Като за начало си смени капчаката. Щото това "сложих си старата и приключих" хич не ми хваща вяра. Нова оригинална капачка за Терано 2 2.7 е 20 кинта и е същата. Моята фероза е с такава. Старата и отдавна не вършеше това, за което е създадена. Неоригинални пък има във всеки маказин за японски части - то по-стандартна капачка за японски автомобил не съществува във вселената.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Налягане в охладителната система
Свий
X
-
Симптоми като на издухала гарнитура.Аз лично бих проверил болтовете на главата с динамометричния.
Спецялно за допритегане на главата след ремонт , мнения бол. Отговора на един приятел беше - ако не я проведиш и после стане нещо ще те е ядд че не си отделил 30 минути, а по принцип не е нужно да се притягаг. Отворих и 3 от болтовете подадоха. Дано не е за гарнитура.
Коментар
-
Първоначално публикуван от dit_dh Преглед на мнение.....Мисля утре отново да сменя капачката с нова-нали от мен живее магазина,пък после ще видим.Че нещо почва да ми писва!
Ако не си - вземи я смени . Не за друго , а за да мирясат всичките капачкаджии във форума
... а след това най-лесното (а и най-първо ) е както вече те посъветваха : да си намериш сервиз с газ анализатор . После в зависимост от резултата имаш (главно) два варианта . Ама послеТоплата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
petkov_bb , аз пък имах случай наскоро , при който с духнала гарнитура също нямах термичен проблем с двигателя - само дето "пиеше" вода като камила. .. та както и многократно е коментирано във Форума - гарнитурата е голям полтъргайст
На мен обаче любопитното ми беше за елементарен тест за изпарителя. Ама вие все сложни работи правите
..а най- елементарното е ... 50-60 км. пробег ...без газ . Демек: обръщаш на бензин и караш.
-
Владо,
Аз трябва да направя диагностиката в работилницата( и няма каране на колата).Влиза в "бокса" и последователно проверявам всичко-термостат,водна помпа,радиатор,"Капачка" и т.н. докато лъсне първопричината. А средно всеки месец има по няколко в "тази категория" и още при "огледа" имам идея - какво ще излезе. Както някога докато докоснех шмиргела или видех стружката на струга имах идея за "желязото",но се отдалечих от този занаят.
-
-
Първоначално публикуван от dit_dh Преглед на мнениеПонеже ми се беше скапала кабелната обувка към термодатчика и при базикане в зоната,счупих и "мъжкото" на датчика.Реших да го сменя,защото имах под ръка.Колата беше студена-не ползвана около 6 часа.Отвих смело датчика и струя под налягане буквално ми го изби от пръстите/то мястото не е много удобно,но достъп имах/.Както и да е,поставих друг датчик и пр.
Тази сутрин реших да погледна в радиатора и при отвиване на капачката установих,че системата е под налягане.Колко високо ,не знам но доста "изфъска".Чудя се дали това е нормално,или има проблем в капачката?А тя ми е нова???
PS:Извинете ме за глупостите рано в неделя,но...отивам към пенсия !В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
При ниска температура има малък вакуум , обратния клапан сработва ако е имало загуба на охлаждаща течност или при загряване , част от нея е преминала в разширителния съд.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Първоначално публикуван от danaec Преглед на мнениеСимптоми като на издухала гарнитура.Аз лично бих проверил болтовете на главата с динамометричния.
Спецялно за допритегане на главата след ремонт , мнения бол. Отговора на един приятел беше - ако не я проведиш и после стане нещо ще те е ядд че не си отделил 30 минути, а по принцип не е нужно да се притягаг. Отворих и 3 от болтовете подадоха. Дано не е за гарнитура.
Нови качествени болтове е почти като "ерес",а ползваните са вече с настъпили промени. Този проблем частично го "боря", като освен електронния ъгломер (ползвам и обикновен когато е през 90,180 градуса) слагам и индикаторния ключ. Така освен ъгловото затягане се вижда и нм. за всеки болт. Ръката и нейната чуствителност също влизат в "играта".
Като цяло се отива в графа "занаятчийство" ...............
- 2 likes
Коментар
-
Това с градусите не го разбрах, поне не видях някъде да има при стягането на главата/ Просто нагласих динамометричния на нужните нютони и притегнах.Последното изречение за гарнитурата го пожелах на колегата. Времето ще покаже дали съм се справил с ремонта, за сега е добре.
-
Това с градусите и "нютон метрите" е според зависи . Всеки производител на двигатели дава собствена схема на стягане на главата по понятни причини . При това схемите от различните производители далеч не съвпадат , макар че се подчиняват на общи принципи на изчисление при проектирането . Което също е нормално по понятни причини . Така че няма нищо за чудене . Просто за конкретния двигател ако майстора няма заводските данни , а работи на принципа " Знам бе , знам " - бегай далече . Ако и ти ги нямаш , а работиш "на сляпо" ... риска си е твой
-
На въпросното "нещо" главата се затяга със чутовните 68Нм. По спомени. Няма ъгли ,няма нищо. Само 68.Калин Владов,09РСПБЗН
Коментар
-
Да,
погледнах и аз спецификацията и "въпросното" е по технологии ползвани между 70-80г. .
Стягането на три етапа (по динамометрия), ако не се контролира и ъглово лесно може да се изпусне "тръгнал болт или резба"-въпреки, че ще достигне тези 68Нм.. Изобщо при техника на много години (и много интервенции) трябва да се внимава и измерването на дължините,височината на водачите и калибрирането и смазването на резбите не е достатъчно.
-
...а развитие има,даже РАЗВИНТВАНЕ-на главата де."Духала"на четвърти цилиндър.Сега "обслужване" на главата/с шлайф естествено/ и шлайф на блока...и ако е рекъл господ!?VENI-VIDI-VICI!
Коментар
-
Без бързане да се диагностицира всичко . Механика носи отговорност за "детайлите".
Пс. Вчера демонтирах главата на 5 цилиндров Спринтер .Пробив в гарнитурата при 4ти цилиндър и гранично прегаряне на 2и 3ти. Деформация на главата над 0.12 мм.
Главно ме глождеше причината за прегряването - и видях новата тапа в блока срещу 4 ти цилиндър,но след като сглобя двигателя ще има задължителен тест на охладителната система.
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар