Здравейте,
Както ви се похвалих по-рано, след серия проблеми с охлаждането, се спука блока. При това на гадно место. След проучване на пазара за блок 2-ра ръка се спрях на обява в ebay.de за мотор от Daihatsu Applause 1.6i.Мотора е произведен 06/1997 , код HD-E. Пробег 59 339 км. Продаваше го сервиз край Берлин с фактура и 1г. гаранция. Цена 500 евро + 100 евро за доставка на територията на Германия. Свързах се с наша транспортна фирма (Rhenus Bulgaria Ltd.), които срещу 290 евро, за седем дни ми го достави в София. Така покупка и доставка ми струваха 790 евро. Срещу това моята Ферозка 1991г. се сдоби с младо сърце само на 60 000 км.
Последва подмяна на двигателите в сервиз и сега съм готов за подвизи. Моторите на Ферозата и Аплауса имат малки разлики, което изисква някой неща от стария мотор да се прехвърлят на новия. По-долу съм ги изброил. Освен това мотора на Аплауса по документи е 77 kW срещу 70 kW на Ферозата, така че се прибави и малко хъс.
Разлики между моторите на Аплаус и Фероза:
- Мотора на Аплаус се монтира напречно, а на Ферозата надлъжно, от което закрепващите скоби са различни
- Картера е различен
- Заборника на маслената помпа в картера.
- Маховика на Ферозата е леко по-голям, от там и съединителя
- Изходящия колектор
- Термостата
- Изходящия щуцер на водата от блока
- Водната помпа. Тази на Ферозата е с по-голям фланец за закрепване на виско муфата
- Аз прехвърлих и входящия колектор, за да не си играя с многобройните маркучета.
Както ви се похвалих по-рано, след серия проблеми с охлаждането, се спука блока. При това на гадно место. След проучване на пазара за блок 2-ра ръка се спрях на обява в ebay.de за мотор от Daihatsu Applause 1.6i.Мотора е произведен 06/1997 , код HD-E. Пробег 59 339 км. Продаваше го сервиз край Берлин с фактура и 1г. гаранция. Цена 500 евро + 100 евро за доставка на територията на Германия. Свързах се с наша транспортна фирма (Rhenus Bulgaria Ltd.), които срещу 290 евро, за седем дни ми го достави в София. Така покупка и доставка ми струваха 790 евро. Срещу това моята Ферозка 1991г. се сдоби с младо сърце само на 60 000 км.
Последва подмяна на двигателите в сервиз и сега съм готов за подвизи. Моторите на Ферозата и Аплауса имат малки разлики, което изисква някой неща от стария мотор да се прехвърлят на новия. По-долу съм ги изброил. Освен това мотора на Аплауса по документи е 77 kW срещу 70 kW на Ферозата, така че се прибави и малко хъс.
Разлики между моторите на Аплаус и Фероза:
- Мотора на Аплаус се монтира напречно, а на Ферозата надлъжно, от което закрепващите скоби са различни
- Картера е различен
- Заборника на маслената помпа в картера.
- Маховика на Ферозата е леко по-голям, от там и съединителя
- Изходящия колектор
- Термостата
- Изходящия щуцер на водата от блока
- Водната помпа. Тази на Ферозата е с по-голям фланец за закрепване на виско муфата
- Аз прехвърлих и входящия колектор, за да не си играя с многобройните маркучета.
Коментар