Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

    Фероза, 1,6 V - инжекцион.

    Ако някой може да ме подсети за нещо, което трябва да направя покрай смяната на гарнитурата на главата - ще му бъда благодарен.

    Аз бях пуснал един постинг, за това, че пуши при запалване и прекъсва докато загрее.
    Пробваха я в един сервиз с тестер - слага се на отвора на радиатора нещо каро аерометър с една синя течност, и след една две минути течността се обезцветява - даже леко пожълтява. Това означавало. че минават изгорели газове в охладителната система.

    Имам няколко чуденки, на които не знам отговорите.

    1. Предлагат ми да ми направят гарнитурата, а не да взема готова. Било много по-сигурно. Поръчковата е двойно по-скъпа 70-80 лв., но гарантират качеството, материала и това, че ще е като оригиналната. Заслужава ли си или да търся "оригинална".

    2. Смяна на гумичките на клапаните - трябва ли да се прави.

    3. Шлайфат ли се клапаните или там някакъв друг ремонт.

    4. Джипката уж е на 130000, ама това не е ясно. Да меря ли компресия и да сменям сигменти или не е нужно.

    5. Нужни ли са някакви допълнителни неща - гарнитурки, пружинки или там други джиджавки, които да се сменят при този ремонт.

    6. Има ли вероятност, болтовете на главата да са клеясали, или се развиват нормално. По принцип, на тази джипка май няма болт, дето да не се запъва при опит да го развиеш.

    7. Вероятно главата трябва да се надуе, за да съм сигурен, че е здрава и да се види дали не е усукана.

  • #2
    До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

    Гарнитура за главата (търси Виктор Рейнц)
    За смукателен колектор
    За изпускателен колектор
    За капака на клапаните
    Болтове за главата (ако в Аутодата пише да се сменят)
    Главата се носи на шлайф
    Вложки
    Пасване на клапани
    Смяна на масло
    Маслен филтър
    Антифриз
    Така и така разглобяваш мотора, погледни също ако се налага:
    Ангренажен ремък
    Обтяжна ролка
    Пистов ремък
    Паразитни ролки
    Свещи, кабели
    Горивен филтър
    Ако си от Варна, пиши на скайп да ти кажа къде да занесеш главата.
    (правил съм тази операция на моите коли (Кадет, Фронтера), не знам как е на Фероза)
    Успех с ремонта.

    Коментар


    • #3
      До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

      Първоначално публикуван от bodo Преглед на мнение
      Гарнитура за главата (търси Виктор Рейнц)
      За смукателен колектор
      За изпускателен колектор
      За капака на клапаните
      Болтове за главата (ако в Аутодата пише да се сменят)
      Главата се носи на шлайф
      Вложки
      Пасване на клапани
      От тук надолу:
      *****************
      Смяна на масло
      Маслен филтър
      Антифриз
      Така и така разглобяваш мотора, погледни също ако се налага:
      Ангренажен ремък
      Обтяжна ролка
      Пистов ремък
      Паразитни ролки
      Свещи, кабели
      Горивен филтър
      ****************
      съм ги сменял преди 2000 км.
      Пак ли да ги сменям?

      Какви са тези вложки ?
      А Ламбда сондата ?
      Сменя ли се и тя ?

      Коментар


      • #4
        До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

        Смяна на масло, филтър и антифриз е добре отново да направиш. Горивен филтър - не е задължително.

        Ламбда сонда се сменя само ако не е в ред. Ако в изходящия колектор са прониквали пари от антифриза, може и да е за смяна.

        Все пак погледнете и катализатора да не е задръстен.

        Вложки и аз не знам какво са. Да не са легла на клапани?

        Клапани, и легла на клапани се сменят/пасват само ако има нужда. Ако майстора си разбира от работата - той ще ти каже дали има или няма нужда.

        Смени гумичките. При свалена глава е лесно, не че и иначе не може.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

          Вложки са "гумичките" на клапаните !
          Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

          Коментар


          • #6
            До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

            Първоначално публикуван от Ачо Преглед на мнение
            От тук надолу:
            *****************
            Смяна на масло
            Антифриз
            ****************
            Какви са тези вложки ?
            Ако е издухана гарнитурата се поомесват....ако не са още по добре.
            Антифриза ако можеш го източи.....но ще остане все някъде малко.
            Ако можеш си източи и масълцето предварително.
            Като отделиш главата от блока, ще паднат вътре (в картера) боклуци, антифриз, колкото е останал.....ръжда.....
            Вложки се наричат едни малки семеринги с метални пръстенчета на клапаните, намират се под пружините, при шлайф на глава и пасване на клапани се сменят.
            ПП. Ако имаш цифров фотоапарат докато разглобяваш СНИМАЙ. По лесно ще ти е при сглобяването, ако се чудиш кое от къде е.
            Последно редактирано от bodo; 23-01-09, 23:54.

            Коментар


            • #7
              До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

              Във Варна е така !
              поглдни и блока за кривини ! Сузукитата правят тази мизерия !
              Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

              Коментар


              • #8
                До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

                Хубавата гарнитура е около 70 лв. на мен ми пробутаха комплект гарнитури с гумичките за клапаните и семеринги за 80 лв. Хакамото или Накамото нещо такова и отваряхме втори път. Познат със същия комплект на 5000 км след ремонта му смеси маслото с антифриза. Аз бях минал 500 км. и беше тръгнала да се разлага. Мойте майстори задължително напасват клапани и шлайфат главата. За масла и филтри просто не се замисляй.

                Коментар


                • #9
                  До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

                  Задължително провери блока за кривина,криви се точно в средата на моята Фероза и шшлайфах блока челно 0,4мм. тогава се изравни.
                  Подстрекател на разходчици счупи ДЖИПКА покрай Габрово
                  тел. 0898327627
                  Радослав

                  Коментар


                  • #10
                    Благодаря на всички за съветите.

                    Утре ще я поразхвърляме,
                    за да се види какво има за правене.

                    Сатават ли гумички за клапаните
                    и подложни шайби за пружините
                    от някаква друга кола?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

                      Гумички вероятно стават и от друго, но не знам какво. На много двигатели гумичките са еднакви.

                      Какви подложни шайби за пружините имаш в предвид? Доколкото помня единствено се регулират клапани после. Става сравнително лесно.

                      Регулирането на клапаните и хлабините на топъл и студен двигател са дискутирани тук:
                      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E0%E1%E8%ED%E8
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

                        Най-вероятно има в предвид на шайбите които седят между пружините на клапаните и главата защото пружините се въртят по време на работата и да не дълбаят главата !
                        Ама ако несте ги загубили защо ще ги сменяш ?
                        Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                        Коментар


                        • #13
                          Някои резултати след разглобяването.

                          1. Гарнитурата на главата е заминала. От ризата на 2-ри цилиндър директно е просмуквало в цилиндъра антифриз, а обратно изгорели газове. Гарнитурата е разложена на няколко места.
                          Свалената гарнитура е от клингирит с алуминиеви пръстени около буталните отвори. Направиха ми нова, като от едната страна и сложихме цял меден лист + клингирита. Буталните отвори и още някои по-отговорни отвори са обрамчени с алуминиеви пръстени. - Нова всмукателна гарнитура. Изпускателната е добре.

                          2. Маслото е пресечено - Смяна на масло и филтър.

                          3. Клапани, пружини, гнезда и др. - само пасване на клапаните.

                          4. Гумичките на клапаните са втвърдени - смяна.

                          5 Главата - леко кривната - 0,11 мм шлайф, блока е добре.

                          6. Буталата - при натиск в горна мъртва точка се местят леко наляво-надясно - явно поизносени семеринги. Няма ръбове или драскотини по вътрешните повърхности на цилиндрите. Няма да ги сменям защото работата става дебела. Все пак колата е на 130 000 ( уж ).

                          7. Скъсано ухо на обтегача на хидравликата - заварка на аргон.

                          8. Много странно - пукнатини по колектора на изпускателните тръби - 2 броя, отгоре. Едната е около 15 см, другата около 5 см. Излизали са изгорели газове от там, но интересното е , че колектора е спукан при събирателната тръба, без пукнатините да стигнат до края му. - Заварка на чугун.

                          9. Смяна на еднин износен семеринг - имало е теч на масло.

                          10. Смяна на антифриз.

                          Това е до тук.
                          ---------------------------------------------------
                          Уж само поприпушваше при палене - бял дим без мирис, и прекъсваше малко докато загрее - а то си излезе бая работа.

                          50 лева масло+филтър.
                          20 антифриз.
                          40 заварка на колектора.
                          40 !?! лева - 16 гумички за клапаните - 2,50 парчето.
                          30 лева проверка и шлайф на главата.
                          100 лева - гарнитури.
                          20 - тина лева за разни други -графитни пасти за гатнитурите, семеринг и др.
                          ============================
                          До тук 300 лева за чарколяци и др.
                          +една седмица в бокса+труда.
                          ============================

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

                            Я вземи смени и сигментите 70, 90 лв. са да не отваряш като мен два пъти.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ще сменям гарнитура. Някакви съвети за допълнителни работи?

                              Ламбда сонда + катализатор също провери.

                              Сондата с 90% сигурност е заминала.

                              Катализатора се вижда като го свалиш и погледнеш, дали е запушен. Ако е - смяна, или избушване.

                              Ако можеш, качи една снимка на гумичките. В крайна сметка, стават ли от нещо друго, или си намери точно за фероза?

                              Сложи розов антифриз на ЛУКОЙЛ, или ако ти е мерак - G12 на някоя по-известна марка, като преди това промий хубав системата, пълнейки я с вода 2-3 пъти.
                              Мойта като я купих имаше склонност леко да повдига стрелката над средата, при горещо време и над 120км/ч. Откак направих тая процедура, няма и помен от това.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X