Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

    Колеги новичък съм още в този свят на джипките-взех си Дайхатцу Фероза 1.6 16 valve 1991г.-че 1.питането ми е отнасно загряването и температурата на автомобила-температурната стрелка минава средата-минава кам парвата черта на Н отива ама се охлажда после/връща се към средата/-четох за това виско и проверих мисля,че работи,но мисля да си сложа и един вентилатор за принудително охлаждане.Онзи ден го покарах в бая голяма кал на бавните и никакъ проблем,но като излязох на асвалта-и почнах 3-4-5 предавка започна да загрява-стрелката отиде до границата на деленето Н и аха да земе да охлажда и аз изгасих-отворий капака и се очудих,че водата от радиатора беше отишла в разширителния съд-2.нормално ли е това,изсмуква ли си водата отново или треа да се долива!

  • #2
    До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

    Първоначално публикуван от MimoLinori Преглед на мнение
    Колеги новичък съм още в този свят на джипките-взех си Дайхатцу Фероза 1.6 16 valve 1991г.-че 1.питането ми е отнасно загряването и температурата на автомобила-температурната стрелка минава средата-минава кам парвата черта на Н отива ама се охлажда после/връща се към средата/-четох за това виско и проверих мисля,че работи,но мисля да си сложа и един вентилатор за принудително охлаждане.Онзи ден го покарах в бая голяма кал на бавните и никакъ проблем,но като излязох на асвалта-и почнах 3-4-5 предавка започна да загрява-стрелката отиде до границата на деленето Н и аха да земе да охлажда и аз изгасих-отворий капака и се очудих,че водата от радиатора беше отишла в разширителния съд-2.нормално ли е това,изсмуква ли си водата отново или треа да се долива!
    Имах миналата година подобни проблеми .. термостата отваряше много късно и охладителната течност отиваше в разширителния съд докато смогне да отвори термостата.
    Проблема в крайна сметка се оказа капачката на радиатора ... гуменото и оплътнения се беше напукало (явно от старост ), а тази капачка поддържа цалята система под налягане и оплътнението като е батисано влиза въздух и пречи на термостата да работи както трябва.
    Провире си капачката и виж дали е наред ... тя ако е здрава като е отваряш се чува едно "изфучаване".

    Коментар


    • #3
      До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

      Здрасти ,
      Приеми го като съвет от препатил!
      Смени си термостата и капачката на радиатора /ако можеш с оригинални или поне да са някаква марка било италянски или други но да пише на тях марка и данни за температура и налягане /иначе ще си спукаш радиатора. А стрелката трябва да седи по средата на скалата дори при спускане трябва да се връща малко.Успех

      Коментар


      • #4
        До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

        А и водата е нормално да отива в разширителният съд после се връща в радиатора

        Коментар


        • #5
          До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

          Първоначално публикуван от dreik_1 Преглед на мнение
          А и водата е нормално да отива в разширителният съд после се връща в радиатора
          Да, но ако капачката е здрава и системата е под налягане.

          Първоначално публикуван от dreik_1 Преглед на мнение
          Здрасти ,
          Приеми го като съвет от препатил!
          Смени си термостата и капачката на радиатора /ако можеш с оригинални или поне да са някаква марка било италянски или други но да пише на тях марка и данни за температура и налягане /иначе ще си спукаш радиатора. А стрелката трябва да седи по средата на скалата дори при спускане трябва да се връща малко.Успех
          Като купуваш капачка(ако това е проблема) си носи твоята за мостра, защото съм виждал няколко вида. Има едни евтини 4-5лв .. не се лъжи да си купуваш такава, оригиналната е някъде около 15тина лв. по спомен.
          Незнам дали не бях чел във форума, че тези капачки ставали и от други японски коли, които отговарят на съответните bar-ове налягане.
          Последно редактирано от MuPoH; 05-05-08, 21:58.

          Коментар


          • #6
            До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

            Благодаря ви за бързите отзиви братлета,ще направя така пък да видим дано се оправи!Ще пиша за резултат.

            Коментар


            • #7
              До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

              1. Измий си добре радиатора. Понякога се задръства с кал и боклуци.
              2. Сменяш капачка
              3. Сменяш термостат
              4. Сменяш виско, или слагаш електровентилатор.

              Всяка следваща стъпка я правиш ако предната не помогне. Може и да си промиеш системята няколко пъти преди цялата работа. Доколкото помня имаше и препарати за тая цел, но като за начало налей няколко пъти чиста вода, запали двигателя за известно време (минута-две) след всяко наливане, и после източване. Двигателя е изцяло алуминиев, и при добре поддържана система охлаждащата течност трябва да е съвсем бистра, дори и след година ползване. Препоръчвам ти от розовия антифриз - дори и тоя на лукойл е достатъчно добър, пък и сравнително евтин. Но това след като оправиш проблема. Мойта леко подминава средата само като я карам с над 100-110, но никога не е стигала на повече от милиметър-два от средата.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

                Днес смених капачката със същата-имам предвид означението в единия край 0.9!Това сигурно са баровете за налягането-е ли от значение това щото имаше и от 0.8 и от 1.0 бара!За сега се държи добре градско-смисъл стрелката е с 2мм след средата и охлажда!Един колега тука от Силистра има такава само ,че Италианка и неговата капачка е на 0.8,че същия му стигало едвам средата и после охлаждало-незнам дали има връзка!!!

                Коментар


                • #9
                  До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

                  И аз минах през всичките тези перипетии и затова те съветвам да смениш и термостата мисля ,че беше 30лева ама поне ще си сигурен че работи...накрая все пак сложих елвентилатор от лада и сега нямам никакви ядове с охлаждането
                  Късмет!
                  RAV 4
                  F650GS

                  Коментар


                  • #10
                    До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

                    Здравейте,
                    Значи моита стрелка изобщо не стига до средата само когато натисна FEROZATA на катерене и съм включил бавните, тогава стрелката достига средата но не я подминава.При градско каране например стрелката си седи от лявата страна, на дълго при 90-100км също.
                    Започвам да се опасявам дали изобщо имам термостат но пък парно си имам и то доста добро.
                    Добрите момчета отиват в рая а лошите където си поискат.:wink:

                    Коментар


                    • #11
                      До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

                      Първоначално публикуван от niki-feroza Преглед на мнение
                      Здравейте,
                      Значи моита стрелка изобщо не стига до средата само когато натисна FEROZATA на катерене и съм включил бавните, тогава стрелката достига средата но не я подминава.При градско каране например стрелката си седи от лявата страна, на дълго при 90-100км също.
                      Започвам да се опасявам дали изобщо имам термостат но пък парно си имам и то доста добро.
                      Мойта се държи точно по същия начин. И зиме и лете.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

                        Първоначално публикуван от niki-feroza Преглед на мнение
                        Започвам да се опасявам дали изобщо имам термостат но пък парно си имам и то доста добро.
                        ако нямаше термостат не можеш да достигнеш и една трета от скалата на температурата особено ако караш на нормален път не можеш по никакъв начин да я вкараш в нормален режим на работа и ще ти гори минимум 15-16литра това е от моя скромен опит
                        RAV 4
                        F650GS

                        Коментар


                        • #13
                          До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

                          Да, ама може да е заседнал полуотворен примерно.

                          Или полузатворен, както ви харесва.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            Re: До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

                            Първоначално публикуван от freeflyer Преглед на мнение
                            И аз минах през всичките тези перипетии и затова те съветвам да смениш и термостата мисля ,че беше 30лева ама поне ще си сигурен че работи...накрая все пак сложих елвентилатор от лада и сега нямам никакви ядове с охлаждането
                            Късмет!
                            Дай повече информация за тази замяна с ел. вентилатор от Лада. Мисля, че тази тема ще е нтересна на всички.

                            Коментар


                            • #15
                              До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!

                              Перката на вентилатора от LADA не виждам как ще се побере на фероза. Освен това перката е с твърде малък диаметър. Аз си взех тъничък 16 инчов SPAL. Влиза идеално в оригиналния дифузьор на ферозата. Ама още не съм го сложил.

                              Снимай ако можеш как е станало с ладовия вентилатор, че ми е любопитно.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X