Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Налягане в охладителната система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Налягане в охладителната система

    Понеже ми се беше скапала кабелната обувка към термодатчика и при базикане в зоната,счупих и "мъжкото" на датчика.Реших да го сменя,защото имах под ръка.Колата беше студена-не ползвана около 6 часа.Отвих смело датчика и струя под налягане буквално ми го изби от пръстите/то мястото не е много удобно,но достъп имах/.Както и да е,поставих друг датчик и пр.
    Тази сутрин реших да погледна в радиатора и при отвиване на капачката установих,че системата е под налягане.Колко високо ,не знам но доста "изфъска".Чудя се дали това е нормално,или има проблем в капачката?А тя ми е нова???
    PS:Извинете ме за глупостите рано в неделя,но...отивам към пенсия !
    VENI-VIDI-VICI!

  • #2
    Извинете,че продължавам да досаждам,но ще споделя нещо,което се знае от всеки стар шофьор,но сигурен съм,че не се сблъскваме всеки ден.Огромната роля на радиаторната капачка.
    Ако някой е чел моята предишна "охладителна сага",знае че съм сменил всичко/без водната помпа/,вкл. и нова капачка на радиатора.Колата работеше добре ,но близо до средата на охладителната скала и с много "плуване".Докато вчера от нищото се опита да загрява!!!И след като поставих старата капачка/вж.горния пост/,започна да се държи нормално.Само дето дръпна антифриза от преливното казанче и си поиска още 1.5л.!!!Дай боже с това да приключа този етап.
    Може всичко да звучи глупаво,но е факт и дано послужи някому за урок.
    VENI-VIDI-VICI!

    Коментар


    • #3
      С риск да почнете да ме псувате на "ПЕНСИОНЕР" и "ДОСАДНИК",но отново ще се впусна в спаделяне.
      Запознати с моите предишни перипетии знаят,че в охладителната ми система не е сменена само водната помпа.Последно смених капачката на радиатора/поставих старата/ и смятах,че съм приключил,но...не би!
      Един-два пъти ми показа "стара болка".Сутрин,на студено,при първо запалване тръгна на три цилиндъра за 15-20 секунди.После-без проблеми.
      При постоянно ниво на антифриза в преливното казанче,не знам и аз защо/интуиция/,отворих радитора и в него виждам ниско ниво на течността.На студено долях до горе и в казанчето- до чертата.Колата пали и работи равномерно.Държи нормално обороти,форсира се и тегли нормално.Не грее.Не надува маркучи.Но...при тихи обороти и работа на място от маркучето в преливника излизат газови мехурчета!!!Изфорсирам и след моментно увеличение на въздуха,излизането на мехурчета престава!?Оглеждам за течове и не намирам такива,а е логично ако отнякъде засмуква въздух,оттам и да губи антифриз.Масло в антифриза няма.Маслото е чисто.Щом изкарва "нещо" в разширителното казанче при работещ двигател,значи клапанът на капачката отваря.Но намаляването на антифриза в радиатора при изстиване,без да го "засмуче" от казанчето ме навежда на мисъл,че може би все пак има проблем в капачката/дано да е така!/.Мисля утре отново да сменя капачката с нова-нали от мен живее магазина,пък после ще видим.Че нещо почва да ми писва!
      VENI-VIDI-VICI!

      Коментар


      • #4
        Капачката ти държи ли налягане? Изглежда, че да и че е изправна. Но ако искаш я смени.
        Намери схема на охладителната си система и разгледай.

        Коментар


        • #5
          Имаш начални симптоми за гарнитура, не е нещо фрапиращо за модела.Можеш да отидеш да някой сервиз да ти направят тест за изгорели газове в антифриза, можеш да отвиеш и свещите и да търсиш една, която е по-умита от другите.

          А споделянето на технически "болки" във технически форум, мисля че е нещо съвсем нормално.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
            Имаш начални симптоми за гарнитура, не е нещо фрапиращо за модела.Можеш да отидеш да някой сервиз да ти направят тест за изгорели газове в антифриза, можеш да отвиеш и свещите и да търсиш една, която е по-умита от другите.

            А споделянето на технически "болки" във технически форум, мисля че е нещо съвсем нормално.
            Може да се каже,че съм почти "експерт" в началните симптоми,защото и преди ми се е случвало.Лошото е,че беше преди половин година!За това се замислям за "срахотии",като например- БЛОК?!?!?
            VENI-VIDI-VICI!

            Коментар


            • plamenpe
              plamenpe коментира
              Редактиране на коментар
              Проверете стягането на главата.Случва се болт да се резтегне или гарнитура да отдаде,независимо че стягането на главата е направено както трябва.

          • #7
            Всеки рано или късно е минал през такива страхове
            За щастие блок се криви по-трудно от главата, но за нещастие блока на тези джипки е доста нефелен.При предния ремонт блока проверен ли е за кривина?

            Коментар


            • #8
              Сменял си гарнитура преди половин година ли ?
              Тази година на автомобила ми(друга марка от Дайхатсу) се случи същото. Сменях гарнитура и след 5-6 месеца сгъна пак...,и тъй като тази смяна беше втората за период от 2 години и автомобила вече беше стар се отказах да го правя.
              Но като цяло причината е калпав ремонт.
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • #9
                [QUOTE=Kirilpm;n6670832]Всеки рано или късно е минал през такива страхове

                За щастие блок се криви по-трудно от главата, но за нещастие блока на тези джипки е доста нефелен.При предния ремонт блока проверен ли е за кривин

                Уж!?
                VENI-VIDI-VICI!

                Коментар


                • Kirilpm
                  Kirilpm коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ами добре е да знаеш какви са били кривините, за мен до 0.05 е безопасно, оттам нататък собственика си преценя дали се сваля двигател и се прави както трябва или се захлюпва главата и се кара колкото изкара.

              • #10
                Ако се окаже пак същото, смени майстора !
                Който търси , намира !
                Човекът е човек, когато е на път !

                Коментар


                • dit_dh
                  dit_dh коментира
                  Редактиране на коментар
                  М-даааа,а ми е близък приятел

              • #11
                На бас че гарнитурата която е сложена е "графитена". Всичко право ,всичко стегнато и духнала на всички цилиндри след 6 м. Имам лоши впечатления от тоя модел и избягвам тия гарнитури. Има алтернатива.
                Калин Владов,09РСПБЗН

                Коментар


                • dit_dh
                  dit_dh коментира
                  Редактиране на коментар
                  метална- ELRING?

              • #12
                Няма ли наблизо един грамотен механик да направи преглед и диагностика ,за да не се влиза в "параноични мисли". При диагностиката ще се изяснят всички "детайли" по охладителната система и вероятна нехерметичност също може да се локализира.

                Коментар


                • dit_dh
                  dit_dh коментира
                  Редактиране на коментар
                  така и ще се случи

                • TigerHunter
                  TigerHunter коментира
                  Редактиране на коментар
                  Док, направи замерването за газове. Така хвърляш боб.

              • #13
                Ок!Приятна вечер на всички!
                VENI-VIDI-VICI!

                Коментар


                • #14
                  Нов ден-нова мисъл:
                  Дали е възможно да има някакъв "дефект" в платната на изпарителя на АГУ/а той е на около година и половина,верицата му!/ и през него да влиза газ в антифриза и обратното-респ. "бълбукане" в казанчето и губене на антифриз през цилиндрите???
                  Във връзка с това се оформя в мен намерение да шънтирам изпарителя,т.е. да възстановя интегритета на системата както е бил реди монтирането на АГУ ,пък да видя как ще се държи.
                  Последно редактирано от dit_dh; 16-11-20, 17:21.
                  VENI-VIDI-VICI!

                  Коментар


                  • petkov_bb
                    petkov_bb коментира
                    Редактиране на коментар
                    Самолечението е вредно за Вашето здраве (джоб),освен ако това не ВИ е професия.

                • #15
                  Абсолютно си прав,но за сега ми дават две опции:
                  1."Карай пък ще видим!"
                  2.Да разглабяме пък ще видим!
                  За това за сега само разсъждавам и очаквам предложения.А,пропо-нямам на близо възможност за тестване на газ в антифриза.
                  VENI-VIDI-VICI!

                  Коментар


                  • itana
                    itana коментира
                    Редактиране на коментар
                    Здравей колега, има ли развитие по твоя проблем.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X