Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на виско муфа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на виско муфа

    Здравейте
    Имам намерение да ремонтирам моето виско. Миналия септември, Иван Горчев ремонтира своето със силиконово масло за принтери, като го остави "постоянно" зацепено
    Виж http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=35667&page=16
    Ще бъда благодарен ако сега сподели какви са впечатленията му от резултата.
    След като разглобих виското и го разгледах, стигнах до извода, че в него няма какво да се счупи. Проблеми се явяват от стареене на уплътнението около оста на биметалната спирала, от което маслото изтича. Процеса е почти незабележим, но с годините виското се изпразва като влошава работата си.
    Моето виско бе свалено от миналия септември и стоеше изправено в една кутия. Така забелязах протичането около оста на спиралата. След отварянето, вътре беше останало около 20 г масло.
    Намерих силиконово масло за принтери, но неговия вискозитет е значително по-нисък от този на оригиналното масло. При споменатия проблем с уплътнението на остта се боя, че напълването ще има краткотраен ефект. Може би затова виско муфите не се ремонтират?

  • #2
    До: Ремонт на виско муфа

    а какво му е лошото на електрическия вентилатор?

    Коментар


    • #3
      До: Ремонт на виско муфа

      Eл. вентилатора ми, за съжаление не се справя със задачата. Малко не му достига. Зимата с парно - ОК. Даже е по-добре от виското, защото не се включва постоянно. Сега обаче, при изкачване, вентилатора не е достатъчен и отива на прегряване. По равното, с 90 - 100 км/ч държи, като вентилатора върти постоянно. Обаче по магистрала "Тракия" не мога да кача тунела ако не включа парното. В София, дори в жегите и задръстванията също е ОК.

      Коментар


      • #4
        До: Ремонт на виско муфа

        Това прилича на друг проблем, различен от недостатъчно обдухване. Перката от какво е и колко ампера смуче?

        Мисълта ми е, че електрическата система подлежи на очевидна и незабавна диагностика, а виското - само по трудния начин. А като производителност не се различават принципно - само виското претендира за простота.

        Коментар


        • #5
          До: Ремонт на виско муфа

          Според мен основен проблем не е загубата на масло, а промяна на характеристиките на биметалната пружина. Поне при мен поне беше така. Не отваряше клапата между двете камери.

          Основните впечатления след "ремонта" на виско са следните:
          - първите 3-4 месеца никакви проблеми. Забравих що е заграване на мотора;
          - зимата - никакви проблеми, стрелката седи на 1мм преди (ляво) спрямо средата;
          - резултатите са нетрайни!

          Чудех се защо в последно време взе да не охлажда като хората, но явно причината е вискозитета на маслото и това, че изтича покрай осите. В момента 6 месеца след интервенцията перката вече не върти. При напълно загрял двигател вдигнат на 6000 оборота усилието предавано към виското е по-малко от усилието за вкарване на дискета във флопи.

          През почивните дни смятам да отделя 1-2 часа за виското. Ще го отворя пак и ще видя колко е останало от маслото. В краен случай смятам да разкарам клапата или да я фиксирам с болтче и да затапя отвора за биметалната пружина.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #6
            До: Ремонт на виско муфа

            Първоначално публикуван от Delcho Преглед на мнение
            Eл. вентилатора ми, за съжаление не се справя със задачата. Малко не му достига. Зимата с парно - ОК. Даже е по-добре от виското, защото не се включва постоянно. Сега обаче, при изкачване, вентилатора не е достатъчен и отива на прегряване. По равното, с 90 - 100 км/ч държи, като вентилатора върти постоянно. Обаче по магистрала "Тракия" не мога да кача тунела ако не включа парното. В София, дори в жегите и задръстванията също е ОК.
            При мен в момента положението е същото. На равно стига да не карам с газ до ламарината няма проблем. Седи си в средата или малко под средата. Види ли зор обаче захожда стремглаво в дясно.
            Аз не вярвам в чудеса!
            Разчитам на тях!

            Коментар


            • #7
              До: Ремонт на виско муфа

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Това прилича на друг проблем, различен от недостатъчно обдухване. Перката от какво е и колко ампера смуче?
              Измерения ток на вентилатора е 10.3А за подробности виж http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...2%EE%F0&page=2
              Ясене, ще съм благодарен ако можеш да коментираш показанията на уреда за температура на водата показан във въпросната тема. Смущава ме, че почти в крайно дясно е само 92 гр, а това не е много. Да, обаче ме е страх от прегряване. В същото време ако стрелката стои на средата излиза, че работя при 78 -80 гр, което май е малко. Приложил съм снимката от темата за ел. вентилатора.
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от Ясен; 08-05-09, 07:28.

              Коментар


              • #8
                До: Ремонт на виско муфа

                Извинявайте,че се намесвам колеги ама по тази диаграма която сте дали-на това кадето е 91-92 градуса ми прегря колицата и се наложиха после някой интервенций !

                Коментар


                • #9
                  До: Ремонт на виско муфа

                  Мистика.

                  Токът е относително малък, нивовските перки (а те са срещу подобен по обем двигател) са 2 по 14 ампера. Трябва да се изследва температурата на водата на изхода от радиатора. Там, ако се качи над 65-70, имаме беда - термостатът няма аванс от студена вода, за да работи.

                  Повечето съвременни двигатели имат примерно 15-20-градусов интервал, в който се чувстват добре. Примерно 85-102 градуса. 92 не ми звучи лошо, на моите руски дръгели това е по книга. На газ, нормално се получават 3-5 градуса средно, по-висока температура, отколкото на бензин.

                  Но това, че на скалата няма достатъчно място за опасните температури, е някак дразнещо. Вероятно трябват повече наблюдения с истински термометър.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ремонт на виско муфа

                    Първоначално публикуван от Delcho Преглед на мнение
                    ......ако можеш да коментираш показанията на уреда за температура на водата.....
                    шЪ сЪ дотъркалваш да лочим кафе и да си клюкаме за датчици шЪ ти показвам мултицет с термодвойка за температуромер щЪ си купуваш, мериш, и спиш спокойно най-общо целият възел датчик-указетел старее (малко или повече) и скалата която я е била линейна, я не става хептен... за това с друг външен термометър се мери горе долу "една стрелка преди червеното" дали е 97 или 107 градуса. На две стари коли от една марка и модел е "редно" едно и също положение на стрелката да съответства реално на различни температури.....и т.н. Има много дни празници, тЪ извинения ни приимЪм
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ремонт на виско муфа

                      Смъкнах виското. Причината да спре да работи е, че е изтекло маслото. Протекло е задното уплътнение, а не от към биметалната пружина. Вероятно принтерското масло е с по-нисък вискозитет или е "изяло" уплътнението.

                      P.S. - Да, тече от задното уплътнение. Не мога да разбера обаче дали и как се разглабя тялото с фланеца. Не ми е ясно и какво е задното уплътнение. Прилича на семеринг, но май не е.

                      Моля ако някой има старо непотребно виско да го дари за дисекция
                      Последно редактирано от Иван Горчев; 30-04-09, 18:42.
                      Аз не вярвам в чудеса!
                      Разчитам на тях!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ремонт на виско муфа

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Мистика.
                        ... Вероятно трябват повече наблюдения с истински термометър.
                        Ейййй много празници бе!
                        Направих измерване с руски живачен термометър на входа на радиатора (в дупката на капачката). Показанията са на приложената снимка. На празен ход, вентилатора включва на 91 гр. и изключва при 90 (в червено). Червените и черни цифри са реално измерени. Над 101 гр. ме достраша да меря. Цифрите в скоби са коригирани от предното изерване с мултицет на изхода на двигателя - разликата е ~ 19 гр. Не знам какво отражение дава факта, че системата е отворена при това измерване (реално със затворена капачка тя работи под налягане), но тези показания ми изглеждат по-близки до истината. Извода, който мога да направя е, че измерителния уред е ОК и може да му се вярва. Датчика на уреда мери на изхода на мотора, където предполагам температурата е с 1-2 градуса по-висока от моето измерване в гърлото на радиатора. Явно трябва да се пробва с по-силен вентилатор или направо ново виско.
                        ПС. Благодаря за поканата на Дядо Владо. Планирам да го посетя в събота, но предварително ще се чуем по телефона.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ремонт на виско муфа

                          Първоначално публикуван от Delcho Преглед на мнение
                          Ейййй много празници бе!
                          Направих измерване с руски живачен термометър на входа на радиатора (в дупката на капачката). Показанията са на приложената снимка. На празен ход, вентилатора включва на 91 гр. и изключва при 90 (в червено). Червените и черни цифри са реално измерени. Над 101 гр. ме достраша да меря. Цифрите в скоби са коригирани от предното изерване с мултицет на изхода на двигателя - разликата е ~ 19 гр. Не знам какво отражение дава факта, че системата е отворена при това измерване (реално със затворена капачка тя работи под налягане), но тези показания ми изглеждат по-близки до истината. Извода, който мога да направя е, че измерителния уред е ОК и може да му се вярва. Датчика на уреда мери на изхода на мотора, където предполагам температурата е с 1-2 градуса по-висока от моето измерване в гърлото на радиатора. Явно трябва да се пробва с по-силен вентилатор или направо ново виско.
                          ПС. Благодаря за поканата на Дядо Владо. Планирам да го посетя в събота, но предварително ще се чуем по телефона.
                          Дотук, добре. Хайде сега да измериш на изхода на радиатора? По възможност в движение?

                          Казваш, че вкл/изкл става около 90 градуса, но датчикът за перка не е там. Какво пише на него?

                          Това, че си измервал на отворена система не променя температурите като такива, а само вероятността за образуване на парни тапи. Тъй че е вярно.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ремонт на виско муфа

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Дотук, добре. ....
                            Това е информация за моята Фероза:
                            Работи на газ, капачката на радиатора е нова – оригинална.
                            Термостат – нов, 78 / 91 гр
                            Термодатчик за вкл на вентилатора – 90 / 85 гр
                            Датчика за вкл на вентилатора е монтиран на дъното на радиатора, срещу изходния отвор.
                            Въпрос: Как да измеря температурата на изхода на радиатора? С живачен термометър? Още повече в движение?
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ремонт на виско муфа

                              Ааа, диагнозата е готова. Вземи си датчик за перка 75/70 градуса и ще ти мирне главата. Този, който си сложил (90/85) е за монтиране в средата на радиатора (има такива радиатори). Така просто не оставяш на термостата поле за изява - с 90 градуса вода няма как да охлаждаш 90 градуса двигател.

                              Недей мери нищо повече, смени датчика. Иначе имах предвид, все пак, измерване с термодвойка.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X