Здравейте, колеги!
Аз отдавна оставих Ферозата, но я карах 10 години. Смея да твърдя, че и изчистих детските проблеми, а охлаждането беше един от най-важните!
След като преминах всички процедури по термостати, помпи, виско муфи, перки и пр. инсталирах термо датчик и сложих ел.перка от Навара. Получих известно подобрение, но не до там чак задоволително.
Тогава реших да удвоя радиатора! Отидох при един циганин в Пловдив (Мечо), който ремонтира и произвежда радиатори. Той го погледна и каза, че радиаторът ми е много хубав и направеният от него ще е по-малко ефективен. По-добре било да оправи моя. Погледнах го с недоверие, но се съгласих.
Като разпои и демонтира единия капак, аз не повярвах какво става. От 4 реда по 25 тръби проходими бяха 8 (ОСЕМ)!!!
От лист от ножовка Мечо направи шомпъл и в комбинация с литри солна киселина успя да прокара 92 от 100. Каза, че останалите са така задънени, че рискува да ги пробие.
Последва монтаж на високо температурен термостат, премахване на ел.перката и раздаване на брутална газ в мазна кал със закована стрелка.
пп С тези дупки в термостата се постига известна инертност на процесите по прегряване. Потдържайки термостата леко отворен или монтаж на ниско температурен термостат правят мотора да работи на по-ниска температура и да има известен запас при интензивно натоварване и загряване, и при липса на адекватно охлаждане. Странно защо, но радиатора е последното, което гледаме. По принцип щом не тече го възприемаме, че си е добре. Петко Бучаров - Да... ама не!
Аз отдавна оставих Ферозата, но я карах 10 години. Смея да твърдя, че и изчистих детските проблеми, а охлаждането беше един от най-важните!
След като преминах всички процедури по термостати, помпи, виско муфи, перки и пр. инсталирах термо датчик и сложих ел.перка от Навара. Получих известно подобрение, но не до там чак задоволително.
Тогава реших да удвоя радиатора! Отидох при един циганин в Пловдив (Мечо), който ремонтира и произвежда радиатори. Той го погледна и каза, че радиаторът ми е много хубав и направеният от него ще е по-малко ефективен. По-добре било да оправи моя. Погледнах го с недоверие, но се съгласих.
Като разпои и демонтира единия капак, аз не повярвах какво става. От 4 реда по 25 тръби проходими бяха 8 (ОСЕМ)!!!
От лист от ножовка Мечо направи шомпъл и в комбинация с литри солна киселина успя да прокара 92 от 100. Каза, че останалите са така задънени, че рискува да ги пробие.
Последва монтаж на високо температурен термостат, премахване на ел.перката и раздаване на брутална газ в мазна кал със закована стрелка.
пп С тези дупки в термостата се постига известна инертност на процесите по прегряване. Потдържайки термостата леко отворен или монтаж на ниско температурен термостат правят мотора да работи на по-ниска температура и да има известен запас при интензивно натоварване и загряване, и при липса на адекватно охлаждане. Странно защо, но радиатора е последното, което гледаме. По принцип щом не тече го възприемаме, че си е добре. Петко Бучаров - Да... ама не!
Коментар