Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За "О"-пръстена на делкото.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За "О"-пръстена на делкото.

    Понеже ми мърля двигателя отзад от тоя о-пръстен. Понеже имах неблагоразумието да не го сменя, или от бързане, като сглобявах двигателя.
    Интересува ме, като (ако )извадя делкото, дали трябва после пак да докарвам всичко на първи цилиндър в ГМТ за да го зацепя, или просто да бележа някъде и да го извадя да го сменя?
    Your conscience is all you can take to your grave.

  • #2
    Или ще го сложиш правилно, или завъртян на 180 градуса. Трябва да си кьорав та да сбъркаш - хипер лесно е.

    Сложи на скорост и на ръчна, бележи си на къде е палеца преди да го свалиш, и толкоз.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Точно това имах предвид. Ще сложа белег.
      Благодаря, Спа!
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #4
        Освен О пръстена, в самото делко има семеринг - възможно е и оттам да пропуска. Монтажа обратно след като си сменил пръстена при мен не беше особено приятна, щото мястото е криво, а новият пръстен влиза по трудно. Вкарай добре делкото на ръка и не бързай с болтовете, че се кривят някои неща...

        Коментар


        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Какво може да се изкриви? Знам че мястото е малко кофти, но при свалена капачка би трябвало да стане. Не се сещам за семеринга къде точно е, но ще го видя и него.

      • #5
        Пръстена се маже с масло преди да монтираш делкото. И влиза като туй в онуй. Нула проблеми при мен. А в момента, в който го набуташ да влезе до дъно, вече няма какво да се изкриви.

        Чини ми се че ако тече през семеринга, в делкото трябва да е тоталноа гнус. Моята е на 31 години - нула течове откак смених О-пръстена.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #6
          Не ми тече в капачката, та вероятно е само от пръстена. Но като го сваля, ще видя и семеринга как е.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #7
            Понеже палеца на делкото влиза доста стегнато в разпределителния вал ми беше доста трудно да го нацеля точно. Отделно о пръстена ми напъваше и реших че е влязло, сложих болтовете да прибере и се кривна една ламаринка дето държи оста на делкото. Та се наложи да разпилявам делкото и да се поправям. Та запаси се с търпение, маркирай точно положението на палеца и не насилвай нещата. Иначе не е сложно. Моето семерингче на делкото беше станало на керамика и имах капка масло в делкото, освен теча от о пръстена...

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от Rosen_v Преглед на мнение
              Понеже палеца на делкото влиза доста стегнато в разпределителния вал ми беше доста трудно да го нацеля точно.
              Нищо такова не е имало при мен. Набутвам делкото горе-долу (ама съвсем горе-долу, даже и белег не съм правил, просто съм гледал след свалянето да не го завъртя драстично, че да ми дойде наобратно) в положението, в което съм го извадил, леко завъртам наляво-надясно, и то само си потъва навътре.

              Може би при теб изначално е имало нещо криво. Нямам друго обяснение. Или O-пръстена не е бил съвсем на размер. Аз ползвах O-пръстен от комплекта гарнитури, ако помня добре. Другия вариант е да съм ползвал някой размер от комплект с 30-ина размера о-пръстени. Намазах всичко с масло (и гнездото и о-пръстена) и влизаше плътно, но лесно.

              Покрай ремонта на мотора и последвалите проблеми с единия температуран датчик, съм го махал и слагал сигурно 5-6 пъти за период от 2 седмици, винаги с нула проблем. Само първото махане беше малко по-трудно, което е раазбираемо предвид възрастта на оригиналния о-пръстен.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #9
                Може и моят да е бил възголемичък. Понеже колата е далече и там няма магазини за резервни части се консултирах с колега който беше сменял скоро. Каза че е сложил 4х30 и аз сложих такъв. Влиза с доста напъване - сигурно е заради това...

                Коментар


                • #10
                  Благодаря на всички!
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #11
                    Момчета, някой знае ли оригиналния размер на този О-пръстен? Днес най-сетне поразглобих това-онова и свалих делкото. Направи ми впечатление, че О-пръстенът е по-тесен от канала, в който стои. Отзад е направо мазало от масло, но като свалих капачката, вътре е сухо. Така че, семеринга няма да барам. Като потърсих в Гошо, ми излиза пловдивския гумичкаджия го предлага. Според него, размерът е 37 външно, 30 вътрешно и диаметър 3,5 мм. Премерих моя. Близко е до тия размери. Вътрешно е 30, външно 35 и диаметърът е около 3мм и малко. Не съм гледал десети, че без очИла не видим.. Мисля да го потърся в специализиран магазин, че и без това ще сменям ремък на генератора. Затова питам.
                    Благодаря!

                    Ще кача снимки: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:96234647_233550817900508_4436970721670856704_n.jpg
Прегледи:245
Размер:32.5 КБ
ID:6601353Натиснете снимката за да я уголемите

Име:96170142_2658531164432840_8929153905061789696_n.jpg
Прегледи:451
Размер:27.9 КБ
ID:6601354Натиснете снимката за да я уголемите

Име:96812102_288731815474510_3056654140672311296_n.jpg
Прегледи:245
Размер:22.9 КБ
ID:6601355Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SG-219-Daihatsu-o-prasten-delko-uplatnenie-500x500.jpg
Прегледи:259
Размер:56.4 КБ
ID:6601356
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #12
                      Аз сложих 30/38/4 . Но малко трудно върнах делкото обратно. Може и да е малко големичък, но става. Така че този, който ти дават може и да е верен...

                      Коментар


                      • #13
                        В крайна сметка, купих 30/3,5. Влезе доста стегнато и плътно. Разликата със стария пръстен беше очевидна като размер и твърдост. Утре трябва да ми пристигне новата гарнитура за капака и се надявам най-сетне да спре да ми олива целия мотор. Смених и тампона на раздатката и двата на двигателя. Десният по посока на движението беше скъсан, другите бяха на път. Доволно за днес. Утре ще се занимавам и с промивки на системата, ако остане време. Сутринта пратих виското в Сливен. Купих и ремък на генератора, че беше доста напукан, Пистовият е като нов, ангренажния също.
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • #14
                          Виското със термостата и за среден о натоварване ?

                          Коментар


                          • #15
                            Да искат виското заедно с перката и термостата. Освен това, искат виското да пътува изправено, както стои на двигателя. Чух се с човека сутринта. Казах му, че изпращам нов термостат на 78 градуса. Попита за стария, но ми беше на вилата, А и е на 84. Каза, че искал да види как се държи със стария, но прие да го настрои спрямо новия. Не сме говорили за натоварване. Каза, че като го получи утре, ще ми се обади да доуточним. Много вежлив човек.


                            Между другото,старата ми перка беше спукана на две лопатки и очукана откакто ми потроши дифузьора преди години заради скъсан тампон на двигателя. Купих здрава втора употреба и старателно я почистих, преди да я монтирам на виското. Него също почистих старателно с обезмаслител и четка. Оставих го на слънце да се изсуши и ми направи впечатление, че по оста на фланеца откъм семеринга се беше поцедила тънка струйка прозрачно масло. Вероятно и семеринга е за смяна, но ще разбера утре.
                            Последно редактирано от TigerHunter; 11-05-20, 21:53.
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X