Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се сменя стартер без майстори?! Нещо особено?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се сменя стартер без майстори?! Нещо особено?

    Здравейте,
    днес сутринта при палене, запали бързо, но някак в началото се помъчи. два пъти го направих, запали, карах си 4-5 км. и като я паркирах тръгнах да излизам и заключвам и си вика, "дай да пробвам да я пална пак" - контакт и не завъртя, само почукване и леко мърдане на стрелката на оборотомера. Според мен - замърсен стартер за обслужване, четки или нещо такова. НО ... съм далеч от майстора, стартер ще намеря, на паркинг е та
    МОГА ЛИ САМ ДА СИ ГО СМеня, ако е само разкачане и закачане на новия... Има ли нещо, за което да внимавам, да свързвам в последователност и т.н. Не съм правил никога така, но ми е мерак да пробвам.
    Имам клип на случилото се, но тук май не мога да го кача, за да се визуализира.

    Един колега ме посъветва първо да почукна леко с гаечен ключ, да видя ще палне ли, ако е замърсен примерно, колкот да запали да я прибера, иначе си е за обслужване стартера уж.

  • #2
    Май с доста псуване се случваше, защото е на гадно място (то пък кой ли стартер не е ). Иначе освен макане на акумулатора, друго специфично не помня да е имало.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      Това с почукването е доста вероятно да помогне, ама ти трябва помощник.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Май с доста псуване се случваше, защото е на гадно място (то пък кой ли стартер не е ). Иначе освен макане на акумулатора, друго специфично не помня да е имало.
        Май си е заврян, но мисля, че не трябва да се вдига или да й се ляга, а иска бъркане . Идеята е да я подкарам,ч еда стигне до майстор или поне да си я прибера.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          Това с почукването е доста вероятно да помогне, ама ти трябва помощник.
          Сам самичък съм . Искам да я мъча, да я подкарам, за да я прибера или да иде до майстора.

          Има ли нещо такова, че ако я дръпнем, за да запали мога да повредя нещо по стартера. Или при дърпане само да вкарам 2-ра скорос и да се надявам да запали.?!

          Коментар


          • large
            large коментира
            Редактиране на коментар
            Стартера е механически свързан само докато държиш ключа на "Старт". После се отделя.
            Ако не отделяше, нямаше да имат алтернатори возилата и щяха да звучат като изстребители
            https://youtu.be/bcaPCTe0AOI?t=61

            Описаното почукване може да е електромагнита, който прилепя стартера.
            На мен ми го правеше тоя номер, като се предаде акумулатора.
            Има ток да залепи стартера, няма ток да го развърти.
            Пробвайте първо акумулатора, ако има с какво, поне дали има необходимия волтаж. Може и с кабели да пробвате да запали.

            Притеснението ти за дърпане трябва да е свързано със скоростната кутия, ако е ватоматик.
            Ако е ръчна (както интерпретирам намерението ти да включиш 2ра скорост), тогава може да пробвате да я приведете в движение, ако е на равно с леко бутане, и тогава да пробваш да врътнеш стартера, евентуално да го освободи.
            Никак не е добре да се прави това, защото може да изрони зъбите, но поне ще е ясно дали е запекъл самия стартер или си се върти.


            Аа, и ако не са те дърпали до сега, да знаеш че ключа трябва да е на положение между Контакт и Старт. някои го пишат ON.
            Туй го пиша не да те обидя, а защото в суматохата се правят грешки и недомислия.
            Скоро разкарвах едно ауди 80 из града и нещеше да запали, а то не било "включено" въобще или било само на контакт (не ми се задълбаваше).
            Като го включихме си тръгна на 5тия метър, ама що влачене падна.

          • large
            large коментира
            Редактиране на коментар
            Не си писал модела, но повечето "джипове" имат удобен достъп до стартер, алтернатори през калника, ако гумата сочи в подходяща посока.
            Най-много някоя кора да трябва да се махне.

          • spartneg
            spartneg коментира
            Редактиране на коментар
            Колега, точно обратното, повече от благодаря, защото - да, не са ме дърпали! За ключа не го знаех! Младеж съм, но така се учат нещата - повече с неволя . Ключът след като направя контакт и светне таблото, да е на положение преди старт, така го разбирам.
            Джипът е Фероза 1.6 i , 95 кс. , 94-та. Хард Топ. Ръчна кутия съответно

            Имам клипче на телефона в което става ясно какво се чува и какво се вижда, ако е удобно на Вайбър да пратя, за да не пиша и да не подведа?!

        • #6
          Ако си с ръчни скорости що да не те дръпне някой да запалиш?
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            Ако си с ръчни скорости що да не те дръпне някой да запалиш?
            Ще я почукваме тая вечер па да видим... ако не запали, май ще се дърпаме.

            Коментар


            • #8
              Абе аз ич не съм автомобилен майстор ама не мислите ли че грешите?!

              Човеко изрично се оплаква от припукване и от време на време че заработва.
              С тези симтоми не приличат на стартер ама на бендикса на стартера! Той се държи точно така - и реално ако чукаш - него трябва да чукаш! Защото просто не изхвърля и оттам не включва стартера...

              Верно че ми викат че съм каруцар ама....

              Коментар


              • #9
                Мишо, чел си някъде ама не си дочел. Като за начало, знаеш ли къде се намира бендикса? И бендикса нищо не изхвърля и не се самоизхвърля, него го изхвърлят.

                Коментар


                • #10
                  ако някой знае как мога да прикача файл с кратко клипче какво прави и се чува, за да не ви подведа, момчета?!

                  Коментар


                  • #11
                    Качи го в ютуб и дай линка.

                    Коментар


                    • spartneg
                      spartneg коментира
                      Редактиране на коментар
                      а, вярно! направих го по-долу.

                  • #12
                    Каквото и да качваш, симптомите може да са и на скапан акумулатор/хлабава клема, и на неискащ да мръдне "бендикс" и на скапан "шалтер", който не пуска ток към намотките на стартера, и на износени четки на стартера.

                    От всичките тия единствено скапания акумулатор обикновено се диагностицира лесно - като завъртиш ключа на стартер лампите по таблото или съвсем ще угасват, или сериозно ще си намаляват яркостта.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • spartneg
                      spartneg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Сложих клипче, да не е голословно

                  • #13
                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Каквото и да качваш, симптомите може да са и на скапан акумулатор/хлабава клема, и на неискащ да мръдне "бендикс" и на скапан "шалтер", който не пуска ток към намотките на стартера, и на износени четки на стартера.

                    От всичките тия единствено скапания акумулатор обикновено се диагностицира лесно - като завъртиш ключа на стартер лампите по таблото или съвсем ще угасват, или сериозно ще си намаляват яркостта.
                    Мдам, затова искам да кача, за да видите ако е ясно, че иначе мога да бъркам с обясненията!

                    Коментар


                    • #14
                      колеги, качих клипа в Ютуб. Надявам се да е добре снимано.
                      Прави впечатление наистина при завъртане за старт, лампите гаснат, което бие на акумулатор. НО преди това я карах 5-6 км., запали почти от раз на студено, загасих я, пак я запалих /защото се зачуди мало/ - покарах, паркиррах, изгасих, след 1 мин пробвах да запаля и се случи това на клипа.

                      https://www.youtube.com/watch?v=SUzvtCdS_eQ

                      Коментар


                      • #15
                        Акумулатори мрат и точно така - разреден/едва палещ, ама все пак палиш. При което след палене алтернатора набива всичкия възможен ток към разредения акумулатор, в резултат на което например след час каране и спиране да пикаеш на бензиностанция, няма палене. А вече по повечето бензиностанции акумулатори не продават.

                        Последните ми 2 уморени акумулатора ги уморих точно по тая схема. Единия въртеше мудно - дадох си ток с другото возило, запали, поработи половин час, изгасих, и акумулатора беше тотално сдал при опит да запаля почти веднага след гасенето. При опит за палене всичко гаснеше тотално.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X