Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ел. вентилатор за Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ел. вентилатор за Фероза

    Здравейте,
    Летните горещини правят актуална темата за охлаждането на Ферозите. Налага се мнението, че от охлаждащата им система има какво да се желае.
    Моята виско муфа е в някакво полу зацепило положение и успява да охлади в другите сезони, но последните горещини я надвиха. При клонящ към прегряване двигател успявам да я спра с ръка, а би трябвало да ми откъсне пръстите.
    В тази връзка имам следните въпроси:
    1. Възможна ли е поправка на виското? Т.е. повторното му пълнене, а не твърдо зацепване.
    2. Струва ли си замяната с нова виско муфа? Нямам предвид цената (~ 400лв), а дали резултата ще е добър.

    Във форума срещам мнения, че ако виското сдаде е по-добре да се мисли за поставяне на ел. вентилатор.
    2. Някой има ли схема (размери) за закрепване към радиатора? Може би някой със свален радиатор може да помогне.
    3. Някой има ли опит, вентилатор от какъв автомобил е подходящ? Имам предвид като размери и производителност

  • #2
    До: Ел. вентилатор за Фероза

    Вземи ел.вентилатор SPAL. най-тънкия и най-голям размер. Не помня инчове обаче. Премери с рулетка дупката на дифузьора, и виж колко инчов ти трябва. Пасва идеално.

    Ново виско е проблемно за намиране. В смисъл че е пълно с ментета, а и често не ги съхраняват както трябва. Цената е висока.

    Слага се термореле на радиатора.

    Имаше тема за едно Роки. Там има и схема, и от какво става термореле, и къде се слага. Поразрови се.

    Виското ти не е в полузацепено състояние, а в напълно отцепено, тоест е за боклука. Не е рамонтопригодно, каквото и да четеш из интернет. Козата си сака пръч, демек - ново. Ама пак ти казвам че според мен не си струва. Слагай електрическа перка и заправяй всякакви проблеми.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Ел. вентилатор за Фероза

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      ... Слагай електрическа перка и заправяй всякакви проблеми.
      Де да бяха толкова прости нещата ...
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        До: Ел. вентилатор за Фероза

        Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
        Де да бяха толкова прости нещата ...
        Ъ?!? И какъв по-точно е проблема?
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Ел. вентилатор за Фероза

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Ъ?!? И какъв по-точно е проблема?
          Не е задължително, но потенциални проблеми биха могли да бъдат:

          - Това, че един вентилатор пасва като диаметър на оригиналния дифузьор, не означава непременно, че ще работи добре с него. Т.е. може да няма достатъчно добро обдухване на цялата площ на радиатора, което да наложи преработка или замяна на дифузьора.

          - Доколко дебитът на електрическия вентилатор ще е достатъчен за нормално охлаждане? Примерно моят опит (с Патрул) досега показа, че електрическите перки се справят достатъчно добре на асфалта и при не особено големи натоварвания, но при по-екстремни условия (продължителни и стръмни изкачвания с работа на високи обороти при висока темепература на околния въздух и частично задръстен с прах и осили радиатор) започват да не се справят, работят непрекъснато, което пък води до следващият възможен проблем, който е ...

          - Висока консумация на ток, водеща до недобро зареждане и, в крайна сметка, изтощаване на акумулатора. Това е особено валидно в случай, че на джипа се налага да работят и други сериозни консуматори като напр. лебедка и фарове. Тук може да се получи неприятен "дяволски кръг" - високата консумация поизцежда акумулатора, поради недостатъчно захранване ел. перка(и) започват да работят по-зле, което пък влошава охлаждането и удължава времето, през което те са включени, което на свой ред допълнително изтощава акумулатора ...

          - Една електрическа система има повече слаби места (кабелни съединения, бушони, релета), където може да възникне неизправност. Особено при по-екстремни условия на експлоатация - силни сътресения, кал, вода ...

          Със сигурност може да се направи и добро охлаждане с електрически вентилатори. Само че за целта може да са нужни качествени вентилатори с висок дебит и възможно най-ниска консумация и евентуална преработка на оригиналния или изработване на нов дифузьор, което в крайна сметка ще е свързано с разходи, които в много голяма степен може да обезсмислят основния аргумент за замяната - цената на вискомуфите ...

          Настъпените досега мотики ми показват, че нещата не са толкова прости, колкото може да ни изглеждат, когато решаваме да внасяме "подобрения" в конструкцията на джипките си ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            До: Ел. вентилатор за Фероза

            Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
            Не е задължително, но потенциални проблеми биха могли да бъдат:
            - Това, че един вентилатор пасва като диаметър на оригиналния дифузьор, не означава непременно, че ще работи добре с него. Т.е. може да няма достатъчно добро обдухване на цялата площ на радиатора, което да наложи преработка или замяна на дифузьора.
            (При ферозата отвора на дофузьора е по-голям от радиатора. Оригиналната перка седи по подобен начин. На SPAL стават 2 или 3 модела вентилатори. Мястото е малко. А вентилатора, с неговата си рамка влиза почти идеално в отвора на дифузьора. По-голям дифузьор не може да се направи. Ако искаш на събора ще ти покажа да поогледаш).

            - Доколко дебитът на електрическия вентилатор ще е достатъчен за нормално охлаждане? Примерно моят опит (с Патрул) досега показа, че електрическите перки се справят достатъчно добре на асфалта и при не особено големи натоварвания, но при по-екстремни условия (продължителни и стръмни изкачвания с работа на високи обороти при висока темепература на околния въздух и частично задръстен с прах и осили радиатор) започват да не се справят, работят непрекъснато, което пък води до следващият възможен проблем, който е ...
            (Това да. Трабва да се вземе вентилатор с подходящ дебит. Какъв е дебита на оригиналния при различни обороти си пише в гнижката. Взима се такъв с близък или по-голям дебит. Хубавото в случая е че дебита не зависи от оборотите на двигателя, и си охлажда еднакво добре и на ниски обороти на двигателя.)

            - Висока консумация на ток, водеща до недобро зареждане и, в крайна сметка, изтощаване на акумулатора. Това е особено валидно в случай, че на джипа се налага да работят и други сериозни консуматори като напр. лебедка и фарове. Тук може да се получи неприятен "дяволски кръг" - високата консумация поизцежда акумулатора, поради недостатъчно захранване ел. перка(и) започват да работят по-зле, което пък влошава охлаждането и удължава времето, през което те са включени, което на свой ред допълнително изтощава акумулатора ...
            (Ще сменям и алтернатора с по-мощен. Заради лебедката. Проблеми са възможни, особено ако вентилатора е смок. Има такива, харчещи на пълни обороти по 30 ампера и повече. Моя харчи 10. Отърване от високата консумация няма, и това, което казваш, е вярно. В конкретния случай смятам че 8-10 ампера в повече не би трябвало да са проблем, ако всичко е изправно. Все пак няма пълно щастие. На по-екстремалните джипки така или иначе е нужен сериозен алтернатор. А при по-леко каране тия проблеми не са толкова осезателни.)

            - Една електрическа система има повече слаби места (кабелни съединения, бушони, релета), където може да възникне неизправност. Особено при по-екстремни условия на експлоатация - силни сътресения, кал, вода ... (Това за мен не е аргумент. Може да се направи достатъчно надеждна. Зависи от тоя, дето дърпа жиците. В случая поне се вижда работи или не. На вискомуфата трябва да хвърляш боб, освен ако не е в постоянно зацепено или постоянно отцепено състояние.)

            Със сигурност може да се направи и добро охлаждане с електрически вентилатори. Само че за целта може да са нужни качествени вентилатори с висок дебит и възможно най-ниска консумация и евентуална преработка на оригиналния или изработване на нов дифузьор, което в крайна сметка ще е свързано с разходи, които в много голяма степен може да обезсмислят основния аргумент за замяната - цената на вискомуфите ... (Цената в случая не е водеща. Както и ти беше споделил някъде из темите, не е ясно на какво ще попаднеш. Не е ясно дали не е менте. Не е ясно и дали е съхранявано както трябва. Пък и за ферозите са кът. За това и съм решил да пробвам, когато ми се наложи. Виското за сега работи, и вентилатора кротко си чака в кашона да му дойде момента. Играл съм си с вискомуфи на други возила, които имах. И горчивия ми опит е че замине ли оригиналната, от там нататък все проблеми, и все начесто. Друг е въпроса ако може да се намери оригинална вискомуфа, гарантирано работеща.)

            Настъпените досега мотики ми показват, че нещата не са толкова прости, колкото може да ни изглеждат, когато решаваме да внасяме "подобрения" в конструкцията на джипките си ...
            (Мда. В случая поне нещата не са необратими. А най-много да се набуташ с едни 150лв. за вентилатор. Иначе пък е много вероятно да се набуташ с едни 300 за вискомуфа-менте, където резултата ще е гарантирано по-лош. И финансово, и технически)
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              До: Ел. вентилатор за Фероза

              Имах същия проблем с виско перката миналата година по това време и прблема го реших с поставяне на ел. вентилатор.Пасна идеално от Лада закрепихме го на три болт,датчика 95/90 градуса е на тръбата която отива към радиатора.Проблеми досега не съм имал.Може би ако се използва при продълвително голямо натоварване ще трябва да се сложи по добра перка защото все пак руската си е мислена преди 30години.Преди 10дена буксирах мицубиши спейс рънър около1600кг 70км и може би там имаше малко по-бавно охлаждане и си мисля че с една истинска перка проблем няма да има.Във връзка с мненито на V93 за черпенето на много ток съм съгласен,но все пак динамото на Патрула не е смятано да захранва 2 елвентилатора, така че може би ще трябва да се сложи по мощно.
              Пускам и снимки с моето решение ако има нещо което се вижда неясно мога да дообясня
              Прикачени файлове
              RAV 4
              F650GS

              Коментар


              • #8
                До: Ел. вентилатор за Фероза

                1. Датчика не ми харесва никак къде е. Там пече от изходящия колектор. Понякога ще работи дори и при затворен термостат, а тогава файдата от ел-вентилатор не е особено голяма. А ще харчи ток на пусто. Повечето датчици стоят на самия радиатор. Идеята е перката да върти когато нещо минава през радиатора. Тогава охлажда най-ефективно - при напълно отворен термостат и максимална мощност на перката.

                2. Със сигурност с по-голям вентилатор нещата ще са по-добре. До колкото виждам от снимката, доста голяма част от радиатора стои "гола", тоест като си на място или с ниска скорост, почти не участва в охаждането. Дори напротив, колкото и да ти се струва невероятно, от там може да се връща топъл въздух от двигателя, който отново да се засмуква от вентилатора, демек да се получи някакво "локалко завихряне", и въртене на един и същ, все по-топъл, въздух навън-навътре. Това е и основния аргумент повечето дифузьори да покриват целия радиатор - при включена перка не може да се върне въздух обратно през радиатора. Това на асфалт и нормална кола би се случило извънредно рядко, но тук говорим за джипки все пак.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  До: Ел. вентилатор за Фероза

                  За мястото на датчика това че е над изходящия колектор не оказва влияние няма такава контактна площ между колекторите и тръбата и не се включва преди да отвори термостата не може да се загрее от колекторите до 95гр. и още за мястото при японските коли с елвентилатор датчика стои на главата щото е по-важно да знаем температурата на главата а не на изхода на радиатора.
                  За дифузйора съм съгласен че не е най-добрия но при самостоятелно каране на джипката без да има закачен товар отзаде не се е случвало да не може да охлади,а също така си охлажда и при ниска скорост и на място това е показал моя опит от една година каране
                  RAV 4
                  F650GS

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ел. вентилатор за Фероза

                    Всъщност датчика не е проблемен, щом му уцелиш температурата. Въпроса е че точно там при затворен термостат, май не минава нищо. Щом термостата отвори, вече проблема го няма - тръбата си е с температурата на течността, минаваща през нея. Тая тръба само към радиатора ли води, или има отклонение и другаде, че нещо не мога да се сетя как беше?
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ел. вентилатор за Фероза

                      Това е тръбата която излиза от главата и отива в радиатора.Термостата мисля отваряше на 84г датчика сработва на 95 мисля че това е оптималният режим на работа на двигателя съдейки от други японски коли с елвентилатор
                      RAV 4
                      F650GS

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ел. вентилатор за Фероза

                        Вчера бях в STB на Евлоги Георгиев, 74. Имат виско муфи за ферози след ‘92г, а през септември ще имат на склад и виско муфи за по-ранните модели. Цена 408 лв. Аз съм с добро мнение за този магазин. Продават предимно оригинални части и предполагам виско муфите ще са оригинални и правилно съхранявани. Досега са продали много малко виско муфи, което говори, че този възел нормално издържа 16-18 години експлоатация каквито са нашите автомобили. Сега с появата на повечко Ферози възнамеряват да потдържат и количества на склад. Интересни биха били отзиви на колеги, които са си сменили вискомуфите.

                        Сега за варианта с ел. вентилатор:
                        Отвора на оригиналния дифузор е с диаметър 415 мм. Този отвор е с борд 20мм, където може да се фиксира ел. вентилатора. На SPAL най близкия размер, който открих е (Електрически вентилатор SPAL, монтажен диаметър 400mm, перка 385mm, дебит 4000m3/h, засмукващ ). Дебита е впечатляващ, но и цената е добра – 341 лв. Нямам сведения за тегло и ел.консумация. Оригиналната перка на Ферозата е 360 мм. Ако търся вентилатор от моргите, няма как да разбера с какъв дебит е.

                        Тук се сещам за една опасност. Дифузора ще носи вентилатора и от друсането може да се счупи. Може би трябва да се помисли за по-солидно укрепване към радиатора, а не само към споменатия борд от 20 мм.

                        За местото на температурния датчик:
                        В повечето коли стои на дъното на радиатора и мери какво влиза в термостата. На Аплауса (същия мотор като на Ферозата, но разположен напречно) датчика е на самия термостат (виж снимката). Аз имам такъв, но тогава трябва да се реши проблема с посоката на отвора. В случая той е назад. Един руснак го беше решил, но като че ли слагане на датчик на дъното на радиатора ще е по-лесно.
                        Показаното решение с датчик на изходящата тръба също ще работи (въпрос на стойности). Тази тръба участва в малкия кръг и се нагрява веднага. Към радиатора се подава гореща вода, въпреки че термостата е затворен. Тази топла вода през малката тръбичка на радиатора се подава към входния колектор и го загрява. Разбира се този датчик не би трябвало да включва вентилатора при затворен термостат – 780. Явно датчика трябва да обезпечава вода с температура над тази на термостата и тук трябва да се избира неговия вид: а- 92 / 87, в- 90 / 85, с - 87 / 77.
                        Струва ми се, че в- 90 / 85 ще е най-подходящ.

                        PS. В STB на Евлоги Георгиев, 74 има оригинални предни амортисьори по 69 лв.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ел. вентилатор за Фероза

                          Ей-това става:
                          http://etxiow.accpaconline.com/itemd...&item=30101517

                          Побира се в оригиналния дофузьор. Става и по-тънкото, но е по-слабо, макар че мисля че и то ще е достатъчно. Ама се побира почти точно. И като се закачи ще укрепи допълнително дифузьора. Струва ми се невъзможно да падне. Лекичък е. (поне моя де)

                          Потърси из eBay. Излиза по-тънко от тук.

                          Тоя от 300лв и кусур лева просто няма да се побере двигателя му е много дълъг, и ще опре в шайбата на водната помпа.

                          Моя ми излезе 150. Дали ще е достатъчен - ще видим.

                          400лв. за вискомуфа са ЛУДОСТ! Както и 100лв за шарнир. В момента на пазара няма части. Вече единици се осъзнават и се възползват, затова и държат такива цени.

                          Аз искам предни калници - няма никъде. А се правят в Тайван. Струват 30-ина лева единия нормално, барабар с транспорта и солидната търговска надценка. Обаче помни ми думата, че който пръв се сети да ги внесе ще ги продава поне за 100.

                          Сега за тръбата - щом постоянно има поток в нея - положението на датчика не е проблем. За това не се бях усетил. Ще огледам.
                          Последно редактирано от sparkybg; 28-08-08, 15:04.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ел. вентилатор за Фероза

                            Ами наистина тези цени са лудост и поради тази причина ви предложих моето решение
                            перка 5лв
                            датчик 13лв
                            монтаж направи си сам
                            ако не дърпаш каравана решението е идеално,но все пак всеки сами си преценява колата си е негова ще се радвам ако съм бил полезен на някой
                            RAV 4
                            F650GS

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ел. вентилатор за Фероза

                              [quote=Delcho;453748
                              [FONT=Times New Roman]Моята виско муфа е в някакво полу зацепило положение [/FONT]
                              Преди година имах подобен проблем ,Окаэа се гарнитура на главата Както и да е Остана ми една виско муфа която си работеше Ако мислиш че ще ти свърши работа имаш я

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X