Здравейте отново.
Та... да споделя какво свърших до тук:
- Смяна на масла и филтри - то се знае - стандартна процедура.
- Смяна на ремъци - един плосък с канали - беше във видимо добро състояние, ама го смених и остана за резервен. Един трапецовиден - беше в окаяно състояние. Ангренажен и ролка - сменят се бързо и лесно. Старата ролка си беше добре, но и нея смених. Което ми направи впечатление - стария ремък беше повече от хлабав. Не знам дали се е разтегнал или си е бил така, но без никакво усилие имаше имаше ход 15-20мм. Е те-такова чудо не бях виждал. Направо си висеше. Има си ясни белези за всичко и човек трябва да е кьорав, та да сбърка нещо.
- реглаж на клапани - работа за около час-два за сам човек. Трябват пластини 0.15, 0.20 и 0.25. За студен двигател дават хлабини 0.18/0.22. Регулирах ги по следния начин (да речем за изпускателни - за другите процедурата е същата): регулирам така, че 0.25 пластината влиза с много зор. После с по-ниския размер (в случая 0.20) правя проверка - трябва да влиза хлабаво и лесно. Клапаните/кобилиците са доста нагъсто и това малко бави. Особено за всмукателните на 3-ти и 4-ти цилиндър си е малко мъка, щото хем са по-навътре, хем разни неща пречат, например кабелите на инжекторите. Изпускателните са по-лесни. Хлабините се бяха увеличили поне с около 0.1мм - не ги гледах точно колко, но си хлопаха сериозно. След процедурата шумът на двигателя сериозно се подобри, особено при студен двигател. По вътрешната част на капака на клапаните се беше наслоила доста гняс и видях доста зор докато я поизмия. Даже се беше запушила малката тръбичка, дето излиза близо до капачката за маслото. В последствие установих че се е запушила и тръбичката в другия край на същия тънък маркуч, дето влиза в тялото с клапата - нея отпуших с тоста ровичкане с какво ли не и промиване с WD40 - е не е истина какво излезе. Капака мих с нафта, бензин, WD40 и коресилин. Най-накрая с прах за пране и препарат за прозорци Meglio. Изчисти се сравнително добре, но се омазах до ушите. Гарнитурата на капака на клапаните се беше поизпекла на места, но не я сменях и засега не тече от никъде. Не съм я мазал с нищо (силикон и прочие) просто си сложих капака и затегнах по определения ред. При отварянето ми направи впечатление че болтовете се бяха разхлабили доста, но май беше мазана с нещо (не силикон), и въпреки това не течеше. Направи ми впечатление че капака е доста масивен и явно добре направен, сравнено с други двигатели. Прилепва много равномерно и притиска добре нявсякъде, и както казах дори със старата гарнитура не тече от никъде засега.
- Смяна на капачка на делкото и палец - старите бяха в лошо състояние. Имаше следи от корозия. Имаше и тук-там поизяден метал - и по капачката и по палеца.
- Смяна на свещи - старите бяха BOSCH и не бяха работили добре, но това го отдавам на делкото. Сложих чешки 3-електродни. Работят добре засега.
- Проверих и почистих всички тръбички, влизащи/излизащи от тялото на клапата и входящия колектор. Нямаше запушени. 1-2 имаха нужда от леко почистване/продухване, но става бързо и без проблеми. Яко запушена както споменах беше единствено тази, на която се нахлузва тънкия маркуч, идващ от капака на клапаните. Трябва да се отбележи че тя не подлежи на продухване по някаква причина. Изкарах каквото можах чрез бърникане с туй-онуй (в моя случай най-вече с тръбичката от шишето на WD40). Във всеки случай трябва да е нещо, което не наранява метала, защото ми се струва че в долния край има отвор с по-малък диаметър, вероятно калибриран. Проверява се дали е отпушена при запален двигател - трябва да смуче - усеща се с пръст.
- Проверих всички датчици/клапани, които подлежат на проверка с мултицет - описано си е в книжката. Ламбда-сонда, датчик за налягане, клапан за въздуха за празен ход. Всичко работеше и беше в норма.
- Реглаж на ъгъла на запалване - пак нищо особено. Имаше леки детонации при натоварване и високи обороти. Правеше ми впечатление и че при високи обороти (над 4000) двигателя ставаше някакси тромав. А по книга баш там трябваше да му е силата. Предварително си отбелязах текущото положение на делкото, та да не оцапам нещата необратимо. Бутнах лето делкото обратно на посоката на движение на разпределителния вал така, че белезите се разминаха на около 1-1.5мм. Детонациите при високи обороти и натоварване се увеличиха. Съответно врътнах в обратна посока така, че белезите пак се разминаха на около 2мм. Детонации вече нямаше. Двигателя се "отвори" при високи обороти. Осезателно се усещаше как след 4000 "дръпва", което преди това отсъстваше. На ниски обороти (до към 3000) обаче ми се стори че малко загуби мощност (прясно и бях навъртял към 800км и все още имах впечатления в какви режими как вървеше). Съответно малко върнах към старото положение (белезите се разминават на около 1мм). При това положение детонации нямаше и беше добре както на ниски, така и на високи обороти. Наложи се разбира се и лека корекция на оборотите на празен ход.
- Смяна на антифриза - старата "субстанция" си беше сравнително бистра, но не се знаеше дали може да мине за антифриз. Цялата се източва бавно по незнайни причини. В началото бликва яко, особено след като отворя капачката на радиатора, но след това започва да "църцори" лекичко и така около 10 минути. Е, търпеливо я изчаках. При това промих 2 пъти с вода. Сложих от розовия антифриз, дето го продават по бензиностанциите на ЛукОил - 7лв литъра. Три литра стигат и даже остава за допълване. Разредих 1/1. Колата не загрява при никакви обстоятелства. Обикновено стрелката седи малко преди средата. Само в редки случаи (по магистралата Пловдив-София, карайки със 120км/ч доста дълго време) преминаваше леко в дясно от средата (1-2мм) и така се закротваше.
- Предница - нямаше видими луфтове. Повечето маншнони си бяха добре. Всичко гресирах. 1-2 маншона са леко напукани, но не изпускат от никъде. По-късно се оказа че все пак някъде потропва, но все още не мога да установя от къде (в смисъл дали е шарнир или нещо друго). Всички тампони поне видимо са в добро състояние. Има лек луфт на дясното колело, вероятно лагер, но с това още не съм се занимал. На завой на сухо и топло време се чува яко свистене на гуми. Всъщност не съм сигурен дали от предните или от задните, заради LSD-то. Иначе не дърпа на никъде, прибира си волана, както си е в реда на нещата. Все пак предстои преглед в сервиз, но след като оправя лагера. Амортисьорите според мен са добре, но и тях ще проверя по-нататък.
- Заден мост - тампоните на учите на амортисьорите все едно ги нямаше - имаше луфт близо 10мм, може би повече. Чуваше се ужасно хлопане и на павета или такива дребни неравности задницата се държеше отвратително. Стават от жигула идеално. Струват стотинки и се сменят за 10 минути. Тръгнали са тампоните, дето са в ушите на ресорите, но още не са свършили съвсем. Намерих къде да ги сменят, но ще е по-нататък.
- Електроинсталация - Като отидох да слагам аларма се оказа че ключето на вратата откъм шофьора е откачено. С триста зора измъкнахме кабела. Кабела си стигаше до дупката, даже имаше в излишък, но беше като отрязан - пълна мистерия. А ключето си беше читаво. Ключето от другата страна си беше в ред. Крушката на плафона вътре е изгоряла 10W е продълговата, но е някаква къса и такава досега не съм намерил. Мисля да приспособявам нещо. Нямам ток на запалката, което установих след като си купих зарядно за GSM за кола
. Странното е че на кабела за радио (радио нямам засега) има ток, а в запалката не. А те са на един бушон. Налага се да разглобявам пластмасите, та да видя какво е осрано, но още не съм намерил време. Бушона си е на място и е читав.
- Скорости, раздатка, диференциали - всички масла са сменени. Старите си бяха бистри. Има шум от скоростите мисля. Като на свършил лагер. Особено се чувства на 3-та скорост. Предполагам лагерите в скоростите са за смяна, а може би и в раздатката. Но това си е разправия и може би ще я карам в сервиз. При движение със скорост над 100км/ч има и друг шум, но още не мога да установя от къде. Звучи като разбалансиран разпределителен вал/кофти каре/лагер (някой в двата края на задния кардан - на дифа или раздатката), но още не мога да установя от къде е.
Смятам да го закарам да изчистят инжекторите. Не че може да мине и без това, ама ако ще е гарга - да е рошава. Само ми се ще предварително да си закупя уплътненията - о-пръстени от едната страна и някакви други гумички от другата. Ако някой има идея от къде да се купят, моля да сподели.
Ми... за сега толкоз. Нядявам се да съм бил полезен на някой. Ако някой има идея от какво са гореописаните шумове ще се радвам за сподели.
Малко май се поувлякох
.
Та... да споделя какво свърших до тук:
- Смяна на масла и филтри - то се знае - стандартна процедура.
- Смяна на ремъци - един плосък с канали - беше във видимо добро състояние, ама го смених и остана за резервен. Един трапецовиден - беше в окаяно състояние. Ангренажен и ролка - сменят се бързо и лесно. Старата ролка си беше добре, но и нея смених. Което ми направи впечатление - стария ремък беше повече от хлабав. Не знам дали се е разтегнал или си е бил така, но без никакво усилие имаше имаше ход 15-20мм. Е те-такова чудо не бях виждал. Направо си висеше. Има си ясни белези за всичко и човек трябва да е кьорав, та да сбърка нещо.
- реглаж на клапани - работа за около час-два за сам човек. Трябват пластини 0.15, 0.20 и 0.25. За студен двигател дават хлабини 0.18/0.22. Регулирах ги по следния начин (да речем за изпускателни - за другите процедурата е същата): регулирам така, че 0.25 пластината влиза с много зор. После с по-ниския размер (в случая 0.20) правя проверка - трябва да влиза хлабаво и лесно. Клапаните/кобилиците са доста нагъсто и това малко бави. Особено за всмукателните на 3-ти и 4-ти цилиндър си е малко мъка, щото хем са по-навътре, хем разни неща пречат, например кабелите на инжекторите. Изпускателните са по-лесни. Хлабините се бяха увеличили поне с около 0.1мм - не ги гледах точно колко, но си хлопаха сериозно. След процедурата шумът на двигателя сериозно се подобри, особено при студен двигател. По вътрешната част на капака на клапаните се беше наслоила доста гняс и видях доста зор докато я поизмия. Даже се беше запушила малката тръбичка, дето излиза близо до капачката за маслото. В последствие установих че се е запушила и тръбичката в другия край на същия тънък маркуч, дето влиза в тялото с клапата - нея отпуших с тоста ровичкане с какво ли не и промиване с WD40 - е не е истина какво излезе. Капака мих с нафта, бензин, WD40 и коресилин. Най-накрая с прах за пране и препарат за прозорци Meglio. Изчисти се сравнително добре, но се омазах до ушите. Гарнитурата на капака на клапаните се беше поизпекла на места, но не я сменях и засега не тече от никъде. Не съм я мазал с нищо (силикон и прочие) просто си сложих капака и затегнах по определения ред. При отварянето ми направи впечатление че болтовете се бяха разхлабили доста, но май беше мазана с нещо (не силикон), и въпреки това не течеше. Направи ми впечатление че капака е доста масивен и явно добре направен, сравнено с други двигатели. Прилепва много равномерно и притиска добре нявсякъде, и както казах дори със старата гарнитура не тече от никъде засега.
- Смяна на капачка на делкото и палец - старите бяха в лошо състояние. Имаше следи от корозия. Имаше и тук-там поизяден метал - и по капачката и по палеца.
- Смяна на свещи - старите бяха BOSCH и не бяха работили добре, но това го отдавам на делкото. Сложих чешки 3-електродни. Работят добре засега.
- Проверих и почистих всички тръбички, влизащи/излизащи от тялото на клапата и входящия колектор. Нямаше запушени. 1-2 имаха нужда от леко почистване/продухване, но става бързо и без проблеми. Яко запушена както споменах беше единствено тази, на която се нахлузва тънкия маркуч, идващ от капака на клапаните. Трябва да се отбележи че тя не подлежи на продухване по някаква причина. Изкарах каквото можах чрез бърникане с туй-онуй (в моя случай най-вече с тръбичката от шишето на WD40). Във всеки случай трябва да е нещо, което не наранява метала, защото ми се струва че в долния край има отвор с по-малък диаметър, вероятно калибриран. Проверява се дали е отпушена при запален двигател - трябва да смуче - усеща се с пръст.
- Проверих всички датчици/клапани, които подлежат на проверка с мултицет - описано си е в книжката. Ламбда-сонда, датчик за налягане, клапан за въздуха за празен ход. Всичко работеше и беше в норма.
- Реглаж на ъгъла на запалване - пак нищо особено. Имаше леки детонации при натоварване и високи обороти. Правеше ми впечатление и че при високи обороти (над 4000) двигателя ставаше някакси тромав. А по книга баш там трябваше да му е силата. Предварително си отбелязах текущото положение на делкото, та да не оцапам нещата необратимо. Бутнах лето делкото обратно на посоката на движение на разпределителния вал така, че белезите се разминаха на около 1-1.5мм. Детонациите при високи обороти и натоварване се увеличиха. Съответно врътнах в обратна посока така, че белезите пак се разминаха на около 2мм. Детонации вече нямаше. Двигателя се "отвори" при високи обороти. Осезателно се усещаше как след 4000 "дръпва", което преди това отсъстваше. На ниски обороти (до към 3000) обаче ми се стори че малко загуби мощност (прясно и бях навъртял към 800км и все още имах впечатления в какви режими как вървеше). Съответно малко върнах към старото положение (белезите се разминават на около 1мм). При това положение детонации нямаше и беше добре както на ниски, така и на високи обороти. Наложи се разбира се и лека корекция на оборотите на празен ход.
- Смяна на антифриза - старата "субстанция" си беше сравнително бистра, но не се знаеше дали може да мине за антифриз. Цялата се източва бавно по незнайни причини. В началото бликва яко, особено след като отворя капачката на радиатора, но след това започва да "църцори" лекичко и така около 10 минути. Е, търпеливо я изчаках. При това промих 2 пъти с вода. Сложих от розовия антифриз, дето го продават по бензиностанциите на ЛукОил - 7лв литъра. Три литра стигат и даже остава за допълване. Разредих 1/1. Колата не загрява при никакви обстоятелства. Обикновено стрелката седи малко преди средата. Само в редки случаи (по магистралата Пловдив-София, карайки със 120км/ч доста дълго време) преминаваше леко в дясно от средата (1-2мм) и така се закротваше.
- Предница - нямаше видими луфтове. Повечето маншнони си бяха добре. Всичко гресирах. 1-2 маншона са леко напукани, но не изпускат от никъде. По-късно се оказа че все пак някъде потропва, но все още не мога да установя от къде (в смисъл дали е шарнир или нещо друго). Всички тампони поне видимо са в добро състояние. Има лек луфт на дясното колело, вероятно лагер, но с това още не съм се занимал. На завой на сухо и топло време се чува яко свистене на гуми. Всъщност не съм сигурен дали от предните или от задните, заради LSD-то. Иначе не дърпа на никъде, прибира си волана, както си е в реда на нещата. Все пак предстои преглед в сервиз, но след като оправя лагера. Амортисьорите според мен са добре, но и тях ще проверя по-нататък.
- Заден мост - тампоните на учите на амортисьорите все едно ги нямаше - имаше луфт близо 10мм, може би повече. Чуваше се ужасно хлопане и на павета или такива дребни неравности задницата се държеше отвратително. Стават от жигула идеално. Струват стотинки и се сменят за 10 минути. Тръгнали са тампоните, дето са в ушите на ресорите, но още не са свършили съвсем. Намерих къде да ги сменят, но ще е по-нататък.
- Електроинсталация - Като отидох да слагам аларма се оказа че ключето на вратата откъм шофьора е откачено. С триста зора измъкнахме кабела. Кабела си стигаше до дупката, даже имаше в излишък, но беше като отрязан - пълна мистерия. А ключето си беше читаво. Ключето от другата страна си беше в ред. Крушката на плафона вътре е изгоряла 10W е продълговата, но е някаква къса и такава досега не съм намерил. Мисля да приспособявам нещо. Нямам ток на запалката, което установих след като си купих зарядно за GSM за кола

- Скорости, раздатка, диференциали - всички масла са сменени. Старите си бяха бистри. Има шум от скоростите мисля. Като на свършил лагер. Особено се чувства на 3-та скорост. Предполагам лагерите в скоростите са за смяна, а може би и в раздатката. Но това си е разправия и може би ще я карам в сервиз. При движение със скорост над 100км/ч има и друг шум, но още не мога да установя от къде. Звучи като разбалансиран разпределителен вал/кофти каре/лагер (някой в двата края на задния кардан - на дифа или раздатката), но още не мога да установя от къде е.
Смятам да го закарам да изчистят инжекторите. Не че може да мине и без това, ама ако ще е гарга - да е рошава. Само ми се ще предварително да си закупя уплътненията - о-пръстени от едната страна и някакви други гумички от другата. Ако някой има идея от къде да се купят, моля да сподели.
Ми... за сега толкоз. Нядявам се да съм бил полезен на някой. Ако някой има идея от какво са гореописаните шумове ще се радвам за сподели.
Малко май се поувлякох


Коментар