Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнения за кардан

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мнения за кардан

    Здравейте,

    след добавяне на задния кардан, се получи доста неприятно тресене, което се усеща още при потегляне.
    Преди това автомобила е каран 5-6 години само на предно, тъй като задния кардан е бил изваден с което се е отчупило парче от муфата със шлиците, и също така разбит вала от към раздатъчната кутуя. Купис си нова скоростна кутия с раздатъчна и с кардан, от един автомобил свалени.

    1. може ли да е проблема от задния мост, който има луфт от около 6-7 мм като вдигна едното колело и го мърдам на ръка.
    2. спаднало ниво на маслото в раздатъчната кутия?
    3. Големият ъгъл на кардана?
    4. самия кардан, го давах за скъсяване. в момента е сглобен като вилките са завъртяни на 90* една спрямо друга, като се надявам в това да е проблема. За съжаление на помня какво е било оригиналното положение, дали то е подвело майсторите, като са го скъсявали или те са го объркали. колкот и снимки да гледам в нета, винаги вилките са една срещу друга.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0657.JPG
Прегледи:1
Размер:140.8 КБ
ID:6146597

    5. не мисля че има значение как кардана се зацепва във вала на раздатъчната кутия. само има една особеност, единия шлиц от муфата липсва, но мисля че е за да може да се смазва от там кардана с масло от раздатъчната.
    6. не мисля че има значени е и как се "зацепва" към задния мост, те и без това са само 4 положения там. (с 4 болта се хваща).

  • #2
    От: Мнения за кардан

    За другите неща не знам, но ъгълът ми се струва доста голям... Вилките мисля че трябва да са разминати.

    Коментар


    • #3
      От: Мнения за кардан

      Много е голям ъгъла , този кардан ще свърши за отрицателно време. Вилките според мен трябва да са една срещу друга за да могат да компенсират нелинейноста в предаването на ъгловото завъртане .

      Коментар


      • #4
        От: Мнения за кардан

        Каретата трябва да са в една линия,виж подскача ли задния диф на тръгване може да има тампони за смяна..
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:information_items_196.jpg
Прегледи:1
Размер:49.4 КБ
ID:5789199
        LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
        Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

        Коментар


        • #5
          От: Мнения за кардан

          Трябва още боб, така не става...
          Каква е колата, какво точно е направено та е скъсяван кардана?

          Принципно вилките трябва да са в една равнина, а не кръстосани като на снимката. Обаче някои кардани(сравнително рядко) са дефазирани, и вилките са кръстосани под точно определен ъгъл(имат си точно определено положение, обикновенно и белези за правилно зацепване).
          И накрая, понеже съм имал точно Дайхатсу (Роки), точно при него имаше дефазиран кардан (не помня дали беше само предния или и двата). Затова е важно да е ясно тук как трябва да е.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            От: Мнения за кардан

            Колкото и да е бил дефазиран, на 90 градуса не е бил и не трябва да бъде.

            А къде му е шлицовото съединение?

            Коментар


            • #7
              От: Мнения за кардан

              Този вид кардани не придават равни ъглови скорости и вилките не са поставени правилно.
              Първо както вече са Ви казали поставете вилките в една равнина. След това проверете дали двете оси (предаваща и приемаща движението)са успоредни и ако има изместване да се оправи и премерете ъгъла на кардана спрямо осите не трябва да надхвърля пределната за този вид- 25 градуса.

              Коментар


              • #8
                От: Мнения за кардан

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                А къде му е шлицовото съединение?
                Много логичен въпрос!,
                Да не сте направили "нов" кардан без щлицово компенсиране или се разчита на шлици от страната на "кутията".
                Може да се окаже че "ремонта" е тотално сбъркан и даже кардана да "набива" кутията и диференциала.

                Коментар


                • #9
                  От: Мнения за кардан

                  Дайхацу Хайджет 88 година
                  Раздатъчната кутия завършва с вал, кардана със муфа с шлици, компенсацията е именно там, смазва се със маслото на раздатъчната, съответно има семеринг.
                  Скоростната кутия и кардана са от ван, моето е пикап, и мотора е разположен малко по назад, затова тябваше да се скъси кардана. Оригиналния кардан в книгата с резервни части е дълъг 164 мм (разстоянието между центровете на каретата).
                  Дължината е изчислена така че при най-близка точка, т.е. да са на едно и също ниво двете карета, да остава 2 мм до упор в раздатъчната кутия.
                  Муфата влиза във вала около 80-85 мм.
                  Ъгъла е 17-18 градуса. когато не е натоварено. При най разтегнато положение на окачването, каретата почти ще опрат (ъгъла се увеличава)
                  Червените направление ли дали са успоредни?Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled.jpg
Прегледи:1
Размер:35.4 КБ
ID:5789204

                  такъв тип е кардана, снимката е случайна.
                  Прикачени файлове
                  Последно редактирано от swenstyle; 21-05-18, 14:03.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Мнения за кардан

                    Първоначално публикуван от belata Преглед на мнение
                    Каретата трябва да са в една линия,виж подскача ли задния диф на тръгване може да има тампони за смяна..
                    тампони на скоростната кутия ли се имат предвид? единия точно над кардана не е здрав.
                    Последно редактирано от swenstyle; 21-05-18, 14:26.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Мнения за кардан

                      Първоначално публикуван от swenstyle Преглед на мнение
                      тампони на скоростната кутия ли се имат предвид? единия точно над кардана не е здрав.
                      Гледам че е на пружини,значи има пушки(носачи),техните тампони,ако е увиснал дифа ще има голям градус,при Тойотите беше често явление,другия вариант е да завъртиш с планка или кастор задния диф,да се намали малко градуса на кардана,може да се пусне и задния край на кутията малко да компенсира и от там..
                      LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                      Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Мнения за кардан

                        Съгласен съм с колегата по-горе.
                        Ако е скъсан тампона на раздатката, бих помислил дали има вариант да му се подложи малко, за да се спусне малко задния край.
                        Под голям ъгъл работи това късо карданче. Завъртането на крушата малко нагоре, също бих премислил как да стане.
                        На Ферозата вирнах малко предния край, но ми бяха изгнили петите на които лягат ресорите и така или иначе ги преработвах.
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Мнения за кардан

                          понеже не съм при колата и затова не пиша, но мнгоо пъти препрочетох всички менения,
                          обаждах се там където го скъсяваха и те изказаха менение че дефазирането не оказва никакво влияние и едва ли не е мит. Че ъгъл 18* е много-голям и най-малкото ще се износят бързо каретата. И че щом тресенето се усеща още при потегляне то проблема е другаде.
                          намерих снимка на кардана преди да го скъсят - вилките са били една срещу друга

                          Първоначално публикуван от belata Преглед на мнение
                          Гледам че е на пружини,значи има пушки(носачи),техните тампони ...
                          това не го разбирам затова качвам снимка на задното окачване, тази планка ли трябва да се смени със книновидна за промяна на ъгъла (снимката е от преди години) и не съм на място да огледам точно какво е.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:270520122808a.jpg
Прегледи:1
Размер:1.13 МБ
ID:5789360

                          при първа възможност за работа ще
                          0. проверя кое точно, мърда, тресе или подскача.
                          1. сваля още малко скоростната надолу
                          2. проверя успоредността на приемащата и предаващата оси, защото по спомен май имат разлика
                          3. ще видя дали скъсания тампон на Ск. Кутия не ми влияе, защото в момента кутията се отделя от тампона ако се повдигне, т.е. дали кутията вместо да завърта диференциала, не се опитва да се извади от кардана, като отива нагоре, а и вече не помня дали при изключена предавка тресе
                          4. мога ли да скъся пружините на окачването, като просто ги срежа с флекса или трябва да се сложат други по-къси (цели) за да сваля задницата с 5 см. (пружините са слагани от предния собственик, оригинално е само с ресори.

                          намаляло ниво на масло в задния мост, би ли оказало влияние, не съм го проверявал, защото няма омазнявания.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Мнения за кардан

                            Първоначално публикуван от swenstyle Преглед на мнение
                            обаждах се там където го скъсяваха и те изказаха менение че дефазирането не оказва никакво влияние и едва ли не е мит.
                            Това може да го каже само някой, който хал хабер си няма от теорията. Респективно, няма как да е добър и в практиката.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #15
                              От: Мнения за кардан

                              Колегата по-горе е прав.
                              Загледах първата снимка.... погледни дясното каре, струват ми се вилките много близо една до друга. Погледни дали при завъртане някъде нещо не опира заради големия ъгъл. Ще има следи по вилките ако се отъркват една о друга...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X