Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов мотор за Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов мотор за Фероза

    Здравейте,
    Както ви се похвалих по-рано, след серия проблеми с охлаждането, се спука блока. При това на гадно место. След проучване на пазара за блок 2-ра ръка се спрях на обява в ebay.de за мотор от Daihatsu Applause 1.6i.Мотора е произведен 06/1997 , код HD-E. Пробег 59 339 км. Продаваше го сервиз край Берлин с фактура и 1г. гаранция. Цена 500 евро + 100 евро за доставка на територията на Германия. Свързах се с наша транспортна фирма (Rhenus Bulgaria Ltd.), които срещу 290 евро, за седем дни ми го достави в София. Така покупка и доставка ми струваха 790 евро. Срещу това моята Ферозка 1991г. се сдоби с младо сърце само на 60 000 км.
    Последва подмяна на двигателите в сервиз и сега съм готов за подвизи. Моторите на Ферозата и Аплауса имат малки разлики, което изисква някой неща от стария мотор да се прехвърлят на новия. По-долу съм ги изброил. Освен това мотора на Аплауса по документи е 77 kW срещу 70 kW на Ферозата, така че се прибави и малко хъс.
    Разлики между моторите на Аплаус и Фероза:
    - Мотора на Аплаус се монтира напречно, а на Ферозата надлъжно, от което закрепващите скоби са различни
    - Картера е различен
    - Заборника на маслената помпа в картера.
    - Маховика на Ферозата е леко по-голям, от там и съединителя
    - Изходящия колектор
    - Термостата
    - Изходящия щуцер на водата от блока
    - Водната помпа. Тази на Ферозата е с по-голям фланец за закрепване на виско муфата
    - Аз прехвърлих и входящия колектор, за да не си играя с многобройните маркучета.
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Нов мотор за Фероза

    Аз карам Бертоне . Това е фероза с двигател на БМВ 1,6 / 100 кс . Всичко си пасва 1 към 1 освен компа и някой маркучи. Мисля че щеше да ти е по евтино.... .
    :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

    Коментар


    • #3
      До: Нов мотор за Фероза

      Честито колега със здравее да си караш подновеното Daihatsu което е крастоска между Applause и Feroza,ще помоля да споделяш с времето как се държи колата,че ми е интересно!!!
      Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
      Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

      Коментар


      • #4
        Re: До: Нов мотор за Фероза

        Първоначално публикуван от genkogenev Преглед на мнение
        Аз карам Бертоне . Това е фероза с двигател на БМВ 1,6 / 100 кс . Всичко си пасва 1 към 1 освен компа и някой маркучи. Мисля че щеше да ти е по евтино.... .
        Идеята е интересна. БМВ мотора, за който говориш на кои леки коли се монтира? Има ли някакъв номер, който еднозначно да го идентифицира? За цената - едва ли ще е по-евтино ако трябва да се сменя компа.

        Коментар


        • #5
          До: Re: До: Нов мотор за Фероза

          Първоначално публикуван от Delcho Преглед на мнение
          Идеята е интересна. БМВ мотора, за който говориш на кои леки коли се монтира? Има ли някакъв номер, който еднозначно да го идентифицира? За цената - едва ли ще е по-евтино ако трябва да се сменя компа.
          http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=16513 ,в тази тема има повечко инфо по въпроса с ДВГ-то от БМВ.
          Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

          Коментар


          • #6
            До: Нов мотор за Фероза

            Камбаната на скоростната кутия на двете коли са различни, и са огледални
            Bertone freeclimber 1.8 115hp

            Коментар


            • #7
              Re: Нов мотор за Фероза

              Първите впечатления от новия мотор са отлични (да чукна на дърво).
              Колата е значително по-безшумна и като че ли по-пъргава. Карал съм я само градско в София и на безумните задръствания нямам проблем с охлаждането. Стрелката стои на левия край на вълничките под термометъра. Капачката на радиатора и термостата са нови.
              А бе друго нещо си е германец на 60к км срещу италиянка на 170к

              Ако някой от събратята има интерес, предлагам от стария мотор:

              *Глава комплект в отлично състояние - сменени клапани на 3-ти цилиндър, другите почистени и регулирани. Сменни гарнитури на свещите и гумички на клапаните
              *Колянов вал, биели, бутала, ризи - в добро състояние

              Коментар


              • #8
                До: Нов мотор за Фероза

                Регулатора на налягане на инжекциона отделно даваш ли го? И евентуално за колко?
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  До: Нов мотор за Фероза

                  Двигатяля на Бертонето ми е 1.6 с верига . От кой модел на БМВ е незная.Но почти съм убеден че италянците със сигурност няма да си играят да променят конструкцията на двигател , само и само да стане на Фероза - не е рентабилно.Поне така си мисля аз.Ако някои ми каже кои размери да гледам и да ги сравним с оригиналния,ще бъде добре.Все си мисля че двиг. за БМВ /и то стар/ се поддържа по лесно от този на Ферозата.А и е по-мощен - 100 кс.
                  Иначе разхода ,средно, е 9-10 / 100.
                  :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

                  Коментар


                  • #10
                    До: Нов мотор за Фероза

                    Е то е важно да стане захващането към скоростите. Другото така или иначе се прави - 2 тампона са само.

                    Имам съмнения и че BMW-то е по-бавнооборотен, но може и да бъркам. Нямам данни за него. А ако е по-бавнооборотен, значи по-висок въртящ момент, което е добре. Със сигурност има повече части за BMW-то. Ако може да пасне на скоростите може би е добро решение. Виж за някакъв номер по двигателя, за да изровим поне какъв тип е.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Нов мотор за Фероза

                      Според поста на Колегата Сапоро(от темата към която съм пуснал линк)ДВГ-то е М40в16 и М40в18.Но четири поста по-горе,същия колега каза,че камбаната на СК,е обратна.
                      Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Нов мотор за Фероза

                        Е тогава става гнус.

                        Не съм правил такова нещо, обаче надали ще се намерят много хора, които да успеят да го направят читаво. И здраво при това. Много по-здраво от на обикновена кола. Не за друго, а заради вибрациите и подскачането. Иначе всичко преди дифовете на ферозата е доста олекотено. Вероятно заради голямото предавателно число на дифовете - 7 на 37 зъба, или 5.285.

                        Като свалях скоростите и раздатката, двете заедно си ги вдигнах и пренесох докъдето ми трябваше. А съм кльощав. Не вярвам да са много над 40 кила.

                        Иначе с 1.8 двигателя ферозата сигурно ще хвърчи. Дизел по скромното ми мнение няма да е удачен при тия скорости и дифове. Ще стане тромава и бавна. Обаче на бавни няма да има спиране, ако въртящия момент е съизмерим или по-голям от на оригиналния двигател.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Нов мотор за Фероза

                          [quote=sparkybg;377100]

                          Като свалях скоростите и раздатката, двете заедно си ги вдигнах и пренесох докъдето ми трябваше. А съм кльощав. Не вярвам да са много над 40 кила.

                          Придполагам,че корпуса на СК е алуминиев,ако е така,теоритично,може да се среже и да се завари,тоест не е невъзможно,да се случи подобна замяна.
                          Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Нов мотор за Фероза

                            [quote=taran;377269]
                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                            Като свалях скоростите и раздатката, двете заедно си ги вдигнах и пренесох докъдето ми трябваше. А съм кльощав. Не вярвам да са много над 40 кила.

                            Придполагам,че корпуса на СК е алуминиев,ако е така,теоритично,може да се среже и да се завари,тоест не е невъзможно,да се случи подобна замяна.
                            Алуминий е. Избщо изкефи ме как е направено. Отварях и скорости. Като нови са. Обаче мисля че камбаната си е едно цяло с корпуса. Тоест трябва да се реже. И заварява. Не е невъзможно, но е яка разправия. И си трябва сериозно оборудване, за да стане като хората.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              Re: До: Нов мотор за Фероза

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Регулатора на налягане на инжекциона отделно даваш ли го? И евентуално за колко?
                              Аз поставих входния колектор от стария мотор. Остана комплект вх. колектор на Аплауса с инжекторите, рейката и датчика, за който питаш. За сега не ги предлагам. Мисля да ги запазя за резервни части ако нещо здаде по стария колектор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X