Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Търся научно обяснение на емпирично решен проблем.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Здравейте, колеги!
    Аз отдавна оставих Ферозата, но я карах 10 години. Смея да твърдя, че и изчистих детските проблеми, а охлаждането беше един от най-важните!
    След като преминах всички процедури по термостати, помпи, виско муфи, перки и пр. инсталирах термо датчик и сложих ел.перка от Навара. Получих известно подобрение, но не до там чак задоволително.
    Тогава реших да удвоя радиатора! Отидох при един циганин в Пловдив (Мечо), който ремонтира и произвежда радиатори. Той го погледна и каза, че радиаторът ми е много хубав и направеният от него ще е по-малко ефективен. По-добре било да оправи моя. Погледнах го с недоверие, но се съгласих.
    Като разпои и демонтира единия капак, аз не повярвах какво става. От 4 реда по 25 тръби проходими бяха 8 (ОСЕМ)!!!
    От лист от ножовка Мечо направи шомпъл и в комбинация с литри солна киселина успя да прокара 92 от 100. Каза, че останалите са така задънени, че рискува да ги пробие.
    Последва монтаж на високо температурен термостат, премахване на ел.перката и раздаване на брутална газ в мазна кал със закована стрелка.

    пп С тези дупки в термостата се постига известна инертност на процесите по прегряване. Потдържайки термостата леко отворен или монтаж на ниско температурен термостат правят мотора да работи на по-ниска температура и да има известен запас при интензивно натоварване и загряване, и при липса на адекватно охлаждане. Странно защо, но радиатора е последното, което гледаме. По принцип щом не тече го възприемаме, че си е добре. Петко Бучаров - Да... ама не!
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

    Коментар


    • #17
      Много си прав, често вътре е котлен камък и тръбичките от 4-5мм. Станали на 1мм.
      или пък напълно задръстени. А, ако някой е наливал от запушващите мизерии съвсем зле.

      Коментар


      • #18
        Преди две години и половина - 2020г. лятото се наложи да сменя оригиналния радиатор на кораба-майка. Новия - тайванско производство се оказа с кръгли тръбички, а не с плоски. Преди време съм сменял и радиатора на второто парно за купето отзад, и новия и той тайвански също с кръгли тръбички.
        Явно е някаква мярка против запушване. Промени в охлаждането не се наблюдават.
        -Чем занимаетесь по жизни?
        -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
        -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X