Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Търся научно обяснение на емпирично решен проблем.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Търся научно обяснение на емпирично решен проблем.

    Който е имал търпение и любопитство да чете моите болки и излияния през годините,знае ,че имах "температурни" проблеми.В резюме:за последните две години смених всичко по охладителната система/с ново,естествено/;два пъти шлайфахме глава;един път шлайфахме блок.Смених шест термостата.Реших,че има проблем с двигателя-смених и него/със стар-естествено/,на който също ремонтирахме главата и пр.И след като със запалването загря и той-направих нещо,което много са ме съветвали-"изтърбуших"термостата-остана само металната периферия с гарнитурата.Колата "заспа"!Но...със захлаждането на времето не е лошо и да позагрее/а пропо-парното си работи/.Тогава пробихме един термостат с три дупки по 3мм. на 120 градуса по периферията-работи ОК,но като без термостат.И на последния направихме следното:клапата/то пък една клапа/ я отрязах с клещите и нейната дупка я разпроби до 4.5мм.Сега мога да кажа,че колата работи с почти идеален температурен режим/никога няма да смея да кажа,че е идеален!/-загрява бавно и при натоварване стрелката стига преди средата,а при отпускане и повишаване на оборотите си стои в началото на вълничките.И сега,ако вече не сте ме напсували и излезли от поста,следва ВЪПРОСЪТ"ЗАЩО ТАКА???Аз отговор нямам,но продължава да ми е любопитно.
    PS;И много Ви моля-без поучения!Всичко съм приел през годините и съм го направил,сега просто търся отговор!Ако споделям,то е не за да досаждам,а защото съм убеден,че проблемът е системен и го има и при други...
    VENI-VIDI-VICI!

  • #2
    Каква е колата?
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      Извинете,но пропускам момента,че съм много отдавна във форума/клоня към пенсия/ и тъй да се каже,си се знаем-ФЕРОЗА
      VENI-VIDI-VICI!

      Коментар


      • #4
        Тук науката трудно ще помогне
        Слагаш нов термостат и колата загрява, значи нещо му пречи да се отвори на тоя термостат, защото като го пробиеш т е отвориш механично двигателя се охлажда. Въпросът тук трябва да е- какво може да му пречи на един изправен термостат да се отваря?

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Jimm Преглед на мнение
          Тук науката трудно ще помогне
          Слагаш нов термостат и колата загрява, значи нещо му пречи да се отвори на тоя термостат, защото като го пробиеш т е отвориш механично двигателя се охлажда. Въпросът тук трябва да е- какво може да му пречи на един изправен термостат да се отваря?
          ...да де???
          VENI-VIDI-VICI!

          Коментар


          • #6
            ...или просто датчика за стрелката или уреда в таблото не са това, което трябва да са.

            Тоя съм го ял с поръчан оригинален даатчик за температура на Терано - показваше поне 20 градуса надолу спрямо тоси, който махнах. Върнах си стария и забравих за случая.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Малката дупчица може да не е достатъчна.
              Каква е графиката температура на двигателя-налягане ?

            • dit_dh
              dit_dh коментира
              Редактиране на коментар
              Логичен въпрос и ме води към научен отговор,само че къде специалист да ми отговори на него.А и на моя тридесет годишен ветеран!!!

            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Физичните закони не са подвластни на времето!
              Целта на "упражнението" е да се установи налягането в охл. система се увеличева от странични газове и/или от изпарението на водата.

          • #7
            Дистанционния "анализ" е бошлаф работа (като ремонти с клипчета). В подобни случаи проблема се търси с алгоритъм и стъпка по стъпка. Наличие на газове от горивната камера, пропускателност на системата,дебит на помпата,работата на термостата,на ел. датчици и уреди ....и най смешно е, когато излезе, че паровъздушния клапан пропуска.
            Дупката (отвора) в термостата, "лекува" повечето от последиците,но на друга цена.

            Коментар


            • #8
              Ако при ремонта са ползвани и оригинални части , и същия е извършен от човек който знае какво прави , има една единствена възможност да продължава проблема. Предназначението на охладителната система е , да поддържа оптималната температура при която се запалва и изгаря горивната смес. Та аз бих търсил там проблема , горивна смес , момент на запалването в различните режими , изпускателна система , шлайфа на глава и блок променя степента на сгъстяване , което също оказва влияние.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #9
                Напомня ми за един Форд. Все грееше, сменихме датчик, термостат, водна помпа, радиатор, някакъв електронен модул за управление... за три месеца налях над 6000 кинта в тоя кошник. Общо взето, играха си на ТОТО 2. Приемчиците в Мото Фое си взимаха почивка само като ме видеха да захождам на паркинга. По едно време, един от бачкаторите там ми вика- Що не земеш да я продадеш тая кола?! И за теб е по- добре, и за нас. - Бах мааму, когато я купувах, дилърите друго ми разправяха... Писах аз едно писмо до Управителя на Мото Фое, барабар с копия на фактурите за ремонтите и условието, че ако нямам отговор до 15 дни, същите неща ги пращам в Дортмунд. След пет дни ми се обадиха да закарам колата в сервиза. След още два ми се обадиха, да си я взема. Платих някакви 87 лв. за незнамкаквоси. Вече не грееше, работеше си нормално, ама така я бях намразил (както и марката ФОРД и производните) че я продадох на един пазарджиклия за смешни пари и повече не искам да чувам за ФОРД.
                Та-а-а-а, емпирично- пробвай с термостат, който отваря на по- ниска температура.
                Научно- обяснение нямам.
                Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                Коментар


                • #10
                  Така лека-полека стигаме до процедурата "варене на термостат" или няколко с натопен верен термометър във водата.
                  Там лъсва голата истина кое, дали или не отваря. А това се налага, защото 70% от авточастите са тотално менте...

                  Коментар


                  • #11
                    Приятели,не искам да Ви губя времето.Не случайно започнах с това,че сагата е от няколко години и ми е споделена във форума,така че да не се поварям.Всички гяволии с варене,печене,смяна на марки ,капачки,термодатчици,промивки,центровки,шлайфане,и пр. са правени.И за това тръгнах към "науката"-от чиста любознателност.Макар че ,пак казвам,за моя ветеран не знам дали си струва!?Просто-ако може да сме полезни за другите...А,пропо-мнение за качествена водна помпа?
                    VENI-VIDI-VICI!

                    Коментар


                    • #12
                      Аз на моите коли слагам водни помпи и ангренажи INA, водната помпа я сменям с всеки ангренаж, за да съм спокоен.

                      Коментар


                      • #13
                        Когато преди години правих трансфузията на моята с двигател от Аплауз, ми направи впечатление, че водната помпа на Аплаузовия беше с пластмасова турбинка.
                        Сложих си тази от моя, която беше с метална. Не съм имал никога ядове с водна помпа и не съм сменял оттогава.
                        За ИНА и аз съм чувал само добри отзиви. Особено за ролки и лагери.

                        ПП: Док, ти ще станеш най-упорития ферозаджия май.
                        Жив и здрав!
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • dit_dh
                          dit_dh коментира
                          Редактиране на коментар
                          ...ЧЕ ТО ВЕЧЕ СЪМ!Още повече,че много вече карат до вторични суровини и хвърлят,пък на мен си ми е мила и ми върши работа....а и нямаш идея какъв Вартбургжия бях!
                          Последно редактирано от dit_dh; 04-11-22, 17:59.

                      • #14
                        ............упорит фероцаджия ......ъъъъ какъв антифриз слагаш
                        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                        Коментар


                        • dit_dh
                          dit_dh коментира
                          Редактиране на коментар
                          червен

                        • KingofROAD
                          KingofROAD коментира
                          Редактиране на коментар
                          А с какъв антифриз излиза от завода?
                          Ако е в началото/средата на 90-те, би трбвало да е син/зелен.

                        • дядо владо
                          дядо владо коментира
                          Редактиране на коментар
                          Въпроса ми беше продиктуван от факта, че два пъти около мен бъркат течност за чистачки с антифриз и после "БАУ", отделна тема са ментетата

                      • #15
                        Смених на червен откакто беше започнала да ми създава проблеми/и ги развила/.Така пише по каталозите.Личното ми мнение е,че няма значение.
                        VENI-VIDI-VICI!

                        Коментар


                        • KingofROAD
                          KingofROAD коментира
                          Редактиране на коментар
                          Аз пък на майне ауто 1995г. вьипуска, 2010-2011-та минах на червен - G12. Известно време нямах проблеми, но след 2-3 години започна да просълзява оттук-оттам. Сменях маркучи, скобички, пластмасови флЯнци, и тн. Ефектът временен. Лятото на 2020 пак повторих упражнението, с нов радиатор, пласмасарии, маркучи и тн. Но реших да върна пак стария антифриз по каталог е G11 синьо/зелен. И проблемите изчезнаха. Две години и половина не съм пипал почти нищо по охладителната уредба.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X