Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Налягане в охладителната система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Като за начало си смени капчаката. Щото това "сложих си старата и приключих" хич не ми хваща вяра. Нова оригинална капачка за Терано 2 2.7 е 20 кинта и е същата. Моята фероза е с такава. Старата и отдавна не вършеше това, за което е създадена. Неоригинални пък има във всеки маказин за японски части - то по-стандартна капачка за японски автомобил не съществува във вселената.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #17
      Симптоми като на издухала гарнитура.Аз лично бих проверил болтовете на главата с динамометричния.
      Спецялно за допритегане на главата след ремонт , мнения бол. Отговора на един приятел беше - ако не я проведиш и после стане нещо ще те е ядд че не си отделил 30 минути, а по принцип не е нужно да се притягаг. Отворих и 3 от болтовете подадоха. Дано не е за гарнитура.

      Коментар


      • Vlado_Ts
        Vlado_Ts коментира
        Редактиране на коментар
        Да разбирам ли, че си имал същите симтоми и след като си отворил и претегнал главата - симтомите "като на издухала гарнитура" са изчезнали ?

      • danaec
        danaec коментира
        Редактиране на коментар
        Имах същите симптоми, само че не я притегнах а шлаифах блока и главата. След сглобяването изминах около 200-400км и тогава притягах.

    • #18
      Първоначално публикуван от dit_dh Преглед на мнение
      .....Мисля утре отново да сменя капачката с нова-нали от мен живее магазина,пък после ще видим.Че нещо почва да ми писва!
      И ? Смени ли я ?
      Ако не си - вземи я смени . Не за друго , а за да мирясат всичките капачкаджии във форума

      ... а след това най-лесното (а и най-първо ) е както вече те посъветваха : да си намериш сервиз с газ анализатор . После в зависимост от резултата имаш (главно) два варианта . Ама после
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • Vlado_Ts
        Vlado_Ts коментира
        Редактиране на коментар
        petkov_bb , аз пък имах случай наскоро , при който с духнала гарнитура също нямах термичен проблем с двигателя - само дето "пиеше" вода като камила. .. та както и многократно е коментирано във Форума - гарнитурата е голям полтъргайст

        На мен обаче любопитното ми беше за елементарен тест за изпарителя. Ама вие все сложни работи правите
        ..а най- елементарното е ... 50-60 км. пробег ...без газ . Демек: обръщаш на бензин и караш.

      • petkov_bb
        petkov_bb коментира
        Редактиране на коментар
        Владо,
        Аз трябва да направя диагностиката в работилницата( и няма каране на колата).Влиза в "бокса" и последователно проверявам всичко-термостат,водна помпа,радиатор,"Капачка" и т.н. докато лъсне първопричината. А средно всеки месец има по няколко в "тази категория" и още при "огледа" имам идея - какво ще излезе. Както някога докато докоснех шмиргела или видех стружката на струга имах идея за "желязото",но се отдалечих от този занаят.

      • Vlado_Ts
        Vlado_Ts коментира
        Редактиране на коментар
        Ясно . Разбрах те.

    • #19
      Първоначално публикуван от dit_dh Преглед на мнение
      Понеже ми се беше скапала кабелната обувка към термодатчика и при базикане в зоната,счупих и "мъжкото" на датчика.Реших да го сменя,защото имах под ръка.Колата беше студена-не ползвана около 6 часа.Отвих смело датчика и струя под налягане буквално ми го изби от пръстите/то мястото не е много удобно,но достъп имах/.Както и да е,поставих друг датчик и пр.
      Тази сутрин реших да погледна в радиатора и при отвиване на капачката установих,че системата е под налягане.Колко високо ,не знам но доста "изфъска".Чудя се дали това е нормално,или има проблем в капачката?А тя ми е нова???
      PS:Извинете ме за глупостите рано в неделя,но...отивам към пенсия !
      Охладителната система при топъл двигател трябва да е под налягане , а при студен двигател и ниски температури има вакуум. Имаш проблем и той не е в капачката.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • petkov_bb
        petkov_bb коментира
        Редактиране на коментар
        Наличието на вакуум подсказва за залепнал обратен клапан в "капачката" .

    • #20
      При ниска температура има малък вакуум , обратния клапан сработва ако е имало загуба на охлаждаща течност или при загряване , част от нея е преминала в разширителния съд.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • Vlado_Ts
        Vlado_Ts коментира
        Редактиране на коментар
        ...........

    • #21
      Първоначално публикуван от danaec Преглед на мнение
      Симптоми като на издухала гарнитура.Аз лично бих проверил болтовете на главата с динамометричния.
      Спецялно за допритегане на главата след ремонт , мнения бол. Отговора на един приятел беше - ако не я проведиш и после стане нещо ще те е ядд че не си отделил 30 минути, а по принцип не е нужно да се притягаг. Отворих и 3 от болтовете подадоха. Дано не е за гарнитура.
      Една от честите причини за разхерметизацията през гарнитурата след ремонт (5-10хл.км) е точно невъзможността да се постигнат фабрично заложените характеристики на затягане.
      Нови качествени болтове е почти като "ерес",а ползваните са вече с настъпили промени. Този проблем частично го "боря", като освен електронния ъгломер (ползвам и обикновен когато е през 90,180 градуса) слагам и индикаторния ключ. Така освен ъгловото затягане се вижда и нм. за всеки болт. Ръката и нейната чуствителност също влизат в "играта".
      Като цяло се отива в графа "занаятчийство" ...............

      Коментар


      • danaec
        danaec коментира
        Редактиране на коментар
        Това с градусите не го разбрах, поне не видях някъде да има при стягането на главата/ Просто нагласих динамометричния на нужните нютони и притегнах.Последното изречение за гарнитурата го пожелах на колегата. Времето ще покаже дали съм се справил с ремонта, за сега е добре.

      • Vlado_Ts
        Vlado_Ts коментира
        Редактиране на коментар
        Това с градусите и "нютон метрите" е според зависи . Всеки производител на двигатели дава собствена схема на стягане на главата по понятни причини . При това схемите от различните производители далеч не съвпадат , макар че се подчиняват на общи принципи на изчисление при проектирането . Което също е нормално по понятни причини . Така че няма нищо за чудене . Просто за конкретния двигател ако майстора няма заводските данни , а работи на принципа " Знам бе , знам " - бегай далече . Ако и ти ги нямаш , а работиш "на сляпо" ... риска си е твой

    • #22
      Аз два пъти си патя от стягане на глава по усмотрение “Аз знам , не ме учи , мани ги проектантите “....
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #23
        На въпросното "нещо" главата се затяга със чутовните 68Нм. По спомени. Няма ъгли ,няма нищо. Само 68.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Точно така.Цитирам Аутодата:
          Stage 1 19-27Nm
          Stage 2 39-47Nm
          Stage 3 59-67Nm

          Аз последните 59-67-68нм ги закръглям на 100, че по-лесно се смята

        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          Да,
          погледнах и аз спецификацията и "въпросното" е по технологии ползвани между 70-80г. .
          Стягането на три етапа (по динамометрия), ако не се контролира и ъглово лесно може да се изпусне "тръгнал болт или резба"-въпреки, че ще достигне тези 68Нм.. Изобщо при техника на много години (и много интервенции) трябва да се внимава и измерването на дължините,височината на водачите и калибрирането и смазването на резбите не е достатъчно.

      • #24
        ...а развитие има,даже РАЗВИНТВАНЕ-на главата де."Духала"на четвърти цилиндър.Сега "обслужване" на главата/с шлайф естествено/ и шлайф на блока...и ако е рекъл господ!?
        VENI-VIDI-VICI!

        Коментар


        • danaec
          danaec коментира
          Редактиране на коментар
          Провери си гнездата на болтовете, зе моите беха заплескани със стружки.

        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          Без бързане да се диагностицира всичко . Механика носи отговорност за "детайлите".

          Пс. Вчера демонтирах главата на 5 цилиндров Спринтер .Пробив в гарнитурата при 4ти цилиндър и гранично прегаряне на 2и 3ти. Деформация на главата над 0.12 мм.
          Главно ме глождеше причината за прегряването - и видях новата тапа в блока срещу 4 ти цилиндър,но след като сглобя двигателя ще има задължителен тест на охладителната система.

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X