнения са калпави, а като цопнеш във водата, фара се охлажда, и вода минава и през отдушника. Изхода е към отдушника да се върже шлаух, който да се изведе някъде нависоко, или или в тръбите преди въздушния филтър на двигателя. А оригиналното уплътнение на крушката се маха, по фара се прави отливка от епоксидна смола, например, която се залепва за него със силикон, а на отливката се прави подходящ капак, например метален, с надеждно уплътнение за кабелите. В момента слагам лупи на тераното - там фаровете са със същите уплътнения фабрично, и 2 вечери подред се омазвам до ушите с епоксидна смола, ама като завърша ще пусна нарочна тема по въпроса.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            До: Вода в предните фарове.

            И моя ляв фар е с конденз след давенето в Елешница. Мисля да му сложа няколко зрънца
            силикагел , но все забравям да взема. Иначе, Спарки е прав...

            Михов , това да ти е проблема. Аз три дни суших на вятър седалките и мокета...
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #7
              До: Вода в предните фарове.

              Силикагелът е безсмислен при такива количества вода.

              Коментар


              • #8
                До: Вода в предните фарове.

                Слушай сега, та и ти да изтрещиш като мене навремето. Тогава изтрещях от съвета, прочетен във фирмено ръководство на Хела. Всички отначало се смяха, а от години народа така и кара
                Значи, вземаш хубава бургийка 3 мм, и много внимателно правиш една дупка в долния край на рефлектора, близо да стъклото. Въпросът е решен.
                Обяснението - водата винаги ще намери откъде да влезе - налягането вътре във фара се променя с 80% от загряването/изстиването при включване и изключване на лампата. И влиза, въпреки лабиринтните уплътнения, другите не ги и вижда. Работата е да има откъде да излезе.
                Същото като с мостовете, СК, РК и шнорхелите им. Е, на фаровете чак шнорхели не слагат.

                Коментар


                • #9
                  До: Вода в предните фарове.

                  профилактиката - сваляш фара, изливаш водата и през отвора за крушката внимателно бъркаш и го забърсваш.после обдухваш със сушоар. аз бъркам с пръсти. може и с пинсета. не е лошо да си "изпереш" примерно с веро сваления фар. обикновенно по старите след това проглеждат.
                  решението на проблема - фар крушка . в скорпион 13 имаше по 35лв за бр. ако не се лъжа. нямат отвор за габаритна светлина обаче...

                  поздрави и наслука!
                  не бързам за никъде...
                  XJ 2.5TD '98

                  Коментар


                  • #10
                    До: Вода в предните фарове.

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Силикагелът е безсмислен при такива количества вода.
                    Той си е безсмислен по принцип за не херметично затворени фарове. Ще се насити от атмосферната влажност за дни.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Вода в предните фарове.

                      всъщност утре ще си свалям да бърша единия фар, след давенето на елещница....
                      а на Стефан офертата не става за преминаване на водни препятствия, щото ще се пълни, а пръсне ли върху халогена ще гръмне и светлина йок!
                      но за фарове които не ги давят а просто кондензират - става. но ако ще е за оттегляне на водните пари мисля по добре от горе да е дупката, а ако е за оттичане - отдоло.
                      не бързам за никъде...
                      XJ 2.5TD '98

                      Коментар


                      • #12
                        До: Вода в предните фарове.

                        Първоначално публикуван от glinski Преглед на мнение
                        ... а на Стефан офертата не става за преминаване на водни препятствия, щото ще се пълни, а пръсне ли върху халогена ще гръмне и светлина йок! ...
                        Това с гърменето на крушката се случва най-редовно и без да има отвор като описания от Стефан. Водата си намира откъде да влезе и след това, като няма откъде да изтече, си се плацика вътре, така че можеш да останеш без фар и на асфалта, при някое по-силничко друсване ...
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Вода в предните фарове.

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Това с гърменето на крушката се случва най-редовно и без да има отвор като описания от Стефан. Водата си намира откъде да влезе и след това, като няма откъде да изтече, си се плацика вътре, така че можеш да останеш без фар и на асфалта, при някое по-силничко друсване ...
                          да. ми аз затова си ги свалям и почиствам... половин час работа.
                          не бързам за никъде...
                          XJ 2.5TD '98

                          Коментар


                          • #14
                            До: Вода в предните фарове.

                            Първоначално публикуван от glinski Преглед на мнение
                            да. ми аз затова си ги свалям и почиствам... половин час работа.
                            Искаш да кажеш, че след всяко минаване през водно препятствие ще спреш за да чистиш фаровете ли? Че то иначе крушките могат и да не доживеят докато се прибереш в къщи ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Вода в предните фарове.

                              Фар-крушките са дрво. И като мощност, и като картина на стената. Заслепяването им е над европейските норми и затова се допускат само като резервна част за американските коли.

                              Идеята за "шнорхел" не е чак толкова порочна - където са 3-4 отдушника на трансмисията, там са и още два за фаровете. Даже и да не се отведат маркучи, дупката на дъното е почти перфектно решение. Оттам не може да влезе много вода, защото (ако е плътен фарът) няма откъде да избяга въздухът. Количеството вода е ограничено до промяната на обема на въздуха от температурата - т.е. около 30%. После ще изтича. Ако дупката е отгоре, фарът ще се пълни, пълни, пълни...

                              3-те мм които Стефан спомена са важни - това е минималната дупка, през която водата доброволно ще изтича срещу бълбукащ през нея въздух. По-голяма дупка пък ще пуска навътре повече боклуци.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X