Колеги новичък съм още в този свят на джипките-взех си Дайхатцу Фероза 1.6 16 valve 1991г.-че 1.питането ми е отнасно загряването и температурата на автомобила-температурната стрелка минава средата-минава кам парвата черта на Н отива ама се охлажда после/връща се към средата/-четох за това виско и проверих мисля,че работи,но мисля да си сложа и един вентилатор за принудително охлаждане.Онзи ден го покарах в бая голяма кал на бавните и никакъ проблем,но като излязох на асвалта-и почнах 3-4-5 предавка започна да загрява-стрелката отиде до границата на деленето Н и аха да земе да охлажда и аз изгасих-отворий капака и се очудих,че водата от радиатора беше отишла в разширителния съд-2.нормално ли е това,изсмуква ли си водата отново или треа да се долива!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Свий
X
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Първоначално публикуван от MimoLinori Преглед на мнениеКолеги новичък съм още в този свят на джипките-взех си Дайхатцу Фероза 1.6 16 valve 1991г.-че 1.питането ми е отнасно загряването и температурата на автомобила-температурната стрелка минава средата-минава кам парвата черта на Н отива ама се охлажда после/връща се към средата/-четох за това виско и проверих мисля,че работи,но мисля да си сложа и един вентилатор за принудително охлаждане.Онзи ден го покарах в бая голяма кал на бавните и никакъ проблем,но като излязох на асвалта-и почнах 3-4-5 предавка започна да загрява-стрелката отиде до границата на деленето Н и аха да земе да охлажда и аз изгасих-отворий капака и се очудих,че водата от радиатора беше отишла в разширителния съд-2.нормално ли е това,изсмуква ли си водата отново или треа да се долива!
Проблема в крайна сметка се оказа капачката на радиатора ... гуменото и оплътнения се беше напукало (явно от старост), а тази капачка поддържа цалята система под налягане и оплътнението като е батисано влиза въздух и пречи на термостата да работи както трябва.
Провире си капачката и виж дали е наред ... тя ако е здрава като е отваряш се чува едно "изфучаване".
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Здрасти ,
Приеми го като съвет от препатил!
Смени си термостата и капачката на радиатора /ако можеш с оригинални или поне да са някаква марка било италянски или други но да пише на тях марка и данни за температура и налягане /иначе ще си спукаш радиатора. А стрелката трябва да седи по средата на скалата дори при спускане трябва да се връща малко.Успех
Коментар
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Първоначално публикуван от dreik_1 Преглед на мнениеА и водата е нормално да отива в разширителният съд после се връща в радиатора
Първоначално публикуван от dreik_1 Преглед на мнениеЗдрасти ,
Приеми го като съвет от препатил!
Смени си термостата и капачката на радиатора /ако можеш с оригинални или поне да са някаква марка било италянски или други но да пише на тях марка и данни за температура и налягане /иначе ще си спукаш радиатора. А стрелката трябва да седи по средата на скалата дори при спускане трябва да се връща малко.Успех
Незнам дали не бях чел във форума, че тези капачки ставали и от други японски коли, които отговарят на съответните bar-ове налягане.Последно редактирано от MuPoH; 05-05-08, 21:58.
Коментар
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
1. Измий си добре радиатора. Понякога се задръства с кал и боклуци.
2. Сменяш капачка
3. Сменяш термостат
4. Сменяш виско, или слагаш електровентилатор.
Всяка следваща стъпка я правиш ако предната не помогне. Може и да си промиеш системята няколко пъти преди цялата работа. Доколкото помня имаше и препарати за тая цел, но като за начало налей няколко пъти чиста вода, запали двигателя за известно време (минута-две) след всяко наливане, и после източване. Двигателя е изцяло алуминиев, и при добре поддържана система охлаждащата течност трябва да е съвсем бистра, дори и след година ползване. Препоръчвам ти от розовия антифриз - дори и тоя на лукойл е достатъчно добър, пък и сравнително евтин. Но това след като оправиш проблема. Мойта леко подминава средата само като я карам с над 100-110, но никога не е стигала на повече от милиметър-два от средата.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Днес смених капачката със същата-имам предвид означението в единия край 0.9!Това сигурно са баровете за налягането-е ли от значение това щото имаше и от 0.8 и от 1.0 бара!За сега се държи добре градско-смисъл стрелката е с 2мм след средата и охлажда!Един колега тука от Силистра има такава само ,че Италианка и неговата капачка е на 0.8,че същия му стигало едвам средата и после охлаждало-незнам дали има връзка!!!
Коментар
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
И аз минах през всичките тези перипетии и затова те съветвам да смениш и термостата мисля ,че беше 30лева ама поне ще си сигурен че работи...накрая все пак сложих елвентилатор от лада и сега нямам никакви ядове с охлаждането
Късмет!RAV 4
F650GS
Коментар
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Здравейте,
Значи моита стрелка изобщо не стига до средата само когато натисна FEROZATA на катерене и съм включил бавните, тогава стрелката достига средата но не я подминава.При градско каране например стрелката си седи от лявата страна, на дълго при 90-100км също.
Започвам да се опасявам дали изобщо имам термостат но пък парно си имам и то доста добро.Добрите момчета отиват в рая а лошите където си поискат.:wink:
Коментар
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Първоначално публикуван от niki-feroza Преглед на мнениеЗдравейте,
Значи моита стрелка изобщо не стига до средата само когато натисна FEROZATA на катерене и съм включил бавните, тогава стрелката достига средата но не я подминава.При градско каране например стрелката си седи от лявата страна, на дълго при 90-100км също.
Започвам да се опасявам дали изобщо имам термостат но пък парно си имам и то доста добро.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Първоначално публикуван от niki-feroza Преглед на мнениеЗапочвам да се опасявам дали изобщо имам термостат но пък парно си имам и то доста добро.RAV 4
F650GS
Коментар
-
Re: До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Първоначално публикуван от freeflyer Преглед на мнениеИ аз минах през всичките тези перипетии и затова те съветвам да смениш и термостата мисля ,че беше 30лева ама поне ще си сигурен че работи...накрая все пак сложих елвентилатор от лада и сега нямам никакви ядове с охлаждането
Късмет!
Коментар
-
До: ПРОБЛЕМЧЕ ИЛИ НЕ-Това е въпроса!
Перката на вентилатора от LADA не виждам как ще се побере на фероза. Освен това перката е с твърде малък диаметър. Аз си взех тъничък 16 инчов SPAL. Влиза идеално в оригиналния дифузьор на ферозата. Ама още не съм го сложил.
Снимай ако можеш как е станало с ладовия вентилатор, че ми е любопитно.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар