Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на виско муфа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Ремонт на виско муфа

    с живачен абсурд
    евентуално със спиртен
    ама забелязвам че тука масово никой не е чувал че има термометри с термодвойка и са безумно евтини
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #17
      До: Ремонт на виско муфа

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      с живачен абсурд
      евентуално със спиртен
      Нищо му няма на живака при 100-200 градуса, ако остане термометърът цял и е разграфен до нужните температури. Точно със спиртен фокусът няма да стане - спиртът кипи на 78.

      Коментар


      • #18
        До: Ремонт на виско муфа

        ама живачните ако помня правилно не можеха да понижават вече измерена температура за разлика от спиртните

        ПП еми явно като е в затворен цилиндър не кипи на 78 щото съм виждал спиртни до 120С
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #19
          До: Ремонт на виско муфа

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          ама живачните ако помня правилно не можеха да понижават вече измерена температура за разлика от спиртните
          Това само медицинските, те са нарочно конструирани за това. Обикновените мерят и в двете посоки.

          Коментар


          • #20
            До: Ремонт на виско муфа

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Това само медицинските, те са нарочно конструирани за това. Обикновените мерят и в двете посоки.
            начи не помня правилно
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #21
              До: Ремонт на виско муфа

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Ааа, диагнозата е готова. ..
              Мислил съм за по-студен датчик, но не е там проблема. Моята система има ръчно включване на вентилатора, което елиминира датчика. Дори постоянно работещия вентилатор не може да се справи с охлаждането при натоварване на колата. Виж като добавя и парното държи някъде към 104 гр. по последната снимка на индикатора.

              Коментар


              • #22
                До: Ремонт на виско муфа

                По-студеният датчик е задължителен, какъвто и друг проблем да имаш.

                А за ръчно включена перка, какво имаш предвид - ръчно включена при запалването и караш само с нея, или я включваш ръчно като не ти хареса температурата? Има разлика.

                Разликата е, че някои двигатели е по-лесно да бъдат опазени от прегряване, отколкото да бъдат охладени след като са прегрели.

                Коментар


                • #23
                  До: Ремонт на виско муфа

                  Я измери колко ампера консумира вентилатора като е включен. После ще мислиме нататък.

                  При мен виското зацепва крайно рядко, дори в гората на жегата. Да няма нещо друго? От тук, при нормално каране, в движение с повече от 50-ина километра в час, не би трябвало изобщо да стигаш до перка, камо ли да е постоянно включена.

                  Това е двигател 1.6, със съвсем "нормални" параметри за мощността и годините си. Не би трябвало да е чак толкова капризен откъм перка.

                  Имам една SPAL-ка, дето пасва на дифузьора почти точно, и така и не сложих. Ако има мераклии, бих я предоставил за проба, стига да не и се нанасят необратими дефекти.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Ремонт на виско муфа

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Я измери колко ампера консумира вентилатора като е включен. После ще мислиме нататък.
                    Писал е горе - около 10 А

                    АБЕ, да не се върти наобратно тази перка?

                    Коментар


                    • #25
                      До: Ремонт на виско муфа

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      АБЕ, да не се върти наобратно тази перка?
                      Не, не се върти на обратно. Тази събота и неделя ще промия системата и ще вида каква ще е промяната. Междувременно заредих старото виско със силиконово масло за принтери та ще пробвам и него. Не съм много оптимист за резултата, но да пробвам. В краен случай ще опитам с постоянно зацепена перка, за да съм сигурен, че проблема не е във вентилатора.
                      ПС: Sparky, благодаря за предложението, но нека първо опитам другите варианти.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Ремонт на виско муфа

                        Първоначално публикуван от Delcho Преглед на мнение
                        Eл. вентилатора ми, за съжаление не се справя със задачата. Малко не му достига. Зимата с парно - ОК. Даже е по-добре от виското, защото не се включва постоянно. Сега обаче, при изкачване, вентилатора не е достатъчен и отива на прегряване. По равното, с 90 - 100 км/ч държи, като вентилатора върти постоянно. Обаче по магистрала "Тракия" не мога да кача тунела ако не включа парното. В София, дори в жегите и задръстванията също е ОК.
                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Ааа, диагнозата е готова. Вземи си датчик за перка 75/70 градуса и ще ти мирне главата. Този, който си сложил (90/85) е за монтиране в средата на радиатора (има такива радиатори). Така просто не оставяш на термостата поле за изява - с 90 градуса вода няма как да охлаждаш 90 градуса двигател.

                        Недей мери нищо повече, смени датчика. Иначе имах предвид, все пак, измерване с термодвойка.
                        Тц, не става така.
                        В такъв случай за по-лесно направо цъкай копчето на ВКЛ постоянно.
                        Я вземи обърни кабелите на вентилатора. Имам един бус с присаден ел. вентилатор, който е 2 пъти по-малък от оригиналния с виско. В началото го бяхме завъртяли обратно и правеше като при теб. Макар и да гледахме стрелката на моторчето, пак духаше наобратно. Откак обърнахме поляритета всичко заспа.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Ремонт на виско муфа

                          Присаденият вентилатор от какво е? Доста тънък е и по форма ми прилича на допълнителен за климатик.

                          Ако наистина е климатичен оригинално е предвиден за монтаж под решетката пред радиаторите като допълнителен. Посоката му на въртене "набива" въздух към основния вентилатор. Слагайки от от вътре и запазвайки посоката му на въртене се опитваш да "набиваш" въздух срещу посоката на движение.
                          Аз не вярвам в чудеса!
                          Разчитам на тях!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Ремонт на виско муфа

                            Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                            Присаденият вентилатор от какво е? Доста тънък е и по форма ми прилича на допълнителен за климатик.

                            Ако наистина е климатичен оригинално е предвиден за монтаж под решетката пред радиаторите като допълнителен. Посоката му на въртене "набива" въздух към основния вентилатор. Слагайки от от вътре и запазвайки посоката му на въртене се опитваш да "набиваш" въздух срещу посоката на движение.
                            И аз това имах предвид - дали не духа напред, от двигателя навън. Независимо какво сочат стрелките за въртене и полюсите на клемите.

                            За постоянно зацепена перка - имам такава, заводска, на Нива 1.6. Само да ми остане време и изхвърча. Във Фероза може да е различно, разбира се.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Ремонт на виско муфа

                              Може да има нещо общо и това че не уплътнява плътно по дифузьора.

                              Абе има нещо, ама какво е точно, знам ли. Както казах по-горе, чувал съм зацепеното ми виско само 2 пъти, в гората и на жегите, когато се движа бавно. А то се чува много отчетливо - няма начин да го сбъркаш.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                До: Ремонт на виско муфа

                                Какво направих тази събота и неделя:
                                1. Напълних старото виско със силиконово масло за принтери - налях му 20мл + 10 мл колкото беше останало от старото. При затварянето известно количество преля. Не знам дали не греша, но ми се струва,4е при пълно виско то трябва да е зацепило независимо от температурата. Е, не беше зацепило, но предстоеше проба на колата.
                                2. Посетих Дядо Владо. Хиляди благодарности за съдействието!
                                3. Накиснахме охладителната система с препарат за промиване и я плакнахме по всички правила. Радиатора даваше индикации за запушени сектори. Въобще при италианките този проблем трябва да се има предвид. Там нали е топло и те ги карат с вода. Тръбите на радиатора обаче са много фини (около 1мм отвор) и могат лесно да се запушат. Най-лесно може да се провери за какво става дума като се разгледа вътрешността на металната тръба между радиатора и термостата. Когато купих моята Фероза, тя беше заредена с антифриз и не съм допускал употребата на вода, но във въпросната тръба си имаше достатъчно котлен камък, за да изчезнат всякакви съмнения.
                                4. След всички процедури, все пак остана доза съмнение за успеха в почистване на радиатора.
                                5. Всичко сглобено с ремонтираното виско и полеви тест.Системата е заредена с вода. Резулнат: Нещата изглеждат по-добре, но при загрята кола виското не иска да зацепи както трябва. Предполагам, проблема е от значително по-ниския вискозитет на маслото за принтери от оригинално използваното. Не знам какво отражение дава факта, че не е известно колка точно масло трябва да има във виското.
                                6. На другия ден реших да зацепя твърдо виското и да да видя какъв ще е резултата. От битака, в сергията за гумени уплътнения купих кръгче маслоустойчива гума с дебелина 1мм. От нея изрязах кръг с диаметър 78мм, който идеално пасва във виското. Резултат: муфата е зацепена, но когато е монтирана перката с усилие все пак може да се завърти с ръка. Мисля, 4е така съм постигнал малко по-голямо зацепване от това на здрава и гореща виско муфа.
                                7. За всеки случай накиснах системата още веднаж с препарат за промиване и отново здраво промиване на радиатора. Резултат: май този път радиатора се отпуши.
                                8. Сглобяване и полеви тест. Резултат: Всичко е ОК. При натоварване не вдига над 90 гр. Звука от перката е впечатляващ, но и от ел. вентилатора ми не беше по-малък. Накратко, като временно решение за лятото, става.
                                Общи изводи от придобития опит:
                                1. Ремонт на виско муфа - само като временно решение с твърдо зацепване с 1мм гума.
                                2. Ел. вентилатор, вместо виско муфа - не си струва, по- добре е временно да се ползва зацепена виско муфа. На ел. вентилатора мощността му е проблема. Ясен споменава, че на Нивите (близък по мощност мотор) стоят 2 вентилатора по 15А. Така става - единия е достатъчен да крепи нормален режим, а втория посреща пиковите натоварвания. Моя вентилатор беше само 10+А и зимата се справяше добре, но няма кой да поеме пиковите натоварвания. Другата ми кола, VW Passat 107кс е с един вентилатор, но с две скорости. Втората скорост поема пиковите натоварвания. Във Ферозата няма как да се напъха по-мощен вентилатор (примерно с 2 скорости). Разстоянието стига само за вентилатор с дебелина от 60-65 мм, което пък не позволява той да е достатъчно мощен.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X