Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бензинов "отдушник"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Бензинов "отдушник"

    Благодарим!Звучи много грамотно,но ми трябва време и на всяка цена ще го направя...
    VENI-VIDI-VICI!

    Коментар


    • #17
      От: Бензинов "отдушник"

      Първоначално публикуван от dit_dh Преглед на мнение
      Благодарим!Звучи много грамотно,но ми трябва време и на всяка цена ще го направя...
      Да, много грамотно звучи! Чак се изумявам понякога колко грамотно може да бъде направена една простотия.
      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Правилен ред на работа:
      Ясене, много пъти си демонстрирал знания, които уважавам! Този път, обаче... просто нямам думи.
      Убеден съм, че също толкова грамотно можеш да си премахнеш инжекциона, например
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #18
        От: Бензинов "отдушник"

        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
        Само от това няма как да е. Това помага на помпата, но и без него колата работи нормално. Просто помпата изкарва по-малко... вероятно
        Заради "екологичните норми",бензиновите пари се "събират" в този съд (пълен с активен въглен) ,и когато двигателя достигне работна температура и е частично натоварен се "допуска" вакуумно изсмукване и изгаряне на парите. Контрола може да е от компютъра,от термосъпротивление между колектора и "съда" или от дроселовата клапа.
        -Дори системата на"Бензиновите изпарения" да е запушена,налягането в резорвоара не се променя,защото има отделна "връзка" с атмосферата -било капачката или отделна тръбичка. "Налягането" в резорвоара винаги е близко до атмосферното и не е обвързано с работата на бензиновата помпа.
        -При "повреда"на "вентилационната" система на резорвоара,може да се получи:-"свръх" налягане при загряване от пестой на слънце и при отваряне на капачката на резорвоара "духа"на вън;-или "подналягане"- което може да деформира резорвоара и да "изгаси" двигателя , чрез ограничаването на горивото(помпата изпитва изпитва противоналягането от увакомяването на резорвоара).
        -Най- веселия вариянт е "безконтролното" изсмукване на бензиновите пари през "съда" от резорвоара....Колата пали,работи примерно 5-10 минути "претриса"и гасне.Поема и изравнява налягането през колекторните тръби почти мигновенно и при опит за запалване , двигателя заработва за нови 5-10 минути!!!

        Коментар


        • #19
          От: Бензинов "отдушник"

          Да допълня, че при част от съвременните автомобили в резервоара нормално се създава налягане над атмосферното (и при отваряне на резервоара духа навън)...
          Така бе и на авенсиса и сега на маздата... Да не би спукването на този детайл да е в следствие на повишено налягане в системата?
          Иначе вакуум съм създавал на вартбурга - изведнъж загубваше мощност и гаснеше... И след почивка 15 минути автомобила палеше нормално. Изминаваш 10км и всичко се повтаря отново... Калпав вентилационен клапан (бе на капачката)...
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #20
            От: Бензинов "отдушник"

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            Ясене, много пъти си демонстрирал знания, които уважавам! Този път, обаче... просто нямам думи.
            Убеден съм, че също толкова грамотно можеш да си премахнеш инжекциона, например
            Конкретни аргументи срещу това което съм написал? Аз мога да обясня:

            Налягането в резервоара (като го отвориш да го зареждаш) е атмосферното. Като го затвориш, то първо си е атмосферното и няма горивна система, която да не е разчетена за него. После налягането може:
            - да се увеличава, заради изпарението на бензина. Това може да доведе до разрушаване на резервоара или до удавяне на двигателя
            - да намалява, заради разхода на бензин. Това може да доведе до недостиг на гориво в двигателя. При турбинни помпи (повечето инжекторни системи) това довежда и до прегряване на помпата или кавитация, пак в помпата.
            Обикновено последователно се случват и двете неща по няколко пъти.

            Исторически първото решение е дупка в капачката. Просто и работещо. Недостатък - мирише, а и влиза въздух, който окислява бензина.
            Второто решение е дълга тръба-отдушник. Така при разширяване, много от бензиновите пари остават в тръбата и после се връщат, вместо да се връща свеж въздух. Така са намалени и двата недостатъка.
            Третото решение е на отдушника да има и клапан, който сработва при някакво минимално налягане и в двете посоки. Така при малки промени в налягането клапанът е затворен и резервоарът въобще не диша, а при по-големи промени все пак изпуска или всмуква. Така дишането и миризмата още са намалени, за сметка на допуснато известно отклонение от атмосферното налягане. Праговото налягане обикновено е 0.1-0.2 бар, което е приемливо даже за мембранните помпи на карбураторните двигатели. Освен клапана може да има или да няма дълга тръба.
            Четвъртото решение е на края на тръбата-отдушник да се сложи резервоар с абсорбент. Тогава миризмата се премахва напълно, защото бензиновите пари, които все пак достигнат до абсорбента се поглъщат от него. Регенерирането на абсорбента става при работа на двигателя - част от засмуквания от двигателя въздух минава през абсорбента и отнася бензина.

            Понастоящем (след 1990г примерно), във всички бензинови коли се прилага четвъртото решение. Което е супер, докато работи. Лошото е, че за 10-20 години абсорбентът се спича и хем престава да поглъща и изпуска бензина когато трябва, хем запушва разни отвори. Заради тия запушвания налягането в резервоара става различно от вярното. Карбураторните коли обикновено престават да вървят, поне докато някой не им пробие капачката. Инжекционните имат по-яка помпа и обикновено спукват някой от по-слабите елементи от тази система и вървят, ама миришат.

            По-горе съм предложил неработещото "четвърто" решение да се замени с компромисно "второ" или даже "трето", ако клапанът е жив. Той обикновено също не е жив. Решението е даже по-добро от "второто", защото вентилирането става към обем въздух, който се засмуква от двигателя, вместо към атмосферата. Изпробвано е и работи. За кола която често се ползва по резултати се доближава до фабричното (4) решение.

            Къде са недостатъците?

            Коментар


            • #21
              От: Бензинов "отдушник"

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Конкретни аргументи срещу това което съм написал? Аз мога да обясня:

              .................................

              Къде са недостатъците?
              1.Не мога да се сетя как диагностицираш всички под общ знаменател. Човека има един напукан маркуч, и ремонта се изразява в шунтиране на агрегат.
              2.Този вариант, който предлагаш ще вакумира ли резервоара до налягането на всички вакуумни механизми по колата? 20 годишната бензиновата помпа няма ли да се натовари повече? Няма ли да падне налягането в рейката?
              3.Ще повлияе ли на серво усилвателя на спирачките и на другите вакуумни регулатори? Ще даде ли инертност на системата?

              Отговорите на някои от тези въпроси са плод на изследвания в лабораторни условия от конструктори на автомобили. Даже махаленския газаджия не обобщава подобно кардинално решение за цяла една ера автомобили.
              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

              Коментар


              • #22
                От: Бензинов "отдушник"

                Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                1.Не мога да се сетя как диагностицираш всички под общ знаменател. Човека има един напукан маркуч, и ремонта се изразява в шунтиране на агрегат.
                2.Този вариант, който предлагаш ще вакумира ли резервоара до налягането на всички вакуумни механизми по колата? 20 годишната бензиновата помпа няма ли да се натовари повече? Няма ли да падне налягането в рейката?
                3.Ще повлияе ли на серво усилвателя на спирачките и на другите вакуумни регулатори? Ще даде ли инертност на системата?

                Отговорите на някои от тези въпроси са плод на изследвания в лабораторни условия от конструктори на автомобили. Даже махаленския газаджия не обобщава подобно кардинално решение за цяла една ера автомобили.
                1. Системите са еднакво устроени и проблемите са общи - стареене на абсорбента и на конструктивните елементи, утечка на бензинови пари към купето, прекалено високо или ниско налягане в резервоара и от него - спукване на остарелите пластмаси. Понякога се пука и резервоарът. Тази система от един напукан маркуч няма да създава проблеми, защото наляганията в нея не са такива или поне не би трябвало. Ако имаш желание да я приведеш в заводски вид - успех в намирането на ново казанче с абсорбента и прагови клапани за твоя модел.

                2. Не. Не. Не.

                3. Не. Не.

                Никъде не става дума отдушникът да се свърже към вакуума от смукателния колектор.

                Отговорите на тези въпроси следват от познаване на принципното устройство на автомобила. Ако на някой за тези отговори му трябва лабораторно изследване, едва ли ще го пуснат в лаборатория.

                За кварталния газаджия не знам. Автомобилите на обсъжданата възраст всички до един са излезли от завода с катализатор и в момента катализатор има един от 30, ако и толкова. Пак е "махане на агрегат", при това със значително по-голямо влияние върху работата на двигателя. И пак подлежи на обобщаване - от един пробег нататък катализаторът повече пречи, отколкото да върши работа и е по-разумно да бъде махнат. И ако не бъде махнат, след още известно време колата ще стане неизползваема.

                Изобщо няма да задълбавам темата за EGR. Ще спомена само, че за разлика от катализатора и абсорбиращата система, EGR си струва да се оправи вместо да се маха, защото спестява гориво.

                Коментар


                • #23
                  От: Бензинов "отдушник"

                  За първи път чувам за махнат катализатор на Фероза. Иначе, по принцип съм съгласен.
                  Всички майстори на Паджеро не биха се съгласили с теб за EGR-а. Не знам подробности, но там има подобна масовост.
                  Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                  Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Бензинов "отдушник"

                    Аз пък не мога да проумея, как наличието на EGR системата спестява гориво.-
                    Рециркулацията на изгорели(бедни на кислород) газове,понижава температурата в горивната камера(пречи на интензивното горене),понижава налягането върху буталото(спада въртящия момент),спада количеството на азотните окиси(екологичния ефект) и за мен в краина сметка намалява КПД на двигателя в определен момент....
                    -Да не се окаже ,че съм в заблуда и оттам заблуждавам другите и им вредя?

                    Коментар


                    • #25
                      От: Бензинов "отдушник"

                      Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                      Аз пък не мога да проумея, как наличието на EGR системата спестява гориво.-
                      Рециркулацията на изгорели(бедни на кислород) газове,понижава температурата в горивната камера(пречи на интензивното горене),понижава налягането върху буталото(спада въртящия момент),спада количеството на азотните окиси(екологичния ефект) и за мен в краина сметка намалява КПД на двигателя в определен момент....
                      -Да не се окаже ,че съм в заблуда и оттам заблуждавам другите и им вредя?
                      Айде за EGR отделна тема. Тук само казвам, че разсъжденията са погрешни. Изправен EGR (т.е. вкарващ правилното количество изгорели газове в правилните режими на двигателя) повишава КПД. Не много, но ролята му е чисто положителна. Като не е наред, вече е друга работа.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Бензинов "отдушник"

                        -Явно има "нова" термодинамика . Ще я потърся...за да не изпадам в неловко положение с погрешните си разсъждения.(човешко е по лесно да си признаваме грешките в поведението (действията) ,отколкото в начина на мислене).

                        Коментар


                        • #27
                          От: Бензинов "отдушник"

                          Бре!Каква канонада!Ушите ми бучат,очилата ми се тресат на носа.От всякъде се стреля с разнокалибрени оръжия.Няма фронт , няма тил!Ама и много умни и високоточни истрели с убедителен, разтърстващ и разгромяващ ефект!Кой крив, кой прав?Ама се кефя, че съм " ортак " с такива запалени мъже ...йзвинявам се и жена!Благодаря на всички, които се включиха с опит и знания в решаването на проблема за бензиновия "отдушник".В спора се ражда прогреса!.....беше казал един мъдрец.
                          Децата се възпитават 20 години преди да се родят.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X