Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Бензинов "отдушник"
Свий
X
-
От: Бензинов "отдушник"
Мдам, аз съм го правил нееднократно, след като на няколко пъти почти щях да пукна на дълъг път в купе фрашкано с бензинови пари.
От дясната страна се налага да развиеш задното пасажерско "чекмедже-подлакътник", лесно е, но обърни внимание че има винт и в самото чекмедженце.
Кората се сваля - на щипки е.
Вече ще видиш един малък съд и едно... като филтър, тъмно сиво е. Ето снимка:
Говоря за малката стърчалка, която е хваната с металната скоба.
При мен корпусът и беше пукнат.
Играе някаква роля на възвратен клапан вероятно защото като го надувах с уста в едната посока пускаше, в обратната съвсем не.
Пробвах да го лепя на няколко пъти - ядец.
Най-накрая след умуване в един магазин за части си купих срещу 2.60лв нещо подобно, което обаче по-скоро си е филтър за твърди частици и пускаше и в двете посоки. Оттогава не съм имал проблеми.
П.П.
Снимката е на Ванката Горчев от тази тема:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=154266
В същата тема аз бях заплюл въпросните неща от снимката, но очевидно няма да ми трябват, така че са свободни. Ако Ванката ги има налични, нека някой друг ги вземе.
Поздрави.
П.П.
Няма нищо кой знае колко сложно. Разбутай го и ще ти се изясни. При мен при работещ двигател си сълзеше А-95 осезаемо.Последно редактирано от VECTOR; 07-07-13, 09:50.Георги Тонев
-
От: Бензинов "отдушник"
Това е система, която осигурява точно определено налягане в резервоара. Нарушаването на тази система води до претоварване на бензиновата помпа и може би намаляване на мощност.
Посредством клапани, управлявани от вакум от мотора се поддържа налягане в резервоара. Когато бензиновата помпа трябва да вдигне примерно 10атм в рейката, а преди нея има примерно 1атм разликата в натоварването е огромна. Всички "модерни" инжекционни автомобили имат такава система и тя е много сходна. Може да се заимства от други автомобили. За мое изумление Лада Нива има такава система, което само по себе си я вкарва в графата "модерни"!Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
Коментар
-
От: Бензинов "отдушник"
Първоначално публикуван от VECTOR Преглед на мнениеМдам, аз съм го правил нееднократно, след като на няколко пъти почти щях да пукна на дълъг път в купе фрашкано с бензинови пари.
От дясната страна се налага да развиеш задното пасажерско "чекмедже-подлакътник", лесно е, но обърни внимание че има винт и в самото чекмедженце.
Кората се сваля - на щипки е.
Вече ще видиш един малък съд и едно... като филтър, тъмно сиво е. Ето снимка:
Говоря за малката стърчалка, която е хваната с металната скоба.
При мен корпусът и беше пукнат.
Играе някаква роля на възвратен клапан вероятно защото като го надувах с уста в едната посока пускаше, в обратната съвсем не.
Пробвах да го лепя на няколко пъти - ядец.
Най-накрая след умуване в един магазин за части си купих срещу 2.60лв нещо подобно, което обаче по-скоро си е филтър за твърди частици и пускаше и в двете посоки. Оттогава не съм имал проблеми.
П.П.
Снимката е на Ванката Горчев от тази тема:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=154266
В същата тема аз бях заплюл въпросните неща от снимката, но очевидно няма да ми трябват, така че са свободни. Ако Ванката ги има налични, нека някой друг ги вземе.
Поздрави.
П.П.
Няма нищо кой знае колко сложно. Разбутай го и ще ти се изясни. При мен при работещ двигател си сълзеше А-95 осезаемо.Тома Томов
Вече с Kia Sportage.
Коментар
-
От: Бензинов "отдушник"
Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнениеТова е система, която осигурява точно определено налягане в резервоара. Нарушаването на тази система води до претоварване на бензиновата помпа и може би намаляване на мощност.
Посредством клапани, управлявани от вакум от мотора се поддържа налягане в резервоара. Когато бензиновата помпа трябва да вдигне примерно 10атм в рейката, а преди нея има примерно 1атм разликата в натоварването е огромна. Всички "модерни" инжекционни автомобили имат такава система и тя е много сходна. Може да се заимства от други автомобили. За мое изумление Лада Нива има такава система, което само по себе си я вкарва в графата "модерни"!Тома Томов
Вече с Kia Sportage.
Коментар
-
От: Бензинов "отдушник"
Само от това няма как да е. Това помага на помпата, но и без него колата работи нормално. Просто помпата изкарва по-малко... вероятноРосен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
Коментар
-
От: Бензинов "отдушник"
- Patrol fen ми светна,че "джаджата" се намира...срещу 72 кинта.Подходих откъм купето-много е лесно.Клапана беше спукан действително по борда.FixAll/Soudal/ + бандаж + неговата си скоба.Сега в купето не мирише.Ако почне пак,ще трябва да се купува!
VENI-VIDI-VICI!
Коментар
-
От: Бензинов "отдушник"
Получих системата от Иван Горчев. Прегледах и моите и неговите. Моята "джиджавка" която при теб беше спукана при мен е здрава и при надуване (не при духане) бучи като алпийски рог. И двете, моята и на Горчев имат еднаква пропускливост и в двете посоки. Въпреки всичко направих "чейнджа". Но когато подходих към смяната на цилиндъра който е в двигателния сектор установих, че долния му отвор се зауства посредством гумен шланг и щипка в отвор на рамата под него. Това е до днес. От утре започва препускането по асфалтовите прерии и недай бог да замирише отново. Ще "докладвам"...Децата се възпитават 20 години преди да се родят.
Коментар
-
От: Бензинов "отдушник"
През този шланг два пъти пред очите ми са изтичали по няколко литра от бензина ми - все едно като чешма!
Пробвай когато ти замирише на бензин отново, да изгасиш двигателя и да отвориш капачката на резервоара и да се ослушаш дали не се е създало налягане.Георги Тонев
Коментар
-
От: Бензинов "отдушник"
Тази система е за бой и при Фероза, и при Нива, и при други автомобили. Въпреки че е устроена не съвсем еднакво, дава абсолютно еднакви проблеми - неправилно налягане в резервоара и смрад.
Правилен ред на работа:
1. Малкото сивото казанче с трите щутцера и възвратния клапан се проверява за пробойни и ако има такива се сменя.
2. Важно - монтира се на същото място в колата, в същото пространствено разположение и с оригиналното разположение на двата маркуча към резервоара.
3. Възвратният клапан се изхвърля заедно с големия цилиндричен топуз от снимката (той седи при двигателя).
4. Третият свободен щутцер на сивото казанче през останалата свободна тръба се закарва при двигателя, където се свързва през някой от останалите свободни маркучи към пространството между въздушен филтър и дросел.
5. Всички излишни маркучи се махат, отворите им се запушват.
И проблемите престават. Налягането в резервоара е правилно (= атмосферното), нищо не се надува до спукване, а резервоарът се вентилира към обем, чиито въздух се засмуква от двигателя.
Ако някъде в тази система има ел. клапан, възможно е при премахването му компютърът на двигателя да се прави на важен. В такъв случай клапанът (без да е свързан към никакви маркучи, само към ел. инсталация) трябва да се запази.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар