Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странен казус

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странен казус

    Колеги, Ферозата ми на два пъти вдига температурата до малко над средата и го прави рандом. Първият път беше преди две седмици и го отдадох на по-топлото време и неизправното виско. Днес сутринта обаче, си беше студено. Не и е нужно много каране, за да загрее до нормална температура и да я прескочи малко. пускам парното и вентилатора на макс, но няма особен резултат. Не се влияе особено и от оборотите. Като спрях на вилата, маркуча към радиатора е твърд, но не хептен одървен.. Не прави мехурчета в разширителя. Като застина, отворих капачката и антифриза си беше до горе. Антифризът в казанчето не си е променил нивото. Доливахн преди няколко дни и го следя. Странното е, че го прави от време на време. Напоследък я карам често и си държи нормална температура. Както и преди миналия случай.
    Дали може термостата да ми заяжда? Купил съм нов на 78 градуса, но мислех да го пращам във Сливен заедно с виското и перката. Като междувременно ревизирам системата. От ауспуха не пуши бяло.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  • #2
    Може да е от термостата, макар и малко вероятно, но преди да си оправиш виското, няма как да се каже. Може и датчик да е, може и тоци да са.

    Това че е студено не значи че не може да прегрее. Тераното щях да го прегрея посред зимна разходка в Стара Загора, заради калпаво виско. И като казвам зимна, имам предвид сняг и минусови температури. И това на дизел.

    За какво ще им пращаш термостата на тия от Сливен?
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Щото четох в сайта им, че трябва да се изпрати виското заедно с перката и термостата. Настройвали виското спрямо термостата. Затова купих такъв на 78 градуса. За да компенсирам лошото състояние на питата на радиатора, въпреки че съм се навил да купувам нов по-нататък.

  • #3
    може да започнеш и от капачката, ако не е сменяна скоро, но вземи читава
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Има резон за капачката. Сменял съм я преди години. Малко трудно се отвива и завива. Не бяс се сетил за нея, като вероятна причина.

  • #4
    Мерил ли си с външен термометър какво точно се случва?
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Не съм, Петьо. А и нямам. Не е прехвърляла с много средата, но засега я паркирах и подкарах кияка.

    • turtey
      turtey коментира
      Редактиране на коментар
      Една термосонда към мултицета върши работа и са по лев два.
      Много редовно датчик или кабел дават фира и си струва да се провери провери преди да разкостваш колата

    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Засега няма да разфасовам, но датчика го сменях, преди да кача двигателя. Ще поръчам капачка засега. Искам като пратя виското да махна колектора и да проверя всички маркучи и термостата. Да промия и сменя антифриза, докато ми го върнат. Тогава може да погледна и датчика. Без друго, трябва да вадя делкото заради О-пръстена.

  • #5
    Ако правилно съм разбрал индикатора за температура е прехвърлил с малко нормалното си положение,антифриз не е изгубен, маркучите са по твърди ............и имате проблемно виско.
    Така казано отпада "капачката",проблема с термодатчик и индикатор също отпадат, отпада и навлизането на газов обем в охладителната система-остава да си оправите "муфата".
    А тестването на охладителната система не трудно и скъпо.

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Преди да "измия" радиатора на водоструйка ( с кой акъл, да ме пита човек) и да изроня и без това остарялата пита, температурата си стигаше малко преди средата, както си е нормалното положение. Сега при по-голям зор и жега ми качва макс до средата. Но тия два случая през две седмици разстояние, ми подминава с 2-3 мм. А виското, че не е изправно съм го хванал отдавна. Антифриз не е изхвърлил, нито в казанчето. Това ме кара и мен да се усъмня в капачката.

  • #6
    Термостата се хваща лесно ако не отваря. Пипаш маркуча който тръгва от него към радиатора и ако е студен - не отваря. При мен имах обратните проблеми - изстива. Зимата отваряше единствено на по-дълъг баир или след по-дълго настъпване на по-високи обороти и проблема не беше в термостата.

    Освен капачка много вероятна причина е заминаваща си водна помпа.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Не се сетих да пипна маркуча от термостата. Колкото до водната помпа, старата беше с пластмасови лопатки и за сигурност оставих аплаузовата, която е с метална турбинка и беше в много добро състояние.

    • Rosen_v
      Rosen_v коментира
      Редактиране на коментар
      Какво се оказа при теб?

  • #7
    Няма лошо да подмените паровъздушния клапан, (не е кой знае какъв разход) .
    Отделно, не познавате принципа на работа и симптомите при неговата неизправност и как се тества.
    - За последно ще подскажа,че когато не "затваря" маркучите остават меки и се губи охладителна течност през преливника,а когато "блокира и не отваря" маркучите се втвърдяват много (от топлинното разширение) и поддават радиаторите или съединенията.

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Познавам принципа на работа на капачката. Просто не ми мина през ума за нея, но пък и нямах много време да мисля.
      Ако бях се замислил, щях да видя че след като колата изстина, нивото в казанчето не беше мръднало.
      А ще я сменя на всяка цена. Това, да.
      Благодаря!

  • #8
    Радиатор с изронени ламели не е радиатор. Пробвай като стопли да го напръскаш с вода. Ако охлади бързо не го отлагай повече.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Да не се сцепи от внезапното преохлаждане? Не ми се ще да го отлагам, ама навярно си в час с цените на нов. С всичките лупинги, под 380-90 не мога да намеря. И то пак сега са паднали. Преди време бяха 5-600... Предвидил съм нов, но трябва да продам Кията първо, че няма откъде да ги взема. Междувременно, упражнението с виското и новия термостат и капачка .Абе, миналото лято в жегите влачеше ремарке с половин тон вода по черен път с наклон и не е прескачала средата. Явно виското е тотално издъхнало...

  • #9
    Саше , така както го описваш за мен е виското . Ако не се лъжа 30-40 лв. излиза ремонта в Сливен , направи първо това и виж проблема ще изчезне ли .
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Понеже ремонтите си ги правя на вилата и съм зависим от времето (което попържвам люто в началото на Април), изчаквам да се отвърне малко, за да мога да работя без да се прибирам час по час за да се стопля и да си избърша цифките. Не ми се ще да настивам точно сега. Днеска горе беше ураганен вятър. Из двора беше разхвърлял всичко. Та, виското ще пътува за Сливен, когато мога да го сваля без да настина и да мога да си прегледам и промия всичко останало. Междувременно карам Кията, която пък отнякъде дърпа въздух и прекъсва много грозно.

  • #10
    Да ти търся ли читав радиатор? С кой мотор е Ферозата?
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #11
      Ферозата е по принцип с инжекциона 96 коня. Но двигателят ми е аплаузов 105 уж го водят. Два модела са радиаторите. Моят е с ниската Гърловина и с три отвора.
      Благодаря Ники, но в момента и на фона на тегавото положение, ще чака да продам Кията, за да се освободят ресурси. Дори и да намериш, не съм финансово способен сега.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #12
        Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
        Да ти търся ли читав радиатор? С кой мотор е Ферозата?
        Цена ако може за радиатор .Мотор 1.6- 95 к.с.

        Коментар


        • #13
          Днеска цяла сутрин бръмчах из града и до вилата - никакви проблеми. След обяд на спускане, до нас и стигна средата а са 4 км. Викам си, чакай пък да пипна маркучите, Този към радиатора твърд и горещ. Този от термостата до радиатора- на температурата на околната среда. Т.е. студен.
          Май Ванката ще се окаже прав, че термостата заяжда.
          Утре ми пристига новата капачка и ще я сложа още сутринта. Ще ходя до ливадите за коприва. Ако пак направи номера, значи е термостата.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • Иван Жоров
            Иван Жоров коментира
            Редактиране на коментар
            Пипай като вземе да вдига температура над средата. Проверявам го периодично зимата като ми се стори, че загрява бавно. В студено време отваря само на по-дълъг баир или по-дълго настъпване на високи обороти, при нормално каране в студено време не отваря, а е на 82 градуса и стрелката стои като закована на средата. Зависи от колата, на някои малкия кръг е по-малък и отваря по-често, на други е по-голям. Убедих се, че изпарителя на газовата уредба охлажда доста.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Е да де. пипах пред блока на запален двигател като беше една идейка (милиметър) над средата. Маркучът от термостата до радиатора си беше студен. И моят е на 82 градуса.

        • #14
          Няколко пъти пишеш, че маркуча е твърд - дали нямаш микро пукнатина в гарнитурата и мотора да "духа" ?

          Коментар


          • #15
            Не е хептен одървен и в казанчето не прави балончета. И ако е така, то ще го прави всеки път, а не когато му скимне, Както казах, цяла сутрин обикалях по задачи из града и не загря дори до средата.
            Когато и да отворя капачката на радиатора като е студена, течността си е до горе. Не пуши нито бяло, нито никакво. Върви си...
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X