Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се сменя стартер без майстори?! Нещо особено?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    Мериш напрежение 1. На контакт
    2. Докато върти стартера

    Пишеш резултатите тук.
    А и още нещо.
    премери температурата на корпуса на стартера след опити за палене.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      С живачен или спиртен термометър?

    • turtey
      turtey коментира
      Редактиране на коментар
      Ех кирчо кирчо.
      С термодвойката на мултицета.
      Но може и с ръчица да го барне.

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Човека, очевидно си няма понятие как се работи с мултицет, но на теб не ти пречи да му поискаш и осцилограма на стартовия ток, може пък да намери отнякъде.

      Правилната диагноза я е написал Chicho1, най-вероятно само по слух от клипа.Другото е 90% чесане на езици, както обикновено

  • #32
    По-голям акумулатор е добре. По-малко се разрежда при палене.
    С обикновен волтметър може да се разбере състоянието на акумулатора. Като за начало, преди палене след ден престой трябва да е над 12,5 волта, без да е включвано нищо и ако пренебрегнем централното отключване.
    Товарната вилка е сравнително ненужна в случая.

    Коментар


    • spartneg
      spartneg коментира
      Редактиране на коментар
      а реално по волтметъра на таблото мога ли да се ориентирам?! на контакт е в средата точно, при въртене за старт в ази ситуация играе малко преди средата... ?! /нямам уреди за замерване :/ /

  • #33
    Трудна работа. Може, ако го гледа електротехник с опит. Но той и без него ще знае какво става.
    Волтметрите - комбинирани уреди - са по 10 лв.
    ******
    Все пак, за спорта, може да се опита - какво показва волтметъра на таблото след запалване? А при пускане на фаровете преди запалване?
    Всъщност волтметър ли е или амперметър? Наблюдавай кога какво прави и пиши.

    ​​​​

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      То амперметри отдавна не се слагат по колите...

    • Stbd
      Stbd коментира
      Редактиране на коментар
      Уви, така е. Пак че има табла въобще!
      За ходене при техник или врачка е колата.

  • #34
    Взех си един мултиметър... замерих 11.32 V... без да е пипана, сутринта, без контакт и със свалена клема. Със сложени клеми, само на конакт - същото с малка разлика. Директно помолих приятел за акумулатор /зареден на 13.01 V замерени, прясно каран. Сложих го и със незатегнати клеми, само да докоснат - запали за половин секунда като пушка.
    Директно сменям акумулатора, но с по нисък ампераж /60ah/ и в процеса на работа ще замеря волтажа без да работи сутрин, когато работи без допълнителни консуматори и после с допълнителни консуматори. Като горе долу да се отриентирам алтернатора какво зарежда.
    Ако не се лъжа правя логика, че може би от 1. студеното време последния месец и нещо и особено последната седмица и 2. при каране на късо за няма и 10 км /5 в посока/, на този висок ампераж, алтернаторът не е смогвал да зарежда, от там полека лека съм го уморил и студената седмица е бил капака, защото 3 от най-студените дни не я карах и не махнах акумулатора. Дано не се е прецакал алтернатора, въпреки, че го обслужих есента с четки и пристъргване на ротор.
    Въпреки, че не въртеше изобщо, а само се чуваше прищракване от стартера, не съм го пипал за температура, защото така е наврян, че трябва да махна акумулатора, че да стигна до него и за сам човек си е малко пипкаво да го сменя ако не знае, особено покрай всички маркучи на инжекциона с газовото...

    Това сторих.
    Последно редактирано от spartneg; 01-03-21, 11:48.

    Коментар


    • large
      large коментира
      Редактиране на коментар
      Като ти слагат новия акумулатор ще премерят дали алтрернатора ти зарежда. Това им е условието за гаранцията.
      Макар че пак го има варианта алтернатора да прави шашми и да зарежда, точно в този момент и акумулатора да се оправи само със зареждане, но шанса е само статистически (и то при сравнително нов акумулатор)
      Сега, като имаш мултицет, го наблюдавай за известно време, за да видиш да няма проблем с алтернатора. Ако не ти се ревизира нацяло, де.

      По въпроса дали да слагаш по-малък (оригинален капацитет)... тука доводите са в двете крайности и лично за себе си не съм намерил правилното уравнение.
      Моятя кола се ползва от дъжд-на вятър, на извънградско, затова избрах опцията - най-големия, дето влиза.
      Ама в режим ежедневно ползване, не знам.

    • spartneg
      spartneg коментира
      Редактиране на коментар
      Ммм така идват нещата.
      Но няма да го взимам с монтаж. Поръчах си го, отивам взимам сменям. Ще си го проверя с мултиметъра сам в различните ситуации. До колкото гледам едни нов на запалена кола трябва да е от 13.8-9 V нагора в зависимост от консуматорите. Предполагам това имаш предвид. Или след каране на колата повечко време, на изгасена без клеми да е над 12.6 V
      Друг вариант е в бъдеще - един по-голям и един по-малък . Зима по-голям за активното, по-малкия после + откачане за периода на некаране, може би само Минус клемата да откачам като я оставям и тва е. Би трябвало да не се разрежда. Говоря за темпер +10/15 гр.

  • #35
    И аз съм мислил за по-голям, но досега два пъти сменям със щатния (44 Аh). Ако се слага по-голям, трябва да се сменят клемите.
    Въздържам се, защото с това каране постоянно на къси, се съмнявам дали генераторът ще смогне да зарежда по-голям.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • spartneg
      spartneg коментира
      Редактиране на коментар
      Баш това е станало според мен...
      За по-малък клемите не играят роля предполагам? Ще му сложа 60Ah

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Саше, няма никакво значение за зареждането дали акумулатора е малък или голям.
      Представяйте си го като един басейн. Той събира даречем 1000 литра вода. За палене ти трябват 120 литра, и старера си ги дърпа. В басеина остават 880 литра.
      Ако събира 200 литра вода-след палене ще има 80 литра.
      Тези 120 литра трябва да се допълнят от генератора, и няма значение в какъв басейн ще се долива-в голям за 1000 литра, или в малък за 100. Важното е генератора да е в ред и да може да произведе потребените литри и да ги върне в басеина. Е, и време е нужно де, затова е добре от време на време да се кара малко по-дълго, или просто акумулатора да се закача на заряд.

      Има и друго-тока който се дърпа от стартера си е един и същ за всяко палене. Поне на теория, но сега само теоретично говорим. Ако тези ампери се дръпнат от голям акумулатор-спада в заредеността му е много по-малка отколкото, ако тези ампери се дръпнат от някой мъничък акумулатор. В този случай заряда му пада доста повече. И така с всяко палене. А знаем какво се случва с акумулатора когато стои разреден. Затова за градско каране е по-добре да има голям акумулатор, който не се разрежда толкова много, а някое по-дълго каране колкото и да е рядко-все ще се случи, и акумулатора ще се дозареди.
      Докато малкия може и да не дочака дългото каране, и сулфатизацията започва да го унищожава.

      Затова винаги е по-добре с по-голям акумулатор.

  • #36
    По големия се разрежда по малко при палене. На финала същото май май
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #37
      Ами аз я ползвам за лов от 4 месеца, докато имаше лов всяка седмица имаше яко каране и извънградско и в гора с повече обороти, бързи-бавни и т.н. От средата януари - късо, градско за по 4-5 км в посока. Аха загрее примерно и след 2-3 минути я паркирам. Това й е изяло според мен и още повече големия акумулатор. Ще видим. Проба - грешка .

      Коментар


      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Колко ампера ти е генератора?

    • #38
      Явно не си чувал за мечо Пух!!. Забрави за по-малък акумулатор, ако искаш да нямаш грижи.
      Разбира се, ако генератора е изправен.

      Коментар


      • spartneg
        spartneg коментира
        Редактиране на коментар
        е като караш на късо /палиш -> 10 км. -> паркираш, след 8 часа - пак палиш -> 10 км -> паркираш и то в последните седмици студа/ дали акумулатор 80ah се зарежда еднакво като акумулатор 44 do 60 ah, каквито трябва да са по спецификация за Ферозата. Повечето марки дават даже 45А зареждащ ток. Дали няма общо. Отделно това да не е някой дизелов Камаз да му трябва стартов тока като за ядрена подводница. Айде ся чак толковаа... 1.6 бензин. Има си зависимости между двигател+съответно алтернатор и акумулатора или откривам топлата вода. Всичките тия непропорционални несъответствия.
        И акумулатор за БТР да сложа все тая защото алтернатора не е пригоден да зарежда (да подава един вид) толкова ток и резултата че акумулатора винаги ще е недозареден. ИЛИ трябва да го карам на ден по 2-3 часа на по-високи обороти...
        И с малък и с голям все се върти, ама на на малкия пълни бързо, на големия бавно... или тва е само в моята глава. Айде малко по-така.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Глупости говориш

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Колега, прочети още веднъж моя коментар дето сравнявам акумулатора с басейн.
        И вникни в написаното.

        Генератора се тормози ако има да зарежда акумулатор който поема много ток. А той го поема когато е разреден. Само от това зависи зарядния ток-колко е изтощен акумулатора. Е, и от възможностите на генератора де, ама той си е един и същ, та е все едно.
        Сматай го така-колкото ток си извадил от акумулатора-толкова трябва да се върне обратно в него. Ако е разреден много-наистина горко му на генератора, ама само в първите минути. После тока си намалява.

        В главата ти има неправилен постулат-че големината на тока за зареждане зависи от големината на акумулатора, а това не е вярно. Вече ти писах от какво зависи.

    • #39
      Нищо му на алтернатора. До 62Ah, мисля няма да има проблем да го зарежда добре.
      Колкото до клемите, то оригиналните са по-тънки. Японски стандарт.
      Затова, ако се слага друг акумулатор, се налага да се подменят и те. Ако вече не са подменени.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • spartneg
        spartneg коментира
        Редактиране на коментар
        60аh слагам, сегашният 80Аh според мен е поизтощен, но не е заминал. ще го заредим ще замерим и ще си го оставя. вече за клемите... там никаква идея, ще си каже майсторът, двете са различни, едната е наистона видимо по-тънка, другата различна, горе съм сложл снимки.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Ами те са си различни клемите-плюса е по-дебел от минуса...

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Айде стига с глупостите вече! И 100Ah да сложиш, пак ще го зарежда толкова, колкото и малкия. Само имаш запас. Моята фероза доста дълго време се караше с остатъчни от дизеловата ми джипка акумулатори 95Ah, без никакъв проблем. То проблем няма и от къде да дойде. Гледайте на акумулатора като на резервоар и всичко си идва на мястото по отношение на чуденките.

    • #40
      Само в твоята глава е
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #41
        Алтернаторът винаги зарежда колкото си може, а малкият акумулатор употребява повече енергия от слтернатора за възстановяването от едно палене. Не само теоритично, а на практикпрактика. За обслужвания случай всякакъв изправен акумулатор ще стане. По-голям е по-добре в дългосрочен план.
        Какво е напрежението на клемите на акумулатора минута след запалване?

        Коментар


        • #42
          Най-просто

          На големи банки батерии се смята алтернатора да е най-малко 25% от капацитета на батерията. Оловна батерия приема около 20% от капацитета си, Алтернатора ти на 0 градуса е 80 ампера примерно,загрял 70 или айде 60 го сложи, кога го натовариш с батерийка от 100 ампера ще черпя една студена вода.

          По нечия логика ако сложа 6 батерии на алтернатор и горкия алтернатор.......кой иска снимки?Производителя ти слага минимума,а не какво е предписано,това не е рецепта,смята,че тая кола върви с 25 ампера,алтернатора зарежда другите 15 ако е паднала батерията и ти слага едни 60-70 ампера алтернатор. Проблем ше е ако имаш много допулнителни консуматори,а това не е батерия,не ти е тя проблема.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #43
            Ще си позволя да споделя моя практически опит. Налагало ми се нееднократно да сменявам четки на стартерите на моите коли. Резултат от предимно градско каране с десетки паления ежедневно. Обикновенно първо издишат минусовите четки защото през тях минава тока освен за ротора на стартера и този от бубината за изхвърляне на бендикса. Отначало стартера започва да върти тегаво. Причината е от искрата която се появява от недобър контакт на четките и взима силицата на акумулатора. Първосигнално човек заподозрява акумулатора. Това лесно се проверява със замерване или смяна с друг. Следва отказ за завъртане. След неколкократни опити той запецва. Почукването с нещо подходящо по корпуса на стартера и последващо запалване означава само едно: НЕЗАБАВНА смяна на четките защото следващият окончателен отказ не знаеш къде ще те застигне и дала ще има възможност за бутане и теглене /и дали ще има кой/.
            сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
            dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Я пак за минусовите четки и тока за бОбината на шалтера?

          • #44
            Смяна на четки. Не е стартер, но разлика няма.













            Коментар


            • #45
              https://www.ebay.com/itm/Car-charger...-/153345250775
              Във всички коли имам зарядни за телефон , които показват и волтаж , който трябва да е 12,5-7 волта ако батерията е изправна.
              При работещ двигател - 14-14,2 , като минимума е 13,8 волта.

              p.p. , горния линк е само за илюстрация , тези уреди съм ги взимал от китайския продавалник за по ок. 2$ , бройката.
              Последно редактирано от nbajani; 02-03-21, 13:08.
              Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X