Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Feroza - ремонти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Feroza - ремонти

    Здравейте отново.

    Та... да споделя какво свърших до тук:

    - Смяна на масла и филтри - то се знае - стандартна процедура.

    - Смяна на ремъци - един плосък с канали - беше във видимо добро състояние, ама го смених и остана за резервен. Един трапецовиден - беше в окаяно състояние. Ангренажен и ролка - сменят се бързо и лесно. Старата ролка си беше добре, но и нея смених. Което ми направи впечатление - стария ремък беше повече от хлабав. Не знам дали се е разтегнал или си е бил така, но без никакво усилие имаше имаше ход 15-20мм. Е те-такова чудо не бях виждал. Направо си висеше. Има си ясни белези за всичко и човек трябва да е кьорав, та да сбърка нещо.

    - реглаж на клапани - работа за около час-два за сам човек. Трябват пластини 0.15, 0.20 и 0.25. За студен двигател дават хлабини 0.18/0.22. Регулирах ги по следния начин (да речем за изпускателни - за другите процедурата е същата): регулирам така, че 0.25 пластината влиза с много зор. После с по-ниския размер (в случая 0.20) правя проверка - трябва да влиза хлабаво и лесно. Клапаните/кобилиците са доста нагъсто и това малко бави. Особено за всмукателните на 3-ти и 4-ти цилиндър си е малко мъка, щото хем са по-навътре, хем разни неща пречат, например кабелите на инжекторите. Изпускателните са по-лесни. Хлабините се бяха увеличили поне с около 0.1мм - не ги гледах точно колко, но си хлопаха сериозно. След процедурата шумът на двигателя сериозно се подобри, особено при студен двигател. По вътрешната част на капака на клапаните се беше наслоила доста гняс и видях доста зор докато я поизмия. Даже се беше запушила малката тръбичка, дето излиза близо до капачката за маслото. В последствие установих че се е запушила и тръбичката в другия край на същия тънък маркуч, дето влиза в тялото с клапата - нея отпуших с тоста ровичкане с какво ли не и промиване с WD40 - е не е истина какво излезе. Капака мих с нафта, бензин, WD40 и коресилин. Най-накрая с прах за пране и препарат за прозорци Meglio. Изчисти се сравнително добре, но се омазах до ушите. Гарнитурата на капака на клапаните се беше поизпекла на места, но не я сменях и засега не тече от никъде. Не съм я мазал с нищо (силикон и прочие) просто си сложих капака и затегнах по определения ред. При отварянето ми направи впечатление че болтовете се бяха разхлабили доста, но май беше мазана с нещо (не силикон), и въпреки това не течеше. Направи ми впечатление че капака е доста масивен и явно добре направен, сравнено с други двигатели. Прилепва много равномерно и притиска добре нявсякъде, и както казах дори със старата гарнитура не тече от никъде засега.

    - Смяна на капачка на делкото и палец - старите бяха в лошо състояние. Имаше следи от корозия. Имаше и тук-там поизяден метал - и по капачката и по палеца.

    - Смяна на свещи - старите бяха BOSCH и не бяха работили добре, но това го отдавам на делкото. Сложих чешки 3-електродни. Работят добре засега.

    - Проверих и почистих всички тръбички, влизащи/излизащи от тялото на клапата и входящия колектор. Нямаше запушени. 1-2 имаха нужда от леко почистване/продухване, но става бързо и без проблеми. Яко запушена както споменах беше единствено тази, на която се нахлузва тънкия маркуч, идващ от капака на клапаните. Трябва да се отбележи че тя не подлежи на продухване по някаква причина. Изкарах каквото можах чрез бърникане с туй-онуй (в моя случай най-вече с тръбичката от шишето на WD40). Във всеки случай трябва да е нещо, което не наранява метала, защото ми се струва че в долния край има отвор с по-малък диаметър, вероятно калибриран. Проверява се дали е отпушена при запален двигател - трябва да смуче - усеща се с пръст.

    - Проверих всички датчици/клапани, които подлежат на проверка с мултицет - описано си е в книжката. Ламбда-сонда, датчик за налягане, клапан за въздуха за празен ход. Всичко работеше и беше в норма.

    - Реглаж на ъгъла на запалване - пак нищо особено. Имаше леки детонации при натоварване и високи обороти. Правеше ми впечатление и че при високи обороти (над 4000) двигателя ставаше някакси тромав. А по книга баш там трябваше да му е силата. Предварително си отбелязах текущото положение на делкото, та да не оцапам нещата необратимо. Бутнах лето делкото обратно на посоката на движение на разпределителния вал така, че белезите се разминаха на около 1-1.5мм. Детонациите при високи обороти и натоварване се увеличиха. Съответно врътнах в обратна посока така, че белезите пак се разминаха на около 2мм. Детонации вече нямаше. Двигателя се "отвори" при високи обороти. Осезателно се усещаше как след 4000 "дръпва", което преди това отсъстваше. На ниски обороти (до към 3000) обаче ми се стори че малко загуби мощност (прясно и бях навъртял към 800км и все още имах впечатления в какви режими как вървеше). Съответно малко върнах към старото положение (белезите се разминават на около 1мм). При това положение детонации нямаше и беше добре както на ниски, така и на високи обороти. Наложи се разбира се и лека корекция на оборотите на празен ход.

    - Смяна на антифриза - старата "субстанция" си беше сравнително бистра, но не се знаеше дали може да мине за антифриз. Цялата се източва бавно по незнайни причини. В началото бликва яко, особено след като отворя капачката на радиатора, но след това започва да "църцори" лекичко и така около 10 минути. Е, търпеливо я изчаках. При това промих 2 пъти с вода. Сложих от розовия антифриз, дето го продават по бензиностанциите на ЛукОил - 7лв литъра. Три литра стигат и даже остава за допълване. Разредих 1/1. Колата не загрява при никакви обстоятелства. Обикновено стрелката седи малко преди средата. Само в редки случаи (по магистралата Пловдив-София, карайки със 120км/ч доста дълго време) преминаваше леко в дясно от средата (1-2мм) и така се закротваше.

    - Предница - нямаше видими луфтове. Повечето маншнони си бяха добре. Всичко гресирах. 1-2 маншона са леко напукани, но не изпускат от никъде. По-късно се оказа че все пак някъде потропва, но все още не мога да установя от къде (в смисъл дали е шарнир или нещо друго). Всички тампони поне видимо са в добро състояние. Има лек луфт на дясното колело, вероятно лагер, но с това още не съм се занимал. На завой на сухо и топло време се чува яко свистене на гуми. Всъщност не съм сигурен дали от предните или от задните, заради LSD-то. Иначе не дърпа на никъде, прибира си волана, както си е в реда на нещата. Все пак предстои преглед в сервиз, но след като оправя лагера. Амортисьорите според мен са добре, но и тях ще проверя по-нататък.

    - Заден мост - тампоните на учите на амортисьорите все едно ги нямаше - имаше луфт близо 10мм, може би повече. Чуваше се ужасно хлопане и на павета или такива дребни неравности задницата се държеше отвратително. Стават от жигула идеално. Струват стотинки и се сменят за 10 минути. Тръгнали са тампоните, дето са в ушите на ресорите, но още не са свършили съвсем. Намерих къде да ги сменят, но ще е по-нататък.

    - Електроинсталация - Като отидох да слагам аларма се оказа че ключето на вратата откъм шофьора е откачено. С триста зора измъкнахме кабела. Кабела си стигаше до дупката, даже имаше в излишък, но беше като отрязан - пълна мистерия. А ключето си беше читаво. Ключето от другата страна си беше в ред. Крушката на плафона вътре е изгоряла 10W е продълговата, но е някаква къса и такава досега не съм намерил. Мисля да приспособявам нещо. Нямам ток на запалката, което установих след като си купих зарядно за GSM за кола . Странното е че на кабела за радио (радио нямам засега) има ток, а в запалката не. А те са на един бушон. Налага се да разглобявам пластмасите, та да видя какво е осрано, но още не съм намерил време. Бушона си е на място и е читав.

    - Скорости, раздатка, диференциали - всички масла са сменени. Старите си бяха бистри. Има шум от скоростите мисля. Като на свършил лагер. Особено се чувства на 3-та скорост. Предполагам лагерите в скоростите са за смяна, а може би и в раздатката. Но това си е разправия и може би ще я карам в сервиз. При движение със скорост над 100км/ч има и друг шум, но още не мога да установя от къде. Звучи като разбалансиран разпределителен вал/кофти каре/лагер (някой в двата края на задния кардан - на дифа или раздатката), но още не мога да установя от къде е.

    Смятам да го закарам да изчистят инжекторите. Не че може да мине и без това, ама ако ще е гарга - да е рошава. Само ми се ще предварително да си закупя уплътненията - о-пръстени от едната страна и някакви други гумички от другата. Ако някой има идея от къде да се купят, моля да сподели.

    Ми... за сега толкоз. Нядявам се да съм бил полезен на някой. Ако някой има идея от какво са гореописаните шумове ще се радвам за сподели.

    Малко май се поувлякох .
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

  • #2
    До: Feroza - ремонти

    поздравявам те, за това че си правиш сам колата, това е добре.
    Bertone freeclimber 1.8 115hp

    Коментар


    • #3
      До: Feroza - ремонти

      да си я караш със здраве
      Bertone freeclimber 1.8 115hp

      Коментар


      • #4
        До: Feroza - ремонти

        Браво колега за страхотния доклад

        Много скоро и аз ще поста за поставяне на пружини над ресорите и за усилване на броните и за добавяне на тръби с цел възможност за повдигане от 4ри страни с хай джак )

        Поздрави,
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #5
          До: Feroza - ремонти

          Живо ме интересува някой чистил ли е инжектори, къде, и доволен ли е? Като я закараш имат ли си всички необходими гумички, или трябва сам да си ги търся, съответно от къде?

          Някой разглабял ли е скорости/раздатка? Какви са лагерите? Разправия ли е?
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            До: Feroza - ремонти

            Даммм. И аз се сдобих с едно такова автомобилче. Feroza ама не съм много запознат с нея но често ходя извън града. Има някакво тракане при изключено предно предаване и е поизгнило шсасито отвътре. Май ще се наложи да я поремонтирам. Иначе като цяло ми се вижда доста сносна. Някои занимавал ли се е с възстановяване на шасито? Другите и проблеми не ми се виждат страшни но искам да е здрава по черното.

            Коментар


            • #7
              До: Feroza - ремонти

              Изгнило или ръждясало? Ако е изгнило си я разправийка. Трябва да се махне всичко и да се възстанови, където и езгнило, за да стане като хората. Ако само е ръждясало може да се пообработи по разни начини, да се боядиса и да се закрепи положението без кой-знае какви разправии.

              А то шасито е от сравнително дебело желязо, би трябвало трудно да изгние.

              От къде е внесена жипката? От кой е купена?
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Feroza - ремонти

                Деяне здравей,

                Честита ти нова джипка

                Сега пусни малко снимки и повече инфо за да ти се помогне адекватно иначе гадаем на боб и резултата ще е като да си лееш куршум след уплаха

                Поздрави,
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #9
                  До: Feroza - ремонти

                  Не е раждясало. Направо си е изгнило. Влизах сега в един канал. Шасито си е доста зле. Което ми се вижда трудно за възстановяване. Мисля че направо трябва да се смени което предполагам че е нелека задача? На много места има изгнило и не мисля че си заслужава да се кърпи. Някои има ли идея дали е възможно да се намери друго шаси? Или пък да се направи?
                  Последно редактирано от Deian_g; 03-10-07, 16:45.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Feroza - ремонти

                    Деяне попълни си моля те къде се намираш в Профила, защото ако си в Силистра например трудно ще намериш шаси, но ако си в София или Сандански е друга бира.

                    ДА, може да се намери шаси, ДА може да се оправи изгнилото, все пак ако е толкова зле ти няма да можеш да я караш а щеше да се разпадне на 1вия легнал полицай...

                    Здравко от Петрич, преди продаваше купе с шасито мисля бе свалил двигателя и мостовете за около 1000лв но покрай шасито може да забереш и 100 чарка други...

                    Поздрави,
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Feroza - ремонти

                      Не съм в силистра. На плажа съм. Във Варна де. Може да се разпадне да. Изглежда наистина неприятно. От краи до краи излизат дупки. Интерсното е че копето и много лъскаво. Вътре е се едно от магазина ама влезеш ли отдолу страх те хваща.

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Feroza - ремонти

                        Момчета, за моята F300 се налага спешна замяна на клапаните на единия цилиндър. По този повод търся 2+2 клапана и съответния комплект гарнитури. Някакви съвети от къде да ги купя и на какви цени? Аз съм в София.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Feroza - ремонти

                          Съветът ми е да пообиколиш известно количество магазини в познаните на всички райони. Вносителите на почти всичко за японски коли, като изключим официалните представители (но там цените са 2-3 пъти), са едни и същи (араби май).
                          Аз например гарнитура за капака на клапаните намерих на цени от 15 до 45лв. Но така и не я смених.
                          Много вероятно е и да стават от някоя друга кола, само че освен размери може би и други неща имат значение.

                          Аз мойте части си ги зимам от мой човек, който по принцип не се занимава с японски возила, но има познати тук-там, и като за свой човек тършува, където си знае. За цена също не мога да те ориентирам, щото и те са ми с отстъпка.

                          Обикаляне му е майката според мен. И желателно си носи старите, и клапани, и гарнитура (особено гарнитура), за да може да се сравнят.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Feroza - ремонти

                            Днес,в Ауто билд попаднах на следната обява:

                            Автогарант,официален представител на "Джапанпартс"
                            София,ул."Г.С.Раковски" №10
                            тел 02 931 22 06,931 32 60
                            Не правя реклама,не съм пазарувал от там,щото карам корейско МПС,само иннформация.
                            Успех.
                            Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Feroza - ремонти

                              Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                              Автогарант,официален представител на "Джапанпартс"
                              София,ул."Г.С.Раковски" №10
                              тел 02 931 22 06,931 32 60

                              Моите впечатления от Автогарант (само че Варна) не са много добри. Няколко пъти съм им звънял за части, избрани от онлайн каталога на Джапанпартс и все получавам отговори "нямаме" "няма да получаваме". Искал съм да поръчам части - те отново увъртат и не искат да ми вземат поръчката. Писах писмо до Джапанпартс в Италия и исках да си поръчам от тях директно частите. Те ми отговориха, че имали дистрибутор в България - Автогарант и че работели добре с тях, да съм си поръчал от тях .... Омагьосан кръг. И се отказах от този вариант. Дано софийският Автогарант да е по-различен ....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X